Gjest Corto Maltese Skrevet 1. februar 2012 #101 Skrevet 1. februar 2012 (endret) Jeg synes bibelen bare er stappfult med overtroiske ting eller no.. Jeg er selv kristen, men tror ikke at jesus overlevde etter å ha blitt korsfestet (hvis det er det det heter..) osv... Vel Jesus døde på Korset og sto opp igjen på den 3 dagen. Vist du ikke tror dette en av de mest grunleggende ting for den kristne tro så synes jeg ikke du kan kalle deg kristen. Endret 1. februar 2012 av Corto Maltese 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #102 Skrevet 1. februar 2012 Det med oppstandelsen var faktisk ikke med i de tidligste skriftene, men en fjær kan som kjent fort bli til 5 (evt. 10) høns.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #103 Skrevet 2. februar 2012 Jeg syns Bibelen er en bok som har lært meg mye om kjærlighet og om hvordan man skal oppføre seg (nå tenker jeg mer på det nye testamentet, det gamle er temmelig barbarisk) Jeg leser ofte bibelen hvis jeg er sint og er i tvil om hva jeg burde gjøre angående en situasjon. Min tro har ogå hjulpet meg gjennom vanskeige tider, og selv om det ikke høres særlig realistisk ut for mange mennesker, synes jeg det er en trøst for meg å tenke at Gud og jesus alltid vil elske meg og hjelpe meg. I agree
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #105 Skrevet 2. februar 2012 For ordet om korset er vel en dårskap for dem som går fortapt, men for oss som blir frelst, er det en Guds kraft. 1 Kor. 1, 18 1
Gjest hogwash Skrevet 2. februar 2012 #106 Skrevet 2. februar 2012 Bibelen er for meg en bok skapt for å kontrollere og veilede massene, som de fleste religioner. At folk fortsatt bekjenner seg til denne og andre religiøse tekster er fint for dem så lenge det ikke går utover andre, noe det dessverre ofte gjør.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #107 Skrevet 3. februar 2012 så lenge det ikke går utover andre, noe det dessverre ofte gjør. Noe det nesten uten unntak gjør. Det aller, aller verste er de foreldrene som indoktrinerer barna sine (om det så bare gjelder "en mild tro på kristne verdier"), og nekter dem et fornuftig bilde av virkeligheten og hindrer evnen deres til å utvikle gode moralske verdier. Jeg får vondt inni meg av å tenke på slik mishandling av barnesinn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå