Sophie-Ann Skrevet 12. desember 2011 #61 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har begynt med e-sigaretten. Er veldig positivt overrasket! Jeg kommer til å kombinere denne med Champix, for å være helt sikker på at jeg skal slutte denne gangen .
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #62 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har begynt med e-sigaretten. Er veldig positivt overrasket! Jeg kommer til å kombinere denne med Champix, for å være helt sikker på at jeg skal slutte denne gangen . Kjempebra! Det høres ut som om du har funnet en måte som passer deg. Hold oss gjerne oppdatert videre, dette er veldig spennende. Jeg er på 12. dagen nå, og opplever fremdeles ingen problemer. Litt irritert nå, fordi jeg venter på en forsendelse med nikotinvæske som har ligget hos tollen i en halv evighet, men nå ser det ut til at den kommer i morgen, og da blir det bra.
Sophie-Ann Skrevet 12. desember 2011 #63 Skrevet 12. desember 2011 Det er litt vittig å sitte på pulten min og røyke! Men det er digg at jeg slipper å gå ut da . Jeg får vondt i hodet hvis jeg røyker dem med mye nikotin i, hvordan er det med deg der?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #64 Skrevet 12. desember 2011 Det er litt vittig å sitte på pulten min og røyke! Men det er digg at jeg slipper å gå ut da . Jeg får vondt i hodet hvis jeg røyker dem med mye nikotin i, hvordan er det med deg der? Jeg "røyker" med 8 mg nå, det er lav styrke, og det er greit. I begynnelsen hadde jeg middels styrke, 11 mg, og da klarte jeg bare å ta 3-4 trekk om gangen. Jeg fikk også hodepine de første dagene hvis jeg dampet for mye, men det regulerte seg selv etter et par dager når jeg lærte hvor mye som var "for mye". Jeg skjønner godt at du synes det er litt vittig å røyke innendørs. Det har jeg ennå ikke gjort... jeg tar fremdeles på jakke og sko, ut i regn og blæst for å ta meg en blås.
Auri Skrevet 12. desember 2011 #65 Skrevet 12. desember 2011 Bare vær advart om at man får maaaaaaaange rare blikk på gata... Hvertfall hvis dere har samme som meg, som lyser blått
Sophie-Ann Skrevet 12. desember 2011 #66 Skrevet 12. desember 2011 (endret) hehe, jeg har en som gløder som en vanlig sigarett og en som gløder blått, aner ikke hvorfor den gløder blått, noen som vet? Fant svaret selv..."1 glows red and the other glows neon blue to avoid those awkward questions when used in the public" WTF? er jo da man får rare blikk??? Endret 12. desember 2011 av Sophie-Ann
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #67 Skrevet 12. desember 2011 Hei, Fantastisk å høre om røykeslutten! Har aldri hørt om disse sigarettene før og skjønner ikke helt hvordan de virker. Kan noen forklare, eventuelt linke?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #68 Skrevet 12. desember 2011 Det står på Wikipedia at disse er ulovlige?! Det høres jo utrolig teit ut!
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2011 #69 Skrevet 12. desember 2011 Hei, Fantastisk å høre om røykeslutten! Har aldri hørt om disse sigarettene før og skjønner ikke helt hvordan de virker. Kan noen forklare, eventuelt linke? En e-sigarett består av 3 deler: batteri, fordamper og nikotinvæske. Hva som er i nikotinvæsken står beskrevet tidligere i tråden. Batteriet gir strøm til fordamperen, som varmer opp nikotinvæsken slik at den avgir damp/røyk som kan inhaleres. Du kan søke på youtube, der finner du mange filmer om ulike typer e-sigaretter. Det står på Wikipedia at disse er ulovlige?! Det høres jo utrolig teit ut! Det var ulovlig, men ble lovlig for import tidligere i år (september eller oktober tror jeg).
Sophie-Ann Skrevet 12. desember 2011 #70 Skrevet 12. desember 2011 Jeg kjøpte startpakken min på denne siden: nucig.com. Jeg valgte den amerikanske nettsiden, var billigere enn den engelske:)
Sophie-Ann Skrevet 12. desember 2011 #71 Skrevet 12. desember 2011 En e-sigarett består av 3 deler: batteri, fordamper og nikotinvæske. Hva som er i nikotinvæsken står beskrevet tidligere i tråden. Batteriet gir strøm til fordamperen, som varmer opp nikotinvæsken slik at den avgir damp/røyk som kan inhaleres. Du kan søke på youtube, der finner du mange filmer om ulike typer e-sigaretter. Det var ulovlig, men ble lovlig for import tidligere i år (september eller oktober tror jeg). Jeg kan ikke finne beviser for at dette er lovlig i Norge enda. Har du en link??
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2011 #72 Skrevet 12. desember 2011 Jeg kan ikke finne beviser for at dette er lovlig i Norge enda. Har du en link?? Det står i EØS-avtalen. Forbudet fra Helsedirektoratet blir underkjent fordi den strider mot EØS-avtalen, siden det ikke er avtalt unntak for EØS-avtalen. Rundskrivet fra tollvesenenet som ble sendt ut i juni 2011 sier at det ikke er tillatt¨å importere e-sigaretter som inneholder nikotin. Dette iht forskrift fra 1989 som ikke tillater nye måter å innta nikotin på. E-sigaretter uten nikotin går greit. Rundskrivet unnlater å nevne at Norge i 1992 ratifiserte EØS-avtalen som inneholder de såkalte 4 friheter, og i dette tilfellet fri flyt av varer og tjenester, med mindre det var avtalt unntak. Det er IKKE avtalt noe unntak for e-sigaretter som inneholder nikotin. Så følgelig er det EØS-avtalen som gjelder foran denne forskriften. Det vil si at e-sigaretter som inneholder nikotin, som er godkjent i Storbritannia, fritt kan importeres av privatpersoner bosatt i et annet EØS-land som f.eks. Norge, Danmark, Sverige osv. http://forum.totallywicked-eliquid.no/index.php?topic=48.0 Etter at posten for en ukes tid siden begynte å stoppe sendinger med e-sigaretter og nikotin, tok vi kontakt for å høre hvorfor. Etter mye korrespondanse begge veier svarer nå A. som er ansvarlig pva Posten, at man idag har hatt et møte med Tollvesenet. Og konklusjonen er at de heretter kommer til å følge EØS-loven. E-sigaretter og nikotin vil etter dette passere UHINDRET. http://forum.totallywicked-eliquid.no/index.php?topic=93.0
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #74 Skrevet 12. desember 2011 Men de smakene eller hva disse ampullene er, hvordan vet man at de ikke inneholder farlige stoffer?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #75 Skrevet 12. desember 2011 Men de smakene eller hva disse ampullene er, hvordan vet man at de ikke inneholder farlige stoffer? Trådstarter her. Dette er selvsagt en risiko vi tar, men jeg forholder meg til de få forskningsrapportene jeg har sett, blant annet denne, som er den rapporten jeg har sett som går mest i dybden. Jeg siterer fra konklusjonen på s 12: Tobacco cigarettes are the leading cause of disease in the United States, which is why the ‘primary goal of tobacco control is to reduce mortality and morbidity associated with tobacco use’ (p. 326).23 Electronic cigarettes are designed to mitigate tobacco-related disease by reducing cigarette consumption and smoking rates. The evidence reviewed in this article suggests that electronic cigarettes are a much safer alternative to tobacco cigarettes. They are likely to improve upon the efficacy of traditional pharmacotherapy for smoking cessation. Uansett er mitt ståsted at selv om det kan finnes skadelige bivirkninger ved bruk av e-væske, så vil 6 mnd bruk av denne være betydelig mindre skadelig enn fortsatt bruk av sigaretter i ytterligere 20+ år. Jeg vil ikke få i meg kullos, tjære, cyanid, aceton, arsenikk, ammoniakk og 4000 andre kjemiske stoffer. Kort sagt vil fordelene ved e-sigaretten veie godt opp for eventuelle ulemper.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #76 Skrevet 12. desember 2011 Takk for utdypende svar! Tror jeg hiver meg på jeg og
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #77 Skrevet 12. desember 2011 Takk for utdypende svar! Tror jeg hiver meg på jeg og Så bra! Gleder meg til å se deg i denne tråden om noen uker. Men jeg vil bare kommentere litt rundt dette som kom fram tidligere i tråden om regelverket rundt innførsel av nikotin. Det er store økonomiske interesser her, både fra tobakksindustrien, de store leverandørene av nikotinerstatningspreparater, og ikke minst staten som går glipp av mange avgiftskroner når vi innfører "legemidler" fra andre land. (nikotin er klassifisert som legemiddel) Innførselen er i dag mulig grunnet et smutthull i EØS-avtalen, og det er mulig at dette smutthullet etterhvert vil bli tettet...
lurine Skrevet 12. desember 2011 #78 Skrevet 12. desember 2011 Jeg kjøpte startpakken min på denne siden: nucig.com. Jeg valgte den amerikanske nettsiden, var billigere enn den engelske:) Kan du sjekke linken din? For denne er det ingen e-sigs på.
Sophie-Ann Skrevet 13. desember 2011 #79 Skrevet 13. desember 2011 Kan du sjekke linken din? For denne er det ingen e-sigs på. Sorry!! Her er den riktige: nucig.co.uk
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #80 Skrevet 14. desember 2011 To uker! Dette er den lengste røykfri perioden jeg har hatt de siste årene. I dag har jeg hatt litt hodepine igjen, men det er sikkert på grunn av nedtrappingen av nikotindosen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå