AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #221 Del Skrevet 15. april 2014 Jeg skal tilbake på dampingen når jeg får neste ladning juice og fordampere i posten, regner med det blir rundt 1. mai. Damping fungerer vanligvis veldig bra for meg, men nå har jeg fått en del fordampere som brenner seg lett, og da mistet jeg litt piffen for en periode. Anonymous poster hash: 3119f...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 15. april 2014 #222 Del Skrevet 15. april 2014 Jeg kjøper Kanger Evod fra friskedrag.no og jeg er foreløpig veldig fornøyd. Har kjøpt flere tanker og fordamperhoder nå så jeg har noe i reserve. Det er jo litt kjipern nå de brenner for fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #223 Del Skrevet 15. april 2014 Jeg kjøper Kanger Evod fra friskedrag.no og jeg er foreløpig veldig fornøyd. Har kjøpt flere tanker og fordamperhoder nå så jeg har noe i reserve. Det er jo litt kjipern nå de brenner for fort. De så kjempegreie ut. Hvordan er det med oppfylling av tank? Anonymous poster hash: 3119f...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tingelinling Skrevet 15. april 2014 #224 Del Skrevet 15. april 2014 Hvor får dere tak i juice med nikotin i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 15. april 2014 #225 Del Skrevet 15. april 2014 De så kjempegreie ut. Hvordan er det med oppfylling av tank? Anonymous poster hash: 3119f...ebb Det er superlett. Drypp rett fra flaska ned i tanken, langs kanten. Søk opp en video på Youtube så ser du. De har utskiftbare forbrennerhoder, så hvis det ryker er det bare å sette inn et nytt. De koster ikke så mye heller. Hvor får dere tak i juice med nikotin i? Kjøper fra UK eller Irland, for det meste. Mange er fornøyd med http://www.liberty-flights.co.uk/ Selv brukte jeg sist http://www.vapeescape.co.uk/ - kjapt levert, tok bare i underkant av en uke. Sånn lovmessig så kan man importere for opp til tre måneders personlig forbruk uten at tollvesenet skal reagere. Det brukes skjønn på hva tre måneders forbruk er. E-juice er tollfritt, men det påløper som alltid moms på ordre over 200 NOK. Merk også at det er lov å importere e-juice fra EØS-land, og bare EØS-land. USA er altså ikke lov å importere fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tingelinling Skrevet 15. april 2014 #226 Del Skrevet 15. april 2014 Det er superlett. Drypp rett fra flaska ned i tanken, langs kanten. Søk opp en video på Youtube så ser du. De har utskiftbare forbrennerhoder, så hvis det ryker er det bare å sette inn et nytt. De koster ikke så mye heller. Kjøper fra UK eller Irland, for det meste. Mange er fornøyd med http://www.liberty-flights.co.uk/ Selv brukte jeg sist http://www.vapeescape.co.uk/ - kjapt levert, tok bare i underkant av en uke. Sånn lovmessig så kan man importere for opp til tre måneders personlig forbruk uten at tollvesenet skal reagere. Det brukes skjønn på hva tre måneders forbruk er. E-juice er tollfritt, men det påløper som alltid moms på ordre over 200 NOK. Merk også at det er lov å importere e-juice fra EØS-land, og bare EØS-land. USA er altså ikke lov å importere fra. Aha. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2014 #227 Del Skrevet 16. april 2014 Det er superlett. Drypp rett fra flaska ned i tanken, langs kanten. Søk opp en video på Youtube så ser du. De har utskiftbare forbrennerhoder, så hvis det ryker er det bare å sette inn et nytt. De koster ikke så mye heller. Takk. Da ser det ut til at jeg kommer til å bestille meg et startsett derfra i dag. Nå har jeg hatt min gamle e-go i snart to år, og jeg begynner å bli lei av brente fordampere, så det er på tide å fornye seg litt. Anonymous poster hash: 3119f...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2014 #228 Del Skrevet 16. april 2014 Takk. Da ser det ut til at jeg kommer til å bestille meg et startsett derfra i dag. Nå har jeg hatt min gamle e-go i snart to år, og jeg begynner å bli lei av brente fordampere, så det er på tide å fornye seg litt. Anonymous poster hash: 3119f...ebb Og så ble det to startsett. Evod og e-smart. Jeg syntes begge så bra ut, til hvert sitt bruk Anonymous poster hash: 3119f...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 16. april 2014 #229 Del Skrevet 16. april 2014 Det er kanskje ikke noe å skryte av, men nå har jeg faktisk ikke tatt en vanilg sigarett på 24 timer, og det helt uten abstinensubehag. Ny opplevelse. :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2014 #230 Del Skrevet 16. april 2014 Det er kanskje ikke noe å skryte av, men nå har jeg faktisk ikke tatt en vanilg sigarett på 24 timer, og det helt uten abstinensubehag. Ny opplevelse. :D Jeg synes det er veldig mye å skryte av! Vær oppmerksom på at abstinenser kan komme om noen dager, men det vil mest sannsynlig ikke være på samme måte som du har opplevd abstinenser tidligere. Anonymous poster hash: 3119f...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 16. april 2014 #231 Del Skrevet 16. april 2014 E-sig funket ikke for meg. Jeg klarte fint å slutte med vanlig røyk for noen dager, men så begynte jeg igjen. Jeg prøvde snus, og klarte å legge fra meg røyken med en gang. Etter et par mnd så kuttet jeg ned på snusen, og nå bruker jeg 1-2 bokser i uken. Skal prøve å gå ned til max 1 boks i uka etter påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 16. april 2014 #232 Del Skrevet 16. april 2014 Jeg synes det er veldig mye å skryte av! Vær oppmerksom på at abstinenser kan komme om noen dager, men det vil mest sannsynlig ikke være på samme måte som du har opplevd abstinenser tidligere. Anonymous poster hash: 3119f...ebb Jeg har tenkt å ta meg en vanlig sigarett i løpet av dagen. Jeg vil sjekke om den gir meg mer enn dampingen, rett og slett. Første dagen etter ankomst av nikotinvæske sammenlignet jeg litt, og fant at forskjellen ikke var så veldig stor. Så jeg vil gjenta sammenligningen nå to dager etterpå. Jeg er fullstendig klar over at det er en risiko forbundet med dette, men i hodet mitt handler dette om kontroll. At jeg tar kontroll over røyken, og ikke omvendt. Funky Punk: Jeg har forsøkt masse greier, inkludert snus og et tidligere svært mislykket forsøk med e-sigaretter, så jeg trodde helt alvorlig at kampen var tapt. Men jeg tror også det har skjedd noe i hodet etter som tiden har gått, og at jeg er mye mer mentalt klar for å slutte nå. Uansett, hurra for stumping av røyk! Hver gang jeg damper, tar meg en snus, en nikotintyggis, etc, så tenker jeg på de 4000 kjemikaliene jeg ikke drar ned i lungene. Det blir en motivasjon i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2014 #233 Del Skrevet 16. april 2014 Jeg har tenkt å ta meg en vanlig sigarett i løpet av dagen. Jeg vil sjekke om den gir meg mer enn dampingen, rett og slett. Første dagen etter ankomst av nikotinvæske sammenlignet jeg litt, og fant at forskjellen ikke var så veldig stor. Så jeg vil gjenta sammenligningen nå to dager etterpå. Jeg er fullstendig klar over at det er en risiko forbundet med dette, men i hodet mitt handler dette om kontroll. At jeg tar kontroll over røyken, og ikke omvendt. Jeg gjorde det samme da jeg begynte med dampingen, og jeg hadde en uåpnet pakke sigaretter i bakhånd også, slik at jeg følte jeg hadde kontrollen. Anonymous poster hash: 3119f...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 17. april 2014 #234 Del Skrevet 17. april 2014 I går hadde jeg faktisk veldig lyst på røyk, så jeg turte ikke røyke en vanlig sigarett i tilfelle det skulle bli en sprekk. Venter noen dager til med å gjøre en ny sammenligning, tenker jeg. Ellers så kan jeg tipse om at følgende nettbutikk selger en mix-pakke med 5x10 ml juice til under 200 kroner: http://www.chefsvapour.co.uk/Chefs_Pick_n_Mix/cat1901059_2000761.aspx Skal kjøpe selv, må bare få fiksa paypal-kontoen min først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #235 Del Skrevet 23. april 2014 Og så ble det to startsett. Evod og e-smart. Jeg syntes begge så bra ut, til hvert sitt bruk Anonymous poster hash: 3119f...ebb Jeg bestilte fra Friske Drag onsdag før påske, og i går lå pakken i postkassen. Kjemperask levering, det er noe annet enn jeg er vant til når jeg bestiller fra England. Heldigvis har jeg litt e-juice fremdeles, så jeg kan begynne å dampe igjen med en gang, noen uker før planen. Anonymous poster hash: 3119f...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #236 Del Skrevet 23. april 2014 Trådstarter her. Det er snart 2,5 år siden denne tråden ble startet, og det er morsomt å se at den fremdeles lever og er til dels aktiv. Nå sitter jeg i sofaen og damper siden jeg er hjemme alene. Jeg bruker fremdeles å gå ut til vanlig, men av og til skeier jeg ut, som i dag. Jeg har ikke blitt nikotinfri ennå. Den opprinnelige planen var å slutte med dampingen etter 6 mnd, men alle gangene jeg har prøvd har det blitt slik at jeg nesten har sprukket med røyken. Da var det et bedre alternativ å sprekke med e-sigaretten. Jeg har blitt en av dem som erstatter et nikotinprodukt med et annet, akkurat som de som erstatter røyk med snus, men det er helt greit. Anonymous poster hash: 580b8...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 23. april 2014 #237 Del Skrevet 23. april 2014 Morsomt å se at du fremdeles damper og ikke røyker, TS. :D Jeg er nå røykfri på åttende dagen. Det er lenger enn noen gang tidligere. Jeg har bevisst valgt å dampe innendørs hjemme, siden jeg har en formening om at jeg bryter etablerte mønster på den måten. Faren er jo at jeg også skaper nye mønster ved å gjøre det på denne måten, men det får heller bare være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #238 Del Skrevet 24. april 2014 Morsomt å se at du fremdeles damper og ikke røyker, TS. :D Jeg er nå røykfri på åttende dagen. Det er lenger enn noen gang tidligere. Jeg har bevisst valgt å dampe innendørs hjemme, siden jeg har en formening om at jeg bryter etablerte mønster på den måten. Faren er jo at jeg også skaper nye mønster ved å gjøre det på denne måten, men det får heller bare være. Så bra at du har holdt i over en uke! Det skal du være stolt av. Angående det å bryte etablerte mønstre. Jeg mener det å være bevisst på valgene vi tar er det viktigste. Det at jeg velger å gå ut for å dampe er like mye for å avbryte stillesitting, som for å dampe. Det viktigste for meg er at jeg må gjøre noe aktivt for å dampe. Jeg behøver "røykepausene" mine. Det er også grunnen til at jeg ikke damper ved kontorpulten, jeg går ut, eller på kjøkkenet. Jeg damper heller ikke når jeg sitter på plassen min på bussen/toget, men jeg kan ta et trekk eller tre på toalettet hvis det er en lang tur. Du finner ut hva som er viktig og riktig for deg underveis. Anonymous poster hash: 580b8...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #239 Del Skrevet 24. april 2014 Jeg vet at flyselskaper ikke tillater e-sigarett, men vet dere andre plasser det er forbudt?<br />Kan du dampe på sykehus f.eks.? Anonymous poster hash: bd43f...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #240 Del Skrevet 24. april 2014 Jeg vet at flyselskaper ikke tillater e-sigarett, men vet dere andre plasser det er forbudt?<br />Kan du dampe på sykehus f.eks.?Anonymous poster hash: bd43f...96b Det er veldig uklart, og jeg tenker at "det de ikke vet, har de ikke vondt av", og diskret damping er det ingen som ser, lukter, eller tar skade av. Derfor har jeg dampet på sykehusets toalett ved et par anledninger, men jeg har ikke gjort det åpenlyst. Jeg oppfordrer likevel alle dampere til å være hensynsfullë. Det ganger ingen å provosere, det eneste vi oppnår ved det, er at det å dampe blir omfattet av røykeloven, og det er ikke nødvendig. Anonymous poster hash: 580b8...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå