Gå til innhold

Rehabilitering av Erik Schenken


Gjest AP-velger

Anbefalte innlegg

Jeg mener Kristin Halvorsen, og de andre politikerne som beskyldte han får å være rasist, bør si unnskyld.

Helt enig!

Og det er nok enda flere som offentlig burde ha gått ut å beklaget sine holdninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"ikke helt god" haha. Understatement of the year.

Når det gjelder NRK. De hadde kampanjejournalistikk i ukevis om dette i beste sendetid, og så er de tilgitt ved å sende en dokumentar på 2.prioritetskanalen sin som forteller sannheten? De burde i det minste drive kampanjejournalistikk i en god stund fremover for å belyse hva rasismeheksejakt fører til, og sette rasist-anklagerne i gapestokken.

Jeg tror ikke Schenken ønsker at noen andre skal utsettes for heksejakt og gapestokk. Han ønsket at sannheten skulle komme fram, slik at han ble renvasket. Og det har skjedd nå. Takket være Statens helsetilsyn, Statens helsepersonellnemnd, Likestillings- og diskrimineringsnemda, Oslo Tingrett, Aftenposten og NRK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skremmer meg og gjentatte ganger se hvor mye makt media har her i landet, se hvordan de vinkler saker så det høres forferdelig ut, men går du dypere inn i det er sanhetten en helt annen, se bare nå de siste dagene store overskrifter om en lærer som banket en 13 åring, leser du litt rundt det viste det seg at ja han jobber som lærer, men var vakt på en ungdomsklubb og måtte kaste ut en 13åring som lavde kvalm.

frp sandberg blir slakta i dag, stort på tv2.no, fordi han mente det burde mer enn en vurdering til av abb, veldig lite nevnt om alle de andre som mener det samme.

det er hele tiden halv sannheter og dritt som kommer fra media og vi sluker det rått og ali f saken er vel en av de virkelig store overtrammpene, som ikke har fått noen konsekvenser for pressen i ettertid, eller for de mange ofentlige personene som var ute og fordømmte.

rett og slett skammelig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han trukket tilbake denne her da ?

http://www.nytid.no/meninger/artikler/20081009/kronikk_slik_jeg_ser_det/

Det må være noe av det dummeste som er kommet på trykk i norske aviser .

Fra innleget :

Kolonitiden fortsetter. Dere lever som grever her. Kanskje er det naturlig, men dere lever også som grever i Afrika og Asia og alle andre steder dere drar også. Selv om dere sjelden lærer dere språket eller integreres i kulturen. :sukk:

Helt sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

Og det er nok enda flere som offentlig burde ha gått ut å beklaget sine holdninger.

En av de er kari jaquesson, jeg hørte henne i et kort intervju på en radio kanal. Ble sjokkert over hvor skråsikker hun var over at dette var rassisme, og hvor lite pent hun omtalte ambulansesjåførene.

Det andre jeg synes var helt ille er hvordan Ali Farah's sviger far, Nils Nordberg til stadighet fikk uttale seg i statskanalen som sannhetsvitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er hele tiden halv sannheter og dritt som kommer fra media og vi sluker det rått og ali f saken er vel en av de virkelig store overtrammpene, som ikke har fått noen konsekvenser for pressen i ettertid, eller for de mange ofentlige personene som var ute og fordømmte.

rett og slett skammelig!

Da bør man kanskje begynne å stemme med lommeboka? Slutt å kjøpe dritten, pengemangel er det eneste som virkelig får dem til å skjelve i buksene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at han var for syk til å få med seg hva som skjedde. Han har blitt fortalt av andre at han ble utsatt for rasisme. Ikke rart han reagerte negativt på det. Da han etterhvert fikk innsikt i hva som virkelig hadde skjedd ba han Schenken om unnskyldning. Kronikken var ikke helt god, men jeg synes han totalt sett har opptrått på god måte.

Det var mye i den kronikken som ikke var relatert til behandlingen han fikk av ambulansefolkene. Jeg har ikke så voldsom sympati for mannen, uansett hvor feilinformert han måtte ha vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skremmer meg og gjentatte ganger se hvor mye makt media har her i landet, se hvordan de vinkler saker så det høres forferdelig ut, men går du dypere inn i det er sanhetten en helt annen, se bare nå de siste dagene store overskrifter om en lærer som banket en 13 åring, leser du litt rundt det viste det seg at ja han jobber som lærer, men var vakt på en ungdomsklubb og måtte kaste ut en 13åring som lavde kvalm.

Ja, dette er bare enda et eksempel på medias stadige løgner.

Jeg tilgir både Erik Schenken for slett helsearbeid og Ali Farah for hans skriverier i NyTid.

Slett helsearbeid? Det viste seg jo at ambulansesjåførenes medisinske vurdering var helt riktig ut ifra situasjonen. Dette inkluderer også det at de overlot transporten til politiet.

De gjorde omtrent alt riktig. Det som var galt var at det var fanatiske venstreekstreme løgnere på stedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...