Gå til innhold

Silikon til konfirmasjonen??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Og ikke minst vanvittig bruk av penger' date=' men akkurat penger var ikke noe problem i de hjemmene...[/quote']

Det er vel kanskje der hele problemet ligger.... Noen har rett og slett for mye penger, og klarer ikke å takle det uten å bli overfadiske, usympatiske og ekle mennesker, som mener at alle som ikke har like mye penger, like fint hus, like dyr bil sov osv som det de har, ikke er verd noe. I slike miljøer blir også utseende alt.

Og disse verdiene lærer de videre til sine barn...

Ikke alle med mye penger er slik heldigvis, men skremmende mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen problemer med at voksne kvinner legger inn silikon. Det finnes en del gode grunner til at de gjør det, og selvfølelse er viktig.

Det jeg reagerer på er når jenter i tenårene gjør dette. Det kan da ikke være mange av dem? De må jo tenke på at kroppen ikke er ferdig, og at brystene fremdeles kan endre seg. Å legge inn silikon så tidlig må da bli galt om brystene vokser mer i tillegg? Finnes det virkelig leger som gjør dette på så unge jenter?

Vil legge til at jeg personlig synes naturlige bryster er det fineste, men det er meg :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er helt sjokkerende hvor utrolig TEITE disse foreldrene er.

De burde ha nok vett til å ikke gjøre sånt.

Nå er det jo sånn at de "fine" har et veldig stort behov for en flott fasade. Gjelder tydeligvis utseende på ungene også. Helt forkastelig. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som ga datteren operasjon!

Hvis du hadde stått for dette, så hvorfor være anonym? Eier du ikke respekt for ditt eget standpunkt?

:forvirra:

Du skriver at hun fikk det pga at kjæresten hadde komentert A-cupen hennes. Kanskje du heller burde ha satt deg ned og forklart henne at det er kjæresten det er noe galt med, ikke hennes pupper. Kroppen hennes er langt fra ferdig utviklet.

Hva skjer med hennes bryst den dagen hun får barn? Strekkmerker osv. Kommer hun til å klare å amme? Hva vet jeg.

Hvis du hadde glede av å gi denne gaven så burde du kanskje ha ventet i minst 10 år.

Når jeg tenker etter så var jeg egentlig målløs... :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min fikk operasjon til konfirmasjonen, og opererte seg da hun var 16. Jeg syntes dette var et riktig valg, selv om jeg kanskje vil få motreaksjoner. Vi lever i en verden hvor utseende betyr mer og mer, og det var viktig for meg at datteren min kunne føle seg vel overfor bla kjæresten, som hadde klaget på a-cupen hennes.

Dette var hennes ønske, og jeg respekterte det.

Jeg leste dette og har bare en "kommentar": :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så GLAD for at jeg tok til vett og flyttet fra Oslo....

Silikon til konfirmasjon??!!??? Aldri i livet, må være det mest forkastelig noen kan bruke penger på.....

Blir helt rystet jeg....:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag vill bara inleda med att säga att jag är emot silikonimplantat. Särskilt hos så unga flickor...

Hva skjer med hennes bryst den dagen hun får barn? Strekkmerker osv. Kommer hun til å klare å amme?

Eftersom jag är gravid har jag läst en del om amning och då säger all text att amningen inte ska påverkas, man lägger inte in silikon så att mjölkgångarna påverkas. Det ska vara fullt möjligt att amma även med silikonbröst.

Streckmärken är så vitt jag har förstått mest genetiskt betingat. Jag har visserligen inte silikonbröst men jag har inte heller några streckmärken. Jag har termin om en dryg vecka. Inte heller har jag smort in mig med någon dyr olja eller creme.

Man bör snarare fråga sig hur bysten mår om 10-15 år, kroppen hennes har säkert utvecklats mer och jag har för mig att de rekommenderar utbyte av silikonimplantaten efter 10-15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig med "alle" her - dette er ikke den ideelle konfirmasjonsgave :-?

Grensesetting er tingen - og det må man begynne i sjokoladedisken på super'n, det er alt for seint å vente til ungene er store. Man skal velge hvilke fighter man vil ta med ungene sine (la dem selv velge pålegg etc) - men det skal ikke få bli en unnskyldning til å ikke ta noen fighter!!!!!

Jeg tror at mange foreldre han droppet grensesettingen - det kan være mange grunner til det: misforstått snillhet, feighet, det er enklere å gi etter...... man tror kanskje at det ikke er så viktig, for det gjelder så små ting.

Poenget er selvsagt at når ungen vet hvordan de skal vinne de små slagene, så har de alt de trenger for å vinne de store slagene. Og da får de silikonpupper, alt mulig sinnsykt av materielle goder, alle tillatelser de ønsker seg. For foreldrene har aldri trent på grensesetting.

Jeg er så glad jeg har gutter! Og veldig stolt over at de er "grensesatt" på et tidlig tidspunkt. 17-åringen vet at hvis jeg har bestemt meg, så er jeg urokkelig. Det er godt for meg å vite, for han er mye større og sterkere... :blunke:

Skal du trene opp en rottweiler til å gi fra seg maten sin uten å glefse, så begynner du når den er valp. Det er ingen god ide å ta fra en voksen rottweiler maten for første gang :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i en verden hvor utseende betyr mer og mer, og det var viktig for meg at datteren min kunne føle seg vel overfor bla kjæresten, som hadde klaget på a-cupen hennes.

Dette må være en spøk! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge inn silikon på jenter som ikke er ferdigutvikla enda er galskap.

Det er helt vannvittig at det finnes slike foreldre som lar døtrene sine få silikonpupper til konfirmasjonen.

:riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tror ikke på dette. Greit at det er mye som forandrer seg, og det er helt sikkert noen som gir døtrene sine silikoninnlegg til konfirmasjonen (les: det kan ha skjedd, kanskje), men ikke snakk om at det er vanlig, verken der eller andre steder i vårt lille land. Så californisert er vi ikke blitt enda, selv om konfirmantene kanskje har et håp om at foreldrene deres tror det.

Hva angår ryggrad, som var diskutert tidligere, så skal det ryggrad til å motstå en 15-årings åndssvake persepsjoner av hva som er best for dem. Å gå med på ønskene deres er bare feigt, uomtenksomt og dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det var en debatt om dette på tv. Det er jo helt horibelt.

Da uttalte legen at de ikke overhodet opererte noen under 18 år.

Det finnes utrolig mange uvettige foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde faktisk ikke være nødvendig med ”synspunkter” til et så åpenbart tråkk på barnets integritet og selvtillitt.

Hadde min datter spurt meg om dette, så hadde jeg sagt NEI – og ikke noe mer! Deretter hadde jeg tatt en prat med henne om dette og sett an hvor alvorlig det var, eller om det var alvorlig i det hele tatt. Dersom jeg ikke hadde visst hvordan, så hadde jeg faktisk rådført meg med profesjonelle.

Når barnet er 18 år (myndig alder) kan det gjøre hva det vil med sin kropp så lenge pengene er til stede. Frem til den tiden bør dere som foreldre ha faste prinsipper i forhold til en slik holdning.

CubbyHouse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Hva angår ryggrad, som var diskutert tidligere, så skal det ryggrad til å motstå en 15-årings åndssvake persepsjoner av hva som er best for dem. Å gå med på ønskene deres er bare feigt, uomtenksomt og dårlig gjort.

Word.

Tenåringer er nå engang tenåringer, og foreldrenes jobb er blant annet å sette tingene i rett perspektiv. Når den 16-17 årige datteren klager over for små bryster, og ønsker seg implantater, bør svaret være et meget bestemt og velbegrunnet "nei". (Og hvis hun har en "kjæreste" som klager over puppene hennes, bør han få beskjed om å kysse nærmeste Felis Catus og finne døren umiddelbart.)

Man kan lure på om denne moren (hvis hun er ekte) viderefører den holdningen til andre områder i livet?

Hvis datteren kommer hjem og sier at hun vil slutte på skolen og begynne som modell, går moren ut og henter Gule Sider for å ringe modellbyråene?

Om tenåringsdatteren kommer hjem med et takras av en fyr, og sier at hun vil gifte seg med ham fordi "han er så skjøøøøønn", setter moren seg da ned og skriver innbydelser til slekt og venner?

Jeg håper virkelig denne moren bare finnes i fantasien til en som vil "trolle" her inne. Hvis ikke, har hun gitt sin datter den verste gaven noen kan få: Overfladiskhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 15åring

Hei!

Jeg er en 15åring som bor på "beste" vestkant i Oslo. Min konfirmasjon var i vår, og i løpet av 2003 har vel 98% av alle 14/15 åringene i min vennekrets / på skolen blitt konfirmert . Jeg har ikke hørt om noen som har fått silikon i gave, og her går ryktene fort. Ja, vi bor på vest og mange av gavene er ganske hårreisende (i pris), men forstørring av brystene har jeg ikke hørt om noen som har fått. Jeg skjønner ikke hvor dette kommer fra?

Selv kunne jeg aldri tenke meg å få dette. Det er en "fin" (med tanke på penger) gave, men handler ikke konfirmasjonen om å feire en overgang i livet, og tenke på minner og få nye ting som varer. Det er jo derfor smykker, bunad o.l. ofte blir gitt. Selv fikk jeg bunad, smykker, gode bøker o.l., og da jeg kjøpte mobil og mp3-spiller for noen av pengene, ble dette diskutert. Var ikke de tingene mer bursdaggave, de varer jo bare noen år uansett. Men silikon! Både jeg, familien min og vennene min ville blitt sjokkert om noen fikk det! Så det er bare å slå fast at det absolutt ikke noen utbredt sak. Jeg er jo en som absolutt bør vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg håper bare at det som er blitt sagt her til nå bare er tull. 15-16 åringer som får silikon, ja det må jo være den ultimate måte å fyre opp under deres komplekser på. Hva lærer en mor sin datter når hun lar henne gjøre noe slikt mot seg selv? At puppene er mer verdt enn det hjernen er, og at alt det en ikke har, kan kjøpes for penger? Hva med de situasjonene i livet når behovet for livsvisdom er større enn en c-cup? Hva skal lille blonde Frognerjente gjøre da? Eller hva med den dagen eksamen er der, skal lille blonde Frognerjente kjøpe seg sin mastergrad? (Ikke ta dette som blondinehets, da. Er egentlig blond selv :blunke: )

Herregud, jeg blir skikkelig forbannna. Dette er grunnen til at samfunnet vårt går i oppløsning. Når ting, ting, ting skal telle mest, da skjer det noe med mennesker. En ting er å ha penger, en annen ting er hvordan de blir anskaffet og hvordan de brukes. Jiizez, skulle gjerne sett dette skje i en familie hvor mor og far har hodet skrudd på, og ikke er så grunne at de lar seg diktere av den siste strømmen. Fy flate, å la en kvisete hormonbomber av noen pubertale gutter få bestemme over en jentes frontparti, det blir faen meg for dumt.

En siste innskytelse: dette kan like godt være oppspinn. Jenter med rike foreldre og en avslappet holdning til penger (de vokser på trær, eller blir driti, ikke sant?) kan få merkelige oppfatning om hva de er og hvordan omgivelsene deres fungerer.

Amen. Nå skal jeg spise juleskinke og nyte den nerdete tilværelsen min, tror jammen jeg skal gi blanke i å gre håret også, på toppen av det hele. Som lekebøll nyter jeg å være pokkers snever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at jeg velger å holde meg anonym, jeg er fast bruker av kvinneguiden, og regnet med reaksjoner på akkurat dette. Saken er vel egentlig at mens dere nekter å innse at verden forandrer seg, følger jeg utviklingen og ser meg nødt til å godta at kropp og utseende er viktig for jenter, uansett alder. Jenta mi følte seg utenfor med små pupper, og har en drøm om å bli undertøysmodell. Jeg vil ikke tvinge henne til å studere og bli akademiker mot hennes vilje.

Jeg respekterer hennes valg, og syns det er snevert av dere å ikke gjøre det samme.

Jeg tenker vel heller at saken er den at de foreldrene som lar ungene sine få opprettholde illusjonen om at utseende er alt (noe som alltid har vært typisk for tenåringer) - nettopp disse foreldrene er dem som faktisk skaper presset. De normaliserer det og bekrefter tenåringens holdninger om at kropp og utseende er så viktig. Min holdning er at disse foreldrene er farligere enn alle ukeblader og tv programmer til sammen.

Men ikke ta det så veldig personlig at jeg sier det da - kan godt forstå at noen faktisk er den 100 foreldren som gjør dette. Og i tillegg forstår jeg også godt at du velger være anonym. Kan ikke helt fatte hvorfor diskusjonen skal snus til om du ville være anonym eller ikke i stede for å diskutere tema. Typisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...