Liza Skrevet 15. desember 2003 #41 Skrevet 15. desember 2003 jøss, er det mulig :o denne datteren har ihvertfall lært seg at utseende betyr alt.. en venninne av meg var HELT flat til hun var rundt 16-17, og nå har hun veldig store, d-cup! jeg fikk pupper da jeg var elleve, som ikke ble noe større og har nå brystimplantater. men aldri i verden om jeg hadde gjort det da jeg var 15-16! da levde jeg jo i håpet om at de fortsatt ville vokse, så jo det på venninnen min litt senere! kirurgen jeg var hos opererte med 20års grense...
Soul Skrevet 15. desember 2003 #42 Skrevet 15. desember 2003 Må bare støtte meg til dere andre, det er uhørt å gi en 15-16 åring silikon i gave! :hår: Dere har sagt mange gode grunner og er helt enig. Man er ikke ferdig utviklet og det gir helt feil signaler. Som før nevnt, hvilke verdier er da man gir barnet sitt? Jo, at man ikke er bra nok sånn man er. I den alderen er det mye viktigere å bygge opp en god selvfølelse og vite at man er likt og elsket som den man er, håper det gjesteinnlegget ikke er sant.
Gjest gjest1 Skrevet 15. desember 2003 #43 Skrevet 15. desember 2003 Herlighet da.... Jeg også ville ha silikon pupper som 16-årig. Da hadde jeg bh-str. 70A, synes det var skikkelig kiipt. Men furnuften min sa til meg at silikon var jo litt dumt(Sånn bortsett fra at jeg ikke hadde eller har penget til slikt da...) Men jeg gjorde det jo ikke... nå er jeg 27 år og etter å ha fått noen flere kilo + en graviditet har jeg fortsatt små bryster... nå kunne det vært aktuelt med en operasjon, men siden jeg nå er blitt litt mer "voksen" innser jeg at jeg klarer fint å leve med min 75B størrelse.... Så jeg oppfordrer alle foreldre å si nei fram til de ikke kan bestemme lenger, så kanskje barnet får noen år til å tenke på det, skulle de fortsatt ønske det som 20 åringer - så er de i alle fall litt voksen når avgjørelsen blir tatt!
Gjest Turi Skrevet 15. desember 2003 #44 Skrevet 15. desember 2003 Saken er vel egentlig at mens dere nekter å innse at verden forandrer seg' date=' følger jeg utviklingen og ser meg nødt til å godta at kropp og utseende er viktig for jenter, uansett alder.[/quote'] Er helt uenig med deg. Saken er at vi skjønner at man ikke er ferdig utviklet som 16-åring, og at det er en av grunnene til at de er helt opphengt i kropp og utseende på den tiden. Fordi de er i forandring. Og som mange andre her, har jeg selv erfaring med utvikling etter konfirmasjonen. Fra fylte 14 til fylte 18, vokste jeg over 10 cm i høyden og gikk fra pannekakepupper til D-cup. Se for deg en D-cup pupp på utsiden/rundt et silikoninnlegg, og fortell meg at du henger med i tiden
Chantique Skrevet 15. desember 2003 #45 Skrevet 15. desember 2003 Nei NÅ ??????!!!!! Det er det verste jeg har hørt på lenge. Silikon til konfirmasjonen er direkte sykt og sier temmelig mye om de foreldrene !! :evil:
ehu Skrevet 15. desember 2003 #46 Skrevet 15. desember 2003 Greit, så er jeg snever, men å gi silikonpupper til en konfirmant, eller 15-16 åring synes jeg er hårreisende !!! De er jo på langt nær utvokst enda i den alderen !
Isiselin Skrevet 15. desember 2003 #47 Skrevet 15. desember 2003 Er det virkelig mulig?? Å gi jenter som på langt nær er utvokst silikoninnlegg er helt vanvittig! Da jeg var 15 hadde jeg A-cup. Da jeg var 18 hadde jeg vokst til en C-cup. Dette er bare helt vanvittig og jeg har ikke ord! Slike foreldre skulle ha blitt rundjult!! Er helt rystet nå!!
MarianneE Skrevet 16. desember 2003 #48 Skrevet 16. desember 2003 Er fremdeles målløs (nesten ihvertfall) men ærlig talt: Hva slags mor er du? Hva er det neste? Hun er misfornøyd med og få kvinnelige runde former, og får fettsuging i julegave? Som mor skal du gjøre ditt ytterste for og lære din datter om verdien og respekten for sin egen kropp. Du skal prente inn i hodet hennes at hun er perfekt slik hun er! Hva slags rollemodell er du egentlig som synes slikt er heeeeelt OK? Eier du ikke fornuft i det hele tatt som vil gi datteren din på FJORTEN ÅR en slik "gave"????
~sikka~ Skrevet 16. desember 2003 #49 Skrevet 16. desember 2003 Er fremdeles målløs (nesten ihvertfall) men ærlig talt: Hva slags mor er du? Hva er det neste? Hun er misfornøyd med og få kvinnelige runde former, og får fettsuging i julegave? Som mor skal du gjøre ditt ytterste for og lære din datter om verdien og respekten for sin egen kropp. Du skal prente inn i hodet hennes at hun er perfekt slik hun er! Hva slags rollemodell er du egentlig som synes slikt er heeeeelt OK? Eier du ikke fornuft i det hele tatt som vil gi datteren din på FJORTEN ÅR en slik "gave"???? :enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon: Sjokkert!!!
~Frk Amalie~ Skrevet 16. desember 2003 #50 Skrevet 16. desember 2003 :hår: NEI NEI NEI!!! Hva er det som skjer?? Er det virkelig sant? :o Vet ikke helt om jeg tror på at foreldre kan være så tankeløse! Jo, man skal respektere barn som er i konfirmasjonsalder, men ærlig talt, her går grensen! :evil: Da jeg selv var 15-16 år hadde veldig dårlig selvfølelse. Hvis jeg da hadde fått mulighet til plastisk kirurgi da hadde jeg antagelig sett ut som Michael Jackson i dag! Heldigvis hadde jeg fosterforeldre som ikke var blåst mellom øra, så kroppen min er intakt enda. OK, utseende er blitt ekstremt "viktig" i den verden vi lever i. Jeg personlig liker ikke den utviklinga, den fører bare ont med seg. Herregud, er det ikke ille nok som det er? Det å gi en 16-årig jente plastisk kirurgi er det samme som å si til henne at hun ikke er pen nok som hun er! Det kommer hun aldri til å glemme :evil:
Lisemor Skrevet 16. desember 2003 #51 Skrevet 16. desember 2003 Barn i alle aldrer må få lære at man skal vere seg selv og gå med det man liker og ikke bry seg om hva andre synes og mener om de. Prøv å gi selvtillit til deres barn isteden for å lære dem at falsk selvtillit kjøpes for penger. Hva spinner i hodet på de som utfører silikoninnlegg på 15-16 år gamle jenter? :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
frosken Skrevet 16. desember 2003 #52 Skrevet 16. desember 2003 Jeg er igrunnen like sjokkert som alle andre her. Og har vel igrunnen tenkt at jeg ALDRI vil kunne oppfordre min jente til å gjøre slike inngrep i kroppen sin. Når jeg blir mor ser jeg det som min oppgave å gjøre mitt beste for at hun skal føle seg vel som den hun er. Selv hadde jeg ikke gitt henne silikon i 30-årsgave. Selv om jeg da selvfølgelig ikke kunne nekte henne å gjøre det selv.
Gjest Chriselia Skrevet 16. desember 2003 #53 Skrevet 16. desember 2003 Datteren min fikk operasjon til konfirmasjonen, og opererte seg da hun var 16. Jeg syntes dette var et riktig valg, selv om jeg kanskje vil få motreaksjoner. Vi lever i en verden hvor utseende betyr mer og mer, og det var viktig for meg at datteren min kunne føle seg vel overfor bla kjæresten, som hadde klaget på a-cupen hennes. Dette var hennes ønske, og jeg respekterte det. :o Er det mulig??? Greit det at utseende betyr mer og mer, men hvilke verdier har du gitt jenta di egentlig? Du viser jo helt klart overfor henne at det er greit å fikse på det man ikke er fornøyd med ved seg selv! Du burde vel heller lære henne at man skal være seg selv, og ikke tenke så mye over hva andre mener.. Og en ting til ; hvis det var min kjæreste som hadde klaget, hadde han ikke vært kjæresten min lengere :evil: Det er jo han det er noe galt med, ikke datteren din. Grensesetting er en fin ting!!! Chriselia *som er glad for at mamma`n hennes setter grenser *
Gjest Sjokkert mor Skrevet 16. desember 2003 #54 Skrevet 16. desember 2003 Takk for alle synspunkter! Med unntak av den ene moren, (som sannsynligvis bor et par hus bortenfor) virker det som om de fleste er enige om at dette er hårreisende, og det er en stor lettelse. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle få oppleve et samfunn som fungerer på denne måten, men hit vi har flyttet virker det som at alle, barn som voksen, strever etter det perfekte liv. Villaer, flotte selskaper, biler, båter og hytter danner det mest groteske statusjag. Og det må da være sånne som deg, gjest, som er med på å skape våre døtres dårlige selvtillit? Nevner en annen historie, min datter var her om dagen med sin venninne og moren til venninnen på shoppingtur. Denne venninnen skal være brudepike i sommer, og de fant en nydelig kjole til x antall tusen. (dette er ikke en av venninnene med brystinnlegg, men hun har en fin og normal kropp.) Moren sier da til datteren (foran min datter) at hun kan få kjolen, på den betingelsen at de kjøper den to størrelser for liten, så hun kan slanke seg inn i den til sommeren!!! Går det virkelig an? Noen burde virkelig hatt foreldresertifikat. Det er fra foreldrene sine man skal få støtte og oppmuntring, og dersom min datter hadde vært svært overvektig, hadde jeg nok satt meg ned med henne og snakket konstruktivt om kosthold og trening, for hennes helses skyld. Men å fortelle sin normale, slanke datter på 15-16 at hun burde slanke seg?? Jeg kan bare forestille meg hvor vondt sånt må gjøre for jenta...
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2003 #55 Skrevet 16. desember 2003 Stakkars jenter!! Du gjest vi må lære barna våre SELVTILLIT. DU OGSÅ TAKK. :evil: :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2003 #56 Skrevet 16. desember 2003 Du verden er ikke sånn!!! DET ER VI SOM ER SÅNN...VI ER VERDEN DATTER DI ER VERDEN. Så gi henne selvtillit i gave...
Gjest Tinka, ikke innlogget Skrevet 17. desember 2003 #58 Skrevet 17. desember 2003 Til du som startet inlegget, hvis jeg var deg ville jeg faktisk flyttet! Nå er det jo ikke sikkert det er så lett heller, men om det er mulig ville jeg i alle fall vurdert det. Slike holdinger som du forteller om i nabolaget ditt må jo være knusendes for selvtilitten til en 15 - 16 åring! Når jeg tenker på selvbildet jeg og flere av mine venninner hadde når vi var på den alderen så hadde en slik oppførsel fra voksene mennesker virkelig kunne ødelagt! Ens jobb som mor eller foresatt er jo å STYRKE selvtilitten, ikke virkelig knuse den ved å bekrefte at "jo, du er faktisk ikke bra nok, deg må vi fikse på" Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har noen respekt for mennesker som "gjest" som mener at verden har blitt slik. Verden har ikke blitt slik, men mennesker som deg prøver å gjøre den slik. Heldigvis er du fremdeles i mindretall, og det håper jeg du forblir!
Gjest Emera Skrevet 17. desember 2003 #59 Skrevet 17. desember 2003 Det er en grunn til at jeg velger å holde meg anonym, jeg er fast bruker av kvinneguiden, og regnet med reaksjoner på akkurat dette. Hvis du virkelig står for det du har gjort, så kan du vel bruke nicket ditt??? Ærlig talt! Eller er det bare skamvettet som slår inn??? Altså, jeg er liten av vekst. Da jeg var tenåring plaget det meg, fordi idealet er å være høy. Skulle jeg da ønske meg forlengelsesoperasjon av foreldrene mine i konfirmasjonsgave??? Og da valpefettet la seg på, skulle jeg ønsket meg fettsuging? Fordi det er vedtatt et ideal, og fordi tenåringer er usikre på seg selv? Men jeg har fornuftige foreldre som visste at jeg ville lære å godta mine etthundreogfemti-og-noen centimeter når jeg bare ble moden nok. Og de visste at valpefettet ville forsvinne. For de hadde erfart at det er sånn det fungerer. "Verden forandrer seg," my ass! Kvinner har ALLTID lidd seg igjennom alt mulig rart for å bli ideell. Når skal vi lære å bli glad i oss selv??? En ting til. Hviket signal gir en mor til sin datter når hun synes det er greit at hennes datter opererer inn silikon for å tilfredsstille kjæresten sin? Hun burde heller ta ham "en versing" og fortelle ham ett og annet om hva KJÆRLIGHET er! Nei, jeg må velge å tro at det er et fåtall som tenker på denne måten. Jeg håper inderlig det!!! Uff!
gleder meg! Skrevet 17. desember 2003 #60 Skrevet 17. desember 2003 Må bare si ifra om at når jeg gikk på vgs så var det fler av de som jeg gikk sammen fikk silikonpupper i 16-17-18 års gave..... Vi andre synes det var sinnsykt! Og ikke minst vanvittig bruk av penger, men akkurat penger var ikke noe problem i de hjemmene...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå