Gå til innhold

Silikon til konfirmasjonen??

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde jeg visst om foreldre som ga sin 14-16-åring gummipupper, hadde jeg ringt barnevernet.

Det er avgjort en barnevernssak å tillate kosmetiske operasjoner på barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nok en gang: vi som er kjent i disse miljøene sier at det ikke er vanlig.....

Skrevet

Hun som skrev tråden er tydeligvis også fra miljøet - grunnen til at hun skrev tråden i det hele tatt er jo faktisk at hun selv har sett og fått bekreftet dette!! Derfor er det sannsynlig å tro at det forekommer ja, kanskje mer i noen gater enn i andre. Men om det ikke er vanlig hos dere syns jeg ikke sier noe om hva som er vanlig i hennes datters vennskapskrets.

• 2 uker senere...
Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg trodde ikke partnerbytte var vanlig i mitt miljø heller, men d er d.

• 3 uker senere...
Skrevet

:o Æg fatte ikke hvem som vil dattern sin så vondt..

Æg blir skremt, erdet ikke meningen å fortelle barna våre at de er pen,nydeli, spesiell..osv for den personen de er? At det er tankene og kunnskapen som gjør et barn verdifull??

Det er all slags mulige kurs nå for tia, lage-matkurs, vaskekurs, skrivekurs..

-Få igang et Hvordan-oppfostre-barn-kurse..

Det ser jo ut som om det er mange som ikke sku ha hatt barn :o

Skrevet

Nok et eksempel på en mor som absolutt IKKE burde fått barn.

Mor burde jobbe med sine egne komplekser fremfor å overføre dem til datteren :kjempesinna:

Dette burde være en sak for barnevernet.

Gjest sexysadie
Skrevet

Svært sjelden vestkantfolk får trøbbel med barnevernet og det kommer jo av at vi forbinder barnmishandling/vanskjøtsel med dårlig økonomi.

Skrevet

Svært sjelden vestkantfolk får trøbbel med barnevernet og det kommer jo av at vi forbinder barnmishandling/vanskjøtsel med dårlig økonomi.

Det kommer vel heller av at problemene blir mye mindre synlig hos en rik enn hos en fattig familie. Dessuten hadde det nok ikke blitt barnevernsak på grunnlag av en plastisk operasjon enten det var en rik eller fattig som gjorde det - dette er et verdi spørsmål og ikke et spørsmål om omsorgssvikt eller manglende foreldrekompetanse.

Gjest sexysadie
Skrevet

Det kommer vel heller av at problemene blir mye mindre synlig hos en rik enn hos en fattig familie. Dessuten hadde det nok ikke blitt barnevernsak på grunnlag av en plastisk operasjon enten det var en rik eller fattig som gjorde det - dette er et verdi spørsmål og ikke et spørsmål om omsorgssvikt eller manglende foreldrekompetanse.

Det spørs pinadø på hvordan man ser på ting det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så hvis GJEST hadde hatt ryggrad så hadde hun logget seg inn med brukernavnet. Ja det er også en teit forklaring på å stille sin nyskjerrighet for hvem dette egentlig er?? Er det ikke det da.

Nyskjerrigper på loftet pleide vi å si til sånn folk når jeg var barn.

En gang i blandt så er det greit å få si sin mening uten å bli pepret ned.

Dere her inne som reagerer på dette er sikkert de hyppigste brukerne av GJEST selv.

Hennes standpunkter forandrer seg ikke fordi om hun logget seg inn som gjest eller ikke,men kanskje det er godt å slippe å bli herset med og tråkka på av en gjeng kranglete premenstruelle kvinnfolk som ikke eier skam i livet når de oppdager at folk har helt andre syn på ting.

Jeg støtter henne her jeg.

Har mange ganger opplevd å bli lei meg etter alle angrepe jeg har fått når jeg svarer eller har innlegg selv. Er det ikke fint at vi er forskjellige da?

Hadde moralen og respekten ligget litt høyere så hadde vi kanskje giddi å identifisere oss mer også.

Så om dette irriterer så får dere faktisk skylde dere sjøl og gjøre en forandring med miljøet her inne på KG.

Hilsen en annen fast bruker som OGSÅ ikke logget seg inn denne gangen.

Gjest Fighter
Skrevet
Er det ikke fint at vi er forskjellige da?

Jo det er det er. Derfor er det viktig å fokusere på at hver og en av oss er unik. Ikke at vi må kjøpe oss like fine kropper som noen andre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jo det er det er. Derfor er det viktig å fokusere på at hver og en av oss er unik. Ikke at vi må kjøpe oss like fine kropper som noen andre.

Vi skal selvfølgelige fokusere på at hver og en av oss er unike.

Samfunnet er tøft og kravene til oss og de tilbudene man kan få gjør at vi streber etter det perfekte. :hoho:

Man er ikke et dårlig menneske fordi om man vil forbedre på ting,man blir påvirket utrolig mye også. Så lenge det finnes ditt så vil man ha datt og så lenge det finnes muligheter så vil man utnytte dem. Ta vekk kundene så tar du vekk gatepikene.o.s.v.

Jeg er helt enig med deg. :)

Men det er så mange mennesker her inne,sikkert flest kvinnfolk som fokuserer og absolutt ikke behandler sine medsøstre som unike nettopp fordi man ikke følger deres syn og holdninger. Og da kræsjer det litt oppi hue mitt. Finnes det en MAL som jeg ikke vet om??? :wink:

Da synes jeg ikke argumentene holder vann for mange av disse.

Flotte ord i flott papir blir meningsløse når de ikke lever slik selv.

Skrevet

Det spørs pinadø på hvordan man ser på ting det.

Tjainei - vi kan jo selvfølgelig mene hva vi vil. Men hvis vi tenker foreldrekompetanse i forhold til om barnet har et verdig liv med god selvfølelse og grunnleggende behov dekket - vel, da gjør alle feil, og selv om brystfiksing i ung alder er verdt å diskutere om er positivt eller negativt, er jeg temmelig sikker på at det ikke ødelegger livet til noen 14 åring. Det er ikke verre enn andre ting, og det er helt sikkert ikke grunnlag for omsorgsovertakelse via Norsk lov.

Atmi

• 1 måned senere...
Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Jeg ser at denne tråden er gammel, men jeg må bare reagere.... Går det an???? :kjempesinna: En venninne av meg som er 18 har nettopp lagt inn innlegg nå, og vi andre syntes det var rimelig hårreisende. Men en mor som gir silikon i gave til en fjortenåring??? :hakeslepp: Skam deg!!

Også er jeg litt spent på hvordan det gikk med sjokkert mor.. Flyttet dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...