Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2003 #21 Del Skrevet 14. desember 2003 Det er en grunn til at jeg velger å holde meg anonym, jeg er fast bruker av kvinneguiden, og regnet med reaksjoner på akkurat dette. Saken er vel egentlig at mens dere nekter å innse at verden forandrer seg, følger jeg utviklingen og ser meg nødt til å godta at kropp og utseende er viktig for jenter, uansett alder. Jenta mi følte seg utenfor med små pupper, og har en drøm om å bli undertøysmodell. Jeg vil ikke tvinge henne til å studere og bli akademiker mot hennes vilje. Jeg respekterer hennes valg, og syns det er snevert av dere å ikke gjøre det samme. Eier du ikke ryggrad?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest nå Skrevet 14. desember 2003 #22 Del Skrevet 14. desember 2003 Er det ikke akkurat det jeg har, når jeg tar et så kontroversielt standpunkt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 14. desember 2003 #23 Del Skrevet 14. desember 2003 Datteren min fikk operasjon til konfirmasjonen, og opererte seg da hun var 16. Jeg syntes dette var et riktig valg, selv om jeg kanskje vil få motreaksjoner. Vi lever i en verden hvor utseende betyr mer og mer, og det var viktig for meg at datteren min kunne føle seg vel overfor bla kjæresten, som hadde klaget på a-cupen hennes. Dette var hennes ønske, og jeg respekterte det. Ja og neste ønske blir at hun vil prøve narkotika for det gjør alle andre også. Hvordan kommer du inn som foresatt egentlig? En 15-16 år gammel jente er ikke ferdig utviklet og den legen som gjør dette burde vært fratatt legelisensen sin. Og den foresatte som tillater alt mulig fra barna sine burde ikke fått barn i det hele tatt, for de klarer ikke dette ansvaret. Mine meninger, og folk kan gjerne si hva de mener, men jeg mener at foresatte skal være foresatte og ikke venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 14. desember 2003 #24 Del Skrevet 14. desember 2003 Gud, så stolt jeg er av å være snever. Jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 14. desember 2003 #25 Del Skrevet 14. desember 2003 Er det ikke akkurat det jeg har, når jeg tar et så kontroversielt standpunkt? Jo, og alle wannabe-kunstnere som egentlig aldri har malt et eget maleri, men er hyppig observert på den lokale kunstner-kafeen, er også veldig interessante. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 14. desember 2003 #26 Del Skrevet 14. desember 2003 Hvis du gjest nå hadde ryggrad, ville du svart her med brukernavnet ditt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 14. desember 2003 #27 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg respekterer hennes valg, og syns det er snevert av dere å ikke gjøre det samme. Det er faktisk du som er snever, som tror jenta di ikke har andre valg enn å bli undertøysmodell hvis hun ikke vil bli akademiker. Hvor lenge tror du hun kan bli i en modelljobb forresten? Det er utrolig snevert å komme og påstå at verden er sånn og slik, og at vi som som protesterer mot denne utviklingen ikke følger med! Det er utrolig snevert som mor å fokusere så til de grader på et perfekt utseende at det er disse verdiene jenta di får og derfor føler seg unormal med en A-cup! Og dette vet du innerst inne, siden du velger å være anonym. Dette skurrer! Vet at mange vil tro dette bare er en fleip, og det skulle jeg ønsket at det var, men siden vi vet det forekommer i så stor grad, hvorfor skulle det ikke like gjerne være reellt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. desember 2003 #28 Del Skrevet 14. desember 2003 Silikon er så uaktuellt at jeg klarer ikke engang å finne på noe smart å skrive... Er fullstendig på bærtur å la en sekstenåring få silikon i brystene, eller noe annet sted for den del.... Hvis min datters kjæreste prøver å kritisere min datters a-cup størrelse kan jeg garantere at det blir siste gang han setter sine ben i mitt hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 14. desember 2003 #29 Del Skrevet 14. desember 2003 Saken er vel egentlig at mens dere nekter å innse at verden forandrer seg, følger jeg utviklingen og ser meg nødt til å godta at kropp og utseende er viktig for jenter, uansett alder. Jenta mi følte seg utenfor med små pupper, og har en drøm om å bli undertøysmodell. Jeg vil ikke tvinge henne til å studere og bli akademiker mot hennes vilje. Jeg respekterer hennes valg, og syns det er snevert av dere å ikke gjøre det samme. Selv om verden forandrer seg er det fortsatt farlig med silikonpupper, og du gir fortsatt jenta signaler om at kroppen hennes ikke er fin nok som den er :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 14. desember 2003 #30 Del Skrevet 14. desember 2003 Det er faktisk du som er snever, som tror jenta di ikke har andre valg enn å bli undertøysmodell hvis hun ikke vil bli akademiker. Hvor lenge tror du hun kan bli i en modelljobb forresten? Det er utrolig snevert å komme og påstå at verden er sånn og slik, og at vi som som protesterer mot denne utviklingen ikke følger med! Det er utrolig snevert som mor å fokusere så til de grader på et perfekt utseende at det er disse verdiene jenta di får og derfor føler seg unormal med en A-cup! Og dette vet du innerst inne, siden du velger å være anonym. Dette skurrer! Vet at mange vil tro dette bare er en fleip, og det skulle jeg ønsket at det var, men siden vi vet det forekommer i så stor grad, hvorfor skulle det ikke like gjerne være reellt? Veldig bra skrevet chimp, og jeg er helt enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 14. desember 2003 #31 Del Skrevet 14. desember 2003 Vi lever i en verden hvor utseende betyr mer og mer, og det var viktig for meg at datteren min kunne føle seg vel overfor bla kjæresten, som hadde klaget på a-cupen hennes. Dette var hennes ønske, og jeg respekterte det. Dersom typen hennes klaget på a-cupen er det ikke jenta di det er noe galt med, det er typen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 15. desember 2003 #32 Del Skrevet 15. desember 2003 Jag hoppas att detta bara är ett skämt men dessvärre är det väl inte det... Det är fler som har sagt det men en 15-16 årings kropp är inte färdigutvecklad. Du ger ditt tillstånd till en operation som måste göras om kanske tre-fyra gånger under hennes livstid (om jag förstått det rätt bör silikoninplantaten bytas efter ca 10-15 år). Varje operation är en risk för hälsan. En 15-16 åring ÄR inte mogen nog, varken i kropp eller huvud för en sådan operation. Om det är hennes käresta som klagat på a-cuperna, byt ut honom i stället? Bekosta terapi för honom? jag har små bröst, har alltid haft det och har i omgångar önskat mig större. Men att gå så långt som att operera in något fejk i kroppen, nej tack. Nu har jag dessutom turen att ha träffat en man som älskar små bröst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 15. desember 2003 #33 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg tror ikke dette er sant, jeg. Rett og slett. Det er IKKE vanlig at vestkantforeldre gir 15-16 år gamle døtre silikon, og forsøk vil bli avvist av kirurgen. Uansett er det 16-årsgrense...... http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/110732.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 15. desember 2003 #34 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg tror ikke dette er sant, jeg. Rett og slett. Det er IKKE vanlig at vestkantforeldre gir 15-16 år gamle døtre silikon, og forsøk vil bli avvist av kirurgen. Uansett er det 16-årsgrense...... http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/110732.html Jeg skulle virkelig ønske du hadde rett! Hvorfor i all verden er det ikke 18-årsgrense på sånt no egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 15. desember 2003 #35 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg skulle virkelig ønske du hadde rett! Hvorfor i all verden er det ikke 18-årsgrense på sånt no egentlig? Fordi alle over 16 år har rett til å bestemme over sin egen kropp (eks ta abort). Me det diskuteres jo, og mange kirurger har en slik grense for seg selv. Selv mener jeg det burde vært 20-års grense (og IHVERTFALL 18). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lovvi Skrevet 15. desember 2003 #36 Del Skrevet 15. desember 2003 Den gang jeg selv var 15-16 år hadde jeg også små bryster. Dette av den enkel grunn at jeg var spinkel og liten, og sent utviklet. Jeg skal love deg at kroppen forandret seg da jeg nærmet meg 17 år...........Mine bryster utviklet seg til å bli mer enn store nok( c-cup) helt uten hjelp utenifa. Tenker med gru på om jeg hadde gjort noe med mine brysteri en alder av 15-16 år..... Min datter vil ALDRI få brystinnlegg i komfirmasjonsgave fra meg!! ALDRI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. desember 2003 #37 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg er egentlig ganske open minded, men her tillater jeg meg å være snever. En 16 åring er alt for ung til å få brystforstørrelse, det være seg silikon eller saltvann. Jeg husker godt hvor lei mei jeg var da jeg var 16, og det ikke virket som om bryster var noe som eksisterte på kroppen min. Alikevel vurderte jeg ALDRI å be om operasjon Hadde jeg funnet på det så vet jeg at mamma hadde satt foten ned. Kraftig! I dag,jeg er 23, så har jeg fremdeles ganske små bryster. Det er selvfølgelig dager jeg kunne tenkt meg å legge inn saltvann, men det er skremmende og litt ubehagelig å tenke på hvor mange ganger jeg i såfall hadde måttet bytte ut implantatene i løpet av livet. Den eneste operasjonen jeg har vært gjennom er laseroperasjon på øynene som tok under 2 minutter tilsammen. :D Det fikk jeg gratis, siden jeg reagerer på linser, briller var upraktisk, hornhinnene var skjeve og fordi jeg faktisk hadde mer enn -7 på begge øynene. Men tilbake til mine mandariner... Jeg har en samboer som elsker de, og som synes det er stor stas å se på de, ta på de og kose med de. Han liker meg og puppene mine som de er. Gjett om jeg er glad for det. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 15. desember 2003 #38 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg syns det høres helt absurd ut at dette skal være særlig utbredt? Og om det finnes så mange hjernedøde foreldre, så ville jeg vel tro at norske kirurger ikke utførte sånne operasjoner på unge jenter? Jeg har i allefall oppfattet at de fleste ber jentene vente til de er 18. Og til deg som i følge deg selv ga silikon til datteren din; Virker ikke som du har så veldig stor tiltro til henne som menneske hvis du gir henne silikon sånn at kjærsten hennes skal være fornøyd og hun kan bli undertøysmodell i stedet for å få seg en utdannelse? Men syns igrunn det innlegget virket litt snodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 15. desember 2003 #39 Del Skrevet 15. desember 2003 Dette kan være en veldig vanskelig situasjon. Barna kan føle seg veldig voksne når de er 16 år, og det er viktig at foreldrene tar problemene deres seriøst. Likevel er det veldig viktig å tenke på at kroppen ikke er ordentlig utviklet, som mange allerede har skrevet, når de er så unge. Brystene er for mange ikke ferdig utviklet før i 20-årene, og å legge inn silikon i brystene så tidlig kan ødelegge den naturlige utviklingen. Jeg har selv ikke opplevd at unge får silikon i konfirmasjonsgave, eller noe liknende, men om dette er tilfelle støtter jeg de andre i å si at dtte er HELT galt. Dette sender ut veldig dårlige signaler, og støtter den allrede usikre og søkende ungdommen i deres teori at de ikke er sånn de skal være. Alle ungdommer går gjennom en faser i livet der de må finne seg selv. Min bror var selv i fjor ganske så kristen(15 år). I år har han meldt seg inn i RU, og har helt lagt fra seg det å være kristen. Kanskje det ikke er så stor trøst for datteren din når hun virkelig vil ha større pupper at hun får kanskje mer når hun blir eldre, men å legge inn dette på en 16-åring virker ganske så absurd for meg. Hvis dette virkelig er et problem for henne, og hun ikke ser at dette er dumt kanskje det kunne vært en idé å oppsøke en lege eller psykolog som kan snakke med henne om farer, og det å vokse opp(ang. rolle og identitet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 15. desember 2003 #40 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg var også totalt FLAT som 15-16 åring, og tenkte faktisk tanken på at silikon var noe jeg ønsket meg, for jeg var jo heeelt sikker på at jeg var utvokst i kroppen og at jeg var voksen nok til at dette var noe jeg trengte dersom jeg skulle få pupper ever!! Men heldigvis så var det allikevel noe som sa ifra i meg at dette får jeg ALDRI av mamma, jeg ville heller ikke fått lov til det om jeg fikk andre til å betal!! Det visste jeg heldigvis, så jeg tok det ikke. Idag er jeg snart 30, har vokst på meg en liten b-cup, og er fornøyd med mine små b-cuper, selv om de er små iforhold til resten av kroppen. (er ikke noen liten og nett pike, men har små og nette pikepupper!) Den dagen jeg mister det lille jeg har pga f.eks amming eller annet, DA skal jeg vurdere å gjøre noe med det, og DA bør en lege se seriøst på problemet som ett problem! Men at noen leger oppererer innlegg i puppene til uutviklede og uferdige småjenter, det sjokkerer meg. Voksne mennesker burde da VITE at puppene fremdeles vokser på mange etter 15-16 årsalderen?? Og det er ikke bare snakk om dersom de legger på seg, men puppene utvikler seg mer etter 15-16 årsalderen på mange! Er ikke generellt mot silikon, men er imot silikon på småjenter som ikke er ferdig utvokst/utviklet enda! synes det glatt burde vært 20årsgrense på silikoninnplantater, og som Poirot har sagt, ihvertfall 18!! (men jeg utviklet størrelse på puppene også etter fylte 18 jeg, så 20!)(ikke at alle har lik utviklingskurve, men dog.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå