Gå til innhold

Vennines henes gjør meg så kvalm og sint at jeg sprekker snart


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Du høres litt misunnelig ut her. Ikke tenk på så mye hva andre har, tenk heller på hva DU har. Det er jo det som er det viktigste. Å måtte jobbe for suksess og penger syns jeg er flott. En som lever av foreldrenes penger er ikke noe å misunne.

Jeg har rike foreldre, men jeg er like "fattig" som alle andre studenter. Foreldrene mine vil at jeg skal jobbe for pengene mine (slik de også måtte gjøre), ta studielån som alle andre og leve som alle andre studenter. Jeg hadde følt meg rimelig teit om jeg hadde levd på mine foreldres penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, mulig jeg er litt misunerlig, men det får ikke hjelpe. Tror hvis jeg hade fått så mye så hadde jeg gitt bort det meste og jobbet normalt.

Hun ble ikke født med søvskje i munnen, hun ble født med diamanter, vil nå jeg si.

hahahahahaha yeah right! du sier du må slite for å få kjøpt en bukse og nå sier du at du ville gitt bort pengene om du hadde fått en stor sum. no way om du hadde gjort det. du lurer ingen.

dessuten er det opp til hver enkelt hvordan de vil forvalte pengene sine.

du virker kun misunnelig. så slitsomt å være misunnelig på alle som har mer enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger gjør en ikke lykkelig. Slutt med å være misunnelig, du skaper bare problemer for deg selv.

Ta vare på menneskene dine rundt deg, for de er de viktigste, og du skal se du får "betalt" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, mulig jeg er litt misunerlig, men det får ikke hjelpe. Tror hvis jeg hade fått så mye så hadde jeg gitt bort det meste og jobbet normalt.

Hun ble ikke født med søvskje i munnen, hun ble født med diamanter, vil nå jeg si.

Ja men... Hun ga jo bort penger da hun spanderte turen på deres felles venninne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du heller fokuserer på å leve ditt eget liv til det fulle og slutter å sammenligne deg selv med andre, så får du det mye bedre med deg selv. Så slipper du å ende opp bitter som gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker jo generøs og hyggelig! Så heldig for henne:) Man vinner ingenting på smålighet... Verden er ufattelig urettferdig. Det er nok av folk som vil være misunnelig på deg for at du har mulighet og evne til å jobbe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg blir provosert av startinnlegget. Jeg sier ikke at hennes livstil er sund, men det er hennes liv.

Nå skal jeg gi deg noen visdoms ord: "The best business, is you own". Hva venninnen til venninnen din gjør, angår ikke deg. Skjerp deg! Grønn er ikke din farge.

Tilbake til jobb med deg, din kranglefant! a034.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som er?? :huh:

Katten er kjempeflink til å lage blomsteroppsatser og hekle duker. Ganske sikker på at det er det han mener. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer på om jeg skal bli rasende på venninna til venninna mi som er så himla pen. Her må jeg slite og ta operasjoner for å håpe å se litt mindre ut som et takras og hun er bare perfekt også er hun snill på toppen av det hele.

Jeg mener seriøst, skal ikke pene mennesker være bitchy og hjernedøde?!

Jeg skulle ønske det var en lov mot å være pen. Håpe hun får masse rynker snart!

Jaaauu...

-.-

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst til å gi meg navnet hennes? Har alltid hatt lyst til å tjene penger på mine ferdigheter.

:Nikke::scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oblivion

Nå har hun nettopp vært i syden med venninna si og venninna hennes betalte alt for F. Også kommer hun hjem og skryter om hvor fint hun har hatt det og at ting var så billig. Det var jo ikke hennes penger en gang, men hennes superrike og bortskjemte venninne. :spy:

Jeg hadde nok ikke gitt bort pengene, men hadde nok vært generøs med de jeg syntes fortjente det. Og det virker det som jenta her gjør. Hadde ikke spandert ferie på noen jeg ikke likte/kjente..

Ja men... Hun ga jo bort penger da hun spanderte turen på deres felles venninne?

Bare en liten digersjon her -det TS sier i innlegget sitt er vel at den superrike venninna har blitt spandert på en sydentur av en annen superrik venninne. Altså, venninna til TS fikk en gratis tur påspandert.

Men uansett så er det vel ikke hva Ts sine superrike venner gjør seg i mellom som er "problemet" her -men heller det at TS ikke har råd til dette sjøl og irriterer seg over at hun heller ikke blir påspandert sydenturer og andre greier av sine "venner".

Nå er det en gang slik at man ikke velger sine foreldre, noen er "heldige" andre ikke. Personlig så tenker jeg heller at det ligger noe i ordtaket "Enhver er sin egen lykkes smed" -iallefall til en viss grad. Om du ønsker deg penger så tar du tak selv -jeg kjenner mange som har tatt utdannelse bare med tanke på hvor mye cash de kan håve inn seinere. Det som er litt interessant er hvor mange, spesielt her i Norge hvor utdannelse er gratis, som begynner på utdannelser som ikke nødvendigvis gir den beste avkastningen selv om de har hjernen til det -det må vel da bety at ikke alle ser på mest mulig penger som den største lykke her i verden.

Normen (om jeg tør å påstå noe uten å oppgi noen kilde) ønsker vel stort sett å ha det greit økonomisk uten de store bekymringene og en utdannelse og en jobb som gjør en tilfreds.

Er det virkelig sånn at du vil bruke livet ditt på å irritere deg over at andre har mer enn deg, materialistisk sett, her i livet? Shit, det høres j** slitsomt ut!!

Om det er penger du ønsker -hva med å finne en livsvei som gjør at du oppnår det du vil?

Og ikke minst -du trenger ikke å dra langt, uansett hvor du bor, for å finne mennesker som er fornøyd med å leve "normalt", kanskje det er på tide å finne deg flere venner, nye venner som kan vise deg at penger ikke er alt her i livet?

Jeg personlig er opptatt av balanse, altså balanse som et begrep og som den veien i livet jeg ønsker å rette tankene mine mot.

En av de tingene jeg lever for med livssynet mitt om balanse er at det ikke skal være nødvendig å tråkke andre ned selv om man selv ønsker å strekke halsen oppover.

"Venninna" di er født inn i et liv som sannsynligvis har ført til at hun har blitt litt overfladisk, iallefall når det kommer til det materielle -og hun burde kanskje også oppleve litt mer enn bare sitt liv i "sus og dus" for å utvikle seg selv som person.

Men du er ditt eget individ -du må selv sørge for å ta ansvar over deg og ditt. Hvis du klarer det uten å bli bitter, leve i misunnelse og tråkke på andre, ja da skal jeg love deg at du vil få det bedre med deg selv.

Jenta du snakker om har det sikkert greit med seg selv nå, og kanskje vil hun leve slik livet ut -men jeg tenker også at jeg synes litt synd på henne om jeg kun setter henne i den stereotypen av et menneske som du fremstiller henne som her.

Balanse, perspektiv, kunnskap, opplevelser, utfordringer, selvstendighet, felleskap, generøsitet, varme, kjærlighet, omsorg -dette er "min pakkeløsning" når det kommer til lykke. Finn din egen og jobb med deg selv -hadde vært morsomt om KG fortsatt var et forum om 10 år og du kom tilbake for å legge inn et innlegg om hva som har skjedd siden sist. ;)

Endret av Oblivion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...