Gå til innhold

Vennines henes gjør meg så kvalm og sint at jeg sprekker snart


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, jeg blir bare så sint når jeg hører om ei venninne av min venninne. Jeg kjenner henne, men kan ikke si at hun er en vennninne akkurat. Saken er at hun er rik, veldig rik. Eller, rettere sagt, foreldrene hennes er og hun får penger av dem. Hun jobber ikke for hun får jo penger av foreldrene hun. Foreldrene har vist spart seg opp en ganske stor formue og de har visst bestemt seg for at datteren skal få en del av den å leve på og dems drøm er visst at hun skal gjøre det samme med sine barn, slik at de også fortsetter å leve rikt uten å jobbe eller noe. For dem er det jo mulig også, men jeg blir så kvslm av slikt.

Hun er i 20-årene bare og lever i luksus og løfter ikke en finger for det. Jeg derimot, jeg jobber og sliter rumpa av meg og har så vidt rå til ei ny bukse.

Burde det ikke vært lover mot slikt? En grense på hvor mye penger man har lov å ha?

Blir sint på venninna mi også kjenner jeg som faktisk godtar en slik oppførsel. Nå har hun nettopp vært i syden med venninna si og venninna hennes betalte alt for F. Også kommer hun hjem og skryter om hvor fint hun har hatt det og at ting var så billig. Det var jo ikke hennes penger en gang, men hennes superrike og bortskjemte venninne. :spy:

Nesten så jeg håper at hun en dag har brukt opp alt og sitter der med ingenting. Hun er ikke akkurat gjerrig heller og bruker ganske så mye så det kan jo sikkert skjee en gang uten intekt annet en rente.

:frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det. Noen er "heldigere" stilt enn andre. Du høres ganske misunnelig ut, og det skaper mange vonde følelser i deg. Slutt å bry deg om hva andre har, tenk på deg selv og husk at de fleste andre også jobber for sine ting.

Endret av MrsTula
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, mulig jeg er litt misunerlig, men det får ikke hjelpe. Tror hvis jeg hade fått så mye så hadde jeg gitt bort det meste og jobbet normalt.

Hun ble ikke født med søvskje i munnen, hun ble født med diamanter, vil nå jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det ikke er heldig å bare få penger uten å måtte jobbe for det. Som regel fører det til at man blir bortskjemt og lat. Men er dette ditt problem da? Syns igrunn det i det minste var hyggelig at venninnen din ble påspandert tur til syden. For alt du vet, kan det være at hun er en god venninne for venninnen din, og hvorfor skal da du eller din venninne legge seg borti hvordan hun håndterer sine penger? Høres ut som om du bare er veldig misunnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke gitt bort pengene, men hadde nok vært generøs med de jeg syntes fortjente det. Og det virker det som jenta her gjør. Hadde ikke spandert ferie på noen jeg ikke likte/kjente..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Man setter mer pris på ting man får, enn dem som får og kanskje ikke helt vet det å sette pris på ting. :)

Hvis du er bekymret(og en smule misunnelig..) Bør du heller tenke, hvis du er en i vanskelig økonomisk situasjon, lærer du mer, enn det hun lærer ved å takle fremtiden økonomisk. Med dette vil du bli mer økonomisk ansvarsbevisst, i motsetning til noen som har det godt økonomisk,ikke bruker sunn fornuft.--> Eksempel: Luksusfellen :ler:

En smell for alle sammen. Noen er heldige og noen er ikke heldige. Husk en ting, misunnelse er farlig. :)

Endret av anonym2233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra hva du skriver her, så regner jeg med at du hadde sagt nei dersom du skulle få en stor pengesum av din familie eller f.eks lottogevinst?

"Nei takk, jeg syntes det er kvalmt å få lette penger"

Hah, syntes jeg ser noen si det!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får jo ikke mer penger selv om hun skulle miste sine. Så hvorfor bryr du deg?

Fordi hun nettopp har meldt seg inn i Rødt og derfor mener at lover mot rikdom skal innføres sånn at "alle blir like rike". Baaarf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke et sekund på at du hadde gitt bort pengene dine hvis du hadde fått en slik sum. La nå jenta leve lykkelig på foreldrenes penger, bra for henne at hun kan det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er i 20-årene bare og lever i luksus og løfter ikke en finger for det. Jeg derimot, jeg jobber og sliter rumpa av meg og har så vidt rå til ei ny bukse.

Burde det ikke vært lover mot slikt? En grense på hvor mye penger man har lov å ha?

Blir sint på venninna mi også kjenner jeg som faktisk godtar en slik oppførsel. Nå har hun nettopp vært i syden med venninna si og venninna hennes betalte alt for F.

:frustrert:

Du høres både misunnelig og bitter ut med disse uttalelsene. Det virker som at problemet ditt egentlig er at du skulle ønske hun var din venninne også slik at du og kunne nyte fordelene av hennes penger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Burde det ikke vært lover mot slikt? En grense på hvor mye penger man har lov å ha?

:balltre::sjokk::klo::haar::hakeslepp::sjokkert:

Må bare minne deg på at vi ikke bor i gamle Sovijet!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her lukter det kun misunnelse lang vei. lov mot å ha mye penger? om fol har tjent og spart dem selv så er det jo dems penger! herregud for et dumt forslag.

om du hadde hatt mye penger så du slapp å jobbe så hadde du vel gjort det selv?

hadde jeg hatt mye penger så hadde jeg også spandert tur på min bestevenninne. om folk syns det hadde vært kvalmt så sier det mer om dem enn om meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, helt ærlig så har du absolutt ingenting med hennes pengebruk å gjøre! Hvordan hun velger å leve, hva hun gjør med de midlene hun har, er ingen andre sin sak enn hennes! At livet er urettferdig er en kjent sak, men å mer eller mindre legge noen for hat fordi de har mer enn du har, er virkelig ikke rett. Hvis det er alt som skal til for at du missliker noen, så vil jeg faktisk påstå at du nærmer deg grunnen veldig!

La henne få kose seg, spandere det hun vil på venninen din, og leve det livet hun vil. Du har ingen rett til å dømme henne bare fordi du synes det er urettferdig at hun har mer penger enn deg. sånn er det bare, og sånn vil det alltid være. Å bli missunnelig og ufordragelig hjelper deg ingenting. tvert i mot...du risikerer å bli sur og bitter hver gang du føler noe er urettferdig i forhold til din livssituasjon. Personlig ville jeg ikke orket å forsøke å dele livets gleder med en slik person :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Hvis du skulle vært sint på noen, så må det jo være foreldrene hennes som ikke lærer henne verdien av penger, og lar henne tjase bort livet sitt.

Men hvorfor gidde å engasjere seg så veldig i dette egentlig? Verden er da full av rike mennesker, hvorfor så sint på akkurat henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...