Gå til innhold

Dele på utgifter?

Fremhevede innlegg

Gjest frøken am
Skrevet

Det svarer han ikke på, bare "veit ikke".

Hvis han ikke gir uttrykk for at han gjerne vil ha de en bestemt plass skal han ikke trenge å flytte på dem.

Han sier "vet ikke" fordi han ikke forstår hvorfor det skulle være noe problem.

For han spiller det ingen rolle hvor de står - han har et hjem hos mamma og et hos pappa.

Det er DEG det spiller en rolle for, så det er ikke rart han ikke vet. Han bryr seg ikke om det.

Han forstår ikke hvorfor mammaen på liv og død må ha hans ting hos henne.

Han har jo to hjem så hvorfor skal han føle at det er MAMMA som ene og alene bestemmer alt?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra siden din

Problemet her synes jeg, er at det som står på nav sine sider er så lite konkret! Det blir jo alt etter hvem som leser og tolker det! Det samme med advokater også, går du til èn advokat sier han en ting mens neste mann sier noe annet - håpløst!! Hvis faren holder alt utstyret som mora ikke vil (ja, hun skriver faktisk det!!) sende med, så er vel det en måte å dele på?

Skrevet

Rart at du faktisk har dratt inn advokaten din i det her, og selv om han sier det er sånn, så spør du inne på kvinneguiden!? Du ba jo faktisk om meninger, og det får du

Ja jeg spør her for å høre hva andre synes og gjør,siden x'n mener at jeg tar feil!!

Skrevet

Er du gammel nok for å få barn egentlig? Du høres ut som en 14åring

• Liker 6
Skrevet

Ja jeg spør her for å høre hva andre synes og gjør,siden x'n mener at jeg tar feil!!

Og du har vel fått bekreftet her at samtlige er enige med x'en din?

• Liker 3
Skrevet

Er du gammel nok for å få barn egentlig? Du høres ut som en 14åring

Godt å se det er flere som syns dette virker ekstremt barnslig. Herregud så vondt jeg får av det lille barnet der!

• Liker 2
Skrevet

Velg dine kamper med omhu sier jeg bare. Dette handler ikke om deg, men om at gutten skal komme best ut av en skillsmisse.

• Liker 1
Gjest Michelle82
Skrevet

Hvem ved sitt fulle sinne bringer inn en advokat fordi gutten har noen pokaler hos faren?

• Liker 4
Skrevet

Fra siden din

Ja, og les litt lenger nede.....lek og fritid dekker sykkel, ski, osv....

Skrevet (endret)

Kan ikke gutten få velge hva han vil selv? Du må da skjønne at du straffer sønnen din mer enn du straffer x-en... er det virkelig verdt det?

Endret av altflyter
  • Liker 2
Skrevet

Kan ikke gutten få velge hva han vil selv? Du må da skjønne at du straffer sønnen din mer enn du straffer x-en... er det virkelig verdt det?

Enig, og om sønnen din sier han "ikke bryr seg" eller "det er det samma" , kan det være fordi han får med seg MYE mer enn det du tror, også i dette tilfellet, og derfor ikke ønsker å ta noen side-som forårsaker mer krangling.

• Liker 1
Skrevet

Om sønnen din har vunnet en premie, så har ikke du det minste rett på noenting.

Sett at et gift ektepar startet en tråd om hvorvidt barnet skulle få ha pokalen fra fotballturneringen på sitt eget rom eller ikke, kanskje mor synes den er så tacky at hun vil pakke den bort på loftet. Hennes/deres hus, deres regler. Men det høres jo noe så inni hampen utrivelig ut for barna?

Greit at sønnen din ikke eier noen fast eiendom ennå, men han har vel like fullt råderett på egne ting? Om han får ett sett tusjer til bursdagen av mormor, og har fem sett tusjer hos mor og ingen hos far. Nekter du ham å pakke de i sekken sin når han skal til far? For det kom fra DIN side av slekta og da er det DINE tusjer og ikke pokker om far skal få gleden av en tegning tusjet med DINE tusjer?

Du høres skikkelig bitter ut.

• Liker 1
Skrevet

Stakkars gutt, sier jeg bare..

Jeg er mamma til 3, og vi har ikke bidrag. Det betyr at begge kjøper det som trengs og at begge bidrar. Ungene har litt hos meg og litt hos ham. Og det som vi kjøper til dem eller det som ungene får fra andre kan de selvfølgelig ta med seg mellom hjemmene. Ungene bor jo begge stedene, og må jo få bestemme selv hvor de ønsker at sine ting er.

Når det kommer til kostnader så deler vi dette så lenge begge er enige og at ungene skal delta. Hadde jeg overstyrt ham i noe så måtte jeg selvfølgelig godtatt å betale hele kostnaden. Hadde en av oss mottatt bidrag så ville det vært den som måtte betale kostnadene også.

Skrevet

Kommer an på hvor stort bidraget er synes jeg. Hvis det er 700 i mnd eller noe sånt, så synes jeg dere burde dele på alt som er utenom basic. Dvs sykler, ski, idrettsutgifter osv. Det er ikke riktig at pappaen skal betale smuler av hva det koster å ha et barn, så få et fripass for alle anledninger og mor må finne måte å koste resten på.

Men ja, du skaper konflikt med måten du håndterer det på! Sett opp en oversikt over hva du bruker bidraget på, som du viser til pappaen, appeller til fornuften hans heller enn å gå på krigsstien.

• Liker 1
Skrevet

Synes du er vrang ja.

Her bruker jeg 12 000 i året på det største barnet sitt fritidsaktiviteter, da har jeg ikke tatt med kjøring. Hvorfor skal jeg kreve far og være med å betale det da han betaler bidrag.

Og jeg skal ikke krangle på pokaler eller t-shirts.

Skrevet

Ja du er vrang og legger opp til konflikt og ødelegger for sønnen deres.

La sønnen ha premier der han vil.

Send med treningstøy det plikter du som bostedsforelder.

Alt dette har din advokat bekreftet for deg. Når du er voksen nok til få barn bør du være voksen nok til følge det opp.

Vil far ha bosted barnet? Bytter dere blir det motsatt.

Du burde være flau og skjemmes.

• Liker 2
Skrevet

Greit at sønnen din ikke eier noen fast eiendom ennå, men han har vel like fullt råderett på egne ting? Om han får ett sett tusjer til bursdagen av mormor, og har fem sett tusjer hos mor og ingen hos far. Nekter du ham å pakke de i sekken sin når han skal til far? For det kom fra DIN side av slekta og da er det DINE tusjer og ikke pokker om far skal få gleden av en tegning tusjet med DINE tusjer?

Du høres skikkelig bitter ut.

Ts her igjen. Sånn jeg ser det er det sønnen min sine ting, men han får ikke ta det med til faren, faren må i såfall syte for det sjøl. Vi feirer bursdagen hans hver for oss, og de gavene han får av x'n sin familie får han selvfølgelig ha hos faren. Sånn til vanlig samvær pakker han ikke med noen ting.

Jeg er ikke bitter - men vil at rett skal være rett!!

Skrevet

Håndball er ikke regnet som en kostbar, utstyrskrevende fritidsinteresse.

Hest som barnet har fått mens foreldrene bor sammen er regnet som en kostbar fritidsinteresse.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...