AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #1 Skrevet 27. november 2011 Ex'n og jeg har en evig diskusjon om hvem som skal betale fritidsaktivitetene for gutten vår. Jeg har den daglige omsorgen og mottar bidrag fra ex'n. Jeg må betale kontingenten for håndballtreninga som gutten vår er med på. Far nekter å dele på det og sier at bidraget skal dekke det Jeg nekter å sende med gutten vår treningstøy når han er hos far, det får jammen meg han kjøpe til sønnen sin!Så er det sånn da, at når gutten vår er med på kamper og turneringer osv får de mange ganger en liten premie. En t-skjorte, pannebånd eller en liten pokal. Jeg mener da at ALT gutten får av slike premier skal han ha hos meg, selvom han har samvær med far når det turnering og sånn... Det er jo jeg som har betalt for aktiviteten, så da er det vel rett og rimelig! Faren er ikke enig (selvfølgelig) og mener jeg er smålig. Men jeg har snakket med advokaten min jeg, og han sier også at det er sånn. Hva synes dere folkens, er det jeg som er vrang?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #2 Skrevet 27. november 2011 Jeg synes du er vrang... Tenker dere ikke på gutten midt oppi dette her, som blir stående midt imellom?? Hvis det er så himla vanskelig, så meld han ut av aktiviteten da.... 7
Labello Skrevet 27. november 2011 #3 Skrevet 27. november 2011 Ja, du er vrang! Det er snakk om en tskjorte..... (Skjønner prinsippet, men lell, da) Stakkars barn... 3
Labello Skrevet 27. november 2011 #4 Skrevet 27. november 2011 Jeg synes du er vrang... Tenker dere ikke på gutten midt oppi dette her, som blir stående midt imellom?? Hvis det er så himla vanskelig, så meld han ut av aktiviteten da.... Nei, ikke gjør det, da går det jo utover han, og det unner jeg ingen. Et helvette å være skillsmissebarn med slike forelde, og da snakker jeg av erfaring. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #5 Skrevet 27. november 2011 Øhh, seriøst? Hva har det å si om han har pannebånd og t-skjorter fra cuper e annet sted enn hos deg? Noen lager virkelig problemer av ingenting... 3
Gjest Camilla Skrevet 27. november 2011 #6 Skrevet 27. november 2011 Oi, her synes jeg du er skikkelig vrang. Virker som om du bruker alt (og alle) for å gjøre livet vanskelig for din ex... Stakkars sønnen deres! 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #7 Skrevet 27. november 2011 Ts her. Det blir jo uansett jeg som betaler for de da! Regner med at disse premiene ligger "innbakt" i kontingenten, så da tilfaller de jo meg?! Og han får ikke lov å slutte på aktiviteten, nei!
Labello Skrevet 27. november 2011 #8 Skrevet 27. november 2011 Ts her. Det blir jo uansett jeg som betaler for de da! Regner med at disse premiene ligger "innbakt" i kontingenten, så da tilfaller de jo meg?! Og han får ikke lov å slutte på aktiviteten, nei! De tilfaller ikke deg, de tilfaller sønnen din!!!! Og han bor begge steder! 8
Gjest luri Skrevet 27. november 2011 #9 Skrevet 27. november 2011 Så fremt han betaler barnebidrag skal du betale fritidsaktiviteter og alle klær han trenger hos far. Ang. pokalene osv synes jeg du er barnslig. 5
Linvei Skrevet 27. november 2011 #10 Skrevet 27. november 2011 det er jo ikke bare du som betaler? Han betaler jo bidrag! 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #11 Skrevet 27. november 2011 Gutten bor hos meg og er på samvær med faren, det er her han hører hjemme! Rart at advokaten min sie at det ikke er sånn da...
Labello Skrevet 27. november 2011 #12 Skrevet 27. november 2011 (endret) Gutten bor hos meg og er på samvær med faren, det er her han hører hjemme! Rart at advokaten min sie at det ikke er sånn da... Rart at du faktisk har dratt inn advokaten din i det her, og selv om han sier det er sånn, så spør du inne på kvinneguiden!? Du ba jo faktisk om meninger, og det får du! Alle med skjønn forstår at du opptrer urimelig. Det er sønnen din sine saker. La nå han få ha noe hos sin far også. Endret 27. november 2011 av Labello 3
Gjest frøken am Skrevet 27. november 2011 #13 Skrevet 27. november 2011 Hvor VIL SØNNEN DIN at sakene HANS skal stå? 2
Sophie-Ann Skrevet 27. november 2011 #14 Skrevet 27. november 2011 Bidraget dekker IKKE fritidsaktiviteter, http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/Hovedregler/Faktorer+ved+beregning, så dere skal dele på kontigenter og utstyr. Da må også premiene deles.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #15 Skrevet 27. november 2011 Hvor VIL SØNNEN DIN at sakene HANS skal stå? Det svarer han ikke på, bare "veit ikke".
Sign Skrevet 27. november 2011 #16 Skrevet 27. november 2011 Jeg synes du er en smule vrang, ja. Når far betaler bidrag skal vel bidragsmottaker (mor) betale slike ting som f.eks fritidsaktiviteter? Unntak er kanskje når far tar ungen med på noe på eget initiativ når ungen er hos han? Da skal vel far betale kostnaden. Har du problem med å få tilbake treningstøyet når gutten er hos far? I så fall kan jeg skjønne at du ikke vil sende avgårde klær og utstyr du aldri ser igjen. Men dersom far leverer tilbake alt når ungen blir levert så er det kun sønnen din dette går utover. Og å kreve at alle småpremier ifm turneringer etc skal være hos deg fordi du har betalt kontingent...? Det synes jeg er utrolig smålig. Sønnen din synes sikkert det er stas å ha noe av dette på sitt rom hos faren sin. Skjønner ut av innleggene dine at du er sint og bitter, men akkurat i dette tilfellet må du heve deg over dette og se hva som er best for sønnen din.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #17 Skrevet 27. november 2011 Bidraget dekker IKKE fritidsaktiviteter, http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/Hovedregler/Faktorer+ved+beregning, så dere skal dele på kontigenter og utstyr. Da må også premiene deles. Fra siden din Følgende varegrupper/utgiftsposter er med i de individspesifikke utgiftene: Mat og drikke, klær og sko, helse og hygiene, lek og fritid, spedbarnsutstyr (bare yngste aldersgruppe).
Gjest Armule Skrevet 27. november 2011 #18 Skrevet 27. november 2011 Gutten bor hos meg og er på samvær med faren, det er her han hører hjemme! Rart at advokaten min sie at det ikke er sånn da... Du spurte om vi synes du er vrang, uavhengig av advokaten din. Ja du er vrang, hvis du ikke ønsket å høre det så anbefaler jeg å ikke spørre om slike ting i fremtiden. 2
HvittHus Skrevet 27. november 2011 #19 Skrevet 27. november 2011 Jeg har problemer med å forstå hvorfor det er så viktig å ha alle premiene samlet hos deg. Klarer du selv å forklare hvorfor dette er så viktig?? Her hopet seg opp mange premier over år, og tilslutt var de bare en pest og en plage, og ble stuet ned i en boks innerst i et skap. 1
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2011 #20 Skrevet 27. november 2011 Når man får fastsatt bidrag gjennom NAV, skal dette i utgangspunktet dekke fars del av kostnadene med barnet (untatt kostnader far har til mat og slike ting under samvær). Bidraget dekker likevel kun en nøktern standard, utgifter til dyre fritidsaktiviteter er derfor ikke omfattet. Dersom du ønsker at barnet skal være med på dyre fritidsaktiviteteter og at far skal være med å betale dette er det noe dere må bli enige om. Det er ikke noe du kan kreve. Det vil si at du ikke kan kreve at far skal betale kontingent for håndballen. I følge regelverket skal du også sende med klær til barnet til samvær. Angående pokaler osv. tror jeg ikke regelverket regulerer dette spørsmålet, men jeg vil vel anbefale deg å ikke lage noe problemer ut av dette. Det virker bare smålig. I dette tilfellet mener jeg at du har en dårlig sak og at oppførselen din absolutt ikke gangner barnet, noe som bør være både din og farens hovedprioritet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå