Gå til innhold

Smiling at the elephant

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Huff, ekkel opplevelse :klemmer:

Syns du har en god innstilling til smertene! Hadde sikkert bare gått rundt og klaget og syntes synd på meg selv :sjenert:

Man får jo ganske andre prioriteringer når man blir mamma da. Det må man jo bare :)

:klemmer: Det var ekkelt ja. :sjenert:

Jeg har da ikke så god innstilling, det er ikke stort annet jeg kan gjøre enn å vente på operasjonen. Jeg sutrer lite her på forumet da det liksom ikke er som en søvnløs natt med babyen. Jeg er sliten av andre grunner.. :sjenert: Uansett... Jeg syter nå litt av og til, men får nesten kjeft av forloveden fordi jeg ikke sier jeg har vondt, bare litt ubehag (når jeg vrir ansiktet i smerte).

---

UTrolig flott vær, og C, Delphinamannen og Delphina har vært ute og gått! Så deilig og våraktig stemning (det er vår nå! :jepp:). Krokusene og snøklokkene har blomstret! Det gode været gjør så godt for en sliten mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Koselig at dere gikk tur sammen, og at våren har inntatt Nederland :blomst::)

Er alltid koselig med turer sammen! Synes det blir litt romantisk jeg. :jepp:

---

I dag var vi alle tre på jobbsenteret til kommunen eller gemeente som jeg bor i, for å få resultatet fra nederlandsktesten jeg tok. Jeg fikk spørsmål flere ganger på nederlandsk om jeg var "mevrouw Delphina"... Måtte jo bekrefte det. Årsaken var at saksbehandleren så jeg bare hadde vært skrevet inn i systemet 1 år (mao bodd her nesten et år), og nivået mitt i nederlandsk tilsvarte IKKE det. Jeg lå på et veldig høyt nivå (nivå 3) innenfor lesing og lytting, og nivået under på skriving og prating. Skrivingen var dårligst, mens pratingen var noe bedre. I tillegg tok de jo en læringskurvetest og jeg scorte 24/25. Læringskurvetesten viser at jeg lærer fort, og da kan jeg gå på det mest intensive kurset. Det som også er vanlig for de som bor her så "kort" som det jeg har, er nivå 0...

Så, jeg skal da lære nederlandsk på det høyeste nivået, noe som saksbehandleren sa var veldig bra for vår lille familie. :jepp:

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så flink du er!! :)

Takk! Liker sånne dager hvor jeg får høre at jeg gjør det bedre enn jeg tror. Hjelper litt på selvtilliten.

Du er kjempeflink! :tommelsmil:

Er det i morgon du skal opererast, forresten?

takk :)

Og, ja, det er i morgen. Gruer meg litt, men.. Det er greit å få gjort noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du grur deg, det er ikkje noko kjekt med operasjon. Men du blir jo bedre av det, og då er jo det verdt det :) Masse lykke til, tenker på deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Skjønner at du grur deg, det er ikkje noko kjekt med operasjon. Men du blir jo bedre av det, og då er jo det verdt det :) Masse lykke til, tenker på deg! :klemmer:

Er vel ikke smertene jeg gruer meg mest til, men at C får i seg nok væske. Vi vet at hu får i seg mat, men.. når hun ikke er så glad i flaske så bekymrer jeg meg litt.. :sjenert: Takk, det er de dagene som i dag hvor jeg bare gleder meg til å få det unnagjort. Har vondt igjen, og det er ikke så morsomt.

Tusen hjertelig takk. :klemmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! :hoppe: Det er utrolig deilig å få bekreftelse på at man mestrer noe.

Lykke til i morgen :klemmer: Skjønner du gruer deg, men det blir nok godt å bli ferdig! Også må du fortelle hvordan det føles å bli lagt i narkose, for det har jeg alltid lurt sånn på.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så flink du er!! :hoppe: Det er utrolig deilig å få bekreftelse på at man mestrer noe.

Lykke til i morgen :klemmer: Skjønner du gruer deg, men det blir nok godt å bli ferdig! Også må du fortelle hvordan det føles å bli lagt i narkose, for det har jeg alltid lurt sånn på.. :sjenert:

:sjenert: Takk! Det er jo det, men det var allikevel en stor overraskelse at det hadde gått så bra om du skjønner. Jeg har bare bodd her i snart et år, og jeg har ikke prøvd kjempehardt, men jeg prøver.. Så å høre at jeg har et langt høyere nivå er jo koselig og viser at jeg greier å bli integrert. :jepp:

Takk. Som jeg skrev er det mer for C sin skyld jeg er nervøs, hun tygger på sutten.. Vi vet at vi kan mate henne med skje.. :fnise:

Det å bli lagt under narkose er litt spesielt, har gjort det et par ganger av diverse grunner. Du ligger der med kanyle i hånda (for der kommer narkosen) og så får du en maske (for å få oksygen) på ansiktet. De vil si hva de gjør, før de ber deg telle baklengs (hvertfall slik jeg har opplevd det).. Så *poff* sovner du før du har greid å nå 1.. :fnise:

Så flink du er! :jepp:

Lykke til i morgen, skal tenke på deg :klemmer:

Tusen takk både for skryt og for at du skal tenke på meg. :jepp::klemmer:

---

Da har jeg ryddet og styrt rundt i huset samtidig som C har vært på fanget mitt og lekt. Har også fått studert litt, og for meg hjelper det litt å få syslet med ting. Gruer meg til i morgen og får tårer i øynene for både C og forloveden. Jeg som tar meg av alt og er der for C hele tiden, skal plutselig være borte store deler av en dag, for så å komme hjem redusert.. Er liksom ikke smerten, men at jeg blir en byrde og at C skal få i seg nok mat som er det jeg tenker mest på... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narkose er eigentleg litt deilig, for du får sove så innmari godt :fnise: Eg hadde ikkje tatt narkose sidan eg var 4 år og fjerna mandlane, men har tatt det eit par gonger dei siste åra (ein MA (utskraping) og no etter fødselen), og det er som Delphina seier - *poff* så søv du! :jepp: Første gongen hugsa eg ikkje at eg sovna, dei berre sa "no skrur vi på narkosa" og så var eg borte vekk. Andre gongen skulle eg liksom prøve å kjempe imot, men det funka ikkje :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du er nervøs, men det kommer til å gå så fint! Både Delphina-pappaen og lille C vil klare seg helt fint! Tenk heller på hvor bra det blir om et par dager, i stedenfor hvordan det blir når du er borte, og når du er litt redusert etter operasjonen. :klemmer:

Ønsker deg lykke til i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Narkose er eigentleg litt deilig, for du får sove så innmari godt :fnise: Eg hadde ikkje tatt narkose sidan eg var 4 år og fjerna mandlane, men har tatt det eit par gonger dei siste åra (ein MA (utskraping) og no etter fødselen), og det er som Delphina seier - *poff* så søv du! :jepp: Første gongen hugsa eg ikkje at eg sovna, dei berre sa "no skrur vi på narkosa" og så var eg borte vekk. Andre gongen skulle eg liksom prøve å kjempe imot, men det funka ikkje :fnise:

:fnise: Tok de falske mandlene da jeg var 8. :fnise: Minner! Fikk is, loff og most banan.. Husker jeg måtte mose bananen da jeg var på skolen, men synes det var ekstra stas å spise det jeg fikk, for det irriterte broren min sånn.

Jeg forstår at du er nervøs, men det kommer til å gå så fint! Både Delphina-pappaen og lille C vil klare seg helt fint! Tenk heller på hvor bra det blir om et par dager, i stedenfor hvordan det blir når du er borte, og når du er litt redusert etter operasjonen. :klemmer:

Ønsker deg lykke til i morgen!!

Jeg håper for C sin skyld at det går fint, jeg vil ikke at hun skal ha det vondt på noen måte, om du forstår.

Tusen hjertelig takk! :)

Ønsker deg masse lykke til! Dette greier du :)

Takk! :) Vet jeg greier det, er bare C jeg tenker sånn på.. :sjenert:

---

Da var jeg oppe, tidligere enn normalt og bare venter på at vi skal reise. Det er ikke stort annet jeg kan gjøre. Skal snart gi C litt mat, slik at hun ikke går sulten mesteparten av dagen. :sjenert: Vet hun kan ta most banan og noe til kvelds. Har også bedt forloveden kjøpe noe grøt, så vi etterhvert kan introdusere det. :sjenert:

Takk for lykkeønskninger alle sammen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag, tenker på deg. C og pappaen klarer seg nok heilt fint i dag!

(Eg gjekk gjennom noko liknande når mi eldste var 4-5 månadar, trur eg har fortalt om det før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Da fikk jeg endelig tilgang fra mobilen. Er litt sår etter operasjonen, så ligger på sofaen og slapper av. litt luftsmerter her og der, og litt mør, men det er gjerne normalt. Vær inne i operasjonskammeret rundt 8 og vær førstemann ut. :P de tok ut galleblæra med 35 steiner, noe som tyder på at det var pigmentsteiner. Har i dag greid å gå på do uten å måtte folges,føler det er et lite steg mot bedring.

håper dere har det bra og beklager for skrivefeil.:klemmer: vi har alle det bra, C sover bra og pappaen hennes har mer respekt for min jobb som mor. han er forresten flink til å hjelpe meg :rodmer:

Gratulerer til alle som har babyer som har blitt en hel måned eldre.:)

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har det greit etter forholdene, og det er veldig fint å lese! :klemmer:

Og ikke helt feil at Delphina-mannen får prøve seg som "mamma for en dag", de trenger nok å se hvilken jobb det er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...