Gå til innhold

Er det normalt at damer "baksnakker" kjæresten til venninner?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at damer sier stygge ting om kjæresten sin til venninner? At han f.eks. har liten penis og har begynt å få litt mage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror aldri jeg har sagt et stygt ord om kjæresten min til noen som helst.

Mulig det er derfor jeg har så få venninner..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville iallefall aldri sagt noe sånt om kjæresten min til venninnene mine. Og jeg har heller aldri opplevd at venninner har fortalt meg noe sånt om kjærestene sine. Men vet jo ikke hvordan andre er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nei. Er mulig jeg har sagt ting som at han begynner å få pondus, men da i en spøkende tone og på en måte som jeg vet ville fått kjæresten min til å le. Har ikke sagt noe sånt for å sverte han. Kjønnsdeler og sexliv snakker jeg aldri med noen andre om han om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lojal mot min mann. Jeg kan snakke om ting mellom oss men utleverer aldri ham eller vårt intime liv til andre. Respekt heter det. At han har lagt på se rundt magen er hverken enn hemmelighet eller noe det er nødvendig å informere om - det syns ;)

Endret av Lumpelure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke jeg sier verre ting om kjæresten min enn han sier om meg.

Det er vanskelig å aldri si noe negativt om en person man tilbringer så mye tid med. Og noen må man jo si ting til, i hvert fall jeg, for ellers blir jeg gal. Må få det ut av systemet. MEN jeg ville aldri sagt noe negativt om ham til noen som ikke kjenner ham og de gode sidene hans. Dessuten kan jeg finne på å si f. eks.: "Herregud, han snorker SÅ høyt! Men han er så innmari søt når han sier fine ting om meg i søvne."

Jeg ville aldri sagt noe negativt for å være "slem", men heller for å lette på irritasjonen. Og dessuten ville jeg aldri sagt noe privat om ham, noe han ikke hadde villet at andre skulle vite.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt ikke vanlig i min venninnegjeng. Tendensen har heller vært at kjærester har blitt beskyttet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Etter min erfaring så er sånt temaer som overraskende mange diskuterer med venner. Jeg tror folk har forskjellig måte å vurdere hva som er "stygt" å si på. I tillegg er det sikkert ulike grunner til at det diskuteres med venner, det trenger nok ikke å være stygt ment i utgangspunktet.

Om det er "vanlig" vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Så slem er jeg ikke..

Men "venninna" mi begynte å baksnakke kjæresten MIN for at han er overvektig. Dro en "spøk" om det. Hun til SIN kjæreste "Ja, hvis *******(Tpyen min sitt navn) hadde satt seg på deg hadde ikke du kommet deg noe sted, for han er ikke akkurat liten." :kjefte: TAKK GUD for at det sier mer om henne en om han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Så slem er jeg ikke..

Men "venninna" mi begynte å baksnakke kjæresten MIN for at han er overvektig. Dro en "spøk" om det. Hun til SIN kjæreste "Ja, hvis *******(Tpyen min sitt navn) hadde satt seg på deg hadde ikke du kommet deg noe sted, for han er ikke akkurat liten." :kjefte: TAKK GUD for at det sier mer om henne en om han.

Det hender at jeg bare klager litt over ting han gjør eller ikke gjør, som f.eks når han ikke svarer på meldinger men sender sånn "Hva gjør du? Skal du noe i morgen?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke noe negativt om mannen min nei.

Jeg kan selvsagt snakke om han, dagligdagse ting, morsomme og søte ting, men ikke stygge og negative ting. Heller ikke intime ting.

I mitt miljø er det ikke vanlig å snakke stygt om mennene. Men vi kan godt latterliggjøre oss selv, le av dumme eller morsomme ting vi selv har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du mener med baksnakking da. Jeg utleverer ikke intime ting om oss/han. Eller kaller han en drittsekk og forteller hans verste sider etc. Visse ting holder man for seg selv.

Men jeg kan selvfølgelig klage til venninnene mine på at feks. at dokanten er så SKITTEN!! haha.. hvem sin skyld? han. Det er bare morro da. Eller at han var såååå irriterende i går fordi han absolutt måtte se på det teite programmet. Sånne bagateller er ikke så farlig å fortelle ;)

Venninnene mine deler mye med hverandre. Er åpen om å snakke om sex, forhold, gutter og alt egentlig. Men vi passer også på å ikke utlevere for mye. Fleste av oss har jo respekt for kjæresten vår. Men så er det ikke mange av oss som har kjæreste da.. når jeg tenker meg om, så er det bare meg egentlig.. hah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg baksnakker venninner til mannen min.

Føles illojalt bare å tenke på å gå andre veien. Jeg kan fortelle mye om privatlivet, feks at vi ikke er helt enige i valg av ny bil, han sier sånn.. men jeg synes sånn. Men etter ti år sammen kjenner jeg ham såpass at det jeg gjengir er kun ting som kunne blitt sagt eller gjort fremfor venninnene mine.

Er det noe som er såpass privat at det aldri hadde blitt sagt/gjort dersom andre var til stede, da blir det mellom oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baksnakker ikke kjæresten min til venninner, jeg kan så klart klage på ting han har gjort som jeg ikke er fornøyd med, eks. han dumper meg for en xbox kveld med vennene sine, eller han glemmer en avtale, eller han dro en wet willy på meg (ikke morsomt!) sånne ting kan jeg finne på å si. Og det er vel det jeg hører fra venninner som har type også, aldri noe intime greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakker aldri om kjærestens nedre deler, eller kjærestens feil i senga. men jeg kan finne på å snakke om meg selv som "jeg får vondt for jeg er så sabla trang", sånn kan jo være bittelitt avslørende. ellers så kan jeg "tømme meg" for nære venner etter/under en krangel. følelser MÅ jeg få ut, alternativet hadde vært å slå opp. men jeg er forferdelig subjektiv som forelsket så alle kjærestens feil er vanligvis såååå søøøte og spennende... :sjenert::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke jeg sier verre ting om kjæresten min enn han sier om meg.

Det er vanskelig å aldri si noe negativt om en person man tilbringer så mye tid med. Og noen må man jo si ting til, i hvert fall jeg, for ellers blir jeg gal. Må få det ut av systemet. MEN jeg ville aldri sagt noe negativt om ham til noen som ikke kjenner ham og de gode sidene hans. Dessuten kan jeg finne på å si f. eks.: "Herregud, han snorker SÅ høyt! Men han er så innmari søt når han sier fine ting om meg i søvne."

Jeg ville aldri sagt noe negativt for å være "slem", men heller for å lette på irritasjonen. Og dessuten ville jeg aldri sagt noe privat om ham, noe han ikke hadde villet at andre skulle vite.

Jeg likte svaret ditt. Denne skriver jeg under på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Har skrevet om dette i en tidligere tråd, at jeg tror ja det er vanlig at kvinner gjør det. Og ja jeg hater det. Blir kvalm av damer som utlegger kjæresten på den måten.

Endret av Survival
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Snakker negativt om eksene, og positivt om kjæresten, når det kommer til sånt snakk med venninner

Hvorfor i all verden tror du at du bare kan snakke negativt om eksene dine sånn uten videre? Uansett fortid så er det respektløst å gjøre det. Dere hadde et privat forhold, og selv om at det er slutt nå, bør fortiden også være privat, og det bør du forholde deg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...