Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Kan jeg få melde meg inn her? :)

Jeg har termin 15.juli, og i magen min ligger en liten jente og vifter og dytter <3

Det er mitt første barn, og jeg tror jeg har "brukt opp" ørene til omgivelsene rundt meg mtp graviditet/babysnakk - så å få skravle fra seg her er nok en lur ting for både meg og mine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: og gratulere så masse med ei lita jenta=)

ja det er godt og få ned alle tanker, og høre andres erfaring=)

hvor er du fra og hvor gammel?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få melde meg inn her? :)

Jeg har termin 15.juli, og i magen min ligger en liten jente og vifter og dytter <3

Det er mitt første barn, og jeg tror jeg har "brukt opp" ørene til omgivelsene rundt meg mtp graviditet/babysnakk - så å få skravle fra seg her er nok en lur ting for både meg og mine :P

:velkommen:

Hyggelig med flere skravlere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

jeg bor i Bergen (men skal føde på Voss) og er 31 år.

Har akkurat bestilt vogn og funnet tapet til barnerommet, og opplever å leve i en liten hvirvelvind av glede og rørthet OG bekymringer og "tenk hvis.." . Hele følelsesregisteret får kjørt seg, med andre ord:)

Har stooor mage og bodd i mammaklær siden uke 13. Lagt på meg 4 kg til nå.

Er ikke så flink som jeg hadde tenkt til å bare spise sunt og grønt og fisk. Blir en del sjokolade og diverse...huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Bringbærdrops:-) Her er du i godt selskap med mange som har jentebaby i magen, inkludert meg selv:) vogn og ordne barnerom er jeg og min samboer ikke helt på enda, men klarte å kjøpe en nydelig dun heldress i str 6-9 mndr, og håper den passer igjennom neste vinter. Var nemlig på 50% og noe av det skjønneste jeg har sett:-) Fort gjort å begynne å handle når man vet hva som er i magen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å tenke på hvilken vogn dere skal ha? Må innrømme at jeg nok har gått meg litt vill i jungelen, og har ikke peiling i det hele tatt nå :)

Imorgen er det ny jordmortime, og denne gang har jeg myye å spørre om :P Og snart 21 uker, deilig å kunne telle nedover nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere begynt å tenke på hvilken vogn dere skal ha? Må innrømme at jeg nok har gått meg litt vill i jungelen, og har ikke peiling i det hele tatt nå :)

Imorgen er det ny jordmortime, og denne gang har jeg myye å spørre om :P Og snart 21 uker, deilig å kunne telle nedover nå! :)

Vi har havnet på Emmaljunga City Cross, og håper den lever opp til forventningene :) Jeg ville helst ha fire, stødige hjul, og at vogna er solid, passe stor og ikke for tung.

Jeg har ikke neste kontroll før i uke 24 jeg..! Synes det er såå lenge siden nå, forrige var jo i uke 16. Gleder meg til å få sjekket at alt er i orden igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt vogn!

Ville ha en lett vogn, enkel å manøvrere og få av og på bussen, lett å slå sammen og opp og montere og sånn- og hadde vel egentlig tenkt Mountain Buggy Urban Jungle eller en Bugaboo Cameleon (eller Easywalker Quattro ELLER TFK Joggster Twist). Altså helst en trehjuling.

Men da jeg kom i butikken, fikk jeg også presentert et alternativ jeg aldri hadde hørt om før: Babyjogger City Elite. Og gurimalla, den var jo helt fantastisk! Superlett, bagen er som en drøm å ta av og på vognen, lufthjul som ikke kan punkteres, OG et forhjul som kan låses,den kan brettes v/sammenslåing slik at den blir bitteliten, takler både brostein, grus, slaps og asfalt, fotbrettet kan reguleres opp og ned og bort, sportsdelen kan legges helt ned i liggestilling, kalesjen har tre ledd slik at den kan brettes langt ned og skjerme for vær og vind...jah.

Tror den er perfekt for våre behov!

Så den ble den, ikke noe mer dikkedarer:)

...det vil si, jeg har lagt inn en såkalt uforpliktende bestilling på 2012-modellen som kommer i mars, så jeg kan fortsatt ombestemme meg. Men er egentlig hellig overbevist:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har TFK vi :)

Jeg skal ikke på noe kontroll eller noe før UL jeg, og da blir det vel åtte uker siden sist jeg var innom en lege ;) lenge og vente synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå ble akkurat jordmortimen avlyst, mye influensa som går her for tiden.. Hadde liksom gledet meg til en dag hjemme fra jobb, men har ikke samvittighet til å være hjemme nå.. Jeg burde ikke klage som har kontorjobb, men merker at jeg sliter mye med bekkenet mitt om dagen og plages med det på jobb. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå ble akkurat jordmortimen avlyst, mye influensa som går her for tiden.. Hadde liksom gledet meg til en dag hjemme fra jobb, men har ikke samvittighet til å være hjemme nå.. Jeg burde ikke klage som har kontorjobb, men merker at jeg sliter mye med bekkenet mitt om dagen og plages med det på jobb. :(

Jeg å sliter med bekken på jobb, har mulighet til å stå også men det er også "slitsomt" å stå rett opp og ned så.. Men merker etter en time på jobb at bekkenet krangler.. Litt spent på det altså..! Men det blir bedre bare av en gåtur eller å legge seg flatt en time.. Veldig opp og ned hvor 'ille' det er.

Nå har jeg legetime senere i dag, får høre hva legen sier- problemet er bare at jeg IKKE liker legen min så jeg orker nesten ikke fortelle henne det men.. Lurer på å bytte lege før neste time igjen!... For det er jo kjipt, spesielt nå..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å sliter med bekken på jobb, har mulighet til å stå også men det er også "slitsomt" å stå rett opp og ned så.. Men merker etter en time på jobb at bekkenet krangler.. Litt spent på det altså..! Men det blir bedre bare av en gåtur eller å legge seg flatt en time.. Veldig opp og ned hvor 'ille' det er.

Nå har jeg legetime senere i dag, får høre hva legen sier- problemet er bare at jeg IKKE liker legen min så jeg orker nesten ikke fortelle henne det men.. Lurer på å bytte lege før neste time igjen!... For det er jo kjipt, spesielt nå..!

Har prøvd og gått litt, men jeg synes bare det blir verre av det.. Og å stå rett opp og ned klarer jeg ikke lengre enn i 5 minutter før jeg må sette meg ned.

Tenker at jeg ringer legen min idag, har ikke vært der siden første svangerskapskontroll i uke 7, så det hadde vært greit å snakket litt med henne om bekkenvondtene. Heldigvis har jeg et godt forhold til henne, har vel hatt henne som fastlege siden fastlegeordningen ble innført :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bekkenplager. Og jeg blir verre av å gå!

I dag gikk jeg ganske lange avstander i byen, var ute i tilsammen 4 timer avsluttet med en handletur på rimi og lang vei hjem m tunge poser- og da jeg kom hjem hadde/fikk jeg så vondt at tårene spratt. La meg ned og kom meg søren ikke opp igjen, var så vondt at jeg nesten svimte av.

håper det bare er fordi jeg tøyde strikken for langt mtp gåing idag og ikke fordi jeg generelt blir verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, bekkenplager er noe dritt.

Jeg er ikke på langt nær så langt på veg som dere, men har allerde vært sykemeldt i 2 uker pga rygg/bekken vondt.

Jobber i butikk og står fra 6,5 til 8 timer hver dag, uten noe særlig mulighet til å sitte.

Nå har vi heldigvis fått en til i 100% stilling, så i morra skal jeg tilbake på jobb - får håpe det blir enklere når vi er 2, og at jeg kan få sitte litt mer enn jeg gjorde før sykemeldningen - men må si jeg er veldig spent!

Var og fikk friskmelding hos legen idag, og da fikk jeg også høre hjertelyd :rodmer: - det er så herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også vondt av å gå, og å bære tungt samtidig er iallefall HELT uaktuelt ;) dere som allerede er plaget- det er kjempeviktig å tenke forebygging! Og å bære tungt er fyfy! Prøv å finne andre måter å bevege dere på som ikke er vondt, for eksempel svømming. Støvsuging er også for eksempel noe som slett ikke er bra for bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra UL, vi har sett en perfekt liten gutt som sprellet og vinket :rodmer: Så utrolig fantastisk å se :hjerte:

Æsj, bekkenet mitt er også vondt. Men er ikke så ille som dere andre har det :kose: Lurer på om jeg kan ha bekkenlåsning? Smertene sitter i halebeinet, og forverres hvis jeg sitter stille for lenge. Skal til fastlegen i morgen og håper å få gode råd :)

Ha en fantastisk skuddårsdag!

(Skal noen fri i dag? Jeg "advarte" samboer om at jeg kom til å fri i dag, og om han skulle si nei så må jeg få 12(?) par hansker av ham, men jammen så glemte jeg det... jaja. Ny mulighet om 4 år :ler: )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med vellykket UL og en liten guttepjokk i magen :)

Fri? Aldri i livet. Hvis ikke han frir så får jeg bare forbli ugift, for så gammeldags er jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som heter bekkenlåsning også??

Jeg kjenner det også godt i halebeinet.

Går til naprapat. Han mener det er falsk isjas og ikke bekkenløsning? Isjas pga at den ene foten min sovner når jeg ligger med den strakt. Må ligge på magen/siden med kneet godt trukket opp til brystet for å ikke la den dovne bort.

Men jeg har i det siste tenkt at det nok er bekkenløsning likevel. Har bl.a. appen til babyverden, og ene dagen sto det noe om bekkenløsning- blant annet at hvis man hadde isjaslignende smerter og vondt når man snudde seg i sengen, burde man sjekke det. Og det er jo mine mellomnavn, begge deler.

Får høre med fastlegen jeg også...det er bare så kjipt, for jeg har allerede mange plager i forbindelse med noen medisiner jeg går på fast til vanlig som nå er kommet helt ut av balanse. Har vært så mye bal med dem, jeg har hjemsøkt legekontoret med ukentlig time føler jeg, nå er jeg sykemeldt på tredje uken...og så skal jeg liksom komme med bekkenløsning også? Huff. Blir til at jeg skammer meg, på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med bekkenplager da! Jeg har bare kjent litt av og til når jeg har gått tur og litt på jobben når jeg må sitte lenge i samme stilling (er tannlege), men i natt våknet jeg og hadde så vondt at jeg ikke klarte å snu meg, mannen måtte hjelpe meg og få meg opp av senga :sjokkert: Gikk heldigvis over og i dag er det greit. Var litt greit å se at flere har hatt litt plager (missforstå meg rett), for var litt skummelt syns jeg altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk konstatert bekkenløsning, og fikk henvisning til fysio. Da jeg nevnte bekkenlåsning mumlet han litt og sa noe (utydelig) om at det nødvendigvis ikke er forskjellige ting, men ulike symptomer på samme lidelse... :vetikke:

Julibaby: Forstår hva du mener. Jeg unner ingen ubehag og vondt. Samtidig som det er godt å se at mine små plager er normalt i svangerskap, og slik ingen ting å bekymre seg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...