Gå til innhold

Skravletråd 2012

rhubarb

Anbefalte innlegg

Uff, Bringebærdrops, men jeg må :fnise: litt for jeg var nemlig også innom gamlejobben min og opplevde akkurat det samme for noen dager siden, men kanskje ikke såå kjipe som dine gamle kolleger da.. Særlig hang de seg opp i at magen min var jo altfor liten til å være over halvveis, alle kom å tok på den og var enig :glare: Må legge til at mange av disse kjenner jeg knapt.. Heldigvis kom jeg rett fra svangerskapskontroll hvor hun målte sf-mål og jeg lå midt på rød strek, så jeg ble ikke bekymret av pratet dems. Men herregud da :overrasket: De la også til at jeg hadde typisk jente-mage (noe jeg føler egentlig er litt negativt, typ litt ekstra rundt det hele).

Jeg ble litt paff av alt! Var litt vittig at du hadde en så lik opplevelse!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle har jo mening om alt da, og når man er gravid er det tydeligvis lov å si alt også... Jeg er forresten ALT for diger til å ikke være mer enn 16 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk skal bry seg med :bond: Har heldigvis ikke hørt for mye sånne kommentarer enda. Kommer vel :trampe: Er derimot veldig mange som har klappet meg på magen... Takk for det, liksom :blink: Pleier å takke for at de klapper på det mykeste på kroppen min, og at de gleder seg på mine vegne over mine overflødige kilo :rolleyes: Har en plan om å begynne å klappe tilbake dersom det blir alt for mye tafsing.

(Mamma har forøvrig begynt å "rope" til/inn i magen... Men henne kjenner jeg jo godt, så gjør liksom ikke noe. Hun gleder seg enormt til å bli bestemor... :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har jo mening om alt da, og når man er gravid er det tydeligvis lov å si alt også... Jeg er forresten ALT for diger til å ikke være mer enn 16 uker...

Samme her, "Hæ? Er du ikke lenger på vei, ja da blir du stooor!"

Til og med kunder som sier det... :roll:

Jeg føler magen kom fort denne gangen og jeg føler jeg ser ut som i uke 20-22 med førstemann, men magen har vært like stor i mange uker nå, så tydeligvis kom den fort og har stagnert for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

mhm.. mange meninger om mage, har dessverre også venninner som sammenligner med sine mager fra tidligere og det er jo bare vanlig snakk men magen min vokser i et kjempe tempo nå og jeg føler meg som en hvaaaal allerede, i uke 23! Kan jo bli stresset av mindre!

Det er jo første gang jeg er gravid så jeg føler meg usikker nå som magen vokser slik den gjør.. Hva f**n er normalt? Får litt panikk av hvor stor kaaaan man bli jeg da! Helt ærlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er ganske vanlig at magen kan vokse myye i en periode, men så stagnere i neste periode, så jeg tror ikke du skal være så altfor redd med tanke på å bli såå stor! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har med alle mine tre fått mage tidlig og med de to første har den vokst fort fram til uke par og tjue, og så har den stagnert, før den har begynt å vokse igjen i uke noenogtredve :) så regner med det blir slik denne gangen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

Jeg tror det er ganske vanlig at magen kan vokse myye i en periode, men så stagnere i neste periode, så jeg tror ikke du skal være så altfor redd med tanke på å bli såå stor! :klem:

Hehe takk! Det er bare "skremmende" - for den vokser i rekordfart! Har gjort det nå siden starten av februar! Man blir vel bare litt satt ut ;)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at magen min ikke er liten i det hele tatt, andre har sagt at den er stor. Tror jeg er inne i en skikkelig vekstspurt nå, for hadde ikke gått noe opp i vekt da jeg var 20 uker, og nå, to uker senere, er jeg pluss 3kg! Litt skremmende nesten...menmen vokser vel litt i rykk og napp tenker jeg. Har veldig god matlyst for tiden også så det spiller nok inn :fnise: Blir spennende å se hva det ender på!

Syns det er så koselig å gå gravid nå som magen syns så godt og symptomene er litt mildere!

Har dere andre begynt å kjøpe noe til den lille? Har kjøpt noe klær allerede jeg da :sjenert: Syns det er såå gøy å handle babyklær! Er så mye som skjer når termin nærmer seg, skal flytte til en ny by blant annet, så har litt lyst til å komme igang med innkjøp :jepp:

Dere som er mer erfarne, hvor mye trenger man egentlig i de minste størrelsene (50 og 56)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er så vanskelig å vite hvor mye man trenger synes jeg. Til storebror hadde jeg en fem/seks bodyer i hver størrelse, og fikk brukt alt en god stund, i tillegg til to/tre sparkebukser- og det holdt i massevis. Mens lillesøster både gulpa og bæsja igjennom minst to ganger om dagen, så da trengte jeg mye mer ;)I tilleg vokste hun utav str 50 på ei uke, i motsetning til storebror som brukte det i tre uker ;)

Jeg har ikke handlet noe, men trenger jo ikke så mye heller, for har jo både gutt og jente fra før og har tatt vare på det meste :) Blir det gutt så må jeg nok supplere en del i de minste størrelsene, for det har jeg gitt bort en del av. Men strikker litt til den lille da :) Nå holder jeg på med en heldress i merino/alpakka - så herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet litt i helgen, fant en helt hvit bomullsbody i str 50, og så en bomullspysj. :) Neste uke har jeg ordinær UL, så da tenker jeg at jeg skal handle litt mer ull bodyer. Jeg liker veldig godt name it, og fant et babyullteppe der på 50% :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kles-bonanzaen i full gang:D To kommende bestemødre som handler klær som galne (sitat:"det er så mye fint til baby/nyfødte" og "man vil jo ikke bruke dagene på å vaske klær, bare bra med for mye!"), og som ikke ville høre da jeg ba dem bremse ned litt.

Jeg synes det "vanskeligste" er å vite hvor mye ull jeg trenger, babyen kommer 15.juli, og jeg vet jo ikke om hun er radiator eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har termin samme dag vi Bringebærdrops :jepp:

Jeg har kjøpt tre bodyer, to par bukser, to helsetepper og n helt utrolig nusselig liten sommerlue. Jeg har også strikket et ullteppe. Kommende bestemødre og oldemor strikker som gale, men tror de lager litt større størrelser så det passer til vinteren :rodmer:

Ja på name it er det mye fint! Var på Barnas Hus på Alna og der var det også mye fint! Men da visste vi ikke kjønnet ennå så handlet ikke noe særlig..

Men ull sier dere, trenger man det om sommeren da?

Også lurer jeg på om man blir å bruke kortarmete bodyer? Tenker liksom at det er lite vits å kjøpe...?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jo ikke termin før i slutten av august, så kommer nok til å kjøpe litt ull, men det vil jeg gjerne ha så det passer en stund, det er jo ganske dyrt... Så kjøper ikke noe mindre enn 62 i det tenker jeg :) gikk en del ull ganske tidlig med vesla, for det ble kaldt ganske kjapt på høsten.

Vil bare anbefale hel ullpysj fra Stillongs, de er helt rå! Så myke og gode og holder både farge og fasong i vask etter vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

Spørsmål:

Når morkaken ligger foran.. er den på en måte allerede så stor at det kan f.eks påvirke str på magen min? Ikke mye såklart men kan det være en cm liksom?

Og når dere er hos jordmor og lege, og de måler symfysen - måler de likt? For her er det "stor" forskjell på målingen etter min mening! Og jeg blir så usikker på alt når det er slik..

Ellers kan jeg også meddele at det er handlet inn en del her, bestemor dukker opp med litt rosa innimellom! I dag fikk jeg også en startpakke i posten med diverse i. Husker ikke hvor den kom fra men har hvertfall oppdaget endel nettsider med freebeeees!

Vi skal forresten bestille vogn på nett fra Tyskland - fler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært hos jordmor idag, alt vel med minien, hjertelyd på 135 slag/min :rodmer:

Vi har ikke handlet noe enda, men vet jo heller ikke hva det blir enda.

Har endel fra storebror da, og mye nøytralt i grønn, brun og off-white i de minste størrelsene, så kommer nok ikke til å handle så mye selv om det skulle bli jente - men litt artig er det nok å kunne suplerer med litt lilla/rosa hvis så skulle skje.

Vi fikk noen kortarma bodyer i gave, men tror de knapt ble brukt, men han er jo født i slutten av august og da nærmere det seg jo høst.

Vi hadde en god del i str. 50/56 og det kom godt med, han var bare 3040g og 47cm, så str 50 svømte han i en god stund.

Ull hadde vi lite av det første året egentlig, men vi holdt oss mest inne, for vinteren 2009/2010 var beinkald her på østlandet.

Alt er så invividuellt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Jeg lurer litt på en ting om vektoppgang.. mener det var en her som sa at hun var sykemeldt fordi hun ikke gikk opp nok i vekt???? (eller tar jeg feil), jeg lurer bare på hva liten vekt oppgang er? jeg har bare gått opp 1 kg om er slank fra før.. vet at dette er veldig individuelt men når skal det gå en alarm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snartmor: Liten vektoppgang aner jeg ikke noe om, har gått opp masse men er visst innenfor normalen :sjenert: . Er du bekymret ville jeg ringt lege/jordmor og bedt om en samtale.

LOGAN : Har bare målt SFmål en gang enda, så ikke noe å sammenligne...

Shoppingbonanza, ja... Vi har handlet en god del klær på salg. Jeg er skikkelig sær på tekstilkvalitet og -innhold så har kjøpt klær når prisene har vært redusert. Ren ull, silke, ull og silke, i tillegg til bomull uten masse ulumske tilsatte stoffer ligger klart. Snuser litt på bambus, men vet ikke så mye om det enda. Farger har vi ikke brydd oss om, men kjole får han ikke på :fnise: Er ikke fan av kjønnstypiske/-steriotype farger og snitt uansett. Om fremmede folk ikke ser om han er gutt eller jente er meg totalt likegyldig...

Jeg har en startpakke som venter på posten. Spent på hva det er i, og hvor den er fra! Har meldt meg på mange :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Jeg lurer litt på en ting om vektoppgang.. mener det var en her som sa at hun var sykemeldt fordi hun ikke gikk opp nok i vekt???? (eller tar jeg feil), jeg lurer bare på hva liten vekt oppgang er? jeg har bare gått opp 1 kg om er slank fra før.. vet at dette er veldig individuelt men når skal det gå en alarm?

Ja det var meg. Var kombinasjonen at jeg var så utslitt og har en stressende jobb som jeg pendler en time til hver vei, og det i kombinasjon med lite vektoppgang var grunnen da. Var uke 22, hadde gått opp 1,5kg. Men da jeg spurte hva jeg burde ha gått opp ville hun ikke gi noe klart svar, men helst det dobbelte. Men hun understreket at det ikke hadde noe å si for babyen, det var mer et mål på min egen trivsel på en måte. Ble sykemeldt 20% i en måned, så det kjennes veldig godt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...