Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

De brukte 19 000 kr. på mat i måneden for en familie på fire. Det er ganske heftig. Likte denne episoden godt. Syns det virka som begge generasjoner lærte noe av hverandre.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si jeg blir overrasket over foreldrene til enkelte unge. De klager over at barna maser, men de setter jo ikke grenser. Så første episode i dag og hadde jeg mast slik hun i første episoden da jeg var ung så hadde jeg jammen meg fått hørt det! Synes det er helt vilt, men så fikk jeg heller aldri lommepenger heller. Skulle jeg ha noe nytt så måtte jeg kjøpe det selv, da gjerne ved å bruke penger jeg fikk til enten bursdag, jul eller til sommerferien.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

synes hun i denne episoden lærte foreldrene mye jeg, når hun først kom over "meg,meg,meg" fasen

Skrevet

jeg blir overrasket over hvordan folk bruker penger, 19000på mat for 4 personer!

jeg håper og trur at jeg har lært barnet mit å styre penger litt bedre enn 2 av de vi har sett hitil, er jo bare MEG MEG MEG hele veien jo.

jeg skulle handle jagge og vintersko til ungen nå (hu er 16), og alt hun tenkte på var om vi virkelig hadde råd til begge tingene på en mnd og om vi ikke fant en lignende jakke et annet sted hvor det kansje var lit billigere! og det var på cubus hvor det ikke er spes dyrt fra før vel:-)

Skrevet

synes hun i denne episoden lærte foreldrene mye jeg, når hun først kom over "meg,meg,meg" fasen

De burde melde seg på luksusfellen :gjeiper: 19.000 på mat på en mnd var sykt..

Skrevet

Det aller dyreste er jo disse småinnkjøpene av mat. Det kan virke som de handler omtrent hver dag. Hvorfor ikke gjøre storinnkjøp? mulig det blir litt for komplisert for en 16-åring.....

Skrevet

De jentene virket utrolig snobbete. Litt rart siden foreldrene ikke var i nærheten av snobber.

Syns ungdommene nå virker veldig bortskjemte. Er ikke First Price ordentlig mat? Reagerte litt på at lillesøstera ville ha ordentlig mat istedet for det. Jeg syns mye First Price er bedre enn annen mat.

• Liker 1
Skrevet

lurer på hvordan det hadde gått hvis begge døtrene skulle hatt jakker til 6000 den mnd der,

Skrevet

De burde melde seg på luksusfellen :gjeiper: 19.000 på mat på en mnd var sykt..

Det er over 620 kroner pr dag på mat.

Dette var en familie med 47000 utbetalt. Da kunne de ha skapt seg en helt annen økonomisk handlefrihet dersom de hadde tenkt gjennom matutgiftene sine bedre. Det virket som det gikk et lys opp for pappan. Det er han som har stått for matinnkjøpene så han hadde egentlig mest å lære av dette.

• Liker 2
Skrevet

Dumt det ikke går ann å se denne episoden på nett

Skrevet

enig med annonym. Går ann og se både 1 og 2, hvor blir det av 3?

Skrevet

enig med annonym. Går ann og se både 1 og 2, hvor blir det av 3?

Er den borte? Jeg så denne på nett i går, jeg.

Gjest Cecilia L
Skrevet

Dumt det ikke går ann å se denne episoden på nett

Den ligger der. Øverst i bla-menyen. :)

Skrevet

Nå har den kommet tilbake ja :) Den var der en liten stund igår kveld, men fikk ikke sett den. så forsvant den bare.

Skrevet

Jeg likte jenta i denne episoden, jeg! Reflektert og flink.

Skrevet

Jeg likte jenta i denne episoden, jeg! Reflektert og flink.

?

Skrevet

Jeg skjønte i hvert fall ikke problemet med at lillesøstra var blakk fordi hun brukte alt på en mobil. Er ikke det hennes problem da? Og selv om hun i starten fremsto som svært selvsentrert, reagerte jeg på en del angående foreldrene også. 19000 kr på mat er, som flere har sagt, enormt mye penger for en familie på fire. Den første familien, med nesten dobbel inntekt og tre flere munner, klarte seg på 12000. Jeg reagerte også på oppførselen til faren, han respekterte jo ikke opplegget i det hele tatt. Men så brukte han jo tross alt blåbærjuice i gryteretten og da.

• Liker 1
Skrevet

Synes også jeg var merkelig. 19000 kr på mat? Helt sinnsykt!

• Liker 1
Skrevet

Sitter å tenke på det med matbudsjettet deres. Med så høy utgift, så må mye av det de har gå i søppla? 4 personer kan umulig spise så mye pr. måned, med mindre en går mye på resturant og slikt.

Skrevet

Eventuelt at de går på Jacob's (som er kjent for å være ganske dyr butikk og ha stort utvalg) x-antall ganger i uka og kjøper gourmetmat jeg knapt har hørt om. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...