MiniMjau Skrevet 1. desember 2011 #62 Skrevet 1. desember 2011 Ja, han var flink og virket som en bra gutt. Han såg kjapt at ny TV var helt out of the question. :-) 2
Sophia. Skrevet 1. desember 2011 #63 Skrevet 1. desember 2011 Syns dette er et kjempefint program! I episodene som har vært så langt har ungdommene etter hvert fått et mye mer realistisk syn på penger, og det syns jeg er fint. Tror mange ungdommer kan lære av å se på dette programmet! Hvis man ikke har innsikt i familien sin økonomi og budsjetter, så er det jo ikke rart man er så uvitende som ungdommene i disse to episodene var.
Gjest Wolfmoon Skrevet 1. desember 2011 #64 Skrevet 1. desember 2011 Jeg synes det var best når han lurte på hva huslån var jeg, og at han ikke skjønte hvorfor mor skulle betale på studielån når hun ikke studerte Men det er klart, det tyder jo på at foreldre i dag kanskje snakker litt lite om økonomi med sine tenåringer, hvis dette er gjengse for andre familier også da! 3
Gjest Badabing Skrevet 1. desember 2011 #65 Skrevet 1. desember 2011 Synes dette var et overraskende interessant program. Gutten i gårsdagens program klarte seg ganske bra, men hadde dårlige forutsetninger for å greie det. Visste ikke engang at moren betalte huslån. Det har forandret seg så ekstremt mye de siste årene. Denne gutten er ikke annerledes enn hva jeg var- jeg også ønsket meg jo både det eneg det andre. Forskjellen er at de har generelt bare mye mer penger mellom hendene. Jeg er født på begynnelsen av 80-tallet, og vokste opp i en familie med god økonomi. Vi hadde kun ett tv i hus, og det var det mest vanlige da. De fleste hadde en tv-stue, og den ble brukt til spilling osv etter hvert også. Men få hadde egen tv og Nintendo på rommet sitt. Vi hadde jo ikke luksusvarer i den grad vi har det i dag. Husker vi måtte mase om Levis-bukser og Fruit of the Loom-gensere, men det er jo ikke i nærheten av det ungdommene ønsker seg i dag. Mine foreldre brukte heller ikke mye på seg selv, de vokste jo selv opp i etterkrigstiden. Nå har de voksne plutselig fått mye penger mellom hendene. Vi klarer ikke å styre oss vi heller, men kjøper oss flere par sko enn vi klarer å bruke. Det er klart dette smitter over på de unge. Og når de samtidig ikke har innsikt i økonomi, er det ikke rart at ungdommen har slik økonomisk sans som de har i begynnelsen av disse programmene. Jeg tror de unge har godt av å se at man ikke bare kan kjøpe alt man har lyst på. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #66 Skrevet 1. desember 2011 må si jeg likte episode 2 langt bedre enn episode 1
Scorpina Skrevet 1. desember 2011 #67 Skrevet 1. desember 2011 Synes også episode 2 avspeilet et inntektsnivå mer på linje med Kari og Ola Normann. Fam. Ruud er i et sjikt som ikke så mange nordmenn befinner seg i. Håper forresten guttungen får ekstrajobben hos C.Ohlsson! 2
Spiralis Skrevet 1. desember 2011 #68 Skrevet 1. desember 2011 Jeg satt med et smil om munnen det meste av episode 2. Gutten var et hakk eldre enn hun jenta i episode en, så han var naturligvis litt modnere, men han gjorde et veldig bra inntrykk. Det var spesielt artig å se hvor konsekvent tøff han var på temaet om penger til røyk for mamma! Ser for meg at det har vært et tema tidligere i den familien. Det var også artig å se mamma være ærlig på de gangene hun møtte seg selv i døra. For eksempel da han satte de to reisene opp mot hverandre og hun måtte velge hvilken hun ville. Ønsker gutten lykke til i søknaden om jobb hos C.O. 2
Gjest BabyBlue Skrevet 1. desember 2011 #69 Skrevet 1. desember 2011 For GUDS SKYLD, det er ikke jenta sin feil!!! Nettopp. Det er foreldre som skaper barnas holdninger og forventninger til lommepenger, så dere som sukker og akker over dagens ungdommer...? vel... man høster som man sår
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #70 Skrevet 3. desember 2011 Synes programlederen er skikkelig ubrukelig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #71 Skrevet 4. desember 2011 Hvorfor ikke dra konseptet litt lenger? La ungdommen få en viss sum penger i måneden og om de bruker opp pengene på dritt så får de sulte og fryse til slutte nav måneden. Da lærer de fort hvordan det virkelige livet er. Synes dette konseptet er for snilt. 1
Spiralis Skrevet 7. desember 2011 #72 Skrevet 7. desember 2011 Liiit usikker på om jeg hadde turt å overlate pengekofferten til hun i episoden som går nå.
Rosalie Skrevet 7. desember 2011 #73 Skrevet 7. desember 2011 "Jeg må bruke 10.000 kr på klær!" Jøss. 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 7. desember 2011 #74 Skrevet 7. desember 2011 (endret) "Jeg må bruke 10.000 kr på klær!" Jøss. Tenkte jeg også. Man MÅ ikke bruke 10 000kr på klær.. edit; virker ikke som at hun tenkte spesielt mye over at de trenger MAT heller. "Jeg må betale regninger da, men bortsett fra det kan jeg bruke de på hva jeg vil." Endret 7. desember 2011 av snoopy_93
challenger Skrevet 7. desember 2011 #75 Skrevet 7. desember 2011 Brukte de virkelig rundt 18000 på mat i mnd for 4 stykker? Eller hørte jeg helt feil? 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #76 Skrevet 7. desember 2011 Hva om programlederen kunne veileda dem litt i stedet for å si at alt er fint og flott? 1
Rosalie Skrevet 7. desember 2011 #77 Skrevet 7. desember 2011 Hva om programlederen kunne veileda dem litt i stedet for å si at alt er fint og flott? Ja, merkelig at de ikke får mer veiledning. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #78 Skrevet 7. desember 2011 synes faren virker litt masete også jeg. Skal være sånn og sånn, og nei, kjøpe first price? aldri i livet 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 7. desember 2011 #79 Skrevet 7. desember 2011 "Jeg fryser skikkelig om vinteren" Tykke gensere og ullsokker gjør som regel susen
Spiralis Skrevet 7. desember 2011 #80 Skrevet 7. desember 2011 Pappan har helt klart sine særheter. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå