Gå til innhold

Menn føler seg som sexslaver


Carrot

Anbefalte innlegg

Det er umulig for de fleste å slappe av hvis de har et press på seg om å oppnå orgasme raskest mulig.

Og hvem er det som presser? Er det dama som gjør det pga av rare idèer fra litteratur og kg? Eller er det mannen som skal rekke en trikk?

Til og med det beste iverden kan bli stress med tidspress.

Nei, det er opp til hver enkelt, og til hvert enkelt par å leve ut sin seksualitet til full glede og nytelse.

Intellektuell stoppeklokkesex- ikke min greie, men det er meg.

Det eneste presset dere kvinner skal føle er noe mykt, hardt, varmt og fysisk.

Slapp av og nyt! Og vær også ivrig, deilig og aktiv?

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sent, og jeg skal legge meg nå. (Og jeg er dødstrøtt, for øvrig.) Jeg skal forsøke å gi deg et litt mer utfyllende svar i morgen. MEN jeg er selvfølgelig ikke mot at menn skal kunne få en seksuell frigjøring! (Og jeg er dessuten ikke sikker på om menn flest synes at dette er en relevant problemstilling, for øvrig.)

Dette er absolutt ingen problemstilling for meg.

Men min kjære er heller ikke skadet av sexologlitteratur (bør det være 88-årsgrense på slikt)

Man bør jo lese sexologlitteratur som fanden leser bibelen, og trekke ut de beste og heiteste tipsene, men ikke la den forstyrre det deilige liv.

Sexologlittaratur må ikke leses som en bruksanvisning som MÅ følges.

Jeg er som sagt ikke skadet av denne, men så har jeg heller ikke lest bøkene. Kanskje det er det springende punkt? Sexintellektuelle menn blir undertrykt, mens det vulgære flertall ikke har peiling og bare nyter dama?

Jeg har allikevel lest litt i noe, sånn innimellom når jeg har kommet over det, og synes faktisk det er interessant å vite mer om hvordan jeg kan glede min kjære.

Jeg tror forresten Jogamann og Jalp har rett i sin litteraturkritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våger påstå at det i senere tid har florert tråder om hvordan tenne en mann også:

Bare fra KG

14 artikler gitt :) og jeg har lest dem alle :sjenert:

Dessuten, jeg våger mene at kvinner som tar ansvar for å kjenne sin egen kropp, bruke pust og musklatur sammen med teknikk kan oppnå orgasme stort sett like raskt som menn forutsatt at de er kåt på samme nivå.

Jeg er også enig i at det finnes langt mer literatur på kvinnesiden, men kan det være fordi menn rett og slett trenger lære mer om henne og hennes korpp, sexualiter og hva som kanskje kan få henne til himmels?

Siden jeg er voksen har jeg erfart mer enn en gang at mannen tror sex er litt tafsing og så er det tut og kjør til han kommer, forspill er oppskrytt og kosen etterpå er et grynt før han sovner.. Kan med hånden på hjerte si at slike episoder blir et engangstifelle sexuelt sett - jeg, som kvinne - har skjønt at jeg har lov å forvente mer.

og er egentlig det galt?

Jeg har lært om mannens erogene soner, lært at å suge for eksempel ikke bare er å patte på, at menn også er ulike på hva de tenner på og jeg har lært at all sex starter mentalt - lenge før den blir fysisk, og at det er helheten fra start til slutt som sier noe om hvorvidt det er en grensesprengene deopplevelse eller bare ok.

Betyr det at jeg er en av de kravstore?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at jeg er en av de kravstore?

Ligger du på rygg, simulerer potetsekk, og blir forbannet om han ikke serverer deg en stor O? Da er du en av de kravstore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger du på rygg, simulerer potetsekk, og blir forbannet om han ikke serverer deg en stor O? Da er du en av de kravstore.

Tvert imot, da er man bare lat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos meg går tjenestene èn vei og jeg forlanger entusiasme :sjarmor:

(han har det fint!)

Endret av Norna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg er dessuten ikke sikker på om menn flest synes at dette er en relevant problemstilling, for øvrig.)

Selvfølgelig ikke. Hadde du spurt meg for 20 år siden, ville jeg vært en av dem som ikke en gang hadde tenkt over problemsstillingen.

Men 20 år etterpå og med 20 års ekstra erfaring med kvinner og meg selv, ser jeg helt anderledes på det. Jeg har reflektert mye på hvorfor problemstillingen er relevant nå og ikke før. Den "sannheten" man opplever som gyldig idag, trenger på ingen måte være det om 20 år.

Jeg har etterhvert kommet til, etter å ha pløyd gjennom mye forskningslitteratur og veiledningsbøker fra "fagfolk" at den politiske korrekte parsexen er i alt for stor grad basert på kvinners behov. Det er altså ikke kvinners behov det er noe galt med, men det at mange menn opplever at det er en ubalanse, at deres behov ikke er vektlagt. Derfor må de sexologene som er fremst i mediedebatten om "riktig og galt" i forhold parsex tåle kritikk for sitt ensidige kjønnsperspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Ligger du på rygg, simulerer potetsekk, og blir forbannet om han ikke serverer deg en stor O? Da er du en av de kravstore.

Det er jeg enig i. Men man er ikke kravstor om man krever like mye som mannen krever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig i at det finnes langt mer literatur på kvinnesiden, men kan det være fordi menn rett og slett trenger lære mer om henne og hennes korpp, sexualiter og hva som kanskje kan få henne til himmels?

Jeg har lest kjønnsforskning på dette området også. Og selv om det selvfølgelig finnes unntak så var konklusjonen at menn jevnt over (ihvertfall min generasjon) vet langt mer om kvinners seksualitet enn sin egen. Og i tillegg viste det seg at svært få kvinner hadde særlig peiling på menns seksualitet. Man visste f. eks. ikke at menn kan ha utløsning uten orgasme og omvendt. Og for eksempel blir mange kvinner helt rådville når mannen ikke får ereksjon.

Siden jeg er voksen har jeg erfart mer enn en gang at mannen tror sex er litt tafsing og så er det tut og kjør til han kommer, forspill er oppskrytt og kosen etterpå er et grynt før han sovner.. Kan med hånden på hjerte si at slike episoder blir et engangstifelle sexuelt sett - jeg, som kvinne - har skjønt at jeg har lov å forvente mer.

og er egentlig det galt?

Hadde du hatt kunnskap om mannlig seksualitet, visste du at det du beskriver neppe handler om egoisme. Det handler om biologi. Og kommunikasjon. Du visste kanskje ikke at mange menn overmannes av et stoff som skaper tildels sterk søvnighet etter utløsning? Noen sterkere enn andre. Eller at menn biologisk er satt sammen slik at befruktning skal skje raskt og effektivt? Hadde du visst alt dette og mer til, hadde du selvfølgelig innrettet deg etter det. En mann bør kunne forvente at du vet dette like mye om hans seksualitet som du mener at han bør vite om din.

Jeg har lært om mannens erogene soner, lært at å suge for eksempel ikke bare er å patte på, at menn også er ulike på hva de tenner på og jeg har lært at all sex starter mentalt - lenge før den blir fysisk, og at det er helheten fra start til slutt som sier noe om hvorvidt det er en grensesprengene deopplevelse eller bare ok.

Betyr det at jeg er en av de kravstore?

Hvis mannen får orgasme raskt og kvinnen trenger lenger tid,- hvem mener du skal ha retten til å slippe å undertrykke sin naturlige seksualitet? Kanskje man bør komme hverandre i møte istedenfor som Gro Isachsen mener, at det alltid er han som skal undertrykke sin seksuelle spontanitet og lyst.

Endret av Jalp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i. Men man er ikke kravstor om man krever like mye som mannen krever.

Men hvorfor skal en kreve? Dreper ikke det hele lysten? Hva med heller å by på? Blir ikke ting mye mer gøy da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du hatt kunnskap om mannlig seksualitet, visste du at det du beskriver neppe handler om egoisme. Det handler om biologi. Og kommunikasjon. Du visste kanskje ikke at mange menn overmannes av et stoff som skaper tildels sterk søvnighet etter utløsning? Noen sterkere enn andre. Eller at menn biologisk er satt sammen slik at befruktning skal skje raskt og effektivt? Hadde du visst alt dette og mer til, hadde du selvfølgelig innrettet deg etter det. En mann bør kunne forvente at du vet dette like mye om hans seksualitet som du mener at han bør vite om din.

Ovenfra og ned altså? lekkert...

Men for å svare seriøst, at han overmannes av søvn betyr ikke at han må rulle rundt med ryggen til å snorke i vei :sjenert: han kan faktisk tilby en armkrok før han sovner - det handler om fokus - på begges behov..

Hvis mannen får orgasme raskt og kvinnen trenger lenger tid,- hvem mener du skal ha retten til å slippe å undertrykke sin naturlige seksualitet? Kanskje man bør komme hverandre i møte istedenfor som Gro Isachsen mener, at det alltid er han som skal undertrykke sin seksuelle spontanitet og lyst.

Ingen av dem bør undertrykke sin naturlige seksualitet, man bør samhandle på en slik måte at begge får noe igjen for "strevet"

Jeg personlig kan ikke skjønne at det er så vanskelig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke likt om dama mi hadde fler. Fordi jeg er litt sjalu.

Vel, jeg antar du tok poenget mitt. :filer:

er sex en krig? Noe som en av partene vinner? :kghjerte:

Jeg er sikkert dum som trodde god sex handlet om å gi seg henn til hverandre.

Nei da, du slo spikeren inn.

-----------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Men hvorfor skal en kreve? Dreper ikke det hele lysten? Hva med heller å by på? Blir ikke ting mye mer gøy da?

joda det er sant, men hva skal en gjøre om den ene aldri byr på noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis mannen får orgasme raskt og kvinnen trenger lenger tid,- hvem mener du skal ha retten til å slippe å undertrykke sin naturlige seksualitet? Kanskje man bør komme hverandre i møte istedenfor som Gro Isachsen mener, at det alltid er han som skal undertrykke sin seksuelle spontanitet og lyst.

Nå er det en gang så at sex faktisk dreier seg om begges nytelse, ikke bare for en part, men begge. Så om det er sånn at mannen kommer raskest og kvinnen bruker lenger tid, så er det rammene man må jobbe rundt. Enten kommer mannen først, men da får han og være med på å hjelpe kvinnen å komme i mål. Kommer kvinnen først så er det også slik at hun skal hjelpe han i å komme i mål.

Selv om en "ekspert" mener at den mannen som alltid må undertrykke sin seksualitet og lyst, noe jeg er uenig i. Så har hun rett i det poenget at en av de to som har sex må nettopp vente - hvem det blir er opp til partene selv, men du kommer ikke unna at i de fleste tilfeller så må man måtte vente.

Det er ikke alle som klarer å komme samtidig med partneren sin, og hvis en må vente hva er i grunn problemet? Hvis jeg konstant hadde hatt sex med en som ikke tok hensyn til min nytelse, og kun fokuserte på seg selv, så hadde jeg rett og slett slått opp, hvis han ikke ville endre seg. Fokuset skal jo være på begge to, begge to skal kose seg og nyte. Om det betyr at jeg må vente litt lenger for å oppnå the big O så spiller det ingen rolle, det som spiller en rolle er at jeg og partneren min får meg i mål, og omvendt.

Så for å svare på spørsmålet ditt Jalp, så er det ingen som har mer rett på å komme først enn den andre, faktumet er bare rett og slett slik at kvinner bruker lengre tid enn menn noen ganger. Om partneren da vil vente med å komme fordi han vil se henne komme først, er det ingenting i veien med det. Det er heller ikke å undertrykke sin seksualitet fordi hun har mer rett på å komme først, det er rett og slett slik du selv skriver: Menn blir trøtte etter å ha kommet. Hva skal kvinnen gjøre da? Se på at mannen snur seg og sovner og hjelpe seg selv i mål? (satt veldig på spissen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å svare seriøst, at han overmannes av søvn betyr ikke at han må rulle rundt med ryggen til å snorke i vei :sjenert: han kan faktisk tilby en armkrok før han sovner - det handler om fokus - på begges behov..

Men handler det ikke like mye om å godta visse biologiske forutsetninger? Som for eksempel å godta at det kan ta litt tid for kvinner å bli klare for samleie? Poenget mitt er at mens det er aksept for at kvinner må ha forspill o.s.v. så er det ikke samme aksepten for at også menn trenger litt aksept for sine biologiske utfordringer. Det er dette seksuell frigjøring handler om, altså det å snu holdninger. Skape en større forståelse som igjen kan føre til at menn i større grad føler aksept for hva man er.

Ingen av dem bør undertrykke sin naturlige seksualitet, man bør samhandle på en slik måte at begge får noe igjen for "strevet"

Jeg personlig kan ikke skjønne at det er så vanskelig?

Men se nå hva disse sexologene messer om da. Vi får jo tytet ørene fulle av at vi ikke er noe tess med mindre vi er flinke til å undertrykke f. eks. egen orgasme for at hun skal få tid til å komme. Hvorfor kan ikke også du ta til motmæle mot disse holdningene som gjør at menn føler seg som seksuelle skaffedyr hvis nytelse er helt underordnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anuket:

Hva med å akseptere at man kan bytte på? Den politisk korrekte parsexen pålegger ensidig mannen å undertrykke sin nytelse. Alltid! Det er denne skjevheten jeg angriper.

Problemet med dette er at en del menn utvikler sperrer som igjen fører til at man aldri greier å oppnå orgasme sammen med sin kvinne.

Jeg oppfatter jo at kvinner mener menn skal være hensynsfulle elskere, men jeg savner at kvinner stiller de samme kravene til seg selv. Derfor burdte det jo være en selvfølge at man delte litt på godene. Men det erfarer altså mange menn at man ikke gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Anuket:

Hva med å akseptere at man kan bytte på? Den politisk korrekte parsexen pålegger ensidig mannen å undertrykke sin nytelse. Alltid! Det er denne skjevheten jeg angriper.

Problemet med dette er at en del menn utvikler sperrer som igjen fører til at man aldri greier å oppnå orgasme sammen med sin kvinne.

Jeg oppfatter jo at kvinner mener menn skal være hensynsfulle elskere, men jeg savner at kvinner stiller de samme kravene til seg selv. Derfor burdte det jo være en selvfølge at man delte litt på godene. Men det erfarer altså mange menn at man ikke gjør.

Er det ikke litt stereotypisk å si at ingen menn liker forspill og at alle menn ønsker fort inn, fort ut? Det stemmer jo ikke. >Har vært borti mange gutter som liker å holde på lenge og som faktisk liker å tilfredsstille like mye som de liker å bli tilfredsstilt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...