Gå til innhold

Fotballfrue tråden

Gjest Bobler

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Dette viser bare hvor utvitende du er!

Hjelp, enda en believer. For så si det slik: Jeg er enig i at barn i dag eter for mye dritt, men å dra det for langt er ikke sunt det heller. Etter hva jeg har skjønt lever FF etter den mest ekstreme formen av LCHF, noe som umulig kan være sunt for en barnekropp i vekst. Hun kan gjøre som hun vil med sin kropp for min del, men å nekte unger frukt til hverdags og kake på bursdagen sin grenser til galskap. Ærlig talt, jeg synes fremdeles at barn har godt av å ta med seg grovt brød, eple og brunost i nistepakken, og selvfølgelig litt snop i helgene. Blir rett og slett flau av å google lavkarbo og barn, også kommer jeg inn på forumer hvor foreldre bokstavelig talt nekter ungene sine mat med karbohydrater, uansett om de er normalvektige og ikke lider av noe som helst av allergier. Et spesielt kosthold tilhører barn med spesielle behov, og barn som er normalvektige og sunne trenger i hvert fall ikke leve etter LCHF. Det finnes en mellomting, og karbohydrater i sunne mengder er ikke akkurat djevelens verk. Det gir energi, og er bare bra for unge kropper som beveger seg mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde noen spurt, så ville jeg aldri gjettet at dette var CBE:

Photo1-2.jpg

(Hentet fra dette innlegget)

Og den overleppa der er det virkelig ikke gjort noe med, nei... :ironi:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, enda en believer. For så si det slik: Jeg er enig i at barn i dag eter for mye dritt, men å dra det for langt er ikke sunt det heller. Etter hva jeg har skjønt lever FF etter den mest ekstreme formen av LCHF, noe som umulig kan være sunt for en barnekropp i vekst. Hun kan gjøre som hun vil med sin kropp for min del, men å nekte unger frukt til hverdags og kake på bursdagen sin grenser til galskap. Ærlig talt, jeg synes fremdeles at barn har godt av å ta med seg grovt brød, eple og brunost i nistepakken, og selvfølgelig litt snop i helgene. Blir rett og slett flau av å google lavkarbo og barn, også kommer jeg inn på forumer hvor foreldre bokstavelig talt nekter ungene sine mat med karbohydrater, uansett om de er normalvektige og ikke lider av noe som helst av allergier. Et spesielt kosthold tilhører barn med spesielle behov, og barn som er normalvektige og sunne trenger i hvert fall ikke leve etter LCHF. Det finnes en mellomting, og karbohydrater i sunne mengder er ikke akkurat djevelens verk. Det gir energi, og er bare bra for unge kropper som beveger seg mye.

Hvordan vet du hvordan hun spiser? Etter de oppskriftene hun legger ut, så spiser hun ikke de mest ekstreme variantene heller normalt - liberalt lchf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må ikke ha frukt. Alt man får fra frukt får man fra andre ting, uten at man får alt fruktsukkeret. C-vitamin får man mye mer av fra f.eks paprika enn fra appelsin. Man skal ikke spise for mye frukt heller, dette er til og med noe som har kommet fram fra ikke-lavkarbere også. Det sagt, det er plass til både en og to frukter hos aktive barn, OM de skulle ønske det.

Noen argumenterer med at ungen kan bli superkresen og bare like bananer. Jepp, da får ungen få bananer da. Ungen kan bli kresen og ikke like poteter, ris og brød også. Hva gjør man da, når man må gi ungen tilnærmet lavkarbo? Tror ikke ungen dør av det heller..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen spurt, så ville jeg aldri gjettet at dette var CBE:

Photo1-2.jpg

(Hentet fra dette innlegget)

Jøss, det er HELT sikkert leppa hu ble født medd :ironi:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at barn ikke "har vondt av" å spise lavkarbo og at det er greit at barn i vekst og utvikling lever på en LCHF diett? Kan du linke til en kilde til en troverdig ekspert som mener at LCHF er et greit kosthold for barn i vekst og utvikling?

Jeg tenker FF og mannen får gjøre som de vil i fht sine eventuelle barn (jeg regner med at de som alle andre i såfall vil få tips og råd på helsestasjonen, og per i dag har de uansett ikke barn, så hele greia blir veldig hypotetisk), men stusser på at noen her inne, med en så stor skråsikkerhet kan si på et åpent nettforum at LCHF er greit kosthold for barn, og jeg håper du kan dokumentere dette, det er tross alt mange unge, usikre, og ikke minst lettpåvirkelige mødre som leser på dette forumet.

Her kommer du med mange gode poeng.

Det viser seg gang på gang at barn som har foreldre som er i overkant hysteriske på kosthold (være seg ortoreksi, høyfett, veganer), er de som får barn med økte tendenser til spiseforstyrrelser, dårlig selvbilde og psykososiale utfordringer. Hvis Berg Eriksen mener at det er forsvarlig å leve på ekstremt kosthold både som gravid, ammende og som ansvarlig for et voksende menneskes ernæring, så bør hun snarest skaffe seg intelligens ut over en doktorgrad i bling og miljøskadelig dill, knipe sammen beina og våkne opp først. Og ja, jeg håper hun leser dette.

Barn trenger energi, men selvsagt rett energi og mat av god kvalitet. Det er ikke pølsa på bursdagen og bløtkaka på 17 mai som skaper usunne barn, men generell korttenkthet, egoisme, latskap og mangel på BEVEGELSE. La dem få vanlig mat med mye fisk, lyst kjøtt, vilt, fiber, sunne oljer, korn, grønnsaker, frukt og bær, og det er null problem. Det er ingenting galt med eit heimelaga grovt rundstykke med gulost på. Velbekomme!

Igjen, hvis noen kan vise meg at det banan, mango og pære som er årsaken til overvekt blant barn (og voksne), så publisèr studiene her slik at alle får se. Jeg blir stadig forundret over at folk så bastant tror på blogger, kostholdsfilosofer og annet med mye tull og lite ull. Hvorfor leser ikke folk lærebøker og studier som belyser alle sider av saken?

Edit for skrivefeil, igjen.

Endret av bergans
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes synd på deg!

Du kan faktisk spise frukt og fremdeles leve som en lchf'er.

Alle dine feite venner vil kanskje fortsette med lavkarbo dersom de blir tynne også. Fordi det er en livsstil og kun diett i de mest ekstreme tilfellene hvor mennesker spiser 15-20 gr kh pr dag. Det er nok her dine venner ligger, fordi det kreves dersom du vil gå mye ned i vekt!

Synd på meg fordi jeg mener ekstremvarianten av lavkarbo er usunn, spesielt for barn? Ok...

Egentlig har vennene mine lite med dette å gjøre, jeg snakker om FF og hun er tilhenger av ekstremvarianten som INGEN barn bør gå på. At det finnes moderate mennesker der ute vet jeg, men FF er alt annet enn moderat ift kosthold og det er bekymringsverdig mtp om hun får barn.

FF går på diett uansett hvor mye hun nekter på det.

For å gå ned i vekt hjelper det å trene og spise mindre, men variert, men det er avsporing.

Poenget er at FF driver lavkarbo i ekstremform og det er ikke bra for barn! Noen greier nok gjøre unntak og "skeie ut" med et eple i blant, men ikke folk som FF. Det var visst vanskelig å forstå og du setter heller alle piggene ut fordi du tydeligvis er en av disse "lavkarbo-frelste" selv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare dele et fantastisk bilde av den ellers "perfekte" fotballfruen! Ser jammen ut som ett horn er i ferd med å bryte ut i pannen hennes også! Ler meg skakk ihjel! :skratte:

http://www.varden.no/sport/odd-under-24-ar-1.6468966

Synes egentlig bare det er godt å se at ho også kan ha sine Kodak-moments som alle oss andre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Så stygge noen av dere er! :kjefte:

Gereit nok å være uenig med noen, men å tråle gjennom internett for å finne "stygge" bilder av noen... Really?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må bare dele et fantastisk bilde av den ellers "perfekte" fotballfruen! Ser jammen ut som ett horn er i ferd med å bryte ut i pannen hennes også! Ler meg skakk ihjel! :skratte:http://www.varden.no/sport/odd-under-24-ar-1.6468966

Det i panna er vel føflekken hennes? Den er alltid der, og sikkert årsåken til at hun helst vil bli fotografert fra venstre. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er AB i denne tråden, og jeg er også kritisk til fotballfrua på visse områder. Men å poste bilder og kalle henne stygg syns jeg blir for dumt. Det er jo ganske klart(litt ihvertfall) at denne jenta sliter med eget selvbilde med tanke på kropp osv, og er utrolig opptatt av det. Jeg tror ikke at hun blir noe bedre når folk skriver at hun er stygg.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...