Gå til innhold

Menn som viger seg for å prate om følelser!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker gutter og menn på alle måter og takk gud for at vi har dem! Men det er noe jeg har lagt merke til på flere gutter. (Blandt annet to av mine ekser.)

De liker ikke å prate om følelser overhodet! Min nåværende kjæreste blir som et barn når jeg f.eks spør han om følelsene hans for meg. (Med et barn, så mener jeg at han er distrahert og ror ofte temaet inn på noe helt annet.)

Er det vanskelig for dere menn å prate om følelser? Er det det at dere følere dere mindre maskuline dersom dere legger ut alt? Hvorfor er bla. settningen "elsker deg" så vanskelig å si?

De lette følelsene som f.eks "jeg savner deg" kommer ut i hytt og pine. Men de dype "jeg er glad i deg" "jeg elsker deg", "jeg er livredd for å miste deg" følelsene sitter så dypt. :tristbla:

Hvorfor er dette vanskelig for dere gutter? Eller er det rett og slett for dere ikke har disse følelsene, at det ikke kommer ut "automatisk"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi vi oppdras ikke like åpent som jenter og får ikke den samme hjelpen og omsorgen døtre gjerne får når de vokser opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det blir i tillegg totalt urettferdig å forvente at menn skal endre seg på dette fordi det er tross alt dere som har et følelsespratbehov. Det er da deres problem, ikke vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det blir i tillegg totalt urettferdig å forvente at menn skal endre seg på dette fordi det er tross alt dere som har et følelsespratbehov. Det er da deres problem, ikke vårt.

Ts her

Men når dere føler noe veldig sterkt med en jente dere er sammen med hvorfor kan dere ikke si det til henne? Det er veldig fint at dere viser det i handling, men ord er fint å høre det også!

Enten kommer det ut på fylla, eller så må man grave og spørre..

:romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi oppdras ikke like åpent som jenter og får ikke den samme hjelpen og omsorgen døtre gjerne får når de vokser opp.

ærlig talt, gutter blir da ikke annerledes behandlet i barndommen enn jenter.

Hvilket århunde lever du i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ærlig talt, gutter blir da ikke annerledes behandlet i barndommen enn jenter.

Hvilket århunde lever du i?

:skratte: :skratte: Tror det er du som er på viddene om du ikke forstår at gutter og jenter ikke er helt like og aldri kommer til å bli helt likt behandlet. Voks opp, slutt å hør på rødstrømper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her

Men når dere føler noe veldig sterkt med en jente dere er sammen med hvorfor kan dere ikke si det til henne? Det er veldig fint at dere viser det i handling, men ord er fint å høre det også!

Enten kommer det ut på fylla, eller så må man grave og spørre..

:romeo:

Føler ikke behov for å si det. Det er kleint og teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Ts her

Men når dere føler noe veldig sterkt med en jente dere er sammen med hvorfor kan dere ikke si det til henne? Det er veldig fint at dere viser det i handling, men ord er fint å høre det også!

Enten kommer det ut på fylla, eller så må man grave og spørre..

:romeo:

enig med deg.

det skader jo ikke å fortelle sin kjære hva man tenker.

vedder på at menn liker å høre sånne ting, og det er ingenting som tilsier at vi ikke gjør det også:)

Alle liker vi å føle oss elsket, og ingenting er så godt på en bekreftelse på akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke behov for å si det. Det er kleint og teit.

fortjener ingen dame du da isåfall hvis du ikke er såpass moden at du greier å fortelle henne at du er glad i henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks opp, slutt å hør på rødstrømper.

At gutter skal si 'Jeg elsker deg' er vel ikke det rødstrømpene er mest opptatt av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NerdMedSverd

Noen ting har jeg aldri sagt til en jente og kommer nok aldri til å gjøre det heller. Utsagt som "Du betyr alt for meg, jeg kan ikke leve uten deg osv". Det blir rett og slett løgn.

Jeg elsker deg har jeg sagt til kun en jente, tok godt over ett år før jeg klarte å si det. Husker jeg synes det var jævelig skummelt. Hvorfor vet jeg ikke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Jeg sier alltid fra til dama at det er deilig å dyppe den inni henne og at hun suger godt :) Viktig å gi komlemanger i blant.

wow....

det er det eneste kompimentet hun får fra deg?

Endret av Muff.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er kvinne selv, men har aldri forstått dette behovet andre har for å snakke om følelser. Forstår mannfolka godt. Det er ubehagelig og vanskelig å snakke om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier alltid fra til dama at det er deilig å dyppe den inni henne og at hun suger godt :) Viktig å gi komlemanger i blant.

Ja, er ikke du romantisk så vet ikke jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow....

det er det eneste kompimentet hun får fra deg?

Ja, stort sett. Men hva skal jeg liksom si da, hve da ikke hva damer liker å høre jeg...så jeg sier ting som de er. tørr ikke si at hun er flink til å lage mat ellervaske eller noe for det høres så sjåvenistisk ut. Har du noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vena Cava

Ja, stort sett. Men hva skal jeg liksom si da, hve da ikke hva damer liker å høre jeg...så jeg sier ting som de er. tørr ikke si at hun er flink til å lage mat ellervaske eller noe for det høres så sjåvenistisk ut. Har du noen forslag?

jeg hadde blitt glad hvis min mann hadde sagt at jeg var flink til å lage mat eller vaske =)

bare si det du tenker på.

jeg regner med at du tenker fine tanker om henne.

tenker du at hun er pen, så si det.

tenker du at hun er flink til noe, si det.

synes du at hun lukter godt, si det.

ord som "jeg er glad i deg" eller "jeg har det godt sammen med deg" er veldig fint å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde blitt glad hvis min mann hadde sagt at jeg var flink til å lage mat eller vaske =)

bare si det du tenker på.

jeg regner med at du tenker fine tanker om henne.

tenker du at hun er pen, så si det.

tenker du at hun er flink til noe, si det.

synes du at hun lukter godt, si det.

ord som "jeg er glad i deg" eller "jeg har det godt sammen med deg" er veldig fint å høre.

skal begynne å si at hun lukter godt hvertfall :) takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Dette lurer jeg også på!

Min kjæreste tar ofte intiativ til å være sammen med meg, kose med meg, ha sex, lage mat til meg og komme med blomster i ny og ne. Han kan også innimellom slenge ut at "vi skulle hatt oss en leilighet". Men å komme med "jeg er så glad i deg", "jeg er en heldig gutt som har deg" det må jeg se langt etter :gjeiper:

Jeg spurte han faktisk en gang og da sa han at det var "taktikk" å ikke fortelle for masse.

Mannfolk! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...