Gjest otrivin Skrevet 21. november 2011 #61 Skrevet 21. november 2011 Kjenner jenter som har forfalt ved 14-årsalderen og damer som holder seg godt når de er 60. Faste pupper, rumpe, lår osv. Ikke SÅÅÅ vanlig, men ganske mange som holder seg veldig fint opp til 40. Samme når det gjelder menn. Varierer helt utrolig mye!!!
Suzy Skrevet 21. november 2011 #62 Skrevet 21. november 2011 At dette bare er kulturelt betinget er jo sludder. Menn og kvinner er evolusjonsmessig programmert til å se etter forskjellige ting i en partner. Så du mener at det kulturelle ikke har noe å si?
Gjest Passing by Skrevet 21. november 2011 #63 Skrevet 21. november 2011 Man må heller så på når en person i forhold til seg selv er på topp. Når jeg ser på bilder av meg selv som 19-20-åring kontra nå, vil jeg påstå at jeg tar meg bedre ut nå enn da, fordi jeg ser mer veltrent ut og sminker/fikser meg litt mer enn det jeg gjorde da. Men når jeg gransker meg i speilet ser jeg jo at det har kommet noen linjer (pent ord for rynker) under øynene. Jeg syns også at jeg tar meg bedre ut nå enn da jeg var 19-20, nå vet jeg hvordan jeg skal sminke meg for å ta meg best mulig ut. Jeg vet bedre hvilke klær jeg bør gå i, hva som er best på meg. Jeg trener mer, men det er mer pga helsen enn utseendet selv om jeg setter pris på effekten av treningen, klærne sitter bedre. Jeg er 36 og har ikke noe behov for å se ut som en 20-åring, jeg gjør det beste ut av mitt utseende og vet at jeg blir eldre dag for dag. Det er sånn livet er.
lys Skrevet 21. november 2011 #64 Skrevet 21. november 2011 Så du mener at det kulturelle ikke har noe å si? Jeg tror kanskje utsagnet ditt (som jeg for all del tror har noe hold) ikke betinger i det kulturelle. Jo mer "kultiverte" vi blir desto mindre vil vi legge til grunn slike ting som befruktningsevnen. Blant annet fordi vi i dag har helt andre muligheter til å få barn i eldre alder i dag og fordi vi relativt sett er yngre som 40-åringer i dag enn om man går noen hundre år tilbake i tid (da gjennomsnittlig levealder var lavere). Altså det at menn ønsker seg/skulle ønske seg unge, friske og forplantningsdyktige kvinner og at kvinner ønsker seg/skulle ønske seg menn med makt, penger og evne til beskyttelse er mer noe som ligger i vår natur (instinkter) heller noe som er tillært.
Suzy Skrevet 21. november 2011 #65 Skrevet 21. november 2011 Jeg tror kanskje utsagnet ditt (som jeg for all del tror har noe hold) ikke betinger i det kulturelle. Jo mer "kultiverte" vi blir desto mindre vil vi legge til grunn slike ting som befruktningsevnen. Blant annet fordi vi i dag har helt andre muligheter til å få barn i eldre alder i dag og fordi vi relativt sett er yngre som 40-åringer i dag enn om man går noen hundre år tilbake i tid (da gjennomsnittlig levealder var lavere). Altså det at menn ønsker seg/skulle ønske seg unge, friske og forplantningsdyktige kvinner og at kvinner ønsker seg/skulle ønske seg menn med makt, penger og evne til beskyttelse er mer noe som ligger i vår natur (instinkter) heller noe som er tillært. Da brukte jeg kanskje feil uttrykk da, rett og slett - eller uttrykte meg klønete. For meg er en kultur et uttrykk som beskriver et levesett, eller en tradisjon - som for eksempel i setningen "dette viser en ukultur i bedriften". Altså mener jeg, ved å si at kvinner og menns ulike tiltrekningskraft i ulik alder er bestemt av levesett og tradisjoner (og ser ikke bort fra at dette igjen er en forsterking av våre naturlige tendenser og instinkter). Det var kanskje litt klarere?
lys Skrevet 21. november 2011 #66 Skrevet 21. november 2011 Da brukte jeg kanskje feil uttrykk da, rett og slett - eller uttrykte meg klønete. For meg er en kultur et uttrykk som beskriver et levesett, eller en tradisjon - som for eksempel i setningen "dette viser en ukultur i bedriften". Altså mener jeg, ved å si at kvinner og menns ulike tiltrekningskraft i ulik alder er bestemt av levesett og tradisjoner (og ser ikke bort fra at dette igjen er en forsterking av våre naturlige tendenser og instinkter). Det var kanskje litt klarere? Jeg tror jeg skjønner hva du mener, men tror kanskje valget av uttrykk var feil. Min forståelse er slik at kultur er noe tillært, og ikke noe iboende i menneske fra naturens side. De tiltrekningskreftene du skisserer er for meg rimelig å anta er mer naturlige instinkter som skiller kjønnene fra hverandre og som stammer fra langt, langt tilbake, fra den tiden eks damer hadde behov for en "beskytter" som kunne stå for mat på bordet/tak over hodet og mannen en kvinne som var i stand til å føde hans barn/bringe hans gener videre. Og det var fornuftig for begge parter å selektere på slikt vis. For å bringe genene videre. ("meningen med livet") Kulturen vi fødes inn i kan både bekrefte eller undertrykke våre "naturlige instinkter" (i mangel på bedre ord) - enig i det uthevet i ditt svar. Nå går evolusjonen rimelig tregt, så fortsatt i dag, til tross for at et slikt tankesett ikke øker den enkeltes overlevelsesjanse/evne til å føre sine gener videre - eksisterer dette til en viss grad hos den moderne befolkning. Og det er vel nettopp derfor vi ser at kvinner til en viss grad tiltrekkes av makt og penger, mens menn mer av ungdommelig vakkert utseende. Det kan også skyldes at vi til en viss grad også sosialiseres til å inneha slike preferanser (kulturelt betinget) fordi ulike signaler sendes kjønnene, men jeg tror fortsatt dette stammer i noe som kan forklares i ulik biologi hos kjønnene.
Suzy Skrevet 21. november 2011 #67 Skrevet 21. november 2011 Jeg tror vi er ganske enige - vi uttrykker det bare litt forskjelllig
Shantee Skrevet 21. november 2011 #68 Skrevet 21. november 2011 Ser at mange skriver jenter er penest rundt 16-20 år for å så forfalle etter dette. Når jeg var 18 år var jeg helt ok, men jeg så veldig barnslig ut og kunne overhodet ikke defineres som et sexobjekt når jeg så ut som en barnerumpe. Jeg var en av de som ble penere jo eldre jeg ble, og vil si selv når jeg ser på bilder av meg selv at jeg var aller penest rundt 22-24 år.Ansiktet var på en måte "ferdigutviklet" og jeg hadde fått mye bedre selvtillit. hele tiden. Det eneste bortsett fra ting som lett kan fikses (bruke mer sminke, style håret mer, alltid være velkledd) jeg merker selv er noen få rynker under øynene. Selv om jeg går ut som et dass merker jeg at gutter ser på meg. Så har vel ikke forfalt helt ennå selv om jeg ikke er 21 lengre. Har forresten nettopp kommentert noe liknende i en annen tråd. Det er bullshit å si at "alle menn blir kjekkere jo eldre de blir". Ja kanskje om den mannen i utgangspunktet var stygg og med årene har blitt mer selvbevisst og trent mer, osv. Men mitt synspunkt er at menn forfaller i like stor grad som kvinner, les: måne/tynnere hår, ølmage, manboobs, gule tenner, rynker, osv. Tror mange menn som selv er opptatt av at jenta ser best ut som 16-åring, lener seg på håpet om at han blir kjekkere jo eldre han blir. Slik at han kan dra på barnerov på sine eldre dager. Det er lov å håpe! 1
pinar Skrevet 21. november 2011 #69 Skrevet 21. november 2011 Jeg tror det er veeldig individuelt. Jeg mener selv at jeg ser mye bedre ut nå enn før 20 og tidlig 20. Jeg mistet også vekt etter at jeg fylte 20 uten at jeg gjorde noe med det. Jeg syns selv at ansiktstrekkene mine kommer bedre frem nå enn når jeg var yngre. Og jeg har stort sett allid likt gutter/menn som er gjevnaldrende med meg selv
Gjest imli Skrevet 21. november 2011 #70 Skrevet 21. november 2011 I tjueåra, faktisk. Då er vel dei aller fleste, uansett kjønn, på sitt beste. Når dei sluttar å ta vare på seg sjølv, er vel svaret. Uavhengig av kjønn. Og mange held seg ganske pene og har relativt fine kroppar heile livet.
Pene sko... Skrevet 21. november 2011 #71 Skrevet 21. november 2011 Er dere enig i det at menn holder seg flotte lenger enn kvinner. Noen mener at menn bare blir penere med årene, mens jenter forfaller når de er i 20-årene. Når er jentene egentlig penest og når "forfaller" man? Jeg vil påstå at utseendet gradvis rakner etter man fylte 35 år. Endelig vil jeg påstå at man ser best ut når man er rundt 25 år. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #72 Skrevet 21. november 2011 Fysisk er menn på topp når de er 27-28 år gamle, mens kvinner er litt yngre. Hvor fort man forfaller er individuelt og kommer vel an på både arv og trening vil jeg tro. Om man trener vil man jo holde seg i form en del lenger enn om man ikke trener.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #73 Skrevet 21. november 2011 Jeg har inntrykk av at menn blir mer tiltrekkende med alderen oftere enn hva kvinner gjør - men unntak finnes såklart for begge kjønn. Det er noe med menn når de får en viss 'ro' over seg - det endrer hele utstrålingen og oftest til det bedre. Enig med deg.. Du ser flere "gammelsexy" menn enn kvinner..
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #74 Skrevet 22. november 2011 Jeg har inntrykk av at menn blir mer tiltrekkende med alderen oftere enn hva kvinner gjør - men unntak finnes såklart for begge kjønn. Det er noe med menn når de får en viss 'ro' over seg - det endrer hele utstrålingen og oftest til det bedre. Enig i denne! Jeg synes jenter er penest mellom 22 og 35, sånn cirka. mange av venninnene mine er penere nå som vi er 30, enn da vi var 19. Yngre enn 22 ser man gjerne litt barnslig og "uferdig" ut, mens etter 34-35 er den alderen der jeg mener at noen kvinner begynner å "forfalle". Men det gjelder slett ikke alle! Katrine Moholt og Reese Witherspoon er eksempler på kvinner som holder seg superflotte 35 + (kå vel sies at de fleste Hollywoodkjendiser holder seg bra lenge, de har jo alle forutsetninger for det også)
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #75 Skrevet 22. november 2011 Jeg tror det er veeldig individuelt. Jeg mener selv at jeg ser mye bedre ut nå enn før 20 og tidlig 20. Jeg mistet også vekt etter at jeg fylte 20 uten at jeg gjorde noe med det. Jeg syns selv at ansiktstrekkene mine kommer bedre frem nå enn når jeg var yngre. Og jeg har stort sett allid likt gutter/menn som er gjevnaldrende med meg selv Hvor gammel er du? Jeg er også slankere nå som jeg er 30, enn da jeg var 23. Kan ikke si jeg har merket at forbrenningen har gått ned noe. Jeg er stort sett lik som før, bortsett fra at jeg har merket den første rynken rundt øya... Håret var også tjukkere og mer glansfullt for 5 år siden. Så jeg vil vel si at slutten-midten av 20-åra er den beste perioden for oss jenter.
Gjest imli Skrevet 22. november 2011 #76 Skrevet 22. november 2011 Trur enkelte her ikkje skjønner kva "forfall" er. I mi verd tyder i alle fall "forfall" det å la seg forfalle, altså ikkje ta vare på seg sjølv - ikkje ete sunt/trene, ikkje kle seg pent, ikkje vera nøye med hygiene, ikkje stelle seg osv - det er å forfalle. Å eldast naturleg er då ikkje det same som forfall? 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #77 Skrevet 22. november 2011 Jenter forfaller i 20 åra når de blir til kvinner
Gjest Eurodice Skrevet 23. november 2011 #78 Skrevet 23. november 2011 Trur enkelte her ikkje skjønner kva "forfall" er. I mi verd tyder i alle fall "forfall" det å la seg forfalle, altså ikkje ta vare på seg sjølv - ikkje ete sunt/trene, ikkje kle seg pent, ikkje vera nøye med hygiene, ikkje stelle seg osv - det er å forfalle. Å eldast naturleg er då ikkje det same som forfall? Jeg er enig med deg, Imli. Det er mange uvitende her som tror det har utelukkende med alder å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #79 Skrevet 23. november 2011 Jeg er enig med deg, Imli. Det er mange uvitende her som tror det har utelukkende med alder å gjøre. Sant. jeg har ei venninne på 50 som ser helt fantastisk ut. Slank og veltrent med flott kropp, sunt og langt hår og en kul klesstil
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #80 Skrevet 23. november 2011 Jeg er enig med deg, Imli. Det er mange uvitende her som tror det har utelukkende med alder å gjøre. Sant. jeg har ei venninne på 50 som ser helt fantastisk ut. Slank og veltrent med flott kropp, sunt og langt hår og en kul klesstil
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå