Gå til innhold

Når forfaller jenter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tar man vare på seg selv, kan man holde seg godt helt fram til overgangsalderen. Etter overgangsalderen vil man forfalle uansett hva man gjør, slik er naturen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når en 25-åring mener at jenter forfaller etter 18 års alderen, tenker jeg at han er veldig umoden. Den som ikke kan se at f.eks Reese Witherspoon, Gwyneth Paltrow, Jennifer Aniston, Julia Roberts eller norske kvinner som Dorte Skappel er vakre kvinner, har et merkelig syn på hvordan voksne kvinner skal se ut.

Men i en slik diskusjon som dette blir det likevel feil å trekke frem noen enkelteksemplarer. Disse kvinnene du nevner her ser jo unektelig flotte ut enda de befinner seg i 40-årene(?). De er vakrere enn meg, selv om de er 15 år eldre. Jeg tviler likevel sterkt på at jeg kommer til å utvikle meg til å bli så pen i løpet av de neste 15 årene. Regner med disse damene har vært forholdsvis pene hele livet sitt.

Man må heller så på når en person i forhold til seg selv er på topp. Når jeg ser på bilder av meg selv som 19-20-åring kontra nå, vil jeg påstå at jeg tar meg bedre ut nå enn da, fordi jeg ser mer veltrent ut og sminker/fikser meg litt mer enn det jeg gjorde da. Men når jeg gransker meg i speilet ser jeg jo at det har kommet noen linjer (pent ord for rynker) under øynene.

Men man kan jo bruke enkeltpersoner (som over) som eksempel på at det faktisk er mulig å holde seg godt i lang tid. Utgangspunkt og gener spiller unektelig en rolle, men det er jo ikke galt å gjøre det beste ut av seg selv. De som forfaller mest i løpet av tyve/begynnelsen av tredveårene, de lar seg forfalle ... vil jeg tørre å påstå.

• Liker 1
Skrevet

Tar man vare på seg selv, kan man holde seg godt helt fram til overgangsalderen. Etter overgangsalderen vil man forfalle uansett hva man gjør, slik er naturen.

Her har vi en skikkelig ekspert, skjønner jeg ;)

Hva med oss som kommer i overgangsalderen veldig tidlig da? (jeg var 29)

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Men i en slik diskusjon som dette blir det likevel feil å trekke frem noen enkelteksemplarer. Disse kvinnene du nevner her ser jo unektelig flotte ut enda de befinner seg i 40-årene(?). De er vakrere enn meg, selv om de er 15 år eldre. Jeg tviler likevel sterkt på at jeg kommer til å utvikle meg til å bli så pen i løpet av de neste 15 årene. Regner med disse damene har vært forholdsvis pene hele livet sitt.

Man må heller så på når en person i forhold til seg selv er på topp. Når jeg ser på bilder av meg selv som 19-20-åring kontra nå, vil jeg påstå at jeg tar meg bedre ut nå enn da, fordi jeg ser mer veltrent ut og sminker/fikser meg litt mer enn det jeg gjorde da. Men når jeg gransker meg i speilet ser jeg jo at det har kommet noen linjer (pent ord for rynker) under øynene.

Men man kan jo bruke enkeltpersoner (som over) som eksempel på at det faktisk er mulig å holde seg godt i lang tid. Utgangspunkt og gener spiller unektelig en rolle, men det er jo ikke galt å gjøre det beste ut av seg selv. De som forfaller mest i løpet av tyve/begynnelsen av tredveårene, de lar seg forfalle ... vil jeg tørre å påstå.

Jeg dro fram eksempler (og da kvinner jeg regner med alle vet hvem er, kan liksom ikke bruke bestevenninna mi) for å poengtere at mange kvinner i 30-50 åra kan holde seg like godt og være like vakre som en 17-18 åring. Og svaret var jo til han som mente at jenter over 18 har forfalt.

• Liker 1
Skrevet

mange norske kvinner forfaller (25+)

kanskje det har noe med livstilen deres..

Skrevet

Syntes menn er på sitt peneste når de er rundt 30. Men vil ikke si at jenter "forfaller" tidligere, men at de er penest i livet på et tidligere stadie enn menn.

Vil si at jenter er på sitt peneste når de er mellom 17-19 år. Da er vi flinke til å stelle oss, og vi bruker en god del mer tid på utseendet enn hva vi kanskje gjør mens vi er 30.

Se for deg en 17-19 år gammel gutt f.eks. Kviseproblemer, dårlig med hårvekst, og er kanskje ikke ferdigvokst i høyden, og ikke har han fått den riktige voksenkroppen enda.

Dette gjelder jo ikke alle selvfølgelig, men er iallefall slik jeg ser det.

Skrevet

Når en 25-åring mener at jenter forfaller etter 18 års alderen, tenker jeg at han er veldig umoden. Den som ikke kan se at f.eks Reese Witherspoon, Gwyneth Paltrow, Jennifer Aniston, Julia Roberts eller norske kvinner som Dorte Skappel er vakre kvinner, har et merkelig syn på hvordan voksne kvinner skal se ut.

Å bli og se eldre ut er en naturlig del av livet. Jeg synes det er mer vakkert å se mennesker som eldes naturlig, framfor de som opererer og fikser seg så de ser helt merkelige ut.

De du nevnte er jo vakre FORDI de opererer seg da :gjeiper:

Gjest Purple Haze
Skrevet

De du nevnte er jo vakre FORDI de opererer seg da :gjeiper:

Neppe. Du blir ikke automatisk vakker fordi du opererer deg. Du må jo ha et godt utgangspunkt. Dessuten tror jeg neppe verken Reese Witherspoon eller Gwyneth Paltrow har operert seg, hvert fall ikke i omfattende grad. Om noen vet om de jeg nevnte har tatt kosmetisk kirurgi, så kan de jo dokumentere det?

Skrevet

Hvem som forfaller fortest blir en meningsløs diskusjon. Det som er derimot stemmer er at menn er på topp attraktivitetsmessig senere enn kvinner. Mange kvinner i 30-årene som sikler på attraktive menn på 50. Veldig få menn i 30-årene sikler på kvinner på 50.

• Liker 1
Skrevet

Hvem som forfaller fortest blir en meningsløs diskusjon. Det som er derimot stemmer er at menn er på topp attraktivitetsmessig senere enn kvinner. Mange kvinner i 30-årene som sikler på attraktive menn på 50. Veldig få menn i 30-årene sikler på kvinner på 50.

Money money MONEY! :smoke: hehe

Skrevet

Jeg synes faktisk at ansiktet mitt ser bedre ut etter at jeg ble godt over 30 (nå er jeg godt over 40). Når jeg ser på bilder fra ungdommen, ser ansiktet mitt rundere og mer uferdig ut. Nå er trekkene kommet mer på plass, og jeg har en annen karakter i ansiktet enn jeg hadde som ung.

Akkurat det tenker jeg og.

Ellers er det vel rett og slett kulturelt betinget at kvinners opprinnelige verdi lå i deres tiltrekningskraft og evne til å forplante seg - mens menn ble mer verdsatt for sine kunnskaper, evner, penger eller posisjon. Og mens tiltrekningskraft og fruktbarhet blir mindre, blir gjerne posisjonene og pengene fler med alderen.

Skrevet

40-60år er kvinner penest hvis de har en sunn livstil. :rodmer::sengekos:

Skrevet

Money money MONEY! :smoke: hehe

He he. Som oftest ja

Skrevet

Alle jenter forfaller fra de er konfirmert, bortsett fra WW som bare blir penere og penere... og får trangere og trangere mus...

• Liker 3
Skrevet

Er dere enig i det at menn holder seg flotte lenger enn kvinner.

Noen mener at menn bare blir penere med årene, mens jenter forfaller når de er i 20-årene.Når er jentene egentlig penest og når "forfaller" man?

Wow.. Den venta jeg ikke. Livet er jo snaut begynt!!?

Jeg må jo si at jeg syntes mange blir bedre med årene, også kvinner.

Jeg syntes selv jeg ser bedre ut nå enn for 10 år siden, for.eks.

• Liker 2
Skrevet

Akkurat det tenker jeg og.

Ellers er det vel rett og slett kulturelt betinget at kvinners opprinnelige verdi lå i deres tiltrekningskraft og evne til å forplante seg - mens menn ble mer verdsatt for sine kunnskaper, evner, penger eller posisjon. Og mens tiltrekningskraft og fruktbarhet blir mindre, blir gjerne posisjonene og pengene fler med alderen.

At dette bare er kulturelt betinget er jo sludder. Menn og kvinner er evolusjonsmessig programmert til å se etter forskjellige ting i en partner.

Skrevet

At dette bare er kulturelt betinget er jo sludder. Menn og kvinner er evolusjonsmessig programmert til å se etter forskjellige ting i en partner.

Det er nok vanskelig å skille imellom hva som er nedarvet og hva som er kulturelt betinget, tenker jeg. Begge deler betyr noe.

Skrevet

Jeg tror du er på din toppalder når du er rundt 28!

Men de som virkelig er pene holder seg lenger, og da blir de bare enda penere fordi de sammenlignes med de som har forfalt med årene :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes jenter er på sitt peneste når de er 23 :) ellers merket jeg at noe skjedde da jeg passerte 30... Jeg liker det ikke!!

Skrevet

Jeg er mye penere nå (23) enn da jeg var 18. Må kanskje jobbe mer nå for å holde kiloene unna (da jeg var 18 kunne jeg spise alt jeg ville). Men når jeg ser på helheten da jeg var 18 er jeg mye penere nå. Feks klær og sminke har jeg en helt annen kontroll på nå. Stiger noen hakk ved å kle meg smart enn å vasse i joggebuksa. Og ikke minst å lære å sminke seg riktig; ser bedre ut nå med rett sminke (er enda ikke utlært) enn med brunkrem i feil farge og skeiv eyeliner.

Kanskje fysikken var bedre da jeg var 18, men jeg fikser utseende og stiger lengre opp på penhetsskalaen nå ;) Var grå mus som 18-åring, nå har jeg derimot mange beundrende blikk etter meg og det tror jeg fortsetter om jeg holder kroppen i form.

En ting er hvordan man faktisk er, en annen ting er hvordan man BRUKER utseende!

Jeg stemmer for at jenter er på topp rundt 20-25. Før tyngdekraften og babyer ødelegger, men når de har rukket å lære sg litt om hår, sminke og klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...