Anglofil Skrevet 4. desember 2011 #101 Skrevet 4. desember 2011 * Sesam stasjon * Andungen kvakk kvakk * Atte katte noa * Skomakergata i jula * Brannmann Sam * Postmann Pat * Midt i smørøyet * Portveien 2 * Kalle Klovn * Huset med det rare i * Flukten fra Dyreskogen * Oksen Anton * Mummitrollet * Pingu * Kykelikokos * Thomastoget * De syv søstre * Offshore * Sweet Valley High * Full House * Step by Step * Fresh Prince of Bel Air * Mot i brøstet * Fredrikssons fabrikk * Bot og bedring * Teodors julekalender * Jul i skomakergata * Den gyldne hale Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #102 Skrevet 5. desember 2011 http://www.youtube.com/watch?v=Xd7AC4S0NnU&feature=related Pingviner ruler.....spes Ozzie Cobblepot , gangsta bird !
Gjest BettyBoop28 Skrevet 6. desember 2011 #103 Skrevet 6. desember 2011 * Sesam stasjon * Andungen kvakk kvakk * Atte katte noa * Skomakergata i jula * Brannmann Sam * Postmann Pat * Midt i smørøyet * Portveien 2 * Kalle Klovn * Huset med det rare i * Flukten fra Dyreskogen * Oksen Anton * Mummitrollet * Pingu * Kykelikokos * Thomastoget * De syv søstre * Offshore * Sweet Valley High * Full House * Step by Step * Fresh Prince of Bel Air * Mot i brøstet * Fredrikssons fabrikk * Bot og bedring * Teodors julekalender * Jul i skomakergata * Den gyldne hale Mvh Yvonne Nå var det ikke alt av dette som var barnetv da. Jeg syns nå barn hadde vært for små til å se offshore og de syv søstre jeg da...
Gjest BettyBoop28 Skrevet 6. desember 2011 #104 Skrevet 6. desember 2011 http://www.youtube.com/watch?v=i54eH2_ueLo Lady lovely locks. Noen som husker?
Mynona Skrevet 6. desember 2011 #105 Skrevet 6. desember 2011 Har noen nevnt http://www.youtube.com/watch?v=bgAfoJhltGQ? Åååå.. var det det de het Jeg digget det som barn. http://www.youtube.com/watch?v=i54eH2_ueLo Lady lovely locks. Noen som husker? Har aldri sett video, men hadde en Lady Lovely Locks rød eventyrkassett. Elsket den. Og spesielt sangen!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 6. desember 2011 #106 Skrevet 6. desember 2011 Åååå.. var det det de het Jeg digget det som barn. Har aldri sett video, men hadde en Lady Lovely Locks rød eventyrkassett. Elsket den. Og spesielt sangen! Jeg husker jeg og søstra mi fikk hver vår dukke fra serien til jul. Hun fikk lady lovely locks og jeg fikk hun slemme. Jeg syntes alltid hun slemme var penest så jeg ble dritglad når jeg fikk den. Aner ikke hvor dukkene er blitt av nå..
Anglofil Skrevet 6. desember 2011 #107 Skrevet 6. desember 2011 Nå var det ikke alt av dette som var barnetv da. Jeg syns nå barn hadde vært for små til å se offshore og de syv søstre jeg da... Men nå er ikke spørsmålet barne-tv men som ts skriver: Jeg snakket med ei venninne av meg, og hun fortalte at sønnen hennes på 4 år HATER barnetv som blir sendt idag, men elsker det når venninnen min tar fram VHS spilleren og spiller av B.Tv -80-90 tallet. Hva likte du å se på? Ergo tolker ikke jeg dette som at ts spør etter kun barne-tv, men hva vi likte å se på som små/barn, og alle disse programmene så jeg da jeg gikk på barneskolen og til overgangen til ungdomsskolen. Jeg er heller ikke den eneste som ikke har nevnt barnetvprogrammer. Mvh Yvonne
Luppa Skrevet 6. desember 2011 #108 Skrevet 6. desember 2011 Og jeg kommer heller aldri over tapet av Nissa og Elisabeth på Julemorgen - kom tilbake!! Kunne ikke vært mer enig! De forsvant omtrent samtidig med den barnlige julegleden min, advent og jul ble aldri det samme. KAN ha noe med alder å gjøre, men jeg skylder på NRK for tapet av min barndom.
Gjest Lebewesen93 Skrevet 6. desember 2011 #109 Skrevet 6. desember 2011 Jeg likte veldig godt disse -Jungelpatruljen. Husker ikke helt hva det handlet om , men -Louie & co -POKEMON ( de gamle episodene) -Sophie & Virginie ( de der ungene som kom på barnehjem pga foreldra havnet i Afrika? eller noe) -Bobbys verden -Oggy og kakerlakkene -PRINSESSE SISSI -HAMTARO Og sikkert maaaange fler Jeg savner tiden fox kids gikk. Var så mange koselige serier. Synes ikke disney channel har så masse "morsomt" og koselig
Gjest ms_kwang Skrevet 7. desember 2011 #110 Skrevet 7. desember 2011 Men nå er ikke spørsmålet barne-tv men som ts skriver: Ergo tolker ikke jeg dette som at ts spør etter kun barne-tv, men hva vi likte å se på som små/barn, og alle disse programmene så jeg da jeg gikk på barneskolen og til overgangen til ungdomsskolen. Jeg er heller ikke den eneste som ikke har nevnt barnetvprogrammer. Mvh Yvonne Det er nok riktig Hoved tittelen er jo "la oss mimre" men undertittel står det jo "barnetv" men som jeg sa "hva likte du å se på?" så betyr jo det alt uansett Det går vel fortsatt på TV, men jeg har ikke TV lengre Dere vet på NRK1: Med Hjartet på rette staden ? eller noe sånt, når jeg var liten, så elsket jeg å se på den ene episoden (fredag?lørdag?) med besteforeldrene mine. Se på det idag, gir meg ikke samme følelsen. Siden det gikk så sent, rett før det programmet startet var det rett inn på badet, hopp i pysjen, pusse tennene, og var jeg heldig så lot de meg se hele programmet, eller sendte de meg i send etter 15-20 min, og av til sovnet jeg før det var startet Men det var kos, har gode minner fra det
Gjest imli Skrevet 7. desember 2011 #111 Skrevet 7. desember 2011 Hugsar godt Go'elg og Midt i smørøyet var stas då eg blei litt eldre. Finnest ikkje slike program meir? Og ingen program er i studio meir, men berre sånn 3D. Blir så... Upersonleg?
smalls Skrevet 7. desember 2011 #112 Skrevet 7. desember 2011 Jeg elsket Sesam stasjon og mumitrollet
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #113 Skrevet 7. desember 2011 Minner Så mest på: - Mummitrollet - Sesam stasjon - Kykelikokos - Kalle klovn - Huset med det rare i - Fragglene - Midt i smørøyet - Go elg - Amalies jul Sikkert mange flere også. På slutten av barneskolen MÅTTE jeg se SUNSET BEACH hver dag.. Jeg og ei venninne hadde referat før første time Husker også ett program med Stian Barsnes Simonsen(?) som gikk på lørdager, der de laget musikkvideoer og slik, syntes det var litt kleint, men se det måtte jeg... Reser het det vist etter ett google søk...
Angelheart2 Skrevet 8. desember 2011 #115 Skrevet 8. desember 2011 Den aller første barne-TV jeg husker er Bjørnen Colargol. De jeg var mest glad i var: Kan du se hva jeg sier Jul i Skomakergata Barna i Ulenbusch Majka - Jenta frå verdsrommet Muldvarpen To gode Naboer Klabb og Babb 1/2 7 var vel ikke direkte barne-tv, men det måtte man jo ha med seg like vel. Stor stas med Pelle Parafin og Bøljebandet hans..... Jeg var også veldig glad i Svensk Barne TV, særlig serier slik som Katitzi Den Vita Stenen Astrid Lindgrens Vi på Saltkråkan, Emil i Lønneberget, Madicken osv. Doktor Snuggles Fablornas värld Trolltyg i Tomteskogen Og selvfølgelig Med Grimm og Gru Tre Nøtter til Askepott Som ble bedre og bedre for hver gang man snakket om dem, og lengtet etter å se dem igjen - og nå går de på tv et par ganger i året og har mistet pittelitt av den magiske glansen... Vi må være like gamle! Dette kunne vært min liste også. Men nå synes jeg endel Barne-TV som går i dag også er bra, jeg.... og tror slett ikke alt vi husker som bra hadde fenget like godt hos dagens barn.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #117 Skrevet 19. februar 2022 Jeg husker en serie med en gutt og en gammel mann (sikkert bestefaren). Hver episode starter med at de er ute og seiler. Mannen bor i et rødt hus mener jeg. I en av episodene er det en dame som synger så høyt at det er noen glass som knuser. Det er dette jeg husker. Men ingen andre som jeg har spurt husker den. Noen her inne som husker? Ellers likte jeg å se på mye forskjellig på 90 tallet. Syns barne tv er dårligere nå. Anonymkode: 33c50...625
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #118 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg husker en serie med en gutt og en gammel mann (sikkert bestefaren). Hver episode starter med at de er ute og seiler. Mannen bor i et rødt hus mener jeg. I en av episodene er det en dame som synger så høyt at det er noen glass som knuser. Det er dette jeg husker. Men ingen andre som jeg har spurt husker den. Noen her inne som husker? Ellers likte jeg å se på mye forskjellig på 90 tallet. Syns barne tv er dårligere nå. Anonymkode: 33c50...625 Ute og ror skulle det stå. Anonymkode: 33c50...625
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå