Mynona Skrevet 22. november 2011 #61 Skrevet 22. november 2011 Og såklart likte jeg Bertha (Bertha kjære Bertha, du er en deilig maskin ) Vi hadde en lærer som het Bertha i 7. klasse. Du kan tenke deg hun synes det var morsomt når vi sang den sangen til henne 1
Eudyptula Skrevet 22. november 2011 #62 Skrevet 22. november 2011 (endret) Artig at flere husker denne Snodig, hele barndommen min er bare et youtube-søk unna Janosch var også en favoritt. Endret 22. november 2011 av MrsTula
Lyra Skrevet 22. november 2011 #63 Skrevet 22. november 2011 Husker disse best fra norsk tv: Portveien 2 (skulle så veldig gjerne hatt tak i julekalenderen) Fraglene Janosch Tøydukke Anna Atte Katte Noa Jaja og Paja Vi hadde engelsk parabol også, så har mange barne-tv minner derfra også Baby Follies Superted Teddy Ruxpin Bompibjørnene Ducktales Captain Planet Power Rangers (litt eldre) Og sikkert mye mye mer. Har vokst opp som tv-slave :gjeiper:
Gjest imli Skrevet 22. november 2011 #64 Skrevet 22. november 2011 Hugsar eg aldri likte Fraglene, var så skummelt med den søplehaugen Barne-TV har forresten tapt seg dei siste åra No er det kjempekjedeleg, merkeleg at det meste var så gøy for 20-25 år sida :gjeiper:
Gjest imli Skrevet 22. november 2011 #65 Skrevet 22. november 2011 Husker disse best fra norsk tv: Portveien 2 (skulle så veldig gjerne hatt tak i julekalenderen) Fraglene Janosch Tøydukke Anna Atte Katte Noa Jaja og Paja Vi hadde engelsk parabol også, så har mange barne-tv minner derfra også Baby Follies Superted Teddy Ruxpin Bompibjørnene Ducktales Captain Planet Power Rangers (litt eldre) Og sikkert mye mye mer. Har vokst opp som tv-slave :gjeiper: Åh, dei hugsar eg var på sånne spillebrikker eller noko. Nokon som hugsar dei? Sånne runde papp-brikker, som ein skulle vippe rundt og så kunne ein vinne brikker av kvarandre. Var vel på midten av 90-talet...
Mynona Skrevet 22. november 2011 #66 Skrevet 22. november 2011 Teddy Ruxpin Jeg hadde en sånn bamse man kunne sette inn kasetter i ryggen på, så fortalte den historier. Vet ikke om jeg så det på TV da. Husker ikke. Men jeg kalte han Teddy Råkkschpinn! Hugsar eg aldri likte Fraglene, var så skummelt med den søplehaugen Jeg og.. Synes det var skummelt jeg.
Lyra Skrevet 22. november 2011 #67 Skrevet 22. november 2011 Åh, dei hugsar eg var på sånne spillebrikker eller noko. Nokon som hugsar dei? Sånne runde papp-brikker, som ein skulle vippe rundt og så kunne ein vinne brikker av kvarandre. Var vel på midten av 90-talet... Pog
louise1 Skrevet 22. november 2011 #69 Skrevet 22. november 2011 PINGU! Husker jeg syntes at maten de spiste så så god ut 1
Gjest ms_kwang Skrevet 22. november 2011 #70 Skrevet 22. november 2011 PINGU! Husker jeg syntes at maten de spiste så så god ut Haha jeg også Synes pingu blir "mobbet" mye jeg o.O
Gjest imli Skrevet 23. november 2011 #71 Skrevet 23. november 2011 Pog Det var det ja Det var tider Pingu var forresten herleg Digga språket deira
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #72 Skrevet 23. november 2011 Jaa syntes og det portrettet var skummelt. Verste av alt var at vi hadde et gammelt portrett av en tipp tipp tipp... etellerannet oldemor og oldefar og hver gang jeg gikk fordi de, så følte jeg øynene deres fulgte meg. Skikkelig creepy bilder. Det værste var jo den munken i nidarosdommen i Brødrene Dal og legenden om Atlant-is. Den som spilte orgel i kjelleren med røde laserbriller på. Jeg hadde mareritt i åresvis etter at jeg så dette på tv.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #73 Skrevet 23. november 2011 Nå er jeg sikkert litt yngre enn mange av dere andre her inne, da mine barndomsminner er mest fra 90-tallet og tidlig 00-tall: Det er mye jeg savner, f.eks. kykkelikokos (815 493 00!), fritt fram med Asgeir Borgemoen, flukten fra dyreskogen, paddington, mumfie, pokémon, Lillys butikk, huset med det rare i og bjørnen i det blå huset. Og så elsket jeg den serien med den lille jenta som hadde en dyrehage rett utenfor soveromsvinduet. Fox Kids var jo den beste kanalen back then med serier som Lizzie McGuire, Braceface, Digimon, De tre vennene og Jerry, Grøsserne, Inspektør Gadget og Super Mario. Da denne kanalen forsvant fra kabelnettverket vårt i 2003? husker jeg at alle barna i nabolaget inkludert meg selv konkluderte med at foreldrene våre hadde bestemt at vi så for mye på tv og speielt for mye fox kids, og de dermed hadde levert inn en søknad om å få den lagt ned. Det var gode tider! Av og til blir jeg skikkelig lei meg når jeg tenker på alle de gode seriene vi har "mistet" og alt mølet de sender på tv nå. Virker som barn har blitt både dummere og barnsligere over tiden. Og så forstår jeg ikke hvorfor alt må sendes i 3d? Til og med noddy og thomas toget har de omgjor til nymotens tv. Om savnet blir for stort, så finnes det enda noe klassisk 2d-barnetv å oppspore. Tv2 sender arthur hver søndagsmorgen, og mummitrollet går på dagtid på nrk super.
Fandenivoldsk Skrevet 23. november 2011 #74 Skrevet 23. november 2011 Denne stemmer, gitt! Er jo ikke rart jeg ble herdet mot skrekkfilmer når jeg vokste opp med Hufsa, søppelhaugen i Fraglene, Isfruen og Vaktmester Gorgon! Lenge leve gammel barne-TV! 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #75 Skrevet 23. november 2011 Og jeg kommer heller aldri over tapet av Nissa og Elisabeth på Julemorgen - kom tilbake!! Savner også Ingeborg og Mikkel på påskemorgen.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #76 Skrevet 23. november 2011 Kom på mer jeg savner, blant annet da nrk1 sendte ungdomsserien kl. 18:30 hver lørdag. Johnny og Johanna, Eva og Adam, Egil og Barbara, Veddemålet og Reser er blant seriene jeg husker. Etter skoletid var jo også veldig gøy! Husker jeg var helt opphengt i The Tribe.
Gjest imli Skrevet 23. november 2011 #77 Skrevet 23. november 2011 Barne-TV var mykje skumlare før i tida, ja! Hugsar eg var livredd Hufsa. Men Mummi var veldig moro også. Skjedde så mykje spennande. Hugsar mummitrollet hoppa ned i ein hatt og blei til eit slags monster eller noko, og ein gong hadde heile hagan til mummitrolla blitt til ein jungel.
Fandenivoldsk Skrevet 23. november 2011 #78 Skrevet 23. november 2011 Åå, ja! Elsker jungelepisodene! Syns det var så spennende når Stinky lurer Snorkfrøken og Mummitrollet opp i den lilja på vannet, også må de rømme fra den svære slangen og når Snorkfrøken faller oppi et sandhull også kommer den der.. maurslukeren, var det det? Og skal ta henne! Hadde god puls da, ja 1
Gjest imli Skrevet 23. november 2011 #79 Skrevet 23. november 2011 Og så den gongen det blei oversvømmelse i mummidalen, og dei seilte av garde og møtte eit teater ute på sjøen Og så dei hattifnattane eller kva dei heitte, som fekk ei slags næring frå lynet eller noko. Eller korleis var det igjen? Mummitrolla var fantastiske Då eg var veldig lita, hugsar eg dei var i dokkefilm og. Nokon andre som hugsar det?
Fandenivoldsk Skrevet 23. november 2011 #80 Skrevet 23. november 2011 Ja, det fikk næring fra lyn! Elsker når de er ute på den øya, og hattifnattene samler seg rundt en svær påle for å vente på at lynet skal slå ned, også jager de Hemulen opp på toppen av den :D har så og si alle mummi-episodene tatt opp på VHS, gjett om jeg skal ha maraton i jula Jeg har ikke sett dukkefilm-mummi annet enn i klipp på Youtube. Hufsa er jaggu meg skummel da og.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå