Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. november 2011 #21 Skrevet 21. november 2011 Jeg og! Synes det var døøøkjedelig Husker den vagt jeg og. Må ha vært slutten av 80-tallet tror jeg, for det er da jeg har vagest minner fra. Jeg hadde mareritt i flere år etterpå om det der bildet. Har sett det i ettertid, og det ser slett ikke skummelt ut. Ellers elsket jeg Portveien 2 og jul i Portveien. Synes Jarl Goli var så søt Jarl Goli var jo kåret til norges mest sexy mann på åttitallet har jeg fått vite i ettertid hehe. Jeg glemte visst å nevne shagma selv om jeg ikke husker helt hva det var om. Og så nå tegner vi en sang som andre har nevnt, og så må man jo ikke glemme Theodor og Eli og Titten tei og sjonkel rolf og det juleprogrammet for døve: Den gyldne hale.
Luppa Skrevet 21. november 2011 #22 Skrevet 21. november 2011 (endret) . Endret 3. juli 2025 av Luppa 1
Illusen Skrevet 21. november 2011 #24 Skrevet 21. november 2011 Den aller første barne-TV jeg husker er Bjørnen Colargol. De jeg var mest glad i var: Kan du se hva jeg sier Jul i Skomakergata Barna i Ulenbusch Majka - Jenta frå verdsrommet Muldvarpen To gode Naboer Klabb og Babb 1/2 7 var vel ikke direkte barne-tv, men det måtte man jo ha med seg like vel. Stor stas med Pelle Parafin og Bøljebandet hans..... Jeg var også veldig glad i Svensk Barne TV, særlig serier slik som Katitzi Den Vita Stenen Astrid Lindgrens Vi på Saltkråkan, Emil i Lønneberget, Madicken osv. Doktor Snuggles Fablornas värld Trolltyg i Tomteskogen Og selvfølgelig Med Grimm og Gru Tre Nøtter til Askepott Som ble bedre og bedre for hver gang man snakket om dem, og lengtet etter å se dem igjen - og nå går de på tv et par ganger i året og har mistet pittelitt av den magiske glansen...
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. november 2011 #25 Skrevet 21. november 2011 Den aller første barne-TV jeg husker er Bjørnen Colargol. De jeg var mest glad i var: Kan du se hva jeg sier Jul i Skomakergata Barna i Ulenbusch Majka - Jenta frå verdsrommet Muldvarpen To gode Naboer Klabb og Babb 1/2 7 var vel ikke direkte barne-tv, men det måtte man jo ha med seg like vel. Stor stas med Pelle Parafin og Bøljebandet hans..... Jeg var også veldig glad i Svensk Barne TV, særlig serier slik som Katitzi Den Vita Stenen Astrid Lindgrens Vi på Saltkråkan, Emil i Lønneberget, Madicken osv. Doktor Snuggles Fablornas värld Trolltyg i Tomteskogen Og selvfølgelig Med Grimm og Gru Tre Nøtter til Askepott Som ble bedre og bedre for hver gang man snakket om dem, og lengtet etter å se dem igjen - og nå går de på tv et par ganger i året og har mistet pittelitt av den magiske glansen... Å jaaa Eventyret dramatisert av grimm og gru. Husker jeg syntes ulven var såå skummel. Hva het nå det eventyret igjen?
Rusken Skrevet 21. november 2011 #26 Skrevet 21. november 2011 Dyrene fra hjorteskogen Og han isbjørnen som het Noah, husker ikke hva det het.. Men masse dyr. "Ojski Pojski!"
Mynona Skrevet 21. november 2011 #27 Skrevet 21. november 2011 (endret) SKURT!! Hvordan kunne jeg glemme Skurt og Marianne.. Var det ikke det hun het tro... Edit: Ingamay var det. Ikke Marianne. Det var Gulars som hadde Marianne. Endret 21. november 2011 av Mynona-83
Luppa Skrevet 21. november 2011 #28 Skrevet 21. november 2011 Noen andre som husker han her, da? Han her sleit jeg seriøst i flere år med å spore opp ut i fra et minne om en grønnsakslignende, skummel figur...
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. november 2011 #29 Skrevet 21. november 2011 Noen andre som husker han her, da? Han her sleit jeg seriøst i flere år med å spore opp ut i fra et minne om en grønnsakslignende, skummel figur... det der kan jeg overhode ikke huske. Jeg har derimot ekle minner fra et annet dansk barnetv program. Buster. Jeg husker jeg ble uvel av at han spydde opp pingpong baller.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. november 2011 #30 Skrevet 21. november 2011 SKURT!! Hvordan kunne jeg glemme Skurt og Marianne.. Var det ikke det hun het tro... Edit: Ingamay var det. Ikke Marianne. Det var Gulars som hadde Marianne. Apropos marianne. jeg glemte å nevne GULARS!!! Det likte jeg godt.
Mynona Skrevet 21. november 2011 #31 Skrevet 21. november 2011 Aldri hørt om Snøvsen Men jeg synes Bompibjørnene og Nalle Puu var gøy, selvfølgelig på svensk. Nasse er teit på norsk. Også Albert Åberg da.
Gjest Cuntzilla Skrevet 21. november 2011 #32 Skrevet 21. november 2011 Husker veldig godt denne serien som alltid startet med at bestefaren sa "morgenstund har gull i mund" og at den ene broren bomma på buksene sine. Og Alfred Andreas Kvakk som det bare er jeg som husker av alle i min generasjon, tror den gikk på TV1000 eller noe på 90-tallet. Det var min desidert største favorittserie, den kunne jeg faktisk gjerne tenkt meg å se igjen!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. november 2011 #33 Skrevet 21. november 2011 Aldri hørt om Snøvsen Men jeg synes Bompibjørnene og Nalle Puu var gøy, selvfølgelig på svensk. Nasse er teit på norsk. Også Albert Åberg da. Jaa bompibjørnene og albert åberg. Forstår ikke hvordan jeg kunne glemme å nevne albert åberg.
altflyter Skrevet 21. november 2011 #34 Skrevet 21. november 2011 Fraglene, brannmann sam og mummitrollet
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. november 2011 #35 Skrevet 21. november 2011 Husker veldig godt denne serien som alltid startet med at bestefaren sa "morgenstund har gull i mund" og at den ene broren bomma på buksene sine. Husker det når jeg ser det nå
altflyter Skrevet 21. november 2011 #36 Skrevet 21. november 2011 Dyrene fra hjorteskogen Og han isbjørnen som het Noah, husker ikke hva det het.. Men masse dyr. "Ojski Pojski!" Flukten fra dyreskogen og noas dyrebare øy:)
Illusen Skrevet 21. november 2011 #37 Skrevet 21. november 2011 Å jaaa Eventyret dramatisert av grimm og gru. Husker jeg syntes ulven var såå skummel. Hva het nå det eventyret igjen? Selve eventyret heter vel Ulven og de syv geitekillingene. 1
Audry76 Skrevet 21. november 2011 #38 Skrevet 21. november 2011 Spol til 8.30 Jammen ikke skrem meg sånn plutselig da:-)
Gjest BettyBoop28 Skrevet 21. november 2011 #39 Skrevet 21. november 2011 Jammen ikke skrem meg sånn plutselig da:-) Shit. Så ung Trond Kirkvaag så ut der.
Gjest ZeroDollarBaby Skrevet 21. november 2011 #40 Skrevet 21. november 2011 Den med den ulven og de geitene går på teater nå, Rock`n roll wolf, heter den originalt og på norsk heter den Med Grimm og Gtu. Elsket den :D Snøvsen husker jeg også forresten, og atte katte noa. Noen som husker den? Tror det lå en gedigen hvit kattesofa midt i studio :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå