Gå til innhold

Du er skyld i mannens utroskap


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det sier seg selv at kvinnen KAN ha skyld i det, på samme måten som en mann KAN ha skyld i at kjæresten hans er utro. Jeg vil nok påstå at det er mer vanlig at en tilfredstillt mann allikevel er utro enn at en tilfredstillt kvinne er utro, pga. førstnevntes naturlige behov for å spre sine gener.

Men selvsagt, hvis du behandler mannen din dårlig er det en større sjanse for at han finner seg ei ny dame (med mindre den dårlige behandlingen bidrar til å fullstendig knuse hans selvbilde og tro på at han noen gang kan få seg en annen kjæreste).

Det sier seg vel selv at kvinnen IKKE kan ha skyld i mannens utroskap, og omvendt. Jeg kan ikke ta ansvar for andres handlinger. Hva som leder mannen/kvinnen til å være utro er en helt annen sak, men det er jo en selv som bestemmer om man vil være utro eller ikke.

Og dette med at menn har større risiko for å være utro pga. et påstått naturlig behov for å spre gener, vil jeg si er å redusere mannen til et primitivt dyr uten evne til rasjonell tenkning. Noe jeg synes er ganske urettferdig ovenfor menn ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sier seg vel selv at kvinnen IKKE kan ha skyld i mannens utroskap, og omvendt. Jeg kan ikke ta ansvar for andres handlinger. Hva som leder mannen/kvinnen til å være utro er en helt annen sak, men det er jo en selv som bestemmer om man vil være utro eller ikke.

Og dette med at menn har større risiko for å være utro pga. et påstått naturlig behov for å spre gener, vil jeg si er å redusere mannen til et primitivt dyr uten evne til rasjonell tenkning. Noe jeg synes er ganske urettferdig ovenfor menn ;)

Hvis jeg uten grunn behandler kjæresten min veldig dårlig over en lang periode slik at hun ikke lenger er glad i meg, og hun i denne perioden faller for en annen, vil jeg absolutt si at det i stor grad er min skyld.

Og både menn og kvinner er dyr, med dypt forankrede biologiske innstinkter. En moderne kultur som fronter monogami kan ikke forandre på det med et trylleslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som ikke lager mat og er kjedelige i senga, er selv skyld i at mannen er utro, hevder forfatter

http://www.side2.no/livsstil/article3275629.ece

For noen forvokste guttunger så er sikkert det årsaken til at de er utro.

For en MANN ville ikke det hatt noen som helst betydning siden både kvinner og menn har sine sterke sider som vil veie opp for de svake sidene.

Hun der må jo være desperat etter noe oppmerksomhet :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg uten grunn behandler kjæresten min veldig dårlig over en lang periode slik at hun ikke lenger er glad i meg, og hun i denne perioden faller for en annen, vil jeg absolutt si at det i stor grad er min skyld.

Så det at hun bevisst hadde valgt å være utro fremfor å gjøre slutt på sine egne forholdslidelser en gang for alle ville vært din skyld? Det hadde jo i så fall ikke vært du som tok valget. Utroskap er noe hver enkelt må stå for selv, og ta det fulle og hele ansvaret for.

Det finnes ingen grunner for utroskap, men det finnes veldig mange dårlige unnskyldninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kan ikke ta på seg skylden for at mannen er utro. Er en utro er ansvaret ene og alene hans. Svake menn legger skylden over på forholdet, kona eller alkohol for deres egen ynkelighet. Dette gjeldder også for kvinner som er utro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kan ikke ta på seg skylden for at mannen er utro. Er en utro er ansvaret ene og alene hans. Svake menn legger skylden over på forholdet, kona eller alkohol for deres egen ynkelighet. Dette gjeldder også for kvinner som er utro.

Fair enough, men hvis du velger å ikke ha noe særlig sex med mannen din så er den sannsynlige konsekvensen av dine valg alikevel at han er utro eller dumper deg. Han tar et umoralsk valg ved å være utro. Men, du er fullstendig i stand til å redusere oddsene massivt for at han er utro gjennom å ha mye sex med ham eller øke den enormt ved å ikke ha noe særlig sex med ham. Det er opp til deg å velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fair enough, men hvis du velger å ikke ha noe særlig sex med mannen din så er den sannsynlige konsekvensen av dine valg alikevel at han er utro eller dumper deg. Han tar et umoralsk valg ved å være utro. Men, du er fullstendig i stand til å redusere oddsene massivt for at han er utro gjennom å ha mye sex med ham eller øke den enormt ved å ikke ha noe særlig sex med ham. Det er opp til deg å velge.

For det første må jeg rette på et par ting. Jeg er gutt selv så jeg kommer aldri til å ha sex med en mann. Jeg forstår meg ikke så godt på kvinnemennesket, men en kvinne får jo noe godt ut av sex med sin mann også. Så jeg tror at en kvinne gjerne vil ha sex noen ganger i uka. Dvs at mannen får sex et par ganger i uka og da skal han hvertfall ikke klage eller være utro. Om kona nekter sex hver dag i en mnd så burde de ta en prat. Jeg synes uansett utroskap et uforsvarlig, og om mannen vil pule ei annet bær han gjøre det slutt eller spørre om et åpent forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Kvinner skylder jo stadig på mannen når hun er utro mot ham. "han så meg ikke lenger, jeg fikk ikke nok oppmerksomhet, han hadde for liten tiss, var for dårlig i senga, jobbet for mye, var ikke sterk nok for meg, gjorde bare alt jeg sa etc. etc. etc."

:eeeh:

Og floskelen "min kone forstår meg ikke" er ikke like utbredt mener du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det er mannen som er skyld i MIN utroskap...

:ironi:

Det var Knerten som sa det! :fnise:

Unnskyld, jeg fikk et trøtt-humor-anfall som følge av for lite kaffe i dag :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha... Så hvis min samboer ikke tilfredstiller meg i senga så har jeg god nok grunn til å være utro?

Huff, stakkars mann da, jeg har et langt større sexbehov enn hva han har 

Det er en rar verden vi lever i 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kun den som begår utroskap som skal stå til ansvar for sine handlinger, det blir for dumt å skylde på sin partner. Hvis man ikke trives i forholdet så får man ha guts nok til å si i fra før man er utro, og hvis det ikke løser problemet så får man heller bryte opp framfor å begå slike handlinger.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...