Gå til innhold

Betale på date

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen feil skal vel for pokker jeg også ha :sur:

Ja, alle kan jo ikke være like perfekt som meg vettu :smoke: hehe

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Drue
Skrevet

Nå føler jeg du kverulerer med meg, Druis. Det liker jeg dårlig. :nigo:

Ting er vanskelig å snakke om når man GJØR det vanskelig å snakke om.

Dersom en mann hadde sagt til meg: "Du, jeg har ikke råd til å betale hver gang vi er ute og spiser, og det har vært litt tankeløst av meg å legge opp til det, men er det greit vi spleiser?" Så hadde jeg sagt ja

Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at det skal være vanskelig å prate om sånne ting.

Og at jeg som kvinne skal bli tolket ihjel, aha, NÅÅÅÅÅÅÅ betaler hun ja, men var det bare fordi jeg spurte? osv osv osv. Så spør om det da.

Er det ting jeg lurer på med menn jeg dater, så SPØR jeg. Da er det opp til ham å være ærlig. jeg finner tidsnok ut om h an er en luretass eller ikke:...

Uff da, Katie. Det skal ikke være ondt blod mellom oss ;)

Skrevet

Du mener mannen skal betale sånn at DU kan spare penger? Gjerrig sa du?? Dummeste jeg har lest...

Ikke jeg som har bestemt at vi må gå på noe som koster masse penger. Hadde vært veldig fornøyd med middag hjemme hos han også. Innrømmer enkelt at jeg er gjerrig, det er sånn man overlever i denne verden. Kan ikke kaste penger hit og dit. Og det var ikke dumt, du ser bare ikke helheten i det jeg mener, derfor du ikke forstår det.

Gjest finurlig
Skrevet

Til TS: Hun høres ikke ut som noen golddigger.

Jeg er tilhenger av den gammeldagse romansen, hvor menn betalte middagen. Men jeg tilbyr ALLTID å betale halve. Og jeg kaster ikke mannen på dør om han tar imot tilbudet. Men det er mye mer sjarmerende om han betaler :)

Skrevet

Jeg tilbyr meg alltid, og syntes det er okay å splitte regningen. Trodde vi levde i et likestilt samfunn:)

Skrevet (endret)

Men dere som sier at siden mannen spør bør han betale ovs, dere spør jo så og si aldri noen ut på date? Vil ikke ha svar på dette, men spør deg selv, når var det sist du spurte ut en mann på middagsdate? Er forsovet enig i at den som ber med ut også betaler, men det blir helt feil når det alltid er, ifølge damer flest, mannens oppgave.

Dere sitter virkelig i høysetet. Ikke trenger dere å be noen ut, ikke trenger de ta inititiv til noe, ikke trenger dere betale for dere osv. Jenter som tar initiativ er virkelig sjeldne i Norge, selv om vi visstnok skal ha tidenes mest likestilte samfunn.

Endret av 197
Skrevet

Men dere som sier at siden mannen spør bør han betale ovs, dere spør jo så og si aldri noen ut på date? Vil ikke ha svar på dette, men spør deg selv, når var det sist du spurte ut en mann på middagsdate? Er forsovet enig i at den som ber med ut også betaler, men det blir helt feil når det alltid er, ifølge damer flest, mannens oppgave.

Dere sitter virkelig i høysetet. Ikke trenger dere å be noen ut, ikke trenger de ta inititiv til noe, ikke trenger dere betale for dere osv. Jenter som tar initiativ er virkelig sjeldne i Norge, selv om vi visstnok skal ha tidenes mest likestilte samfunn.

Vet at du ikke ville ha svar, men klarer ikke la være. Personlig så liker jeg best at mannen tar intinativet først, men sånn som nå har jeg en gutt som jeg holder på med, og det har vi gjort i noen måneder, så jeg intiverer han ut på date i blant også. Så det er ikke alltid mannen som må invitere, men de kan jo ta første skrittet da. Tradisjon, og glem "likestilling"- tingene. Det finnes tross alt kjønnsroller i samfunnet, og det er jo sånn at mannen tar første skrittet som er tradisjon. Hvis likestilling skal ta over alt kan vi jo like godt kalle alle kvinner for menn også.

Skrevet

Vet at du ikke ville ha svar, men klarer ikke la være. Personlig så liker jeg best at mannen tar intinativet først, men sånn som nå har jeg en gutt som jeg holder på med, og det har vi gjort i noen måneder, så jeg intiverer han ut på date i blant også. Så det er ikke alltid mannen som må invitere, men de kan jo ta første skrittet da. Tradisjon, og glem "likestilling"- tingene. Det finnes tross alt kjønnsroller i samfunnet, og det er jo sånn at mannen tar første skrittet som er tradisjon. Hvis likestilling skal ta over alt kan vi jo like godt kalle alle kvinner for menn også.

Det er en "tradisjon" KVINNER vil ha... Ikke menn flest. Så en veldig dårlig "tradisjon". Vil heller kalle det en dårlig uvane. Og selv om man har kjønnsroller så er mennesker forskjellige. Finnes ikke bare sjenerte damer om det var det du trodde... Finnes gutter som ikke tør å ta initiativ fordi dere damer nettopp er så glad i å LEKE hard to get osv. Gjerne vent 5 min. før du svarer på melding osv... For å være ærlig; hvis jeg skjønner at ei jente holder på med sånn så dropper jeg hu heller. Vil hu ha meg, så får hu jaggu vise det og jobbe for det like mye som jeg måtte jobbet for henne.

• Liker 1
Skrevet

Jeg må bare spørre, det er nok en del dater som etterhvert har gått til helvete for deg, ikke sant? Og du skjønner nok selv hvorfor, om du ser på alt du har skrevet her.

Skrevet (endret)

Hva om man heller hadde sagt det følgende da?

"Du, jeg har ikke lyst til å betale hver gang vi er ute og spiser, og det har vært litt tankeløst av meg å legge opp til det, men er det greit vi spleiser?"

Du tøyser nå, sant? Det var ordrett det jeg skrev i innlegget mitt. Prøver du deg med en spøk, Steinar? :overrasket:

Endret av KateW
Skrevet

Uff da, Katie. Det skal ikke være ondt blod mellom oss ;)

:nigo:

Skrevet

Jeg må bare spørre, det er nok en del dater som etterhvert har gått til helvete for deg, ikke sant? Og du skjønner nok selv hvorfor, om du ser på alt du har skrevet her.

Nei? Ikke lek hobbypsykolog, alle mine dater har vært ganske koselige. Som jeg har skrevet, nekter ikke å betale min halvdel for daten, så hvis mannen spør, så gjør jeg det, men liker det ikke, men sier jo ikke det til han.

• Liker 1
Skrevet

Nei? Ikke lek hobbypsykolog, alle mine dater har vært ganske koselige. Som jeg har skrevet, nekter ikke å betale min halvdel for daten, så hvis mannen spør, så gjør jeg det, men liker det ikke, men sier jo ikke det til han.

Helt enig. Den som inviterer, betaler. Simple as that.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært i en slik sitasjon, der jeg var "den gjerrige kvinnen". Var på et antall dater med en fyr som var veldig spandabel, av typen som snappet til seg regningen i det den kom på bordet,og når vi var ute, så kjøpte han hele flasker med vin/sjampis - han var alltid tidlig ute og hadde kjøpt vinen før jeg kom. Jeg syntes faktisk det var ganske kleint. Jeg ville betale og gjøre opp for meg, og tok det opp med ham, da bare viftet han det bort med "vi tar det senere, du kan gjøre opp for det en annen gang." Etter noen dater skled det hele ut i sanden, var ikke den store greien. Men jeg fikk i etterkant høre at jeg hadde "utnyttet" han og, og latt han betale for alt...

Så TS - poenget mitt er at om du liker jenta, ville jeg prøvd å ta det opp. Kanskje hun syns det er like kleint om jeg syntes det var, men ikke helt vet hvordan hun skal komme seg ut at det?

• Liker 2
Skrevet

Ikke jeg som har bestemt at vi må gå på noe som koster masse penger. Hadde vært veldig fornøyd med middag hjemme hos han også. Innrømmer enkelt at jeg er gjerrig, det er sånn man overlever i denne verden. Kan ikke kaste penger hit og dit. Og det var ikke dumt, du ser bare ikke helheten i det jeg mener, derfor du ikke forstår det.

Vi mennesker er forskjellige og det er jo greit. Men i denne tråden har du gitt et veldig dårlig inntrykk av deg selv. Det er to grunner til at du aldri ville be en gutt ut på en date:

1) Du er livredd for å bli avvist av en gutt og tar derfor aldri en sjanse og ber en gutt ut på date. Du gjemmer deg bak "tradisjoner" og "kjønnsroller" for at redselen din ikke skal bli for synlig. Du er ei pyse som helst ser at andre går opp løypa for deg, for det er ikke så skremmende som å måtte ta initiativ og gjennomføre noe.

2) Under ligger en grunnleggende gjerrighet. Du ber ikke en kar ut på en bedre middag for da må du betale noen kroner. At han bruker 1500 kroner på vin og middag for to med deg så driter du i det for det koster deg ikke ei krone. Om han skal gjøre det 3 ganger blir det fort over 4,000 kroner å betale for ham alene. Litt egoistisk og selvsentrert kanskje? Her er det visst kun snakk om å raske til seg så mye som mulig uten å gi noe som helst. SJARMERENDE....

• Liker 2
Skrevet

Vi mennesker er forskjellige og det er jo greit. Men i denne tråden har du gitt et veldig dårlig inntrykk av deg selv. Det er to grunner til at du aldri ville be en gutt ut på en date:

1) Du er livredd for å bli avvist av en gutt og tar derfor aldri en sjanse og ber en gutt ut på date. Du gjemmer deg bak "tradisjoner" og "kjønnsroller" for at redselen din ikke skal bli for synlig. Du er ei pyse som helst ser at andre går opp løypa for deg, for det er ikke så skremmende som å måtte ta initiativ og gjennomføre noe.

2) Under ligger en grunnleggende gjerrighet. Du ber ikke en kar ut på en bedre middag for da må du betale noen kroner. At han bruker 1500 kroner på vin og middag for to med deg så driter du i det for det koster deg ikke ei krone. Om han skal gjøre det 3 ganger blir det fort over 4,000 kroner å betale for ham alene. Litt egoistisk og selvsentrert kanskje? Her er det visst kun snakk om å raske til seg så mye som mulig uten å gi noe som helst. SJARMERENDE....

Jeg er ikke redd for å innrømme at det meste av det du sa der er sant :P Men mener også at det med kjønnsroller og tradisjoner gjelder. Det er mer romantisk ^^

Skrevet

Jeg er ikke redd for å innrømme at det meste av det du sa der er sant :P Men mener også at det med kjønnsroller og tradisjoner gjelder. Det er mer romantisk ^^

Ja, du føler nok at det er mer romantisk om mannen ber deg ut for da slipper du å ta initiativ. Du risikerer ingenting. Er klart det er mye lettere å bare sitte der passiv og vente på at en mann skal be deg ut på date. Da er det jo han som må risikere å bli avvist, ikke du. Er ikke sikkert han synes det er like romantisk å risikere avvisning, men det driter jo du i, selvsagt...

• Liker 1
Gjest Herr Drue
Skrevet

Er virkelig enig med deg, AB på siste to poster :popcorn:

Skrevet

Ja, du føler nok at det er mer romantisk om mannen ber deg ut for da slipper du å ta initiativ. Du risikerer ingenting. Er klart det er mye lettere å bare sitte der passiv og vente på at en mann skal be deg ut på date. Da er det jo han som må risikere å bli avvist, ikke du. Er ikke sikkert han synes det er like romantisk å risikere avvisning, men det driter jo du i, selvsagt...

Selvsagt. Han er mann, så såpass må han tåle. Senere skal han jo ha alt etter sitt hode likevel.

Skrevet

Sitter ikke passiv å venter. Og jeg driter ikke i om mannen blir avvist. Det er veldig sjeldent jeg avviser en mann, kun fordi han ikke skal bli ydmyket. Du fordomsdømmer pga. det du ser jeg har skrevet, men selv om det ikke står i stil til dine meninger så betyr det ikke at jeg er en hjerteløs og dårlig person.

Og det skal jo ikke være så vanskelig for en mann å vite om en dame er interessert. Enten så flørter hun, eller så gjør hun det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...