Gå til innhold

Betale på date

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på 4 dater med samme kvinnen. Hun er en flott kvinne, alltid hyggelig og virker som hun liker meg. Men, det koster jo litt å gå på date. Det er middag etc som skal betales. På disse tre datene har jeg betalt alt, hun har ikke engang tilbudt seg å betale noe som helst. Burde det ringe ei bjelle da? Er hun en golddigger? Jeg liker henne godt men er usikker på om ei så gnien jente er noe å satse på?

Hva sier dere gutter og jenter der ute, hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS igjen,

Glemte å si at vi begge er voksne og jobber...

Skrevet (endret)

Hvordan har du invitert henne med ut?

Jeg syns at den som inviterer ut på middag, i hovedsak skal være den som betaler, dersom det ligger inplisitt i invitasjonen.

Men en felles avtale om å dra ut å spise sammen syns jeg sier at regningen skal deles på to.

Personlig syns jeg det er supertrivelig å bli spandert på, men med mindre det er helt avgjort at "Jeg vil gjerne spandere middag på deg!" Så tilbyr jeg meg alltid å betale min del, eller dele regninga i to.

Er jeg i en blakkere fase inviterer jeg gjerne hjem på hjemmelaget, dersom jeg er i datefasen med en mann.

Jeg syns hun høres litt tankeløs og lat ut, golddigger vet jeg ikke.

Endret av KateW
  • Liker 5
Skrevet

Mm, det er nå ganske vanlig at mannen betaler, selv om det er ganske kjedelig at kvinner tar det for gitt. Jeg er selv jente, og må innrømme at jeg tenker at mannen skal betale, men om han hadde spurt om vi kunne delt regningen så hadde jeg gjort det, selvfølgelig... Men da er det ikke sikkert det hadde blitt noen ny date. Med mindre dette var en jeg hadde holdt på med i uker/måneder :)

• Liker 2
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg hadde helt klart tilbydt meg å betale, men har opplevd at en del menn ikke engang åpner for muligheten, og da føles det merkelig å tilby.

Altså at de når regningen kommer, river den til seg, og ikke lar meg se den. Gjør man sånt regner jeg med at man også tar regninga ;)

• Liker 2
Skrevet

Mm, det er nå ganske vanlig at mannen betaler, selv om det er ganske kjedelig at kvinner tar det for gitt. Jeg er selv jente, og må innrømme at jeg tenker at mannen skal betale, men om han hadde spurt om vi kunne delt regningen så hadde jeg gjort det, selvfølgelig... Men da er det ikke sikkert det hadde blitt noen ny date. Med mindre dette var en jeg hadde holdt på med i uker/måneder :)

Du høres ut som en golddigger ihvertfall. Driter i mannen så lenge han legger penga på bordet og betaler for middagen din. Det er dyrt å spise ute i Norge...

• Liker 10
Skrevet

Det er en dårlig holdning synes jeg. Det er ingen selvfølge at mannen skal betale alt for deg når dere er ute, man skal ikke ta det for gitt, men være takknemlig når det skjer. Hadde du dumpa en fyr du dater bare fordi han hadde bedt deg om å betale for din del av det du hadde spist på resturant, for eksempel? Jaja, da tenker jeg at det sikkert ikke hadde vært noe tap for ham, for du kan ikke være interessert når det skremmer deg vekk.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror ikke nødvendigvis at hun er noen golddigger selv om hun ikke betaler. Er det du som har invitert henne ut hver gang? Isåfall er det naturlig at du betaler. Men er det noen dere har blitt enige om, så er det naturlig at hun spanderer/tar sin del av regninga, ihvertfall når både du og hun jobber og tjener penger. Men samtidig burde hun kanskje tilbudt seg å betale, ihvertfall.. Det er vel vanlig i dag.

Skrevet

Trodde det var vanlig å betale annenhver gang ihvertfall...

Hadde ikke giddi å bli sammen med en som aldri tilbyr å betale.

Skrevet

hvis hun er en golddigger, hadde hun kanskje satset litt høyere enn en som ikke har råd til å betale den dyre maten i norge? :lur:

• Liker 6
Skrevet

Hvis han inviterer meg ut på middag første daten, tar jeg det for gitt at han betaler. Blir det flere, kan vi dele :)

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde aldri latt mannen betale for fire dater på rad dersom han ikke insisterte, noe jeg går ut fra at du ikke har gjort. Jeg pleier alltid betale min halvdel dersom han ikke sier jeg kan ta det. Kan også fint spandere litt.

• Liker 1
Skrevet

hvis hun er en golddigger, hadde hun kanskje satset litt høyere enn en som ikke har råd til å betale den dyre maten i norge? :lur:

TS her,

Jeg har uten problem råd til å betale for disse og mange flere dater, det er ikke det saken dreier seg om. Det er rett og slett det at hun tar det for gitt at jeg betaler alt for henne på date. Har brukt noen tusen på disse fire datene, hun har ikke brukt ei krone. Blir litt skjevt, gjør det ikke det?

Gjest badeand1
Skrevet

TS her,

Jeg har uten problem råd til å betale for disse og mange flere dater, det er ikke det saken dreier seg om. Det er rett og slett det at hun tar det for gitt at jeg betaler alt for henne på date. Har brukt noen tusen på disse fire datene, hun har ikke brukt ei krone. Blir litt skjevt, gjør det ikke det?

Jo, jeg syns det. Syns det er så teit at kvinner forventer at mannen skal betale bare fordi han har foreslått en middag.

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Den som iniviterer ut på første date spanderer, synes jeg. Blir det flere dater, spleiser man, eller betaler annen hver gang. Det synes i hvert fall jeg er mest realt.

• Liker 7
Skrevet

Hun tar det nok litt for gitt at du betaler, ettersom du har betalt på 3 dater allerede. En oppmerksom,tilstedeværende kvinne tror jeg ville spurt om å dele regninga på date 2 og 3. Du bør være varsom med å si at du spanderer også. Enig med PH her om hva som er mest realt. Virker hun takknemlig da ?? Takker hun for at du har spandert ?? Det er også et viktig signal å få med seg. Om takknemlighet ikke eksisterer så hadde det vært full stopp for mitt vedkommende ihvertfall ;)

• Liker 1
Gjest Herr Drue
Skrevet

Det at ei dame ikke gir tegn til å ville betale, virker for meg som en ganske sterk karakterbrist. Noe av det mest usexy jeg vet om, er gjerrige mennesker. Dette er et ganske innvikla problem, for du kjenner jo henne nok ikke godt nok til å kunne ta det opp - det ville ha virket veldig rart, og mest sannynlig ville ikke hun, men du, fremstå som gjerrig. Jeg klandrer deg ikke for at du tenker i disse baner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har til gode å bli bedt på "middagsdate" ute, men i andre sammenhenger så har jeg fulgt prinsippet om å tilby meg å dele regninga så har mannen fått lov å protestere eller godta. Jeg kan godt la meg spandere på en gang, men i det lange løp så foretrekker jeg en noenlunde lik deling av utgiftene.

• Liker 1
Skrevet

TS igjen,

Glemte å si at vi begge er voksne og jobber...

Det høres ikke helt bra ut. Golddigger klokka di bør begynne å klemte nå, ja.

• Liker 1
Skrevet

Dette må være den kjedeligste paroditråden jeg har sett. :Gjesp:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...