Gå til innhold

Har møtt et menneske som skremmer meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja jeg synes hele denne greia er vanskelig, og jeg tror at en av hovedgrunnene er at hun er såpass populær og har veldig stort sosialt nettverk, og høy status virker det som, mange vil være venn med henne (tror det kommer av at hun var populær på vgs, og mange på skolen gikk sammen med henne der) og da er det lett for meg å se det som at det er meg det er noe galt med, og at jeg står svakest på sett og vis.

Men jeg syntes det var intressant å lese om både borderline og dyssosial personlighetsforstyrrelse, hun virker jo helt sprø som er så gjennomført umoralsk, det er jo ikke normalt, og om hun ikke har en fullbyrdet diagnose har hun ihvertfall noen sterke trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg synes hele denne greia er vanskelig, og jeg tror at en av hovedgrunnene er at hun er såpass populær og har veldig stort sosialt nettverk, og høy status virker det som, mange vil være venn med henne (tror det kommer av at hun var populær på vgs, og mange på skolen gikk sammen med henne der) og da er det lett for meg å se det som at det er meg det er noe galt med, og at jeg står svakest på sett og vis.

Men jeg syntes det var intressant å lese om både borderline og dyssosial personlighetsforstyrrelse, hun virker jo helt sprø som er så gjennomført umoralsk, det er jo ikke normalt, og om hun ikke har en fullbyrdet diagnose har hun ihvertfall noen sterke trekk.

Ikke tenk på den bitchen som syk for det er hun antagelig ikke. Hun er bare ond og det eneste som fungerer når det gjelder slike bitcher som henne er hevn tilbake (falske rykter, psyke henne ned osv...) for deretter å unngå henne helt.

Den kjerringa er voksen. Dere går på et høyere studie. Dere er ikke ungdomskoleelever. Jeg hadde ikke funnet meg i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på den bitchen som syk for det er hun antagelig ikke. Hun er bare ond og det eneste som fungerer når det gjelder slike bitcher som henne er hevn tilbake (falske rykter, psyke henne ned osv...) for deretter å unngå henne helt.

Den kjerringa er voksen. Dere går på et høyere studie. Dere er ikke ungdomskoleelever. Jeg hadde ikke funnet meg i det.

Alternativt hvis du ikke vil "ta igjen" selv så kan du jo ringe politiet?

Hun trakkaserer deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel i grunnen bare to ting å gjøre med sånne bitcher:

Ta igjen selv: (utpsyking,falske rykter osv..) eller politianmeldelse samt ta kontakt med studiesenterets ledelse.

Vær litt obs på det siste: hun kan manipulere politi og studieledelse: eks skylde på at hun er psykisk syk, at det er din feil osv. Sørg i såfall for å få tak i vitner sånn at du kan få bekreftet hvor jævlig hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tenk på den bitchen som syk for det er hun antagelig ikke. Hun er bare ond og det eneste som fungerer når det gjelder slike bitcher som henne er hevn tilbake (falske rykter, psyke henne ned osv...) for deretter å unngå henne helt.

Den kjerringa er voksen. Dere går på et høyere studie. Dere er ikke ungdomskoleelever. Jeg hadde ikke funnet meg i det.

Tja, vi skal vel ikke se heeeelt bort i fra at hun har en liten psykisk lidelse, jeg har sett flere tester som brukes hos psykologer for å påvise personlighetsforstyrrelse og tror nok hun ville scoret ganske høyt på en slik test, mangel på empati, ufin opptreden etc. er tegn på at man ikke er normal. Folk man kaller for drittsekker er folk som har unormale trekk for drittsekk-adferd er unormal adferd.

Men takk for svar, hadde vært en ide å slå tilbake med samme under-beltestedet-kommentarer men etter at hun har krenket meg slik (og jeg har latt meg krenke) så vil hun vel se meg som svak uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt hvis du ikke vil "ta igjen" selv så kan du jo ringe politiet?

Hun trakkaserer deg.

Tull. Utifra det TS beskriver har det ikke gått så langt at politiet vil løfte en finger. Hold deg unna henne er rådet fra alle, så det er vel det beste å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at det var deg hun snakka om?

Skjønner det var deg hun snakka om med det første.. men der hun skrev på face?

Men enig i at hun var merkelig, veldig barnslig egentlig. og hvert fall ikke til å stole på eller noen å bygge noe vennskap med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg vekk fra henne og ikke la henne forsure livet ditt. Hold heller fast på de gode menneskene som bidrar deg med positive opplevelser! Lykke til - dette fortjener du virkelig ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tenkte jeg at hun var lesbisk, og lurte på om du også var det. Prøvde å finne det ut, liksom. Men det virker jo ikke som om det er tilfellet.

Etter å ha lest innlegget ditt tenker jeg egentlig at hun vet hun har oppført seg dårlig, men prøver å oppføre seg veldig bra ovenfor de andre slik at det ikke skal virke som om det er HENNES feil at du forlot gruppen (noe det jo er). Hun fraskriver seg ansvaret, og oppfører seg hyggelig slik at de andre ikke skal tenke at hun kanskje ikke er så snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Synes dette høres ut som... wait for it... en helt vanlig jente.

Alle jenter er jo så slemme og falske over for hverandre :(

Nope. Jeg oppfører meg ikke sånn, og baktaler meg pokker meg ikke folk fordi de er overvektige! Men om jeg skal oppføre meg som en total bitch en sjelden gang ovenfor en annen skal jeg ha en meget god grunn for det.

Denne jenta lider nok av dårlig oppdragelse og dårlige venner opp gjennom oppveksten, og er så usikker og har det så jævlig med seg selv at hun må rakke ned på andre for å føle seg vellykket. Tro meg, slike forandrer seg neppe med det første. Hvis hun har mye makt i både ditt og hennes sosiale nettverk hadde jeg bare kuttet ut all kontakt med henne, for om du eksploderer på henne kan hun gjøre mye for å ødelegge for deg. Slike jenter er ikke gode i hodet, og er direkte giftige om de går inn for å gjøre livet ditt surt.

Om det går så langt at du vil kontakte politiet kan du gjøre følgende: Ta print screen av dritt hun skriver om deg på FB, ta opp samtaler med henne hvor hun er stygg i kjeften (med mobil og lignende). Hvis hun har psykopatiske trekk kan hun være ganske manipulerende i tillegg og ha mangel på sympati. Farlig kombinasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidl yndet offer

Ta dette fra en som vet VELDIG GODT hva du har gått gjennom, og skulle ha gjort mye annerledes hvis jeg kunne reise tilbake i tid:

Det beste du kan gjøre i utgangspunktet for å ikke bli sett som et lett offer, er å jobbe med å bli tydelig og åpen i kommunikasjon med andre, ta deg selv alvorlig, og utvikle en personlig tyngde som viser slike som henne at de ikke kan behandle deg sånn. Dette må komme innenfra, hvis ikke gjennomskues det.

For det første, ikke ta igjen med samme mynt: Hun er god i spillet, du er fersk, du har grenser, hun ikke, og da taper du.

Slik ville jeg ha taklet en slik situasjon nå, hvis ingenting annet funket:

1. Si fra DER OG DA, så alle kan høre det: "Hva mener du med det?", "Jasså, du, du tror jeg er lesbisk? Må nok skuffe deg der, du! Men jeg kan fortelle deg en ting, jeg synes folk som baksnakker andre på den måten er utrolig patetiske. Hva prøver du egentlig å oppnå?" -----

Dette må sies med en tyngde som viser at utfallet er klinkende likegyldig for deg. En slik tyngde oppnår du når du virkelig føler du har rett til å være i det rommet like mye som alle andre, når du respekterer deg selv, når du ikke er redd for hva andre skal synes eller reagere. Noen av de andre kommer nesten garantert til å gå inn i rollen som megler/overglatter for å bevare stemningen god, fordi de er feige, og si ting som "Kom igjen da, kan vi ikke alle bare være venner nå --- ". Da kan du faktisk også si: "Vet du, jeg vil mer enn gjerne at alle vi skal være voksne og omgås hverandre med respekt, men slik trakkasering finner jeg meg ikke i." Så må du tåle spenningen som oppstår i rommet når dette synker inn. Ikke le, ikke glatte over, bare hold blikk-kontakt og stå støtt.

2. Snakke med de andre, la de vite at oppførselen hennes faktisk går inn på deg, og si du trenger deres støtte. (Det ideelle er om ALLE snur seg mot henne når hun begynner, og sier at hun ikke er ønsket i gruppen om hun oppfører seg sånn. Dette forutsetter at de andre er voksne nok til at de tør.)

3. KOPIER SKJERMBILDET AV TRAKKASERENDE TING PÅ FACEBOOK. Greit med bevis i tilfelle hun begynner å manipulere. Om alt går galt, kan du faktisk skrive en mail til gruppemedlemmer og noen i administrasjonen hvor du forklarer saken, med kopi av skjermbildet fra facebook, og sier at du gjentatte ganger har bedt om at denne trakkaseringen slutter, og ikke kan jobbe i en gruppe med mennesker som ikke har resepekt for andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

TS ingen trenger slike venner, godt du har kuttet kontakt. Håper du har kommet deg inn i en ny Kollokvie gruppe slik at du får lest sammen med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...