Gå til innhold

Har møtt et menneske som skremmer meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er student, går første året av en bachelorgrad og vil gjerne fortelle om en medstudent som etter min mening oppfører seg ubegripelig og spørre om det bare er jeg som misforstår eller om ting er så sprø som det fremstår. Alle navn i teksten er forresten byttet om, samt litt omstendigheter for å anonymisere.

Vi jobber mye kollokvie-grupper i tilegg til forelesninger. Jeg er med i flere kollokviegrupper, i en av dem møtte jeg en jente (vi kan kalle henne Hanna) som etter min mening oppfører seg veldig underlig. Vi er fire stykker i den gruppen, og vi leser sammen, diskuterer fag etc. og har egentlig hatt det veldig hyggelig. I starten av året når vi begynte med gruppene (har holdt på siden august) fikk jeg og Hanna veldig god kontakt. Vi hadde god kjemi og pratet masse sammen og lo og fortalte historier og det var veldig god stemning. Det har i grunn fortsatt hele veien. Men så kom den første rare episoden:

Jeg kom litt sent en dag og overhørte hun ha en samtale med de andre i gruppen (rommet vi sitter i er konstruert slik at man vanskelig ser hvem som kommer inn i rommet når man sitter) og det hørtes ut som at Hanna snakket med de andre om at jeg muligens var lesbisk. Jeg er åpent hetero så jeg syntes det hele virket så banalt og usannsynelig at jeg tenkte at jeg måtte ha hørt feil.

Men under kollokviemøtet den dagen spurte hun meg om underlige ting, myntet på legning osv. og sendte blikk til de andre. Det var ting som "Hvem synes du er den peneste jenta på universitetet?" med lattermild stemme og når en av de andre snakket om et tv-program hvor en mann hadde slikket sjokoladesaus av kroppen til en jente spurte Hanna meg:"Hvis du fikk 150.000 kroner for å slikke sjokoladesaus av en jente, og hun var helt naken, ville du gjort det"? De andre var på sett og vis nøytrale, og tok ikke stilling til situasjonen.