Gå til innhold

Hvorfor er kvinner gladere i menn enn menn er i kvinner?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Veldig enig med deg Ts.

Hva det skyldes? Usikkerhet og redd for å vise følelser? Eller at de er født med en egoisme og mangel på empati?

I virkelighetens verde viser det seg at ektefolk som ha levd sammen 30-40 år, der er mannen MER avhengig av sin partner enn motsatt.

Godt mulig. Varme og omtenksomme menn er en sjeldenhet, dessverre. :(

Kvinner fokuserer jo mer på personlighet enn menn i utgangspunktet ved valg av partner. Sosial status og personlighet er mye viktigere enn mannens utseende. Hos menn er utseendet det primære og andre ting sekundært (som regel). Dette burde da ikke komme som noen overraskelse. Hvorvidt dette er "snilt" eller ikke kommer nok an på øyet som ser, men sånn er nå engang kjønnene skrudd sammen!

Det blir litt for enkelt. Jeg tror heller det er at kvinner føler et større press på å være snille og kjærlige, spesielt mot menn. Kvinner godtar altfor mye. Dessverre så har denne snillheten en pris. Menn tar kvinners lojalitet og trofasthet for gitt - og utnytter det for alt det er verdt. Hvor mange menn bryr seg om å se bra ut for kona? Hvor mange menn går usikre rundt og lurer på om kona fantaserer om en en yngre og kjekkere mann? Menn har for mye (ubegrunnet) selvsikkerhet, og denne selvtilliten har kvinner en del av skylda for. Beklageligvis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

studier viser at

- kvinner klarer seg bedre som single

- kvinner ønsker oftere skilsmisse

temaet i tråden har vel en litt annen vinkling, men jeg mener likevel at mannen er mer glad i/avhengig av kvinnen enn motsatt. at menn fokuserer mer på utseende enn kvinner er bare en naturlig og instinktiv holdning (ikke at det forsvarer alt). kvinner har andre svakheter.

litt ekstra krydder: mannen ble skapt først, og trengte en venn. hadde kvinnen blitt skapt først, hadde det blitt med henne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

studier viser at

- kvinner klarer seg bedre som single

- kvinner ønsker oftere skilsmisse

temaet i tråden har vel en litt annen vinkling, men jeg mener likevel at mannen er mer glad i/avhengig av kvinnen enn motsatt. at menn fokuserer mer på utseende enn kvinner er bare en naturlig og instinktiv holdning (ikke at det forsvarer alt). kvinner har andre svakheter.

litt ekstra krydder: mannen ble skapt først, og trengte en venn. hadde kvinnen blitt skapt først, hadde det blitt med henne.

Hvordan måles det egentlig? Selvfølgelig klarer man seg bedre når man bare trenger å sette seg i baren så kommer frieriene på rekke og rad. Selvfølgelig klarer man seg bedre når pappa alltid stiller opp samme hva og at venninnegjenger klenger seg rundt hverandre og bygger hverandre opp. Det er et udiskutabelt faktum at kvinner blir behandled bedre i samfunnet og får ting mer servert på sølvfat, mens menn er mer overlatt til seg selv. At kvinner på overflaten eventuelt klarer seg bedre som singel, handler ikke om at de er mer selvstendige eller klarer seg bedre selv - de har nemlig alltid noen som er der for dem, uansett, stort sett.

At kvinner ønsker oftere skillsmisse stemmer godt, nettopp fordi de alltid får andre sosiale alternativer.

Bortsett fra det at kvinner liksom skal klare seg best som singel, er jeg enig med deg. Kvinner er nok neppe særlig glad i menn, de er glad i oppmerksomheten menn gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de mennene du snakker om lider av et sykelig markeringsbehov og ensidig påvirkning fra likesinnete

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig trist at omtrent hver eneste debatt enten går ut på eller utvikler seg til "hvem er best - menn eller kvinner." Jeg har faktisk aldri før vært klar over at det er så mange som tenker at vi er motstandere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan måles det egentlig? Selvfølgelig klarer man seg bedre når man bare trenger å sette seg i baren så kommer frieriene på rekke og rad. Selvfølgelig klarer man seg bedre når pappa alltid stiller opp samme hva og at venninnegjenger klenger seg rundt hverandre og bygger hverandre opp. Det er et udiskutabelt faktum at kvinner blir behandled bedre i samfunnet og får ting mer servert på sølvfat, mens menn er mer overlatt til seg selv. At kvinner på overflaten eventuelt klarer seg bedre som singel, handler ikke om at de er mer selvstendige eller klarer seg bedre selv - de har nemlig alltid noen som er der for dem, uansett, stort sett.

At kvinner ønsker oftere skillsmisse stemmer godt, nettopp fordi de alltid får andre sosiale alternativer.

Bortsett fra det at kvinner liksom skal klare seg best som singel, er jeg enig med deg. Kvinner er nok neppe særlig glad i menn, de er glad i oppmerksomheten menn gir.

I hvilket(t) samfunn er det et "udiskutabelt faktum" at kvinner blir behandlet på denne måten? Og hvilke miljøer er det du beveger deg i når du kan trekke disse konklusjonene? Ikke mitt i hvert fall...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er virkelig trist at omtrent hver eneste debatt enten går ut på eller utvikler seg til "hvem er best - menn eller kvinner." Jeg har faktisk aldri før vært klar over at det er så mange som tenker at vi er motstandere.

Vi er motstandere, er det så vanskelig å forstå? Jeg finner det vittig at noen fortsatt ikke tar til seg hvor forskjellige vi er, og hvor rett vi menn har og hvor feil dere tar hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er motstandere, er det så vanskelig å forstå? Jeg finner det vittig at noen fortsatt ikke tar til seg hvor forskjellige vi er, og hvor rett vi menn har og hvor feil dere tar hele tiden.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilket(t) samfunn er det et "udiskutabelt faktum" at kvinner blir behandlet på denne måten? Og hvilke miljøer er det du beveger deg i når du kan trekke disse konklusjonene? Ikke mitt i hvert fall...

Det heter Norge. Det er et vaginavelde vi lever i, der kvinner får alt de peker på. Og nå er jeg lei av kvinnfolk som liksom skal fortelle oss at realiteten er en annen enn det den er fordi de ble en født primadonna som ikke evner å se at det faktisk bare er dem som blir tilbudt å få bært handleposen til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter Norge. Det er et vaginavelde vi lever i, der kvinner får alt de peker på. Og nå er jeg lei av kvinnfolk som liksom skal fortelle oss at realiteten er en annen enn det den er fordi de ble en født primadonna som ikke evner å se at det faktisk bare er dem som blir tilbudt å få bært handleposen til bilen.

Nå føler jeg meg skikkelig bæret her - ikke hver dag jeg treffer noen som vet hva som er realiteten!

PS. Hvis jeg treffer på deg en gang, så skal jeg tilby deg å bære handleposene for deg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg skikkelig bæret her - ikke hver dag jeg treffer noen som vet hva som er realiteten!

PS. Hvis jeg treffer på deg en gang, så skal jeg tilby deg å bære handleposene for deg... :fnise:

Ja det skal du vær så god å gjøre, men ikke inbill deg noe cause im not that kind of boy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal du vær så god å gjøre, men ikke inbill deg noe cause im not that kind of boy.

Nei da - pure act of kindness (mercy) dette... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan måles det egentlig? Selvfølgelig klarer man seg bedre når man bare trenger å sette seg i baren så kommer frieriene på rekke og rad. Selvfølgelig klarer man seg bedre når pappa alltid stiller opp samme hva og at venninnegjenger klenger seg rundt hverandre og bygger hverandre opp. Det er et udiskutabelt faktum at kvinner blir behandled bedre i samfunnet og får ting mer servert på sølvfat, mens menn er mer overlatt til seg selv. At kvinner på overflaten eventuelt klarer seg bedre som singel, handler ikke om at de er mer selvstendige eller klarer seg bedre selv - de har nemlig alltid noen som er der for dem, uansett, stort sett.

At kvinner ønsker oftere skillsmisse stemmer godt, nettopp fordi de alltid får andre sosiale alternativer.

Bortsett fra det at kvinner liksom skal klare seg best som singel, er jeg enig med deg. Kvinner er nok neppe særlig glad i menn, de er glad i oppmerksomheten menn gir.

ja det er det jeg mener. blant annet. samfunnet er på flere måter bedre innstilt for kvinner, som kan gjøre det lettere for dem å leve alene.

tendensen til at single kvinner er mer fornøyd enn single menn tror jeg henger sammen med dette.

er du litt bitter? jeg er bitter sjæl jeg.

Endret av palle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det er det jeg mener. blant annet. samfunnet er på flere måter bedre innstilt for kvinner, som kan gjøre det lettere for dem å leve alene.

tendensen til at single kvinner er mer fornøyd enn single menn tror jeg henger sammen med dette.

er du litt bitter? jeg er bitter sjæl jeg.

Uff - men stakkars deg da! Å bli forskjellsbehandlet på denne måten! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff - men stakkars deg da! Å bli forskjellsbehandlet på denne måten! :fnise:

Nå må dere norske damer skjerpe dere så jeg kan få meg dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig trist at omtrent hver eneste debatt enten går ut på eller utvikler seg til "hvem er best - menn eller kvinner." Jeg har faktisk aldri før vært klar over at det er så mange som tenker at vi er motstandere.

Takk, du stjal posten min! kloke ord!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå må dere norske damer skjerpe dere så jeg kan få meg dame.

Enig, selv om jeg ikke aner hva du mener med det, men....

Alle damer i Norges land, skjerp dere så gjesten vår kan få seg dame! :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, selv om jeg ikke aner hva du mener med det, men....

Alle damer i Norges land, skjerp dere så gjesten vår kan få seg dame! :fy_fy:

Vet det der bare er suck up oppførsel for å komme ned i buksa på meg så ikke prøv deg. Kvinner tenker bare med musa :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det der bare er suck up oppførsel for å komme ned i buksa på meg så ikke prøv deg. Kvinner tenker bare med musa :kjefte:

Visst gjør vi det. :lur: Hele tiden.

Hva kan man ellers tenke med? Hjernen, liksom? :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere norske damer skjerpe dere så jeg kan få meg dame.

Jammen, har skjerpet meg hele tiden jeg, du ser det bare ikke... Utakknemlige mannsgris, bu-huuuuu (lei meg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...