Gå til innhold

Lookfantastic - nå før julen


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Hei!

Bare lurte på om noen har opplevd at lookfantastic har gått tom for ting før jul, eller om ting raskere blir stoppet i tollen nå? siden det er jul...

Vil gjerne bestille, for jeg trenger ny shampoo,..men det er så surt å betale toll når pakken passerer 200-lappen med noen få kroner...

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk et par pakke derfra i går og i dag, den ene litt over 200 den andre et stykke under og ingen av dem ble stoppet i tollen (heldigvis - da hadde jeg vel ikke fått dem til jul...)...om mer blir stoppet i tollen på denne tiden vet jeg ikke...

Men det tok lengre tid enn vanlig og postmannen tok de ikke med seg pga annen post så de måtte hentes på posthuset...Normalt får jeg pakkene i løpet av ca 3 dager og nå tok det 8 dager...

Om de blir utsolgt vet jeg desverre ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine pakker fra Strawberrynet har vært på litt over kr. 200,- og blitt stoppet i tollen, uten at jeg har vært nødt til å betale noe.

Jeg tror de ser mer på innholdet, og når de ser at det bare er ett produkt i pakken, så bryr de seg ikke/regner med at det koster under 200,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv akkurat bestilt to pakker, en under og en over... Blir litt surt hvis de blir stoppet før i tollen...(jeg trenger virkelig de pakkene før julen..)

Får krysse fingrene og håpe på det beste! :)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også.

MEN, sånn by the way. De siste to gangene jeg har bestilt har det ikke virka med betalinga. (bruker VISA) Så det jeg til slutt måtte gjøre var å bestille på mail. :x Skjønner ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en pakke i går (lørdag). Betalte litt over 400,- og de hadde ikke stoppet den i tollen. De skriver jo heldigvis ned verdien utenpå pakken, da, og jeg innbiller meg at tollerne ikke har peiling på hva sånne ting koster :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sjansen på å vente til over jul jeg, men bestill nå så rekker det sikkert fram. De sender jo som a post og da skal det ikke ta lenger tid enn normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg innbiller meg at tollerne ikke har peiling på hva sånne ting koster

Har det forresten ikke falt noen av dere inn at noen tollere faktisk er helt vanlige jenter som godt vet hva ting koster? At noen tollere faktisk til og med leser her på KG??

Men selvsagt - tollerne har ofte ikke peiling på hva ting koster. Derfor tar de ofte stikkprøver og krever dokumentasjon på prisen, faktura eller ordrebekreftelse hvis det ikke er vedlagt pakken. Verdien som er skrevet utenpå pakken avgjør ikke om pakken blir sjekket blir ikke. Hvis varen du har bestilt koster under 200 kan du likevel bli avkrevd dokumentasjon. 2 av de 3 gangene jeg har bestilt fra Strawberrynet har jeg måttet dokumentere prisen. Men for litt siden bestilte jeg for ca. 400 kroner fra HQHair og de hadde ikke satt noen lapp utenpå i det hele tatt. Pakken ble ikke stoppet, heldigvis, for faktura lå nedi. Uansett er jeg forberedt på å betale tollavgift/moms hvis varen koster over 200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det forresten ikke falt noen av dere inn at noen tollere faktisk er helt vanlige jenter som godt vet hva ting koster? At noen tollere faktisk til og med leser her på KG??

Utrolig godt poeng!!

Jamila-ikke-toller :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestilte på fredag per mail og det skulle bli sendt i dag. Betalingstrøbbelet som i alle fall jeg har hatt sier de at de har ordna opp i, så vi får se neste gang jeg bestiller.

De skrev at de sendte med Royal Mail og at det kunne være noen små forsinkelser på denne tiden av året. Nå er heldigvis ikke dette julegave så det gjør ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en pakke i går (lørdag). Betalte litt over 400' date='- og de hadde ikke stoppet den i tollen. De skriver jo heldigvis ned verdien utenpå pakken, da, og jeg innbiller meg at tollerne ikke har peiling på hva sånne ting koster :-)[/quote']

Nå ligger det vanligvis en fakturaoversikt inni pakka, så hvis de sjekker pakken er det enkelt og finne ut den virkelige prisen. Ut fra det jeg har lest her inne så virker det som tollerne nå er obs på pakker fra strawberrynet, mens lookfantastic foreløpig slipper lettere gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har bestillt to pakker fra Strawberrynet i dag. Begge med en reell verdi på i underkant 1.000 kroner. Gråter ikke hvis jeg må betale for fortolling etc. for varene er enten ikke å få i Norge eller er ekstremt mye dyrere. Den ene har jeg betalt ekstra for å få levert raskere. Spennende å se... Skal fortelle hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt shampo og balsam fra lookfantastic for 2 uker siden, og har ikke fått pakke ennå :( .Er det normal å vente så lenger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt shampo og balsam fra lookfantastic for 2 uker siden, og har ikke fått pakke ennå  :( .Er det normal å vente så lenger??

Nei, forrige gang jeg bestilte, bestilte jeg sent søndag kveld, og hadde pakken tirsdag (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...