Gå til innhold

Jeg betalte for behandlingene, jeg skulle beholde katten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så snill du er!

Du har et godt :hjerte: ts!

Håper virkelig at denne katten blir hos deg.

Du må oppdatere oss på hvordan det har gått etter besøk hos dyrlegen.

En stor :klemmer: til deg for det fine du gjør og har gjort for dette dyret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir så glad av å lese at det fortsatt finnes folk som har hodet på rette plassen:) Synest du har gjort det eneste riktige TS! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink du er TS, håper du beholder pusen uansett hva denne ex venninnen sier.

Hør på de over her, dersom hun har sagt en gang at det er din katt er ikke det noe hun kan gå tilbake på dersom dere ikke hadde noe avtale om det.

Hun har ikke registert eller chippet katten, hun har ikke betalt dyrlegeutgifter på katten og katten bor ikke hos henne, det er disse tingene som er viktige - hun kommer ingen vei med å si at "jeg ombestemte meg".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere venninne og naboer.. Hmm.. Her tror jeg bare du er nødt til å forsøke med det gode (selv om det synes vanskelig).

Gjør som Lille-pus sier, forklar veterinæren problemet, og forsøk å få henne til å skrive både hva behandlingen kostet og hvordan fremtidsutsiktene til katten ville ha blitt uten denne behandlingen. Regningene er betalt i ditt navn, og hvis du også chipper den i ditt navn (noe jeg faktisk anbefaler i dette tilfellet), så har hun ingen rettslige (eller moralske) krav på katten. Men det kan bety trøbbel framover. Noen mennesker er bare slik at de lar prinsipper telle over dyrenes ve og vel.

Jeg ville ha bedt om en ordentlig samtale med henne, og forsøkt å få henne til å forstå at det beste for katten, og det letteste for henne (i.o.m at behandlingen ikke er helt avsluttet) er å la deg få ha den. Forsøk på en så fin måte som du overhodet klarer. Om det ikke går med det samme, så gi henne noen dager til å tenke over det.

Hvis hun fortsatt står på sitt, så er det dags for å hente fram hardere skyts, og der har du jo ganske mye å slå i bordet med.. :regler:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Legg frem kvitteringer på hva det har kostet.

2) Gi henne en frist for innbetaling av beløpet. Gi i samme brev (veldig greit med alt som er skriftlig..) beskjed om at dersom pengene ikke er innbetalt innen fristen blir pusen chip'et i ditt navn.

3) Når hun ikke har betalt innen fristen (som jeg regner med hun ikke kommer til å gjøre) få chip'et pusen i ditt navn.

Da er pusen lovlig din, og du har skriftlig gitt et varsel før du har "gjort den til din".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1) Legg frem kvitteringer på hva det har kostet.

2) Gi henne en frist for innbetaling av beløpet. Gi i samme brev (veldig greit med alt som er skriftlig..) beskjed om at dersom pengene ikke er innbetalt innen fristen blir pusen chip'et i ditt navn.

3) Når hun ikke har betalt innen fristen (som jeg regner med hun ikke kommer til å gjøre) få chip'et pusen i ditt navn.

Da er pusen lovlig din, og du har skriftlig gitt et varsel før du har "gjort den til din".

Hun har ikke mulighet til å chippe før eierspørsmålet er avgjort. Jeg bomma og plussa ved en feiltagelse :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke mulighet til å chippe før eierspørsmålet er avgjort. Jeg bomma og plussa ved en feiltagelse :tongue:

Nei nettopp - derfor skriver hun i brevet at dersom ikke pengene er innbetalt innen den XX.XX.2011 anser hun den tidligere muntlige avtalen om at katten var hennes dersom hun tok seg av veterinærregningene, for opprettholdt og gyldig.

Da har de først inngått en muntlig avtale, hun har fått skrevet den ned, og ved å tie har tidligere eier samtykket i at katten tilhører trådstarter :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nettopp - derfor skriver hun i brevet at dersom ikke pengene er innbetalt innen den XX.XX.2011 anser hun den tidligere muntlige avtalen om at katten var hennes dersom hun tok seg av veterinærregningene, for opprettholdt og gyldig.

Da har de først inngått en muntlig avtale, hun har fått skrevet den ned, og ved å tie har tidligere eier samtykket i at katten tilhører trådstarter :)

Angående den muntlige avtalen så blir det antagelig ord mot ord.

Jeg ville bare sagt at dersom venninna vil kreve tilbake katten så vil jeg kreve å få alle utgifter dekket.

Kan ikke skjønne annet enn at venninna vil la TS beholde katten, hvis trusselen om å kreve pengene er troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk ikke å skrive så mye i denne tråden, men jeg leste i den før dyrlegetimen, og jeg skrev et langt brev til henne som jeg printet ut, og der skrev jeg de tipsene jeg har fått her, jeg la ved utskrifter av summer jeg har brukt hos dyrlegen på denne katten, og jeg skrev at ved neste dyrlege time, som er 25 november, så vil jeg chippe katten i mitt navn. Men hvis den nette sum av rundt 4400kr er på kontoen min senest den 24, skal jeg levere katten til henne. Jeg er helt overbevist at dette med pengene ikke kommer til å skje, det står også at dersom ingenting skjer, så gjelder vår avtale der katten er min mot at jeg har handtert veterinærregninger.

Alt går bedre med pus forresten, den er på bedringens vei :)

TAKK for rådene! Jeg har forresten ikke hørt noe fra henne, regner med hun har lest brevet, jeg leverte det personlig i postkassen hennes.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja, når katten min blir min på papiret, skal den forsikres i alle kanter og bauer, slik at det aldri skal stå på penger dersom det skjer et nødstilfelle igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er 3 timer til midnatt, og nettbanken har ikke registrert noe, ei heller kan kundebehandlerene i banken min se at det er noe penger på vei eller noe.

KATTEN ER DA MIN, VEL?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3 timer til midnatt, og nettbanken har ikke registrert noe, ei heller kan kundebehandlerene i banken min se at det er noe penger på vei eller noe.

KATTEN ER DA MIN, VEL?????

Det kommer forhåpentligvis ingenting inn så sent. Alt som skal overføres, har vel blitt overført på dagtid.

Har du hatt kontakt med henne i mellomtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer forhåpentligvis ingenting inn så sent. Alt som skal overføres, har vel blitt overført på dagtid.

Har du hatt kontakt med henne i mellomtiden?

Jeg har forsøkt å ringe, har sendt meldinger der jeg håper hun forstår at jeg mener alvor med brevet, skrevet at jeg håper vi kan beholde husfreden selv om ting gikk som de gikk ( mest fordi katten vil bli rekende rundt her, og jeg ikke vil at hun skal kjøre over den selv i raseri eller noe) og sånt. I går så jeg henne hente posten, jeg prøvde å vinke og si hei, jeg ble oversett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...