Gå til innhold

Jeg betalte for behandlingene, jeg skulle beholde katten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg så dum, så trist, og så lei meg! Venninnen min, eller eksvenninnen min har, eller hadde eller hva, en katt som jeg er kjempeglad i. Vi er naboer så katten kom ofte til meg, oftere her enn han var hjemme. Så ble katten påkjørt, og skadet, og den var ikke forsikret. Jeg elsker den katten, og jeg har betalt for dyrlegebesøk, og jeg har tatt katten hjem til meg og passet på den dag og natt, venninnen min og familien skulle avlive den, men nå er den ganske på bedringens vei. venninnen min sa at om jeg tok meg av katten, og tok den til dyrlegen, kunne jeg beholde den. Nå har hun vært her og krevd katten igjen, jeg sa han var for syk til å gå ut, og at jeg ikke aktet å gi ham fra meg, hun ble kjempesur og sa hun kommer og henter ham i morgen, og at han bør være klar, for det er hennes katt!

Jeg er kjempelei meg, vet ikke hva jeg skal gjøre? Katten er ikke på noe måte merket eller har papirer, så hun kan ikke bevise at det er hennes katt, det er jeg som tok ham til dyrlegen og tok ansvar! Urettferdig, hun ville ta livet av den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din venninnes dyr. Du har ingenting du skulle sagt. Skaff deg en egen katt som du kan bestemme over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din venninnes dyr. Du har ingenting du skulle sagt. Skaff deg en egen katt som du kan bestemme over.

Hvorfor så krass`? Vi hadde en avtale, og nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre, det er litt sent å gjøre det du foreslår.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo hennes katt, men...

Men hva er det hun skal med katten nå? Er det bare "mamma" som vil ha pusen sin eller er det "monsteret" som ikke tåler at katten har funnet seg en venn og vil avlive den?

For hvis hun bare vil ha den tilbake for å avlive den, stå på ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sier at hun ikke mente det, og at katten er hennes, og at hun skal ha den igjen osv. Hun virka ikke glad for at den er i live, eller som om hun savnet den, det virka mest som prinsipp, ikke spurte hun hvordan den hadde det heller, spurte bare om den hadde overlevd behandlingene. Ja sa jeg, "ja, da vil jeg ha den tilbake". Jeg vil ikke gi meg på dette, vi hadde en avtale. Om jeg ikke hadde tatt den til dyrlege, hadde hun tenkt å få den slått ihel. Skal jeg gi henne en katt hun ikke en gang bryr seg nok til å få sjekket hos dyrlegen før hun har tenkt å avlive den??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Da ber du om utgiftene du hadde til katten tilbake fra "venninnen" din, da skal du se du får beholde katten allikevel.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med medisin, behandlinger og utstyr så kom dette på nesten 4000kr, har kviteringer på alt jeg!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier at hun ikke mente det, og at katten er hennes, og at hun skal ha den igjen osv.

Så hun mente egentlig ikke å inngå en avtale med deg? Det kunne hun jo fortalt deg før du begynte å betale på katten. Det er ingenting som heter "å feilaktig inngå en avtale". En avtale er en avtale.

Enig med uAnonym. Krev pengene tilbake så skal du se avtalen gjelder likevel.

Endret av Spirali
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hennes katt! Stå på ditt ts! :)

(enige med de andre om å kreve betaling hvis du ikke orker å tvinge henne til å opprettholde avtalen)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir selvfølgelig ikke fra deg katten før du har fått pengene det kostet å gi den behandling! (Jeg hadde ikke gitt den fra meg uansett når hun bryr seg så lite om den. Jeg ville bare ha chipmerket den i mitt navn og bedt henne dra et visst sted).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Behold katten. Gi den ihvertfall ikke tilbake før du får alle pengene tilbake. Men jeg ville beholdt den uansett tror jeg. Å slå ihjel katten er ikke å avlive, det er å drepe.

Jeg vet at begge deler betyr å drepe, men å slå den igjen er ikke noen fin måte å gjøre det på, den vil få en vond død.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar til meg deres støtte, og setter meg på bakbena, hun får ikke igjen den katten, og hun betaler meg aldri i livet pengene for å ha fikset liv i den igjen, så dermed er katten min uansett. Men kjipt at hun skal gå tilbake på sitt ord, hun så meg i øynene da hun sa det!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg hadde ikke gitt henne katten tilbake. Hun er overhodet ikke glad i katten sin og det beviste hun når hun ville få katten slått ihjel når den ble påkjørt. Hadde hun virkelig vært glad i katten, så hadde hun gjort det samme som du gjorde, nemlig tatt den med til dyrelegen.

Og hun sa at du kunne beholde katten hvis du tok den til dyrlegen. Og da mener jeg at katten er 100% din uansett hva den såkalte venninnen din sier. Hun er jo helt klart ikke glad i katten som sagt....

Jeg hadde kommet meg til dyrlegen fort som f, og fått merket katten med MITT navn. Så får venninna di bare bli sur og gretten.

Jeg hadde uansett ikke gitt katten tilbake til henne :kjefte::nei::rasende:

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet dere...... Hun SA at katten er min, hun sa jeg skulle få den så lenge jeg tok meg av den og holdt den i live, og det har jeg gjort! Jeg har oppfølginsgstime til katten på fredag, og da skal jeg få den merket i mitt navn, fordi JEG elsker den katten, mens hun ville drepe den! For henne var det "jo en vanlig huskatt" og ikke verdt å bruke flere tusen på i dyrlege.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere...... Hun SA at katten er min, hun sa jeg skulle få den så lenge jeg tok meg av den og holdt den i live, og det har jeg gjort! Jeg har oppfølginsgstime til katten på fredag, og da skal jeg få den merket i mitt navn, fordi JEG elsker den katten, mens hun ville drepe den! For henne var det "jo en vanlig huskatt" og ikke verdt å bruke flere tusen på i dyrlege.

Bra for deg :jepp: Hvorfor skaffer folk seg dyr hvis de ikke har tenkt å ta seg av dem? Har 2 katter selv og jeg elsker dem. Jeg ville gjort hva som helst for kattene mine hvis de, gud forby, hadde blitt påkjørt f eks. Så jeg forstår deg veldig godt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Vet dere...... Hun SA at katten er min, hun sa jeg skulle få den så lenge jeg tok meg av den og holdt den i live, og det har jeg gjort! Jeg har oppfølginsgstime til katten på fredag, og da skal jeg få den merket i mitt navn, fordi JEG elsker den katten, mens hun ville drepe den! For henne var det "jo en vanlig huskatt" og ikke verdt ågr bruke flere tusen på i dyrlege.

Det du da skal gjøre TS, når du og katten er hos vetrinæren på fredag, er å be vetrinæren skrive ut kattens epikrise fra den dagen du kom med katten og frem til besøket på fredag.

Spør om ikke h*n kan være så snill og skrive ned sin faglige vurdering av kattens fremtidsutsikter uten behandling.

Om vedkommede vetrinær er virkelig grei så får du også en skriftlig bekreftelse på den totale summen du har brukt på å få katten "på beina" igjen.

Disse papirene skal du ikke gi fra deg, men ta kopi av og levere til "venninnen din" dersom hun fremdeles ikke vil stå ved den muntlige avtalen dere faktisk hadde.

Og så har jeg lyst til å si det slik; den katten hun krever å få tilbake er den døde katten. Den katten finnes ikke lenger.

Jeg hadde jobbet mye for å få henne til å innse at denne katten nå har et liv, og et hjem. Og, at dersom hun faktisk er glad i katten, så unner hun den å få lov til å ha et hjem hvor viljen til å ta vare på den når den er uheldig/syk/skadet er tilstede.

Situasjonen blir jo ganske vanskelig siden hun er naboen din, og katten nok vil rusle rundt der hun bor også. Den vil kanskje tilogmed gå på besøk til sitt forrige hjem. Så det beste er at hun forstår at katten faktisk trenger et hjem og en omsorg som hun ikke har gitt den.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere...... Hun SA at katten er min, hun sa jeg skulle få den så lenge jeg tok meg av den og holdt den i live, og det har jeg gjort! Jeg har oppfølginsgstime til katten på fredag, og da skal jeg få den merket i mitt navn, fordi JEG elsker den katten, mens hun ville drepe den! For henne var det "jo en vanlig huskatt" og ikke verdt å bruke flere tusen på i dyrlege.

Heldige pusen som har deg :) Er enig med de andre, stå på ditt, og si at en avtale er en avtale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...