Gå til innhold

Han er GJERRIG


Gjest Petita

Anbefalte innlegg

Gjerrighet er et ganske usympatisk trekk ved en person. En ting er å være sparsommelig, en annen er å være så gnien at man ikke vil dele med andre. Jeg kjenner mange som har skikkelig dårlig råd og som likevel er svært rause mennesker.

Er selv kjæreste med en mann som i begynnelsen av vårt forhold var skikkelig gjerrig. F.eks. passet han på å alltid være den som pakket matvarene i butikken slik at han slapp å betale. Han nektet også å kjøre t-bane iblant fordi han syntes det var for dyrt, slik at vi måtte gå i evigheter for å komme dit vi skulle. På første daten spanderte han ikke, noe jeg egentlig syntes var greit, men han oppførte seg på en måte som gjorde at selv om han hadde invitert meg, følte jeg at jeg måtte betale for begge to (sukk og stønn da regningen kom, surt ansikt da han strakk seg etter lommeboken, osv.). Han har imidlertid forandret seg til det bedre, uvisst av hvilken grunn. Bl.a. har han spandert på meg en dyr reise, og han gir meg fine presanger. Han er også snill med venner og familie. Dersom han ikke hadde forandret seg på dette området, hadde jeg hatt problemer med å fortsette å være sammen med ham. Ikke fordi jeg vil ha masse gaver og ferier, men som sagt fordi gjerrighet i mine øyne er et usympatisk trekk.

Det å ta med en liten blomsterkvast eller en vinflaske når man blir invitert på middag, er en vanlig og høflig ting å gjøre, og det behøver ikke koste allverden heller. Oppførselen til han du dater virker ganske forkastelig, synes jeg. Det er vanskelig å si om han vil endre seg slik min kjæreste gjorde, men jeg ville seriøst vurdere å slå opp med ham hvis jeg var deg. Selv om han sikkert har mange av de egenskapene du setter pris på, er gjerrighet/smålighet ikke noe å trakte etter i et forhold.

Må dessverre huke av på anonym på dette innlegget, da jeg er redd for at kjæresten skal lese det og forstå at det er jeg som har skrevet det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting jeg har merka her.. og det er at norske menn er gjerrige, eller de tenker mye på "min tur å din tur". Jeg er ikke norsk, og jeg lar aldri dama betale når vi er ute sammen, synes det er jævlig ekkelt.

Jeg og samboeren min deler jo regningene, og alt er 50/50 hjemme, men når vi skal ut å spise eller når hun har lyst på noe mens hun er med meg, så skal jeg faen meg betale! selvfølgelig skal jeg gjøre det! jenta mi må jo være litt bortskjemt hun også. Om hun synes en ring eller smykke eller whatever er fint, så skal hun jo få det. Og når vi er ute i mcern så trenger ikke jeg å si " det er turen din idag, jeg betalte igår" er det mulig?

Men vi mennesker er forskjellige, der jeg kommer fra så er ikke du mann om du lar kjæresten/kona betale.

Dette er så jævlig usunt du petita, anbefaler deg å kutte ut kontakten før det blir mer mellom dere..

ja folk er nok forskjellige. Vi har det som deg hjemme vi også, alt er delt mellom oss. alt er 50/50 men å spise ute å sånt er jo småting, så da betaler mannen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå du slette tid :skratte:

Beklager, men nå flirte jeg så stolen rista her, så noe seriøst svar blir vanskelig gitt...

Du hadde bare en så utrolig evne til å billedliggjøre innlegget ditt at jeg så alle situasjonene for meg, klart og tydelig.

Og jau, Mr. Bean har en klar tendens til å fremtre i bildene ja, hohoho... (vondt i magen) :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå du slette tid :skratte:

Beklager, men nå flirte jeg så stolen rista her, så noe seriøst svar blir vanskelig gitt...

Du hadde bare en så utrolig evne til å billedliggjøre innlegget ditt at jeg så alle situasjonene for meg, klart og tydelig.

Og jau, Mr. Bean har en klar tendens til å fremtre i bildene ja, hohoho... (vondt i magen) :fnise:

hahhahaa, 1+ på deg! jeg lo mest av den julenissefiguren, da jeg også har fått den til julegave..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men sånn gjerrighet grenser jo til tvangstanker..

Alle folk har svake sider, feil og mangler. Noen feil kan man leve godt med, men ikke alle. Skal du leve med den gubben, så må du bli fortrolig med de svake sidene, og kose deg med de gode.

Jeg tor gjerrige folk er sjeldnere utro. Fordi kurtisering er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle folk har svake sider, feil og mangler. Noen feil kan man leve godt med, men ikke alle. Skal du leve med den gubben, så må du bli fortrolig med de svake sidene, og kose deg med de gode.

Jeg tor gjerrige folk er sjeldnere utro. Fordi kurtisering er dyrt.

Er du gjerrig I Grosny?? Glad i first price?:D det er jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du gjerrig I Grosny?? Glad i first price?:D det er jeg..

Jeg er faktisk ganske generøs, men nå har jeg fryktelig dårlig råd (restskatt) :( , så jeg har tenkt at det skal bli stusselig med julegaver i år.

Jeg tror at dersom jeg hadde vært litt gjerrigere, og litt mer glad i penger, så ville jeg også hatt mer penger. Og da kunne jeg ha spandert mer :) , men da ville jeg jo ikke ha spandert allikevel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke orka et slikt forhold. Her bytter vi på å betale. En gang betaler han, en annen gang jeg.

Synes heller ikke noe om at han bestilte for deg. Det er jo ikke slik at man velger det dyreste når noen andre betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det du snakker om jente? jeg forventer ikke noe, men dette er helt unaturlig. Han stresser å svetter når det kommer til betaling. og det er skikkelig ekkelt. måten han oppfører seg på er verst av alt. han springer foran meg, og oppfører seg helt unaturlig. Tror ikke du hadde likt det heller. og jeg har hatt ekser jeg også, de har aldri vært sån som han.

Dere er dates for faen. Å splitte regninga på restaurant er helt vanlig. Litt kjipt at han haster for å kjøpe enkeltbillett på kino istedet for å gå samlet, men ellers er du bortskjemt. Hva om han ble rød i fjeset fordi han selv ikke hadde 26kr. At han er gjerrig har sikkert en grunn også. Du later til å klenge på ham for mye. Om de episodene du remser opp bare er en liten del av alle de gangene du forventer at han skal spandere så er det ikke rart han virker gjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ganske generøs, men nå har jeg fryktelig dårlig råd (restskatt) :( , så jeg har tenkt at det skal bli stusselig med julegaver i år.

Jeg tror at dersom jeg hadde vært litt gjerrigere, og litt mer glad i penger, så ville jeg også hatt mer penger. Og da kunne jeg ha spandert mer :) , men da ville jeg jo ikke ha spandert allikevel :(

hehe, nawww :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har merka her.. og det er at norske menn er gjerrige, eller de tenker mye på "min tur å din tur". Jeg er ikke norsk, og jeg lar aldri dama betale når vi er ute sammen, synes det er jævlig ekkelt.

Jeg og samboeren min deler jo regningene, og alt er 50/50 hjemme, men når vi skal ut å spise eller når hun har lyst på noe mens hun er med meg, så skal jeg faen meg betale! selvfølgelig skal jeg gjøre det! jenta mi må jo være litt bortskjemt hun også. Om hun synes en ring eller smykke eller whatever er fint, så skal hun jo få det. Og når vi er ute i mcern så trenger ikke jeg å si " det er turen din idag, jeg betalte igår" er det mulig?

Men vi mennesker er forskjellige, der jeg kommer fra så er ikke du mann om du lar kjæresten/kona betale.

Dette er så jævlig usunt du petita, anbefaler deg å kutte ut kontakten før det blir mer mellom dere..

Enig her. Høres ut som om han stresser fordi han skal kjøpe henne en merce, det er jo bare småting... jiz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er greit å spleise jeg. Og inviterer man på middag så mener jeg da at man inviterer på middag. Hvorfor skal man ha noe tilbake? Er det ikke bare fint å gi? Men på den annen side, hvis man bare gir så blir man vel sur og blakk til slutt og lei seg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xn min ble bare verre og verre, grådigere og grådigere. Aldri i verden om han skulle betale for meg. Gentlemens i Norge fins det lite av etter min mening.. Grådige menn alle sammen. Møtt en fyr som kan kjøpe alt drittungen peker på , men aldri noe til meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han er gjerrig og ikke bare har fryktelig dårlig råd? Jeg har tidligere hatt såpass dårlig råd at jeg sikkert virket gjerrig. Kanskje de 26 kronene var de siste kronene han hadde og skulle egentlig brukt dem til brød til dagen etter. Det er dessverre noen som har så dårlig råd at det å spandere kino ødelegger hele månedsbudsjettet dems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting jeg har merka her.. og det er at norske menn er gjerrige, eller de tenker mye på "min tur å din tur". Jeg er ikke norsk, og jeg lar aldri dama betale når vi er ute sammen, synes det er jævlig ekkelt.

Jeg og samboeren min deler jo regningene, og alt er 50/50 hjemme, men når vi skal ut å spise eller når hun har lyst på noe mens hun er med meg, så skal jeg faen meg betale! selvfølgelig skal jeg gjøre det! jenta mi må jo være litt bortskjemt hun også. Om hun synes en ring eller smykke eller whatever er fint, så skal hun jo få det. Og når vi er ute i mcern så trenger ikke jeg å si " det er turen din idag, jeg betalte igår" er det mulig?

Men vi mennesker er forskjellige, der jeg kommer fra så er ikke du mann om du lar kjæresten/kona betale.

Dette er så jævlig usunt du petita, anbefaler deg å kutte ut kontakten før det blir mer mellom dere..

Dette er en tildels ømfintlig sak,det kommer veldig an på personligheten til vedkommende,

nemlig de som tar for gitt at du skal betale og de som ikke gjør det.

Så fremt hun ikke blir 'komfortabel' med at jeg legger ut er jeg enig i innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre en lang historie kort: jeg ble kjent med en fantasitsk fyr, han er perfekt på alle måter. snill kjærlig,kjekk osv.

problemet er at han er gjerrig. vår første date forventa jeg å få noen roser, eller noe søtt da han kom til meg på middagg, men han kan tomhendt, og det er jo helt greit tenkte ikke noe på det, selvom noen blomster/vin hadde gjort meg kjempe glad.

vi gikk sammen på kino, han sprang før meg og kjøpte en billett til seg selv og smågodt, så måtte jeg gå å betale for meg selv, det er ikke slik at jeg ikke har råd for 100 kr eller noe, jeg har nok av penger, men det er bare ekkelt å se han løpe fra betalingen, det samme skjedde da jeg skulle kjøpe noe fra rimi, han sprang ut før meg slik at han slipper å betale...

greiiiiiiiiiiit tenkte jeg... han inviterete meg på restaurant, også bestilte han maten for meg?! wtf? jeg vil jo bestille det jeg har lyst på, ikke billige greier... og når vi skulle hjem virket ikke kortet mitt pga feil på butikken, jeg satt i ca 15 min å letet etter mynt, jeg spurte om han kunne låne meg, så sa han ja mens han var sur....

jeg klarer ikke å leve med den mannen, jeg hater gjerrige menn, han trenger ikk kjøpe gull å diamanter til meg, det trenger jeg ikke, men halloooo i det minste vis at du er litt gentlemann når det gjelder enkelte ting.... jeg er rett å slett lei, og vil kutte ut kontakten med han, fordi jeg ikke tåler han!!!!

hva hadde dere gjort? har noen opplevd det samme?? det er ganske ekkelt! han er 28 år, har fast jobb der han tjener fett..

og til julegave forventer jeg å få en julenisse figur..

Det er vel kanskje lettere å ha et avslappet forhold til penger når man forventer å bli forsørget slik som deg. Du betaler da for kinobiletten din, og vil du ha noe dyrt på restauranten betaler du vel bare selv?

Etter din definisjon er alle kvinner jeg noengang har vært invovlert med gjerrige grinebitere. De har aldri spandert på meg noe som helst, ikke en gang en liten middag (slik du fikk)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

For å gjøre en lang historie kort: jeg ble kjent med en fantasitsk fyr, han er perfekt på alle måter. snill kjærlig,kjekk osv.

problemet er at han er gjerrig. vår første date forventa jeg å få noen roser, eller noe søtt da han kom til meg på middagg, men han kan tomhendt, og det er jo helt greit tenkte ikke noe på det, selvom noen blomster/vin hadde gjort meg kjempe glad.

vi gikk sammen på kino, han sprang før meg og kjøpte en billett til seg selv og smågodt, så måtte jeg gå å betale for meg selv, det er ikke slik at jeg ikke har råd for 100 kr eller noe, jeg har nok av penger, men det er bare ekkelt å se han løpe fra betalingen, det samme skjedde da jeg skulle kjøpe noe fra rimi, han sprang ut før meg slik at han slipper å betale...

greiiiiiiiiiiit tenkte jeg... han inviterete meg på restaurant, også bestilte han maten for meg?! wtf? jeg vil jo bestille det jeg har lyst på, ikke billige greier... og når vi skulle hjem virket ikke kortet mitt pga feil på butikken, jeg satt i ca 15 min å letet etter mynt, jeg spurte om han kunne låne meg, så sa han ja mens han var sur....

jeg klarer ikke å leve med den mannen, jeg hater gjerrige menn, han trenger ikk kjøpe gull å diamanter til meg, det trenger jeg ikke, men halloooo i det minste vis at du er litt gentlemann når det gjelder enkelte ting.... jeg er rett å slett lei, og vil kutte ut kontakten med han, fordi jeg ikke tåler han!!!!

hva hadde dere gjort? har noen opplevd det samme?? det er ganske ekkelt! han er 28 år, har fast jobb der han tjener fett..

og til julegave forventer jeg å få en julenisse figur..

Syns det er ganske teit av deg å forvente sånne ting. Kanskje han helt enkelt ikke tenkte på det? trenger ikke være gjerrig forde.

Og det med kinoen, hvorfor skulle han spandere bilett på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er ganske teit av deg å forvente sånne ting. Kanskje han helt enkelt ikke tenkte på det? trenger ikke være gjerrig forde.

Og det med kinoen, hvorfor skulle han spandere bilett på deg?

Jenta forklarte jo flere ganger at det er ikke det med betalingen som plagde henne, men at han oppfører seg rart.. Les tidligere innlegg. Jeg tror problemet til TS er hvordna dette påvirker personligheten hans, at han svetter, oppfører seg som en raring når det kommer til betalingen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...