Gå til innhold

Han er GJERRIG

Gjest Petita

Anbefalte innlegg

vi gikk sammen på kino, han sprang før meg og kjøpte en billett til seg selv og smågodt, så måtte jeg gå å betale for meg selv, det er ikke slik at jeg ikke har råd for 100 kr eller noe, jeg har nok av penger, men det er bare ekkelt å se han løpe fra betalingen, det samme skjedde da jeg skulle kjøpe noe fra rimi, han sprang ut før meg slik at han slipper å betale...

greiiiiiiiiiiit tenkte jeg... han inviterete meg på restaurant, også bestilte han maten for meg?! wtf? jeg vil jo bestille det jeg har lyst på, ikke billige greier... og når vi skulle hjem virket ikke kortet mitt pga feil på butikken, jeg satt i ca 15 min å letet etter mynt, jeg spurte om han kunne låne meg, så sa han ja mens han var sur....

Eh, syter du virkelig over at han ikke betaler for deg? Fy faen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skjønner ikke hvorfor ALLE mennene på kg svarer meg surt, føler dere truffet?.. jeg syter ikke, jeg bare liker ikke måten han oppfører seg på. det har jeg sagt 100 ganger på denne tråden.. Tror de fleste mennene her forsvarer seg istedetfor å svare på tråden min. Men takk for alle, mere svar trenger jeg ikke. Jeg vet selv hva jeg skal gjøre videre..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv som mann som reagerer jeg på at han nærmest snek seg forran køen og betalte digget sitt og kinobilletten først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Kvinner står på barrikadedene og skal ha like rettigheter som menn på alle områder, men å betale for seg selv gidder de ikke. Både kvinner og menn er i jobb i 2011, hvorfor i h...skal mannen spandere da?

Kunne ikke du tatt med roser til han?

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes dette er vanskelig. I utgangspunktet er jeg veldig old school og mener at menn bør spandere alt på første date, og gjerne en del på framtidige dater hvis kjemien stemmer. Samtidig er det jo slik at den norske kvinne anno 2011 har et ganske radikalt syn på likestilling, og da blir betalingsvilligheten mindre. Det er mulig norske kvinner ikke forstår konsekvensen av det "likestilte" og feminiserte samfunnet, men det bidrar faktisk til å gjøre menn mindre ridderlige, og mer kyniske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes dette er vanskelig. I utgangspunktet er jeg veldig old school og mener at menn bør spandere alt på første date, og gjerne en del på framtidige dater hvis kjemien stemmer. Samtidig er det jo slik at den norske kvinne anno 2011 har et ganske radikalt syn på likestilling, og da blir betalingsvilligheten mindre. Det er mulig norske kvinner ikke forstår konsekvensen av det "likestilte" og feminiserte samfunnet, men det bidrar faktisk til å gjøre menn mindre ridderlige, og mer kyniske.

signerer denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ingen liker noen som holder penger høyere enn noe.

Jeg er to meter. Gir du meg litt penger, kan jeg holde det høyere enn det meste andre mennesker holder høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke hvorfor ALLE mennene på kg svarer meg surt, føler dere truffet?.. jeg syter ikke, jeg bare liker ikke måten han oppfører seg på. det har jeg sagt 100 ganger på denne tråden.. Tror de fleste mennene her forsvarer seg istedetfor å svare på tråden min. Men takk for alle, mere svar trenger jeg ikke. Jeg vet selv hva jeg skal gjøre videre..

Du liker ikke at han ikke betaler for deg. Det er jo det som står i det du skriver. Du er jaggu grådig!

selv som mann som reagerer jeg på at han nærmest snek seg forran køen og betalte digget sitt og kinobilletten først.

Det var ikke det TS skrev. Hun skrev at han løp foran og kjøpte billett. Hvis de uansett skal betale sitt eget, hvorfor må han vente på at hun skal bli ferdig med å finne ut hva hun skal ha? Husk at hun sannsynligvis også overdriver for å skape sympati for sin egen sak, som de fleste gjør når de skal gjenfortelle slikt.

Og hun skrev faktisk "løpe fra betalingen", som om det var en selvfølge at hun skal slippe å betale selv. Særdeles egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det TS skrev. Hun skrev at han løp foran og kjøpte billett. Hvis de uansett skal betale sitt eget, hvorfor må han vente på at hun skal bli ferdig med å finne ut hva hun skal ha? Husk at hun sannsynligvis også overdriver for å skape sympati for sin egen sak, som de fleste gjør når de skal gjenfortelle slikt.

vi gikk sammen på kino, han sprang før meg og kjøpte en billett til seg selv og smågodt, så måtte jeg gå å betale for meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker ikke at han ikke betaler for deg. Det er jo det som står i det du skriver. Du er jaggu grådig!

Og hun skrev faktisk "løpe fra betalingen", som om det var en selvfølge at hun skal slippe å betale selv. Særdeles egoistisk.

slappa mann, du får hjertestopp snart. Det er ikke deg det handler om. du sitter her å analyserer å forklarer ting på din egen måte. Greit at du er gjerrigknark, men det betyr ikke at det jeg overdriver for å få sympati som du sier.

Selvfølgelig skal han vente på meg og vi skal betale SAMMEN, hvorfor i allverden skal han springe foran meg?? Bare forestill situasjonen! Hadde han oppført seg normalt, så hadde jeg ikke sagt noe som helst..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men slik jeg oppfatter TS, har jeg kun et råd å komme med: Ta på deg de beste joggeskoene du har, og løp i motsatt retning!!!

Var gift med en slik en, og det gikk IKKE bra...

Han ba meg med på kino, han betalte for billettene mens jeg kjøpte godteri. Nå spiser jeg minimalt med godteri, så han spiste mesteparten. Dagen etter fikk jeg beskjed om at jeg skyldte ham penger for billetten...

Det var alltid jeg som lagde mat, men innimellom kunne jeg selvfølgelig ønske meg å få maten servert. Han hadde aldri råd, påsto han (han tjente 150.000 mer enn meg), men hoppet kjapt på hvis jeg sa at jeg kunne betale...

Da jeg fikk et ganske greit lønnspålegg, ba han meg bruke tillegget for å nedbetale på et lån HAN hadde...

Nei - to indre, og vekk med'n!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det gøy på landet?

hahaha:P det er ikke meg som var på landet, men jeg må si at jeg fikk sjokk når de ropte opp navnet hennes... what tenkte jeg:P ikke mange som heter Setareh her i landet:P men hun var persisk hun også da, så ikke rart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må gå an å si fra om han har dårlig, råd, vil spleise eller generelt ikke vil betale for deg - trenger jo ikke å løpe av gårde og oppføre seg furtent for det vel :klo:

Kanskje han har svært dårlig råd (selv om han tjener godt kan han jo ha gjeld eller være fanatisk på sparing eller noe) og prøver å unngå å snakke om dette?

Endret av Chelmon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler ting så likt som mulig, hjemme.

Når vi er ute og spiser, betaler som oftest han. Men jeg gjør det innimellom jeg og.

Ellers står jeg for innkjøp og matlagning.

Første gangen jeg møtte mannen min, spanderte han togbillett og middag på meg. Og det var ikke date engang! hehehe

Skal sies at han er veldig generøs. Men jeg giftet meg ikke med han for å få ting!

Noen ganger føles det faktisk litt mye!

TS: Jeg synes og det hadde vært hyggelig med en liten oppmerksomhet når jeg inviterer på middag, men jeg hadde ikke forventa det. Kinosituasjonen...merkelig at han stressa vekk. Synes ikke det er merkelig om om man 1. deler slik at den ene betaler snop, den andre billetter 2. man går sammen til kassa og og man betaler hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre en lang historie kort: jeg ble kjent med en fantasitsk fyr, han er perfekt på alle måter. snill kjærlig,kjekk osv.

problemet er at han er gjerrig. vår første date forventa jeg å få noen roser, eller noe søtt da han kom til meg på middagg, men han kan tomhendt, og det er jo helt greit tenkte ikke noe på det, selvom noen blomster/vin hadde gjort meg kjempe glad.

vi gikk sammen på kino, han sprang før meg og kjøpte en billett til seg selv og smågodt, så måtte jeg gå å betale for meg selv, det er ikke slik at jeg ikke har råd for 100 kr eller noe, jeg har nok av penger, men det er bare ekkelt å se han løpe fra betalingen, det samme skjedde da jeg skulle kjøpe noe fra rimi, han sprang ut før meg slik at han slipper å betale...

greiiiiiiiiiiit tenkte jeg... han inviterete meg på restaurant, også bestilte han maten for meg?! wtf? jeg vil jo bestille det jeg har lyst på, ikke billige greier... og når vi skulle hjem virket ikke kortet mitt pga feil på butikken, jeg satt i ca 15 min å letet etter mynt, jeg spurte om han kunne låne meg, så sa han ja mens han var sur....

jeg klarer ikke å leve med den mannen, jeg hater gjerrige menn, han trenger ikk kjøpe gull å diamanter til meg, det trenger jeg ikke, men halloooo i det minste vis at du er litt gentlemann når det gjelder enkelte ting.... jeg er rett å slett lei, og vil kutte ut kontakten med han, fordi jeg ikke tåler han!!!!

hva hadde dere gjort? har noen opplevd det samme?? det er ganske ekkelt! han er 28 år, har fast jobb der han tjener fett..

og til julegave forventer jeg å få en julenisse figur..

Enig. Han er en George Costanza (seinfeld-link). Dropp ham som en løs tånegl! Om han ikke er mann nok til å vise deg at du er verdt en kveld på byen, BYE! Tror du bare vil bli skuffet/irritert/fattigere ettersom du fortsetter dette bekjentskap. Finn du deg heller en mann som er sjenerøs og om han ikke er, da bør han være ærlig/verbal om det, således dere kan få tingene på plass. Hell og lykke videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha:P det er ikke meg som var på landet, men jeg må si at jeg fikk sjokk når de ropte opp navnet hennes... what tenkte jeg:P ikke mange som heter Setareh her i landet:P men hun var persisk hun også da, så ikke rart ;)

hehe, hadde ikke regnet med det men som du sier er navnet ganske uvanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...