Gå til innhold

Fjortisforum?


Gjest Jest

Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært usikker tenåring, så ville jeg ha oppsøkt et forum med en god del kloke voksne damer.

Hvorfor det? De fleste tenåringer synes jo at vi voksne er utdatert, ikke har noe å komme med, og er sære og gammeldagse.

For å få svar på et typisk ungdomsproblem, er det ikke bedre å spørre andre ungdommer da, og ikke oss på 40?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er godt over 25, kan en trygt si. Og jeg hopper glatt over de trådene jeg synes blir for fjortis for meg. Samtidig forstår jeg at de yngre formulerer seg annerledes, tenker annerledes og har behov for å diskutere andre ting enn meg.

Det bør da være rom for alle på et diskusjonsforum, uansett alder, interesser og emner man ønsker å diskutere.

Jeg er 44 år, og er mest på KG for moro skyld. Skriver i en del dagbøker og synes det er koselig. Også skriver jeg noen innlegg i de debattene jeg føler jeg kan bidra med noe. For meg er det avslapping å være her, og jeg orker veldig sjelden å debattere i f.eks aktuelle saker, religion eller vitenskap. Jeg kunne sikkert hatt noe å fare med der også, men jeg gidder liksom ikke helt, når målet mitt med KG er avslapping/underholdning :sjenert:

Jeg er litt som deg. Ett år eldre (45), og er her egentlig mest for avkobling. Jeg har hatt en ganske "tung" jobb med mye ansvar, og orker derfor ikke engasjere meg særlig i de tyngste problemstillingene her inne (i den grad de eksisterer), og er heller ikke aktiv i de foraene du nevner. Jeg har dog en "bigesjeft" som er kattepuser, og er derfor aktiv inne på kjæledyr. Og selv om det også kan være frustrerende til tider, så er det tross alt mest glede. :)

Jeg leser ikke dagbøker, men lusker litt rundt her inne og leser litt hist og her.

Jeg tror ikke alder og modenhet, eller mangel på sådan, alltid gjenspeiles i problemstillingene en trådstarter reiser, for vi kan vel alle bli litt små og usikre når det kommer til ting som samliv og seksualitet. Men ut fra svarene som blir gitt (eller ikke gitt) er det temmelig klart at det er endel her med lite livserfaring. Det er litt trist når et menneske som virkelig sliter i livet sitt og hadde behøvd et vettugt og gjennomtenkt svar, får det motsatte for så etter kort tid å havne på side 2, til fordel for mer "lettsolgte" saker..

Når jeg nå sitter her og skriver og tenker litt etter, så er det ikke bare "latskap" som gjør at jeg selv heller ikke orker å reise de store problemstillingene her inne, men like mye at jeg har innsett at KG ikke er rette stedet. Og det er kanskje litt dumt at det er sånn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Er 17, og henger her fordi jeg er avhengig :tristbla: rehab next!

Neida (eller...), er her fordi jeg liker forumet og fordi det har et aktivitetsnivå på det sjeldne. Er alltid liv her, noe jeg liker. Også blir alt innen alle temaer tatt opp her, så det er liksom et forum for alle, enten det er sminkefanatikerne eller de som er mer opptatt av politikk. Og selvsagt finnes det troll i alle fasonger og aldre, men de er det bare å unngå eller jatte videre med :gjeiper:

Men er enig i at man bør ha en litt voksnere tone her enn i "fjortisforumer" beregnet på yngre brukere. Tråder om "omg, hva er mensen?" hører ikke hjemme på KG etter min mening. Da kan man heller kontakte klaraklok eller google litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sur agurk

Har du gjort dette flere ganger?

Altså å gjøre om på andres innlegg når du siterer?

Nei.

Dette var for å illustrere dette med kokettering og det og bli satt på plass. Har lagt merke til når slikt går over styr og man må ta for mye hensyn til offerrollen, altså.. avmaktens språk.. eller fjortismensen som jeg liker å kalle det.

Hun ser ikke seg selv heller, men betrakter selvet ut fra et imaginært, mannlig blikk. Hun er margstjålen, invadert av fantasiene fra Imperiets begjærsfabrikk. Hun kjenner suget etter mer. Imperiet higer etter mer konsum, etter enda hurtigere sirkulasjon av varer.

Der det utøves symbolsk vold, har den talende mistet det språket som gir mening og verdi til egne erfaringer og snakker i stedet maktens språk.

TVINNEguiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Dette var for å illustrere dette med kokettering og det og bli satt på plass. Har lagt merke til når slikt går over styr og man må ta for mye hensyn til offerrollen, altså.. avmaktens språk.. eller fjortismensen som jeg liker å kalle det.

Hun ser ikke seg selv heller, men betrakter selvet ut fra et imaginært, mannlig blikk. Hun er margstjålen, invadert av fantasiene fra Imperiets begjærsfabrikk. Hun kjenner suget etter mer. Imperiet higer etter mer konsum, etter enda hurtigere sirkulasjon av varer.

Der det utøves symbolsk vold, har den talende mistet det språket som gir mening og verdi til egne erfaringer og snakker i stedet maktens språk.

TVINNEguiden.

Hei Pjotr, er det deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Dette var for å illustrere dette med kokettering og det og bli satt på plass. Har lagt merke til når slikt går over styr og man må ta for mye hensyn til offerrollen, altså.. avmaktens språk.. eller fjortismensen som jeg liker å kalle det.

Hun ser ikke seg selv heller, men betrakter selvet ut fra et imaginært, mannlig blikk. Hun er margstjålen, invadert av fantasiene fra Imperiets begjærsfabrikk. Hun kjenner suget etter mer. Imperiet higer etter mer konsum, etter enda hurtigere sirkulasjon av varer.

Der det utøves symbolsk vold, har den talende mistet det språket som gir mening og verdi til egne erfaringer og snakker i stedet maktens språk.

TVINNEguiden.

Unnskyld meg, men dette har ingenting med tema å gjøre. Du vil sikkert fram til noe her, men jeg er ikke helt i humør til å tolke akkurat hva.

Enten det er at KGs eiere tillater at dette blir et tenåringsforum pga at det gir bedre inntjening (mer konsum) eller at tenåringer blir "satt på plass" og at vi eldre inntar offerrollen, eller hva det nå enn er du vil fram til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 år. Eh...snart 31.

Aner faktisk ikke hvorfor jeg er her, vurderer med jevne mellomrom å slette brukeren min - men så dukker det opp en hysterisk morsom tråd som utsetter det hele.

Tar selvkritikk på at det ikke er et mer seriøst forum - jeg kunne selvsagt dratt frem mer av min seriøse side.

Men, jeg gidder ikke - fordi jobben min er akademisk og faglig tung, jeg har oppegående og smarte venner/samboer jeg kan diskutere ting med på dypt plan når jeg ønsker.

Så, når jeg da har fri er jeg mer opptatt av å ha useriøse samtaler om ubrukelige ting og ha tåpelig humor. Lettere temaer rett og slett.

Og for å være ekstremt arrogant; føler ikke at flertallet av brukerne her inne helt klarer å følge en fornuftig debatt med oppegående innspill på den måten jeg synes er interessant - selv om jeg kan være fullstendig uenig med innspillene.

Men jo, dette begynner jo å bli litt barneforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Ja, er KG blitt et fjortisforum? En av grunnene til mitt spørsmål er hvorfor et pubertalt hovedinnlegg pålydende "Hvem tiss skal jeg velge?" får over 30 svar i løpet av en liten time, mens andre mer "utvikla" temaer presses over på usynlige side 2 og 3 før de knapt får svar.

Hvor gammel er DU, og hvorfor er du på KG?

Hahah, har jeg aldri lest om før! :fnise:

Jeg er 18 år og er på KG fordi jeg synes det er underholdende, samtidig som det kan være greit lesestoff til tider; Mye rart folk spør om eller fordi det er noe jeg ønsker å få svar på selv :) Personlig synes jeg ikke KG er noe "fjortisforum" som du sier. Avhenger jo selvsagt av hva slags innlegg man velger å klikke seg inn på også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 år, og trykker meg ikke inn på fjortistråder (hvorfor ikke spør på klaraklok?), eller tråder med emner som ser ut som trolling. Jeg hopper også over useriøse svar på innlegg. Hvis jeg skulle brukt tid og energi på å lese sånt, ville jeg ikke vært bruker her lenger.

Men trådene jeg leser, er rett og slett tidsfordriv. Jeg sitter på KG istedenfor å se på TV... :sjenert: Anser meg heldigvis ikke som avhengig (ennå i alle fall.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 år og er på KG først og fremst fordi jeg er gravid og gjerne vil dele mine erfaringer og lese om andres når det gjelder det temaet... Ellers syntes jeg det er mye interessante tråder her og liker å lese rundt på forskjellige ting! :)

Fjortis-temaer bryr jeg meg ikke om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Ser det er mange meninger om dette, og når sant skal sies var det jo større variasjon på alderen blant dere som har svart enn ventet, så da er vel aldersnivået ikke så verst fordelt likevel.

En årsak til at forumet kan virke litt pubertalt kan jo kanskje være at de yngste tilbringer vesentlig mer tid her inne enn de mer voksne, og gjerne liker å bruke det mer i retning av en form for chatting enn de mer voksne.

Ellers er det interessant å se at også de mer voksne ikke legger så mye seriøsitet i sin deltakelse her, men mer underholdnings og avkoblingsverdi, også naturligvis en medvirkende faktor i totalinntrykket.

Vel, da takker jeg bare for fint engasjement, vi ses nok i en eller annen mer eller mindre seriøs tråd :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på KG i ca 3 år, og jeg husker at det da jeg begynte (pga graviditetsspørsmål) var lignende debatter. Hva har skjedd med KG? Det var mye hyggeligere her før! Jeg vurderer å slette brukeren min! Sånn var det da, og sånn er det nå. Vi ønsker vel alle at KG skal vær vårt drømmeforum, blottet for idioter, for frekkaser og fjortiser og troll, men sånn er det jo ikke, og jeg tror ikke det har vært sånn før heller? Kanskje det er bedre å spare seg selv for skuffelsene og skru ned forventningene.

Men jeg ser også en gang iblant at noen virkelig får hjelp her inne, støtte, svar på spørsmålene sine, klemmer og oppmuntringer. Så da er det kanskje verdt det likevel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker og engasjerer meg i både seriøse og mindre seriøse tema, men det går en grense her også, som f.eks hvem man tror er den fineste brukeren, eller "hvem" tiss man bør velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eller bare du som er ei gammel grå og kjedelig kjerring?

Eller kan hende du er en av de som legger ut sånne barnslige tema. Gjør heller det et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at det slettes ikke er fjortiser som kreerer "tissetråder".

Har opplevd en god del over fjortisalder som oppfører seg noe umodent. Alder er ingen hindring for å være en real bitch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende bak den berømmelige Hvem tiss........tråden var 18 år.

Og dette vet du er fakta? Troll over 30 innrømmer neppe alderen sin som noe annet enn 15-23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...