Gå til innhold

Fjortisforum?


Gjest Jest

Anbefalte innlegg

Ja, er KG blitt et fjortisforum? En av grunnene til mitt spørsmål er hvorfor et pubertalt hovedinnlegg pålydende "Hvem tiss skal jeg velge?" får over 30 svar i løpet av en liten time, mens andre mer "utvikla" temaer presses over på usynlige side 2 og 3 før de knapt får svar.

Hvor gammel er DU, og hvorfor er du på KG?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kan godt voksne også oppføre seg som fjortiser da, så tror ikke alderen på KG-brukerne har så mye å si. Jeg tror det med antall responser og slik er at de fleste ikke orker å sette seg inn i de større og mer betydelige diskusjonene. Men greit det, mer for meg å ta fatt i. :popcorn: Jeg er seksten og liker å debattere saklige temaer og få frem min mening, men også å få høre andres versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det hadde vært så mange "fjotis"-innlegg om det ikke var mulighet for å poste anonymt.

Jeg er 22 og er her fordi jeg syns det er mange artige tråder. :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 19, og er her fordi jeg liker og diskutere emner som interesserer meg, eller provoserer meg. Og så bruker jeg å dra innom når jeg kjeder meg, fordi det finnes utrolig mange morsome tråder å lese i også :fnise: (Jeg vil forøvrig ikke si at jeg er en av de brukerne som drar opp fjortisfaktoren på forumet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg er godt over 25, kan en trygt si. Og jeg hopper glatt over de trådene jeg synes blir for fjortis for meg. Samtidig forstår jeg at de yngre formulerer seg annerledes, tenker annerledes og har behov for å diskutere andre ting enn meg.

Det bør da være rom for alle på et diskusjonsforum, uansett alder, interesser og emner man ønsker å diskutere.

Jeg er 44 år, og er mest på KG for moro skyld. Skriver i en del dagbøker og synes det er koselig. Også skriver jeg noen innlegg i de debattene jeg føler jeg kan bidra med noe. For meg er det avslapping å være her, og jeg orker veldig sjelden å debattere i f.eks aktuelle saker, religion eller vitenskap. Jeg kunne sikkert hatt noe å fare med der også, men jeg gidder liksom ikke helt, når målet mitt med KG er avslapping/underholdning :sjenert:

Endret av Purple Haze
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 29. Er her inne når jeg kjeder meg stort sett. Nå har jeg feks kommet hjem fra jobb og sitter og drikker en kaffe før jeg skal starte på litt husarbid. Ellers er jeg nok her inne fordi jeg er ganske nysgjerrig av meg og liker å lese om andres store og små utfordringer i hverdagen.

Har ikke en gang klikka meg inn på "Tiss" tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bomullsdott

Jeg er 17 år. Er vel kanskje en av det yngste her.

Jeg henger her fordi jeg har altfor mye fritid, og trenger å fylle den med noe "nyttig". Dessuten er dette det eneste stedet jeg tør å være meg selv, fordi jeg er veldig sjenert i virkeligheten.

Jeg svarer på det som interesserer meg eller provoserer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt over 25, kan en trygt si. Og jeg hopper glatt over de trådene jeg synes blir for fjortis for meg. Samtidig forstår jeg at de yngre formulerer seg annerledes, tenker annerledes og har behov for å diskutere andre ting enn meg.

Det bør da være rom for alle på et diskusjonsforum, uansett alder, interesser og emner man ønsker å diskutere.

Jeg er også godt over 25, og styrer også glatt unna fjortistrådene. Det jeg imidlertid synes kan bli noe irriterende, er at disse fjortistrådene får såvidt mange svar, og over såpass lang tid, at mer seriøse temaer presses vekk fra førstesida lenge før de er utdebattert.

Derfor har jeg inntrykk av at vektskåla må ha flytta seg noe nedover i den senere tid, slik at det nå er de yngste som dominerer innleggstakten ihvertfall her på Samliv og relasjoner.

Ellers er også jeg åpen for at alle bør slippe til på diskusjonsfora, men det er synd om nivået synker så langt at det hele etterhvert bare dreier seg om "tiss, bæsj og promp" :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 år og henger her når jeg ikke har noe bedre å gjøre, det er ganske mye bra underholdning og interessante tråder her.

Jeg skriver alltid som AB, men verken starter eller svarer på fjortis og tulle-tråder :)

Jeg bare gir råd og svarer der hvor jeg faktisk har noe å komme med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet før her, så har nok ikke alder så veldig mye å si på slike tulletråder. Det kan like greit være en på 45 med litt for mye tid, som en person under 25.

Jeg er her selv av diverse grunner, men kanskje mest på grunn av underholdningen. Det er jo selvfølgelig en del seriøse tråder her, laget av mennesker som faktisk sliter og søker tips, råd eller å bare få skrevet ned sitt problem, men det er ganske mange tråder som jeg rett og slett bare må smile og riste på hodet av, ikke bare på grunn av det som blir skrevet, men også på grunn av de lattelig mange skrivefeilene som florerer i litt for mange tråder (nei, jeg skriver ikke nedlatende om dyslektikere, det er ikke de jeg sikter til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vena Cava

Er alle under 25 fjortiser da?

Er man offisielt voksen når man har passert 25? :gjeiper:

Jeg er selv 24, og er på KG fordi det er mye moro og interessant lesestoff når man ellers ikke har noe å gjøre :)

Samtidig bruker jeg KG iblant for å lufte meninger og synspunkter, eller hvis jeg trenger tips og råd til noe. Eller hvis jeg vil snakke om alt og ingenting med fremmede mennesker uten ansikt. det er ganske greit det også :)

Endret av Muff.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 40 nå, og lurer på det samme. Har inntrykk av at det var flere over 25 her før, og merker jeg ikke gidder å engasjere meg i så mye lenger. Mange av de voksne har forsvunnet, og det er flere tenåringer her. Det merkes jo på både type innlegg og svar.

"Liker hun meg" eller lignende fra 14-åringer er egentlig ikke det jeg venter å finne på et sted som heter Kvinneguiden. Selv om de også selvsagt bør få ha sin plass. Men så har de jo mange steder å spørre om lignende fra før også.

Håper dette fortsetter å være et voksent forum, som det har vært før.

Mener ikke da bare for de over 25, men at dette kanskje ikke er stedet for tenåringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34 år, og ganske ny her på KG. Synes det er helt greit her på KG, men kunne gjerne tenkt meg å finne et hyggelig forum der 25+ er hovedtyngden av medlemmene.

Tips tas i mot med takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 18 og er her fordi jeg føler at det er mange diskusjoner her jeg kjenner meg igjen i :popcorn:

Men hvilken Tissetråd? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har vært på forumet her i 4-5 år nå i alle fall. Det har alltid vært perioder hvor det klages på at "det var bedre før" "det er for mange unge her nå", "det har blitt mindre av dem over 25 her nå slik var det ikke før", "det er blitt mer useriøst" etc.

Men om dette var sant skulle det ikke være noen over 20 her inne nå, og ingen seriøse tråder i det hele tatt, siden det hvert år sies at det er mer av dette nå enn tidligere. Dersom det hvert år er mer nå enn tidligere, slulle det snart ikke være mer igjen av det seriøse i det hele tatt.

Slik jeg ser det har ikke forumet forandet seg noe i løpet av de årene jeg har vært her inne i alle fall. Det har alltid vært en del voksne erfarne mennesker her inne, og det har alltid kommet 14-isser innom og laget mer useriøse tråder. Slik har det alltid vært, og slik kommer det alltid til å bli. Det er bare vi som vrir på bildet og mener det var så mye bedre før, mens det egentlig har stått ganske stille på aldersfronten her inne i alle fall så lenge jeg har vært her. Men på den andre siden har jeg i alle fall blitt eldre i løpet av de årene, og er med på å trekke opp snittet litt da, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig tror jeg "Tiss-tråden" er bare tull :filer:

Jeg tror tråden var seriøs, men fleipete formulert.

Piet Hein skrev en gang: "Den der kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorligt, han har faktisk fattet begge dele dårligt."

Det er forresten fryktelig lenge siden jeg var fjor-tiss. Men jeg er mann, og menn er vel litt barnsligere enn damer. Iallfall jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...