Gå til innhold

18 års aldersforskjell


Kada

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er "sammen" med en mann som er 18 år eldre enn meg. Jeg er 26 og han er 44.

Er dette greit? Vi er veldig glade i hverandre, og tenker ikke på aldersforskjellen når vi er sammen. Vi har begge barn (ikke med hverandre) som er på samme alder. Grunnen til at jeg skriver "sammen" med hermetegn, er at vi er som kjærester, men det er ingen som vet om forholdet vårt..

Noen med erfaring på dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er altfor mye for min del. Tenk når du blir rundt 60 og pensjonist og skal oppleve ting, da er han 78 og kanskje på sykehjem... Hvis han lever...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er i samme situasjon. Han er 58, og jeg er 40. Bryr meg ikke. Vi har det veldig bra sammen. Man vet aldri hva som skjer i fremtiden. Føles det riktig for deg, go for it!

Jeg har aldri hatt det så bra. Jeg har ingen betenkeligheter.

Lykke til uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere har det fint sammen og er enige om tanker om fremtiden som å få/ikke få flere barn så synes jeg ikke aldersforskjellen skal stoppe dere! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo litt i tvil.. Litt pga av det som ble skrevet over her. Men jeg klarer ikke å gi slipp på denne mannen, da vi har det så utrolig godt sammen. Jeg er egentlig ikke en person som bryr meg om hva folk måtte mene og si, men jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk på hvordan min omgangskrets (spes.mine foreldre!) vil reagere om de får vite om forholdet vårt.

Vet ikke helt hvor jeg vil med denne tråden. Men det hadde vært gøy å høre fra andre i samme situasjon (som kan si at dette er heelt normalt, og at det kommer til å gå så bra så, haha.. ) :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er i samme situasjon. Han er 58, og jeg er 40. Bryr meg ikke. Vi har det veldig bra sammen. Man vet aldri hva som skjer i fremtiden. Føles det riktig for deg, go for it!

Jeg har aldri hatt det så bra. Jeg har ingen betenkeligheter.

Lykke til uansett:-)

Takk, akkurat et slik svar jeg ønsket meg, hehe... :klemmer:

Vi har vært sammen i ett år nå, og jeg har ikke hatt så bra sammen med noen annen mann (nå skal det jo sies at jeg ikke har prøvd å bo sammen med denne karen da..) Godt å høre at det går så bra for dere! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon og jeg tenker en ting: Det er bedre med tjue fantastiske år med den man virkelig elsker, enn førti middels med en slags erstatning.

Er dere virkelig glade i hverandre så go for it.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har det fint sammen og er enige om tanker om fremtiden som å få/ikke få flere barn så synes jeg ikke aldersforskjellen skal stoppe dere! :)

Tenker litt det samme selv.. Vi er begge ferdige med å få barn, så det vil ikke bli noe tema i hvertfall, vi skulle bare nyte hverandre, uten å tenke på resten av verden.. :hjerter:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon og jeg tenker en ting: Det er bedre med tjue fantastiske år med den man virkelig elsker, enn førti middels med en slags erstatning.

Er dere virkelig glade i hverandre så go for it.

Virkelig noe å tenke på.. :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere som lever i parforhold med like stor aldersforskjell, noen også med større, og det som vel er avgjørende for hvor greit det er, er hva DERE TO synes!

Du tviler, hvorfor?

Føler du han er for gammel for deg? Eller er det hva andre synes du er redd for?

Om du velger ett slikt forhold, så vil du alltid møte noen som mener det ikke vil fungere. Slik vil det alltid være så lenge man ikke velger noe som er "vanlig" og noe hvermansen i gata kunne tenke seg.

Ja, han vil antagelig dø før deg! Det vil tilsi at dersom dere satser på et liv sammen, så vil du godt mulig bli enke tidligere en "alle andre". Men dette vet jo faktisk ingen sikkert. ;)

Når du er 50, er han 68, det finnes mange 68 åringer som er spreke som rakkern.

Når du er 60, er han 78, da kan han nok hende skranter ja, om han lever som nevnt over. Noen lever til de er 75, andre til de er 85 og noen lever til de er 95.

Noen blir senile når de er 70, andre blir senile når de er 80, andre blir aldri senile og er klare i hodet til de dør godt over 90 år.

Du vet ikke hva fremtiden vil bringe, så du må velge utifra hva DU tror er rett, for deg og dine! Det vil være en lærdom å velge dette forholdet ja, fordi mange vil tenke og synse rundt det, men dersom dere to virkelig har tro på forholdet, er det ikke da bedre å bli sterke sammen og bevise at de tar feil? Heller en å droppe noe som dere tror på, fordi du er redd for hva andre kan tenke og synes?

Men, du spør oss.... betyr det at du tviler på forholdet selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: :fnise:

Det finnes flere som lever i parforhold med like stor aldersforskjell, noen også med større, og det som vel er avgjørende for hvor greit det er, er hva DERE TO synes!

Du tviler, hvorfor?

Føler du han er for gammel for deg? Eller er det hva andre synes du er redd for?

Om du velger ett slikt forhold, så vil du alltid møte noen som mener det ikke vil fungere. Slik vil det alltid være så lenge man ikke velger noe som er "vanlig" og noe hvermansen i gata kunne tenke seg.

Ja, han vil antagelig dø før deg! Det vil tilsi at dersom dere satser på et liv sammen, så vil du godt mulig bli enke tidligere en "alle andre". Men dette vet jo faktisk ingen sikkert. ;)

Når du er 50, er han 68, det finnes mange 68 åringer som er spreke som rakkern.

Når du er 60, er han 78, da kan han nok hende skranter ja, om han lever som nevnt over. Noen lever til de er 75, andre til de er 85 og noen lever til de er 95.

Noen blir senile når de er 70, andre blir senile når de er 80, andre blir aldri senile og er klare i hodet til de dør godt over 90 år.

Du vet ikke hva fremtiden vil bringe, så du må velge utifra hva DU tror er rett, for deg og dine! Det vil være en lærdom å velge dette forholdet ja, fordi mange vil tenke og synse rundt det, men dersom dere to virkelig har tro på forholdet, er det ikke da bedre å bli sterke sammen og bevise at de tar feil? Heller en å droppe noe som dere tror på, fordi du er redd for hva andre kan tenke og synes?

Men, du spør oss.... betyr det at du tviler på forholdet selv?

Takk for svar!

Du har helt rett i at ingen kan vite hva som vil skje i fremtiden. Jeg tviler ikke på hva jeg føler for ham, og heller ikke på hva han føler for meg. Det er nok helst at jeg er redd for hva folk i rundt meg/oss vil synes.. Uansett vil vel akkurat DET gå seg til, noen trenger litt mer tid enn andre på å venne seg til en tanke.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 19 års aldersforskjell mellom moren min og stefaren min. Det var rart i begynnelsen, ja, men det har jeg blitt vant til. Kunne ikke drømt om en bedre stepappa. Mamma er forresten 35 og han er 54. Hun var VELDIG ung når hun fikk meg, vel og merke... Hehe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 19 års aldersforskjell mellom moren min og stefaren min. Det var rart i begynnelsen, ja, men det har jeg blitt vant til. Kunne ikke drømt om en bedre stepappa. Mamma er forresten 35 og han er 54. Hun var VELDIG ung når hun fikk meg, vel og merke... Hehe!

Godt å høre! :) Det sies jo at alderen bare er et tall... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner et ektepar med 17 års forskjell. De har vært gift i over 20 år, og er kjempelykkelige :) Dere må gjøre det som passer dere, selvfølgelig må du være klar over at du sannsynligvis blir enke tidlig, men hvis du får leve store deler av livet ditt med mannen du elsker, så er det vel kanskje greit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er 13 år eldre enn meg.Og vi har ingen problemer med det.Vi er begge voksne mennesker og da blir ikke alderforskjellen så stor.Hadde TS vært 18 år og kjæresten din vært 36 år hadde det kanskje vært litt mer problematisk for da var dere på to veldig forskjellige stadier.

STØRST av alt er kjærligheten!!! Så lev livet og lykke til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: :fnise:

Takk for svar!

Du har helt rett i at ingen kan vite hva som vil skje i fremtiden. Jeg tviler ikke på hva jeg føler for ham, og heller ikke på hva han føler for meg. Det er nok helst at jeg er redd for hva folk i rundt meg/oss vil synes.. Uansett vil vel akkurat DET gå seg til, noen trenger litt mer tid enn andre på å venne seg til en tanke.. :fnise:

Det er vel ikke uvanlig å være redd for hva andre synes, men i det lange løp kan du ikke la det styre deg vekk fra noe du vet er godt for deg.

Jeg har selv en partner som for mange er "litt feil".. :fnise:

Han er yngre en meg

Han er barnsligere en meg (noe folk som kjenner oss begge har vært flinke til å påpeke...)

Han er 1.generasjon innvandrer

Han er lavere en meg

Folk har vært flinke til å kommentere ting nå i starten, men jeg og vi VET at dette er bra og funker! Andre kan tenke og synes som de vil, det er vi som skal leve med oss, og vi stortrives. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...