Gå til innhold

Drittlei av de singel vennene mine!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Men det kan da ikke være noe gøy å sitte alene hver kveld og i helger? De aller fleste ønsker jo å møte noen å dele livet med?

Vet at ikke alle har lyst på barn, men det å møte noen å føle nærhet med?

Jeg tror mange føler seg ensomme og deprimerte fordi de er alene.

Hvordan vet du at dine venninner sitter alene kveld etter kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Jo, jo, men når hun blir 40 er det vel på tide å slå seg til ro med noen. Hun må da klare å møte noen de neste 10 årene iallfall?

Det blir da ikke ditt problem. Jeg synes du skal konsentrere deg om ditt liv, og få inn i hodet at det ikke er drømmen for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir da ikke ditt problem. Jeg synes du skal konsentrere deg om ditt liv, og få inn i hodet at det ikke er drømmen for alle.

Du tar så feil nå. Jeg syns det skal være drømmen til alle jeg. Du må vite hva du snakker om før du uttaler deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du tar så feil nå. Jeg syns det skal være drømmen til alle jeg. Du må vite hva du snakker om før du uttaler deg. :)

Hahaha, nå var du vel morsom :ler: . Jeg har faktisk hatt rekkehus, mann, barn, bil, en liten hage både foran og bak huset. Av biler har jeg hatt både stasjonsvogn og andre typer biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, nå var du vel morsom :ler: . Jeg har faktisk hatt rekkehus, mann, barn, bil, en liten hage både foran og bak huset. Av biler har jeg hatt både stasjonsvogn og andre typer biler.

Hva har stasjonsvognen din med noe å gjøre? :lete: Syns bare ikke du skal bestemme hva drømmene til folk er, jeg tror de fleste vil ha kjæreste. Ikke noe å hisse seg opp for, ro ned blodtrykket :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Hva har stasjonsvognen din med noe å gjøre? :lete: Syns bare ikke du skal bestemme hva drømmene til folk er, jeg tror de fleste vil ha kjæreste. Ikke noe å hisse seg opp for, ro ned blodtrykket :fnise:

Kanskje jeg misforstod deg. Mitt innlegg var stilet til TS som er så bekymret for sine single venninner og mener at LIVET er slik som hun lever, med mann og barn og rekkehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg misforstod deg. Mitt innlegg var stilet til TS som er så bekymret for sine single venninner og mener at LIVET er slik som hun lever, med mann og barn og rekkehus.

Bedre å ha livet til ts enn å være singel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Bedre å ha livet til ts enn å være singel :)

Det kan det vel være delte meninger om. Du skrev til meg at jeg måtte vite hva jeg snakket om før jeg uttalte meg. Derfor skrev jeg at jeg har levd og bodd på akkurat samme måte som TS.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det vel være delte meninger om. Du skrev til meg at jeg måtte vite hva jeg snakket om før jeg uttalte meg. Derfor skrev jeg at jeg har levd og bodd på akkurat samme måte som TS.

Åja, unnskyld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden! Går i surr så sent på natten, kanskje. :)

Ja akkurat som med singeltilværelsen :fnise: Jeg må skaffe meg et mannebein å pule på snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja akkurat som med singeltilværelsen :fnise: Jeg må skaffe meg et mannebein å pule på snart

Du sier noe. Det trenger jammen jeg også, har vært singel i mange år (men har ikke levd helt som jomfru, da :fnise: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier noe. Det trenger jammen jeg også, har vært singel i mange år (men har ikke levd helt som jomfru, da :fnise: ).

Det er hvertfall mange fisk i have, selv om det for det meste bare er breiflabb :fnise: Håper jeg fisker opp gullfisken min snart, håper du også gjør det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkehus er da for det første ikke det mest optimale, selv min kjære har enebolig :gjeiper:

Men hva er greien med å rakke slik ned på dine venninner bare fordi de ikke har barn eller mann. Sett på sex og singeliv eller? Du minner litt om Charlotte, men hun er i det minste snill med venninnene sine, og respekterer deres valg av kjærester.

Det virker litt på meg som om du savner noe i livet ditt, så du må sørge for at alle venninne dine lever et A4-liv slik som deg, så kan dere sitte der sammen og kjede dere i stedet for at du sitter hjemme med mann og barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verdens beste kjærste og vi har vært sammen siden helt siden jeg var 18. Nå er jeg 30 og vi er samboere, og vi har kjøpt rekkehus og har fått barn.

De fleste vennene mine har hatt to, tre kjærester før de har møtt den rette, og de har også etablert seg men ikke alle har fått barn enda.

Så har jeg tre venninner som er helt håååpløse.

Hun ene går fra de ene gutten til den andre. Hun klarer jo aldri å møte noen. Hun studerer fortsatt, men er endelig ferdig til våren! Hun bor i kollektiv, så når hun begynner å jobbe skal hun vel kjøpe seg bolig.

Hun andre er veldig sjenert og har nok aldri blitt kysset engang. Tror hun sliter med dårlig selvtillit, men hun må da ta seg i nakken snart. Hun jobber som pleieassistent på sykehjem og har ikke fått seg utdannelse enda. Kanskje på tide å få seg et liv og få orden på livet når man er 30?

Min tredje venninne har orden på alt. Bra utdannelse og kjøpt seg fin leilghet. Men mann har hun ikke. Hun er så kresen, atte.

Jeg skjønner meg ikke på sånne mennesker som ikke bare får seg et liv? Er det så vanskelig? Det ligger å venter på de, også surrer de rundt på den måten?

Vi er blitt 30, og vi blir ikke yngre med årene...

hadde du vært lykkelig hadde ikke brukt en kalori på en sånn problemstilling! Du prøver å høste støtte her inne for å få verifisert ditt utrolig smale syne på det optimale liv. Jeg, og mange med meg, er nok sjeleglad for at vi ikke har vært bundet i et forhold siden vi var 18 år slik du har. Snarere utrolig takknemlige for at vi har prøvd oss ut på egenhånd i verden, med alt det innebærer av reising, forskjellige bosteder, utvekslingsopphold og andre verdifulle erfaringer. Jeg ser også du rakker ned på utdanningsvalgene til veninnene dine. Må innrømme jeg tar meg selv i å lure på hvordan utdannelse/jobb du selv har, jeg får nemlig ikke særlig akademiker-vibber av formuleringsevnen din. Heller litt forsmådd fjortis.

Forøvrig finner jeg ofte mennesker som har vært single som voksne mer interessante enn sånne som deg. Det kan være et biprodukt av at man har hatt tid til å dyrke egne interesser, drive selvutvikling, utforske ting som er litt utenfor mainstream-boksen mm.

Min erfaring er at lykklige mennesker er aksepterende, inkluderende og åpne, noe du ikke akkurat viser i innlegget ditt. Men jeg kan jo ta feil. Og hvis du er så lykklig som du påstår, bør du uansett være klar over at de holdningene til andre mennesker, attpåtil venner, du utviser er ytterst usjarmerende.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår trådstarter dersom disse 3 venninnene er misfornøyde, sutrer og klager, på at de ikke har det trådstarter har, og ikke gjør noe som helst for å endre situasjonen, så forstår jeg faktisk at det blir et problem.

Hvis ikke de klager, så er det trådstarter som burde "få seg et liv", slik at hun ikke har tid til å henge seg opp i hvordan venninnene lever.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så drittlei vennene dine at du lager egen tråd om de på KG - hvorfor er du venner med de egentlig? Hvis du er så drittlei så må det da være bedre og kutte de ut? For det er vel ikke sånn at du trenger dem i livet ditt, du som har et så perfekt liv med mann og barn?

Eller er det greit å ha 3 stykker du kan kritisere og rakke ned på, så du selv føler deg bedre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

For noen av oss så er det ingenting som høres mer nitrist ut enn å bo i rekkehus sammen med sin første kjæreste.

Jeg får nesten litt frysninger av å se de tanketomme facebookoppdateringene til et par av disse som aldri flyttet fra hjembyen engang, og når jeg drar hjem og treffer på dem så er de akkurat som de var for 5-10 år siden, vi kan faktisk ha en helt identisk samtale som sist gang vi møttes. Total stagnasjon, det eneste som utvikler seg der er livvidden.

Men når de står der og prater om barn og bikkje siden det er det eneste de kan, og om charterturen til Sydenland siden det er det eneste de har gjort siden sist som er i nærheten av å være spennende, så tenker jeg faktisk ikke "skaff deg et liv". Deres valg har åpenbart gjort dem meget lykkelige. De hadde aldri trivdes alene i en storby med en jobb som krevde mye av dem, et hektisk sosialt liv, dating, festing og reiser osv. Og jeg hadde aldri trivdes i et rekkehus sammen med Kjell-Ronny hvor helgas høydepunkt var fredagstaco. Folk blir lykkelige av forskjellige ting og må virkelig kjenne på at de tar valgene for seg selv og ikke fordi andre forteller dem at det er det som er lykken.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tenkt over at i deres verdens så har de faktisk et liv? Det som regnes som et fullverdig liv for deg, er ikke nødvendigvis det for andre. For alt du vet kan det godt hende at denne sjenerte jenta faktisk drømmer om det livet du lever, men som ikke får det helt til. Hvem er da du til å dømme? En god venninne fokuserer på de positive egenskapene ved sine venner, kanskje det er du som skal ta deg selv i nakken?

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...