Gå til innhold

jeg er forelsket i annen enn mannen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg er gift med en mann og har en datter (2 år) Min mann har vært veldig vanskelig, jeg er ikke norsk, kjenner ikke mye om kulturen, men den dagen etter at vi gifte oss han kom men en vennine kl 5am, venninen sov hos oss, er dette normalt? jeg tror ikke det, når jeg var gravid han var utro, (det er over nå) han bet pengene sine, og er aktiv på møteplassen, be2 osv. han jobber turnus og er mye ute, jeg gikk fra ham, det var for mye for meg, selv bilder min ble veldig skadet. Dumme meg kom tilbake til ham for å gi ham siste sjanse, men faktisk jeg elsker ham ikke lenger, er med ham fordi jeg er redd for å være alene med min datter, jeg har ingen familie her og ikke mye venner. Jeg traff annen mann, som jeg er veldig forelsket i, han elsker meg og dattera mi (vi er ikke sammen nå) Jeg føler meg lei, er jeg en dårlig mennesker fordi jeg vil ha det bra med annen mann, er redd at min datter skal hate meg for å gå fra pappa sin. råd please!!! Jeg vil gjerne høre hva dere norske jenter tenker om dette, har ingen norsk vennine jeg kan snakke med, kanskje kulturen her er mer åpent? HELP PLEASE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LonelyAngel

Jeg synes ikke du skal være sammen med en mann du ikke lenger er forelsket i. Han har i tilegg vært utro mot deg når du gikk gravid.

Man får mye støtte og hjelp som alenemor i Norge. Jeg synes absolutt du skal gå i fra han. Selv om dere ikke lenger er sammen så kan datteren din tilbringe tid sammen med faren sin. Du skal ikke være sammen med mannen din på grunnlag av at du er redd for å skuffe din datter. Det er bedre hun har en mamma som er glad og lykkelig alene eller sammen med en ny mann, i steden for en mamma som er ulykkelig sammen med en mann hun ikke lenger elsker :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal være sammen med en mann du ikke lenger er forelsket i. Han har i tilegg vært utro mot deg når du gikk gravid.

Det er mange grunner til at hu burde gå fra han, men at hu ikke er forelska i han, er ikke en av dem... Det er ingen som er forelska i samme person, livet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå fra din nåværende mann og bli sammen med ham du faktisk er forelsket i! Det er dine følelser, dine tanker, dine meninger og ditt liv! Du bestemmer over deg selv og hva du gjør!

Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet for dette i det hele tatt!

Dessuten høres det ut som han er en dårlig mann.. han er på nett-dating, var utro, er mye borte fra deg og familie, og har med seg andre kvinner hjem? Høres ikke normalt og bra ut i mine ører.. og det er ikke sikkert at han har sluttet med dette enda!

Ikke bry deg om hva andre sier og mener, datteren din kommer til å akseptere det, og dere får finne en ordning til hva dere gjør i fremtiden med foreldrerett og omsorg osv.

Du burde komme deg mer ut derimot! :) Møte nye norske og utenlandske folk..

Gå på café, klubb, fest, dra på byen, shopping, bryte isen og snakke med folk på jobb og ute.. det er alltid lurt og trygt å ha andre kontakter enn seg selv! ;)

Så vær så snill å dropp mannen din som du ikke har følelser for, og ta heller han du er forelsket i! Enkelt å greit :) Det er ikke galt i det hele tatt, tenk på hvor mye annet som er mye verre å gjøre som å drepe noen osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå fra din nåværende mann og bli sammen med ham du faktisk er forelsket i! Det er dine følelser, dine tanker, dine meninger og ditt liv! Du bestemmer over deg selv og hva du gjør!

Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet for dette i det hele tatt!

Dessuten høres det ut som han er en dårlig mann.. han er på nett-dating, var utro, er mye borte fra deg og familie, og har med seg andre kvinner hjem? Høres ikke normalt og bra ut i mine ører.. og det er ikke sikkert at han har sluttet med dette enda!

Ikke bry deg om hva andre sier og mener, datteren din kommer til å akseptere det, og dere får finne en ordning til hva dere gjør i fremtiden med foreldrerett og omsorg osv.

Du burde komme deg mer ut derimot! :) Møte nye norske og utenlandske folk..

Gå på café, klubb, fest, dra på byen, shopping, bryte isen og snakke med folk på jobb og ute.. det er alltid lurt og trygt å ha andre kontakter enn seg selv! ;)

Så vær så snill å dropp mannen din som du ikke har følelser for, og ta heller han du er forelsket i! Enkelt å greit :) Det er ikke galt i det hele tatt, tenk på hvor mye annet som er mye verre å gjøre som å drepe noen osv..

Kan du fortelle meg hvordan hun er noe bedre enn henne. Hun har jo vært like mye utro selv, man blir jo ikke bare forelsket i et annet menneske uten å gå inn for det. Hadde hun brydd seg om mannen sin hadde hun holdt seg unna han andre i den fasen hun var betatt.

Disse to er like gode, og denne dama er ikke det skatte grann bedre enn han. Kg-kvinner er alt for partiske mot sitt eget kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle meg hvordan hun er noe bedre enn henne. Hun har jo vært like mye utro selv, man blir jo ikke bare forelsket i et annet menneske uten å gå inn for det. Hadde hun brydd seg om mannen sin hadde hun holdt seg unna han andre i den fasen hun var betatt.

Disse to er like gode, og denne dama er ikke det skatte grann bedre enn han. Kg-kvinner er alt for partiske mot sitt eget kjønn.

Syns du er litt raskt ute med dommerfløyta her du!! Hvordan vet du om de er "like gode"? Står ikke noe om når i forholdet hun traff han andre. Hvis det var etter at hun flyttet fra ham men før de flyttet sammen igjen så er det jo OK, så lenge man ikke er sammen med noen er man heller ikke utro.

Dersom det var etter hun fant ut at han var en komplett drittsekk så skjønner jeg henne uansett - prøv selv å få kjærligheten til å gro mens du er gravid. Dustete innlegg du skrev her syns jeg, skaff deg mer info før du uttaler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du er litt raskt ute med dommerfløyta her du!! Hvordan vet du om de er "like gode"? Står ikke noe om når i forholdet hun traff han andre. Hvis det var etter at hun flyttet fra ham men før de flyttet sammen igjen så er det jo OK, så lenge man ikke er sammen med noen er man heller ikke utro.

Dersom det var etter hun fant ut at han var en komplett drittsekk så skjønner jeg henne uansett - prøv selv å få kjærligheten til å gro mens du er gravid. Dustete innlegg du skrev her syns jeg, skaff deg mer info før du uttaler deg.

nå holder du fred med de bastante kommanderende innleggene dine. Jeg har vært høflig og føyet meg etter deg tidligere, og til og med kalt deg "sjef", men ikke nå lenger. Du begynner å bli litt for glad i hersketeknikker og dominanse, frøken, og fra nå av skal du dempe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange grunner til at hu burde gå fra han, men at hu ikke er forelska i han, er ikke en av dem... Det er ingen som er forelska i samme person, livet ut.

Hvordan kan du si det? Du bør ikke uttale deg om ting du tydeligvis ikke har peiling på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si det? Du bør ikke uttale deg om ting du tydeligvis ikke har peiling på.

Herregud, du skjønner vel selv at du ikke kommer til å være forelsket i mannen din for evig, og han i deg? Slike som deg er så skremmende, fordi de sitter med en holdning om at forholdet baserer seg på forelskelse livet ut, noe som garantert forsvinner uansett. Det kommer ikke til å vare, forstå det. Det er du som ikke har peiling nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du skjønner vel selv at du ikke kommer til å være forelsket i mannen din for evig, og han i deg? Slike som deg er så skremmende, fordi de sitter med en holdning om at forholdet baserer seg på forelskelse livet ut, noe som garantert forsvinner uansett. Det kommer ikke til å vare, forstå det. Det er du som ikke har peiling nå.

Det er ikke meg selv jeg tenker på, men eldre jeg både har hørt om og kjenner som fant hverandre ung og var sammen hele livet OG forelsket hele veien. Ikke slik ny forelskelse men ekte kjærlighet.

Å si at slikt ikke eksisterer er bare tull.

Sjansen er selvfølgelig ikke stor men det er lov å ha håpet og troen, for det skjer faktisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meg selv jeg tenker på, men eldre jeg både har hørt om og kjenner som fant hverandre ung og var sammen hele livet OG forelsket hele veien. Ikke slik ny forelskelse men ekte kjærlighet.

Å si at slikt ikke eksisterer er bare tull.

Sjansen er selvfølgelig ikke stor men det er lov å ha håpet og troen, for det skjer faktisk.

Hvis du er så opptatt av evig forelskelse så må du omstille deg litt. Det er ikke noe du trenger for å holde ut med en partner. Det holder å trives sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så opptatt av evig forelskelse så må du omstille deg litt. Det er ikke noe du trenger for å holde ut med en partner. Det holder å trives sammen.

Snakk om å vri på setninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå holder du fred med de bastante kommanderende innleggene dine. Jeg har vært høflig og føyet meg etter deg tidligere, og til og med kalt deg "sjef", men ikke nå lenger. Du begynner å bli litt for glad i hersketeknikker og dominanse, frøken, og fra nå av skal du dempe deg.

Hei da, hva med å feie for egen dør først? Hele innlegget ditt her er jo en demonstrasjon av hersketeknikker og dominans: "nå holder du fred", "frøken", "fra nå av skal du dempe deg". Du tar på deg dominans-rollen i andre innlegg her også, f.eks: "Herregud, du skjønner vel at..."

OK, jeg ble litt provosert over at du slår fast at damen har vært utro uten å egentlig ha noe grunnlag for å vite det, og fordi den du snakker om er en fortvilet person i et fremmed land, uten familie, med et lite barn og en ektemann som ser ut til ikke å bry seg.

Og hun ber om hjelp. Jeg syns det virker litt hjerteløst når du er mer opptatt av å få fram poenger som trykker henne enda lengre ned, istedenfor å prøve å finne ut om det er som du tenker. Dersom det er som du tror så er du selvfølgelig fri til å gi henne en steinskulder om du ønsker det, men jeg ville tenkt meg om all den tid hun ser ut til å være ganske sårbar.

Du, derimot, virker som du tåler en støyt. Eller tar jeg feil her...? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si det? Du bør ikke uttale deg om ting du tydeligvis ikke har peiling på.

Les deg litt opp om biologi og lignende, om hva forelskelse er, og hva det "brukes" til, så finner du fort ut at det ikke går ann å være forelska livet ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les deg litt opp om biologi og lignende, om hva forelskelse er, og hva det "brukes" til, så finner du fort ut at det ikke går ann å være forelska livet ut.

Tror du har rett jeg, Yme, i hvert fall hvis man forestiller seg at den skal være kontinuerlig. Men jeg tror det går an å forelske seg om og om igjen i den samme personen gjennom et helt liv. Hvis det er partneren din, så er du jo heldig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er mange grunner til at hu burde gå fra han, men at hu ikke er forelska i han, er ikke en av dem... Det er ingen som er forelska i samme person, livet ut.

Der tar du feil..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har rett jeg, Yme, i hvert fall hvis man forestiller seg at den skal være kontinuerlig. Men jeg tror det går an å forelske seg om og om igjen i den samme personen gjennom et helt liv. Hvis det er partneren din, så er du jo heldig da...

Kanskje? Jeg tror fint man kan elske en person livet ut, men forelskelse er relativt kortvarig sak, som maks varer i noen år... Utifra det jeg har lest, er det rart om man skal forelske seg i sin egen kjæreste, etter at forelskelsen er over, siden det ikke er hensiktsmessig, men jeg har aldri hørt at det ikke går, så det gjør sikkert det.

Der tar du feil..

Nei..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje? Jeg tror fint man kan elske en person livet ut, men forelskelse er relativt kortvarig sak, som maks varer i noen år... Utifra det jeg har lest, er det rart om man skal forelske seg i sin egen kjæreste, etter at forelskelsen er over, siden det ikke er hensiktsmessig, men jeg har aldri hørt at det ikke går, så det gjør sikkert det.

Ja, har sett det skje. Ikke sammenhengende, så klart, men innimellom - da mener jeg ordentlig forelskelse, og det syns. Tror det har sammenheng med at man som par anstrenger seg litt for å holde "liv" i forholdet. Mennesker forandrer seg jo også over tid, så det kan være at man plutselig legger merke til noe ekstra fint hos den andre, eller at man bare gjør nye ting sammen og ser hverandre fra nye sider - vet ikke helt hva som er utløsende faktorer, men syns det er veldig koselig å se par som har det sånn :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...