Gå til innhold

Kommer storken til GadgetGirl?


GadgetGirl

Anbefalte innlegg

Kjære dagbok!

Nå føler jeg bebov for å få tankene ut av hodet ved å sette det på «papiret». I går tok jeg mitt livs første graviditetstest, den var negativ... :cry: At det skulle føles så skuffende var jeg absolutt ikke forberedt på! Og dette vår vår første mnd. uten p-piller...

Ventetiden kommer til å bli lang!

Jeg får vel fortelle litt om oss:

GadgetGirl 26 år

Gadget mannen 28 år

Jeg har gått på p-piller (Trionetta) i 4 år.

Lørdag 1. november bestemte vi oss, og jeg tok min siste p-pille!

Jeg har bestemt meg for ikke å tenke så mye på prøvingen. Skjer det, så skjer det, er holdningen jeg gjerne vil ha. Men det funker ikke! Jeg tenker ikke på annet. Kjenner etter tegn, symtomer for og imot hele dagen. Men kjenner ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stresshormon!

Der har vi det, det er grunnen til at mensen min ikke har kommet.

Avtale med meg selv:

Denne helgen skal du stresse ned, ta et fotbad :D . Bake pepperkaker og kose deg på julebord. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver! :velkommen:

Skjønner godt at du tenker mye på prøvingen. Det at dere har bestemt dere for å prøve er jo en stor beslutning! Fint om man klarer å ha fokus på andre ting også, men jeg synes vi ikke må være for strenge mot oss selv. Det må jo være lov til å tenke på det vi er opptatt av!

Jeg ble gravid, til tross for at det hendte jeg tenkte på prøving... :wink:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Som dagbokskribent!!

Jeg håper det klaffer for dere,men husk at det kan ta tid da.....og at det ikke trenger å være noe unormalt allikevel!! Jeg hadde også tenkt å ta en test første mnd etter at jeg sluttet med pilla, men bestemte meg for å la være. Jeg tenkte at det kommer når det kommer!! Nå håper jeg bare at jeg kanskje kan få en fin julegave....

Ha en fin helg!!

Lilletrollet :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Velkommen som dagbokskriver her! :)

Jeg ønsker deg lykke til med prøvingen- og håper dere slipper å vente lenge før det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok!

Endelig mandag!

Deilig å være tilbake. Spesiellt hyggelig er det å oppdage at Diddl, Lilletrollet og havsulen hadde vært innom for å ønske meg velkommen, takk for hilsen! :D

I dag føler jeg meg litt kvalm men det er nok bare pga. at jeg stresser.

Jeg har regnet ut at om jeg hadde spist p-piller ennå så ville neste mens kommet tirsdag 30. desember. Derfor passer det perfekt å erklære 30. desember som testdag!

Jeg tar oppfordringen fra murmeldyret.

(Blir vel etterhvert nødt til å sette meg inn i disse CD og IKM kodene)

Det er i dag 40 dager siden 1. dag i siste mens (pille mens)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære dagbok!

Jeg har hele tiden vært klar over at det kan ta opptil et halvt år før mensen er tilbake etter pillene. Men jeg hadde aldri trodd at det skulle skje meg!

Syntes på forhånd at jeg skulle forberede meg på at det kunne skje...

Og så skjer det! :hoho:

PS. Takk for lykkeønskninger Bergenspike og Bizzy.

42 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok!

Kroppen min er helt død, ikke et symptom på det ene eller det andre!

Etter å ha vært litt lei og skuffet pga. den negative testen har jeg nå funnet en strategi frem til neste testdag 30. desember: Jeg skal prøve å nyte ett glass rødvin hver dag. Det har jeg lest at bla. skal være bra for blodgjennomstrømmningen i livmoren. Så får vi håpe at det setter fart i sakene. :)

Dag 44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok!

Fint å kunne skrive i fra seg alt en tenker på. Føler at frustrasjonen har begynnt å lette litt i dag. Og siden siste skrivende stund har jeg følt at det faktisk er litt OK å kunne være mensfri. Kroppen er fremdeles "død" til gadget mannens store frustrasjon. Han vil så gjerne at puppene mine skal bli ømme og jeg skal bli kvalm. Det høres supert ut! :hoho:

Gidder ikke å notere dager i dag :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok!

Dette har skjedd:

Jeg har fått innkalling til røntgen undersøkelse på nyåret. :o

Bitte lille julaften kjøpte jeg CB test. :-?

Lille julaften gjorde jeg en oppdagese i trusa som passer mistenkelig til de mange beskrivelsene på EL slim :P

Det har begynnt å komme kviser i ansiktet mitt :evil:

I dag føler jeg at puppene bgynner å bli litt ømme :wink:

Har store forhåpninger om at dette er tegn på at kroppen begynner å våkne til liv igjen, og at mensen er i anmars :P

Selvfølgelig er det en hake... Akkurat nå i tiden før røntgen burde vi prøve å unngå å bli gravide. Men når kroppen plutselig våkner til liv er det ikke lett å tenke fornuftig. Det begynner jeg med i dag, så frem til den 14. januar er målsettningene 1. Ikke bli gravid. 2. Få mensen! Etter mine beregninger burde den komme rundt 5. januar. CB test den 30. er derfor utsatt!

Dag 54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år kjære dagbok!

Synd det er så lenge mellom hver gang jeg er her og skriver egentlig, for etter antatt EL på lille julaften har kroppen virkelig våknet til liv! Hormonene raser rundt i kroppen og det er skikkelig kult å føle at PMS’en setter inn. :kjempesinna: Har en tendens til å bli svært så iffitabel og oppfarende og det var var jeg til gangs på mandag! Hadde det ikke vært for at Gadget mannen serverte middag ville jeg nok vært ute i gata og filleristet de fjortisene som sendte opp raketter med teit lyd! :frustrert:

Jippi, puppene har vært ganske ømme i 3-4 dager, men nå er de ikke det lenger... (Rart i grunnen, kun ganske sår/øm/følsom helt ytterst på tuttene/vortene) Mens murringene begynnte på søndag. Har løpt frem og tilbake på do og kikka siden men ingen mens. I går var det skikkelig vondt, rista i eggstokkene når jeg gikk. Mensmurringene har også gått over i dag. :-?

Jeg venter og venter.... Det er jo i alle fall positivt at det skjer noe! :hoppe:

Godt Nytt År KG!

Dag 68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... du skal ikke vurdere å ta en CB-test da? Er jo en stund siden du testet sist nå? Dette er spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Nå fikk jeg hetetokter med en gang Eliza!

Jeg skal jo på røntgen onsdag 14. så før den tid MÅ jeg teste. Må høre litt med mannen, men mest sansynlig så testerjeg senest dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende da...

Hihi, er så moro å følge med prøvere som tester, stikker innom og sjekker senere og jeg.. :wink:

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok! (Søplekasse for tanker som omhandler graviditet)

Nå har jeg regnet frem og tilbake i kalenderen.

Det store spørsmålet som surrer rundt i hodet mitt i disse dager er: Å teste eller ikke å teste, det er spørsmålet. Vil så gjerne at den neste testen jeg tar er positiv. Det vil si at at jeg kommer til å utsette, og utsette og utsette testing til jeg er 98% sikker på at jeg er gravid (f. eks å spy om morgenen ville ha overbevist meg 98%) orker ikke å teste negativt i tide og utide...

Men nå har det seg altså slik at jeg MÅ teste før onsdag 14. og der kommer regninga inn. Hvor lenge kan jeg drøye det?

Hvis det er slik at jeg fortsatt har sykluser på 34 dager som før p-pille bruk. Har jeg regnet ut at om kroppen tilfeldigvis bare har hoppet over mensen 1 gang så vil det si at jeg skal ha mensen til lørdag. Testing før dette er derfor utelukket.

Hvis jeg antar at EL var på lille julaften kommer jeg også til lørdag om jeg regner med at mensen kommer 18 dager etter EL. 18 dager er det høyeste antall dager( «lutefase» er det det det heter???) mellom EL og mens som jeg har klart å finne her på KG.

Ehhhhh... :-?

Koselig at du stakk innom Salamandra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :D

Så kjedelig at syklusen din er i ulage etter at du sluttet med p-piller. :-?

Ikke for å skremme deg, men jeg opplevde å være mensfri i 6 mnd etter pilleslutt. Dette er en del år tilbake, og jeg sluttet ikke for å lage barn da. For noen tar det desverre lang til for hormoner ol el i lage igjen :roll:

Har denne røntgen undersøkelsen noe å gjøre med utredning i forbindelse med at dere prøver å "mekke" baby?

Håper ting ordner seg snart!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok!

I dag har jeg testet...

Negativt :roll:

Litt snålt at mensen ikke er kommet egentlig for puppene er fortsatt ømme og det pleier jo å være et sikkert tegn. Men for å se det på den positive siden så kan jeg legge meg på røntgen bordet og blitt tatt bilde av. (Det hadde jeg ikke kunnet gjøre om jeg hadde vært lykkelig og gravid. :-? )

He he, nei røntgen undersøkelsen har ingen ting med baby mekking å gjøre. Selv om det har vært mye snakk om fødsel når jeg har vært inne til undersøkelser. Smertene jeg har hatt skal vistnok være værre enn fødselssmerter. :hoho:

Legene tror jeg har nyresten, har vært på røntgen og ultralyd 2 ganger allerede men de finner ingenting. Denne gangen skal jeg på CT som er kjempeheftige røntgenstråler som skal lage flotte snittbilder av kretsløpet mitt.

Tanken har slått meg at jeg kanskje skulle tatt en telefon til legen og forklart at jeg ennå ikke er i gjenge etter pilleslutt. Kanskje de da kunne tatt en kikk på forplantningssystemene mine i samme slengen? :wink:

Jeg blir ikke skremt murmeldyret, tvert i mot! Stemmer det ikke at du har ett barn? Jeg skimter lys i tunellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...