Mann 42 Skrevet 13. mai 2013 #1281 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Jeg har et "etisk" problem: Jeg skal sjekke ut Boethia`s helligdom, og der kommer jeg til å bli oppfordret til å bringe et menneskeoffer. Eller iallfall et offer. I den grad jeg har brydd meg med Boethia før, så har jeg utslettet hele menigheten (en seig bunch) men denne gangen tenkte jeg at jeg kunne gjøre som hun foreslår. Så da blir problemet; Hvem må dø? Jeg har hus og housecarl i alle hold unntatt Windhelm og Riften, og har gjort alle magikerlærlingene en tjeneste. Pluss en khajit i en av karavanene. Men jeg har liksom ingen som jeg misliker nok til at det er greit å ofre vedkommende til en daedra. Noen forslag? Finnes det et sted i spillet en som man helt naturlig misliker så sterkt at han eller hun peker seg ut som en naturlig kandidat? Jeg har hatt Lydia som companion gjennom 54 lvl`s, så det er uaktuelt. Endret 13. mai 2013 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 13. mai 2013 #1282 Del Skrevet 13. mai 2013 Du får foreslått han presten tror jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 13. mai 2013 #1283 Del Skrevet 13. mai 2013 Du får foreslått han presten tror jeg? Nei, det er en annen daedra. Namira. Og der var det bare ett alternativ. Presten eller ingenting. Når det gjelder Boethia, så må man velge et offer selv. Så lenge jeg får velge, så vil jeg jo helst ta noen som fortjener det. Jeg lurer på om en av bøllene i Windhelm kan rekrutteres til companion. Det hadde jo løst problemet, helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 13. mai 2013 #1284 Del Skrevet 13. mai 2013 Nei, det er en annen daedra. Namira. Og der var det bare ett alternativ. Presten eller ingenting. Når det gjelder Boethia, så må man velge et offer selv. Så lenge jeg får velge, så vil jeg jo helst ta noen som fortjener det. Jeg lurer på om en av bøllene i Windhelm kan rekrutteres til companion. Det hadde jo løst problemet, helt greit. Du kan ta en av bomsene, de som bare tigger etter penger uansett... få av de som er nyttige uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 13. mai 2013 #1285 Del Skrevet 13. mai 2013 Synes godt det skulle ha gått an å offret Maven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 13. mai 2013 #1286 Del Skrevet 13. mai 2013 På alle mine saver er det Lydia som har blitt mitt offer, rett og slett fordi hun er totalt unyttig, irriterende og småfrekk i kjeften ("I am sworn to carry your burdens..." Ja, det er du, så si det som om du mener det!!!). Men jeg er litt småond, jeg har ingen problemer med å offre folk jeg ikke har noe forhold til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 13. mai 2013 #1287 Del Skrevet 13. mai 2013 Lydia hun står hele tida i døråpninga når jeg prøver å gå ut. Forbanda irriterende, å så drepte hun et kvinnfolk i Brynulfs quest bare fordi jeg banket kvinnemennesket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 13. mai 2013 #1288 Del Skrevet 13. mai 2013 Lydia har stått så mye i veien, dyttet med utfor så mange steder og fått oss begge oppdaget, så det plager meg ikke å offre henne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 13. mai 2013 #1289 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg har den perfekte personen til å spille Maven i filmen. Ei skikkelig bitch som jobbet på skolen min. Det værste er at hun likner på Maven. Nå har hun slutta på skola å begynt med å leke same i hagen sin. Å hun er ikke same i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 13. mai 2013 #1290 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Du kan ta en av bomsene, de som bare tigger etter penger uansett... få av de som er nyttige uansett. Men jeg kan ikke bare TA noen. Det må jo være en som jeg kan rekruttere som følgessvenn. Dessuten liker jeg bomsene i Skyrim. De er så takknemlige. I motsetning til bomsene IRL. Endret 13. mai 2013 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 13. mai 2013 #1291 Del Skrevet 13. mai 2013 Lydia har stått så mye i veien, dyttet med utfor så mange steder og fått oss begge oppdaget, så det plager meg ikke å offre henne... Det er et generisk problem med alle følgessvenner i dette spillet. De forstår seg ikke på diskresjon. "Jeg holder meg skjult, og det skal du også gjøre! IKKE angrip kjempen bare fordi han ER der. Planen er å rundstjele`n og snike seg ut av leiren før han skjønner at noe er på gang." Det samme med den idiotiske hangen de har til å stille seg opp i døråpninger. Jeg hadde liksom tenkt at Lydia kunne bli mor til mine barn. Jeg liker å ha damer som kan slåss for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 13. mai 2013 #1292 Del Skrevet 13. mai 2013 Lydia hun står hele tida i døråpninga når jeg prøver å gå ut. Forbanda irriterende, å så drepte hun et kvinnfolk i Brynulfs quest bare fordi jeg banket kvinnemennesket. Tipper du jukset og brukte magi eller et våpen. Da går brawl over til å bli kamp på liv og død, og følgessvennen går inn med full tyngde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 13. mai 2013 #1293 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg banket henne med knyttnevene mine, men jeg misliker Lydia uansett. Hun er bare i veien, gjør nesten aldri noe nytte for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 13. mai 2013 #1294 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg banket henne med knyttnevene mine, men jeg misliker Lydia uansett. Hun er bare i veien, gjør nesten aldri noe nytte for seg. Gi Lydia en fin rustning og noen kick-ass våpen og oppgraderinger, så tror jeg du blir mer fornøyd. Men hun tåler ikke like mye som mange av de andre mulige følgesvennene, og man kan komme i skade for å slå henne ihjel om man ikke er forsiktig. Det var et reelt irritasjonsmoment første gang jeg spilte Skyrim. Lydia er død. IGJEN! Faen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 13. mai 2013 #1295 Del Skrevet 13. mai 2013 Gi Lydia en fin rustning og noen kick-ass våpen og oppgraderinger, så tror jeg du blir mer fornøyd. Men hun tåler ikke like mye som mange av de andre mulige følgesvennene, og man kan komme i skade for å slå henne ihjel om man ikke er forsiktig. Det var et reelt irritasjonsmoment første gang jeg spilte Skyrim. Lydia er død. IGJEN! Faen! Cicero er vel best egentlig? Men han er så creepy og irriterende at jeg alltid kverker han uansett. Den saven jeg lot han leve på gikk til helvete, jeg tar det som et tegn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 13. mai 2013 #1296 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Min Lydia har fått seg samme rustning som meg, kanskje vi skal dra til Breezerhome å gifte oss. Å min karakter er liksom en kvinne hehe. Hun har og fått et ancient nord greatsword, vi er ikke kommet oss så høyt opp i level hehe. Endret 13. mai 2013 av Ismara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 13. mai 2013 #1297 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Min Lydia har fått seg samme rustning som meg, kanskje vi skal dra til Breezerhome å gifte oss. Å min karakter er liksom en kvinne hehe. Hun har og fått et ancient nord greatsword, vi er ikke kommet oss så høyt opp i level hehe. Første gang jeg spilte (mannlig karakter), så hadde jeg på meg en Mara-amulett etter at jeg hadde rensket krypten i Soljunds Sinkhole (koselig liten plass i The Reach) siden Mara-amuletter gir litt ekstra helse. De er også et signal om at man er ledig på markedet. Men det visste ikke jeg da. Så plutselig så spør gruvebasen om jeg er interessert i ham. Og så fulgte jeg liksom bare den konversasjons-linjen, og spurte om han var interessert i meg. Det er jo sånn man finner ut ting i spill. Og før jeg visste ordet av det, så var vi på vei til å bli gift. Awkward.... Endret 13. mai 2013 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 13. mai 2013 #1298 Del Skrevet 13. mai 2013 Cicero er vel best egentlig? Men han er så creepy og irriterende at jeg alltid kverker han uansett. Den saven jeg lot han leve på gikk til helvete, jeg tar det som et tegn. Holder meg til Lydia. Det er greit å ha en utfordring. Hun dør ikke med mindre man dreper henne selv, men det skal ikke så mye til. Men nå er jeg på lvl 54, og har bare drept henne èn eneste gang, og det var med flammekappen til den innbilske Khajiten i Winterhold. Et uhell, mao. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 13. mai 2013 #1299 Del Skrevet 13. mai 2013 Men jeg kan ikke bare TA noen. Det må jo være en som jeg kan rekruttere som følgessvenn. Dessuten liker jeg bomsene i Skyrim. De er så takknemlige. I motsetning til bomsene IRL. Jeg gjorde det enkelt, gav Lydia perm og leide en kar i Windhelm. Greiest sånn. Det ble litt emosjonelt da han stod fremfor offerstaken og sa "You have always been a good friend to me." Men nå vet jeg iallfall hva som skjer når man ofrer noen til Boethia, og hva man får igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 13. mai 2013 #1300 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg er bare på level 11 jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå