Gå til innhold

Lavkarbo er egoistisk


Gjest _Hufsa_

Anbefalte innlegg

Noen bør lære seg å lese litt mer enn bare VG. Leser man på f.eks lavkarbo.no, forumet der, så finner man en del flere som spiser lavkarbo enn det fåtallet som stikker seg ut i VG og drikker 1 liter fløte til frokost. De aller fleste som spiser lavkarbo bytter ut ris/pasta/potet med grønnsaker, og varierer mer mellom hvit/rødt kjøtt, fugl og fisk enn det "Ola Nordmann" gjør.

Sukk, jeg vet ikke hvorfor jeg gidder en gang. Jeg har spist lavkarbo i flere år, og kommer til å fortsette med det. Denne hypen er over om en liten atund, da har "dere" funnet noe annet å lage ramaskrik over.

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes redusert karbo, det er det de fleste her går på. Mens lavkarbo holder seg unna pasta, hvetevarer, grønnsaker og frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes redusert karbo, det er det de fleste her går på. Mens lavkarbo holder seg unna pasta, hvetevarer, grønnsaker og frukt.

Tja, ikke helt. Lavkarbo er alle dietter og kosthold som inneholder under ca 150g karbohydrater hver dag. Det er sånn omtrentlig definisjonen. Under lavkarbo igjen finner du Atkins, Fedon, LCHF, til dels Paleo, Ketolyse osv. Så nei, lavkarbo er ikke én diett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og INGEN på lavkarbo holder seg unna grønnsaker, hvor har du det fra? Grønnsaker med mye stivelse, ja. Men det er mye grønt å velge i utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes redusert karbo, det er det de fleste her går på. Mens lavkarbo holder seg unna pasta, hvetevarer, grønnsaker og frukt.

Det er en variant. I tillegg må du nevne høyt inntak av mettet fett og animalsk ( i ekstremvarianten ala Atkins)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...