Gå til innhold

Hvor mye oppmerksomhet får dere, jenter?


Gjest Sebastian

Anbefalte innlegg

Kva er eigentleg flørting? Kallar folk det flørt viss ein person av motsatt kjønn smiler til deg, pratar hyggeleg eller spøkjer? Det er jo berre vanleg kommunikasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kva er eigentleg flørting? Kallar folk det flørt viss ein person av motsatt kjønn smiler til deg, pratar hyggeleg eller spøkjer? Det er jo berre vanleg kommunikasjon?

Ser ikke på det som flørt hvis noen smiler eller prater hyggelig eller spøker. Man merker det relativt fort hvis noen flørter med deg, eller hvis noen bare er normalt hyggelige. Jeg merker i hvertfall forskjellen.. Det går på holdning, pratemåte, hva man gjør med hendene, hva man sier osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellabulla

Jeg har erfart at det kommer helt an på humøret mitt. I hverdagen får jeg ikke noe særlig mye oppmerksomhet annet enn fra venner, da jeg møter de samme folka på skolen hver dag, og sitter det ganske mye.

Om jeg er i supert humør, smiler for meg selv o.l kan jeg bli sjekka opp på butikken, på bussen eller hvor som helst egentlig.

Er jeg derimot i dårlig humør, f.eks at jeg ikke føler meg særlig attraktiv, da er det ikke oppmerksomhet å få noen plass.

Jeg er veldig pen, om jeg får si det selv, og går for det meste rundt og er superblid. Det er nok det med humøret som gjør at gutter gir meg oppmerksomhet tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, når jeg er i dårlig humør er det ingen som gidder å lette på smilebåndet til meg en gang. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg ble gravid fikk jeg en del oppmerksomhet :fnise: Enten om det var på butikken, på byen, av folk på gaten, kjøpesentre, bussen o.l. Det har vært alt fra kjekke menn til eldre menn og til og med et par jenter. Har fått høre at jeg har mye utstråling, at jeg smiler med øynene og at jeg er pen.

Nå når jeg går med barnevogn blir det dessverre ikke gitt like mye oppmerksomhet, nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger dere i oppmerksomhet egentlig? Er det blikk, smil, eller at frememde tar kontakt?

Bare lurer, tror jeg aldri har sett noen bli sjekket opp på gata feks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får mye. Biler bruker å tute og jeg ble forsøkt sjekka opp utenfor postkontoret her om dagen..

Enten så tiltrekkes jeg en viss type mennesker som har tendens til å fløyte på folk, eller så er jeg kanskje litt pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var jo ikke hvor mye man blir flørtet med eller sjekket opp i seg selv, men hvor mye oppmerksomhet man får. Og ja, et blikk kan si mye. Merker stor forskjell om det er et blikk fra fremmede, eller om de bare tilfeldigvis tittet i den retningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel mest på blikk antar jeg. Lange og/eller hyppige blikk kan bety interesse eller at det er noe rart med deg.

Her i Norge blir du sett rart på om du prøver å innlede en samtale med en fremmed dame på kjøpesenteret. I tillegg tror damer at omtrent all kontakt fra menn betyr at vi er interesserte og sprengkåte på dere.

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får så mye oppmerksomhet jeg vil...tror jeg. Mest fordi jeg har et litt uvanlig utseende i tillegg til å være høy....Holder på oppmerksomheten fordi jeg er uhøytidelig og sikkert litt morsom i fylla. Men jeg er nok også kanskje den jenta noen gutter ikke tør sjekke opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg tror damer at omtrent all kontakt fra menn betyr at vi er interesserte og sprengkåte på dere.

Nå spurte faktisk ikke TS om "hvor ofte tror dere menn er sprengkåte på dere?", men om hvor mye oppmerksomhet folk får. Det kan jo være alt fra blikk til lange samtaler, fra smil til direkte sjekking. At man blir sittende og prate lenge med en gutt på en fest, eller at en gutt glaner på rumpa til ei jente han tydeligvis syns er fin. For eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel mest på blikk antar jeg. Lange og/eller hyppige blikk kan bety interesse eller at det er noe rart med deg.

Her i Norge blir du sett rart på om du prøver å innlede en samtale med en fremmed dame på kjøpesenteret. I tillegg tror damer at omtrent all kontakt fra menn betyr at vi er interesserte og sprengkåte på dere.

Det samme kan jo sies om menn.Enkelte tror at hvis kvinner smiler og er hyggelig mot dem så betyr det at hun vil pule deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg får lite, men det er fordi jeg absolutt ikke er intr. i oppmersomhet. Overfor de jeg vil ha oppmersomhet fra, oppfører jeg meg annerledes, mer sprudlende, og da kommer det mye oppmerksomhet :) jeg er ikke spesielt pen, men har et bredt smil og glimt i øyet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå spurte faktisk ikke TS om "hvor ofte tror dere menn er sprengkåte på dere?", men om hvor mye oppmerksomhet folk får. Det kan jo være alt fra blikk til lange samtaler, fra smil til direkte sjekking. At man blir sittende og prate lenge med en gutt på en fest, eller at en gutt glaner på rumpa til ei jente han tydeligvis syns er fin. For eksempel.

Uansett må du innrømme at jenter er inbilske og stort sett tror at et smil betyr at gutten er interessert/syns hun er fin. Jeg er gutt og har opplevd at mange jenter rundt 30 år med barnevogn smiler til meg når jeg går forbi. Hadde jeg vært jente og de var mannfolk hadde jeg vel følt meg ettertraktet og sexy, men jeg skjønner at de gjør det for å være høflige og at barnet de triller på gjør dem glade og sikkert ønsker å spre glede til andre. Slik tenker sjeldent kvinnfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil rett og slett påstå at jeg får medium med oppmerksomhet fra gutter. Jeg er forlovet og de fleste rundt meg er jo klar over dette, men samtidig har jeg en tendens til å ende opp med å "henge" med gutta, noe som har resultert i endel kleine opplevelser der jeg rett og slett har måttet dumpe "kompisen" fordi han ble for innpåsliten o.s.v...

Når det kommer til helt randomme fyrer så tror jeg at oppmerksomheten stammer fra det at jeg alltid er blid og utadvent + at jeg har ett pent ansikt. Jeg er ganske stor, men får allikevel MAAANGE flere interesserte enn min slanke venninne. Tror det har noe med selvtillit og den tilfredsheten jeg har med tanke på at jeg er opptatt å gjøre. Det oooser ikke desperasjon av meg med andre ord og jeg har oppfattet det slik at menn vil ha det de ikke kan få. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle som svarer i denne tråden er enten veldig pene, veldig blide eller veldig sjarmerende og får oppmerksomhet i bøtter og spann - morsomt.

Jeg er helt gjennomsnittlig, faktisk så gjennomsnittlig at om du så meg på gata hadde du kunnet banne på at du hadde sett meg et eller annet sted før, men du klarte ikke helt å plassere meg. Dermed blir jeg ofte hilst på av fremmede. Ut over det får jeg ikke spesielt mye oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det samme kan jo sies om menn.Enkelte tror at hvis kvinner smiler og er hyggelig mot dem så betyr det at hun vil pule deg.

Dette her er faktisk veldig sant. Sjelden jeg kan være hyggelig og superblid ovenfor en fyr, da er han som regel på med en gang.

Men jeg kan innrømme at jeg visstnok har en litt flørtete personlighet, selvom jeg ikke tenker over det på den måten. Er som regel alltid hyggelig og blid. Mot alle :) Ser ikke på meg selv som stygg heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er faktisk veldig sant. Sjelden jeg kan være hyggelig og superblid ovenfor en fyr, da er han som regel på med en gang.

Men jeg kan innrømme at jeg visstnok har en litt flørtete personlighet, selvom jeg ikke tenker over det på den måten. Er som regel alltid hyggelig og blid. Mot alle :) Ser ikke på meg selv som stygg heller da.

Det er ikke sant i heletatt. Dog bryr ikke menn seg så veldig om hint, så om en jente tar kontakt kan han se på den kontakten som en mulighet til å sjekke henne eller få henne til sengs. Det betyr ikke at han tror hun er noe mer interessert i han enn den jenta han bestemmer seg for å sjekke. Betyr bare at han få muligheten til å sjekke henne opp uten å ta kontakt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sant i heletatt. Dog bryr ikke menn seg så veldig om hint, så om en jente tar kontakt kan han se på den kontakten som en mulighet til å sjekke henne eller få henne til sengs. Det betyr ikke at han tror hun er noe mer interessert i han enn den jenta han bestemmer seg for å sjekke. Betyr bare at han få muligheten til å sjekke henne opp uten å ta kontakt først.

Og en annen ting er det som vi nettopp har sagt - at en hyggelig gutt som smiler og er hyggelig mot dere blir oppfattet som kåt og interessert. Herrefred sier jeg bare :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting er det som vi nettopp har sagt - at en hyggelig gutt som smiler og er hyggelig mot dere blir oppfattet som kåt og interessert. Herrefred sier jeg bare :skratte:

Jeg skjønner ikke hvordan du kan få denne oppfatningen ut fra noen av de svarene som er gitt her. Det eneste vi har svart på er hvor mye oppmerksomhet vi får. Ingen som har sagt at "mannfolk blir sprengkåte på meg daglig, og jeg blir sjekket opp hele tiden".

Lange blikk, blikkontakt opptil flere ganger iløpet av en treningsøkt f.eks vil jeg kalle oppmerksomhet. Kanskje ikke hverken sjekking eller flørting, men en ekstra oppmerksomhet, hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...