Gå til innhold

Jeg kommer ikke hjem til jul!


Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Eller kanskje noen i familien din kan komme og hente deg?

Det tror jeg ikke, med tanke på at kjøreturen tar minst 8 timer, avhengig av kjøreforholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig situasjon!

Og skikkelig dårlig gjort at ingen sier seg villig til å bytte med deg,

Jeg har opplevd det samme selv, men har heldigvis ikke så stor avstand hjem at det har blitt håpløst. Det er surt og kjedelig når kollegaer og arbeidsgivere ikke kan ta slike hensyn. Særlig når det ikke er mulighet for å komme seg hjem til julemiddagen.

Håper at du får en trivelig jul uansett (og at noen ombestemmer seg og tar vakta di likevel),

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke et seinere fly da?

:trøste:

Og om det ikke går noe fly hjem, kanskej det går noe et stykke unna slik at de kan hente deg der? eller tog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Det går ikke tog eller buss, men jeg skjal sjekke opp om det går noe fly fra nabobyene. God ide! Har ikke så store forhåpninger, men det er jo verdt å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke tog eller buss' date= men jeg skjal sjekke opp om det går noe fly fra nabobyene. God ide! Har ikke så store forhåpninger, men det er jo verdt å sjekke.

Eller om det går noe fly som lander i en naboby dit du skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg!

Synes også du skal prøve å ringe til flyselskapet igjen, og se om du kan få litt sympati. Evn. høre hvor stor muligheten er for at du kan komme med et fly på stand-by plass.

Ellers synes jeg du skal vurder (som en annen foreslo), og melde deg til en eller annen frivillige arangement og hjelpe til.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt skikkelig sur jeg :evil: . I firmaet jeg jobber er det to og to som jobber på fredagskvelder (for å slippe lørdagsmorgen), og ettersom det er åpent på lørdag i mellomjula ble det bestemt at vi skulle jobbe inn de timene på julaften - etter butikkenes stengetid. Det vil si at jeg og min "makker" hadde måttet jobbe fra 13.00 til minst 16.30. Det syntes alle de andre var så kjipt at de tilbød seg å hjelpe oss. Så nå jobber vi alle mann - bortsett fra alle som får fri for å reise hjem til familie langt unna - og er ferdige før 15.00 håper vi.

Nå var det jo ikke noen fullgod sammenligning, men det viser at med litt godvilje kan man løse det meste smertefritt. Vi hadde aldri nektet noen å reise hjem. Da hadde sjefen satt opp noen andre på vakt i stedet.

Du har ikke en feriedag du kan bruke da? Jeg hadde helt sikkert brukt egenmelding jeg - og lagt vekk den dårlige samvittigheta. Kan jo ta både mandag og tirsdag og så blir det bare sånn passe gjennomskuelig :wink:

Håper det ordner seg for deg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Håper det ordner seg.

Jeg måtte egentlig også tilbringe jula alene p.g.a. kjipe vakter, men fikk permisjon.

Jeg hadde tenkt å jobbe for Alternativ jul el. dersom jeg ikke fikk fri. Da blir det jo litt meningsfylt likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig. Misunner deg ikke utsiktene til å feire jula alene. Håper det går noen fly fra en naboby til dit du skal eller en naboby der igjen. Alt hjelper vel?

Og ta deg en prat med den kollegaen din, og si at han i hvert fall ikke bør forvente mer bytting av vakter med deg om han ikke holder sin del av avtalen. Makan altså :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men man er da medmennesker er vi ikke det da???

Dersomnoen hadde spurt meg om å ta ei vakt her i byen, så de skulle komme seg hjem til jul.Hadde aldri drømt omå sagt nei engang..

tror ikke tanken hadde slått meg engang faktisk..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lekebøll

Kan jo være at de har barn. For eksempel.

Eller at de må ordne og fikse for ørten gamle slektninger.

Eller noe.

Altså, vet jo ikke noe om grunnlaget for å si nei, da.

Jeg skjønner poenget ditt Leya, men synes ikke man kan bli direkte sur heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en venn som en gang kanskje ikke kom seg hjem til jul. Jeg kunne ikke gjøre hans jobb, men det var en selvfølge å invitere ham hjem til jul. Det spurte jeg ikke en gang foreldrene mine om, jeg bare informerte. Jeg håper du har noen venner som også tenker sånn at ingen skal sitte alene i julen.

Bortsett fra det så ja, noen må jobbe i julen. Og ja, i noen yrker mer enn andre. Men NEI, man trekker seg ikke fra en slik lovnad. Det mener jeg virkelig. Håper det løser seg for deg sånn at du i det minste får noen å feire jul sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...