Gå til innhold

Jeg kommer ikke hjem til jul!


Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky

:cry:

Jeg jobber til 12.00 på julaften. Flyet hjem går 10.00, så jeg rekker ikke det. Jeg får ikke byttet, eller gå tidligere.

Det blir julefeiring alene på hybelen! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greensky:

Trist å ikke komme hjem til jul.

Hva med å melde seg frivillig som hjelper for Alternativ jul eller lignende, framfor å sitte alene på hybel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Føler virkelig med deg, men noen må vel forbarme seg over deg og ta vakta de når de får høre at du skal sitte alene. (ellers kan du kommer til oss vet du :D har mer en nok mat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky
Huff da. Føler virkelig med deg' date=' men noen må vel forbarme seg over deg og ta vakta de når de får høre at du skal sitte alene. (ellers kan du kommer til oss vet du :D har mer en nok mat)[/quote']

Tar du virkelig sjangsen på å slippe en gal øksemorder du har truffet over nettet i hjemmet ditt?! :wink:

Neida, jeg skal nok finne på noe. Men det er trist å ikke være sammen med familien på julaften! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjip arbeidsplass du har' date=' som ikke kan hjelpe i en sånn situasjon![/quote']

Jeg synes jo virkelig at noen her bør bytte vakt, eller at du bør få dra hjem noen timer før. I jobben jeg har nå tilbød jeg meg selvfølgelig å jobbe i og med at jeg har familie nærme, mens andre må reise langt for å komme hjem. (men så fikk alle lov til å ta fri så det ordnet seg)

Men egentlig så er det jo egentlig folks eget problem at de jobber langt vekk. Har selv opplevd i en periode å alltid måtte jobbe på julaften (mens de samme alltid fikk julefri) fordi andre ha fri fordi familien bor langt unna. Vi andre har jo også barn og eldre foreldre som skal pleies...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Bruk en egenmelding! Når de skal være så vanskelige hadde hvertvfall jeg gjort det.

Jeg har ikke samvittighet til det! Dessuten ville det jo virke temmelig åpentlyst! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke samvittighet til det! Dessuten ville det jo virke temmelig åpentlyst! :(

Enig i at det blir litt lett å gjennomskue.

Hva med å betale noen godt for å jobbe de timene du trenger fri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke samvittighet til det! Dessuten ville det jo virke temmelig åpentlyst! :(

Enig i at det ville være åpenlyst - men de ber jo om det da. De må da ta hensyn til at enkelte skal reise lengre og har vanskeligere for å komme seg hjem. Det er jo tross alt julaften.

Spør dem en gang til da, de kan da ikke være så hjerteråde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Jeg synes jo virkelig at noen her bør bytte vakt, eller at du bør få dra hjem noen timer før. I jobben jeg har nå tilbød jeg meg selvfølgelig å jobbe i og med at jeg har familie nærme, mens andre må reise langt for å komme hjem. (men så fikk alle lov til å ta fri så det ordnet seg)

Noen jobbe, desverre! (vekter-jobb) Det har ikke noe med at firmaet mitt er kjipt eller vanskelig, men kunden har betalt for en vaktholdtjeneste også i julen, og da må jo en eller annen stille opp.

Men egentlig så er det jo egentlig folks eget problem at de jobber langt vekk. Har selv opplevd i en periode å alltid måtte jobbe på julaften (mens de samme alltid fikk julefri) fordi andre ha fri fordi familien bor langt unna. Vi andre har jo også barn og eldre foreldre som skal pleies...

Ja, det er sant at det egentlig er mitt problem. Men;

Jeg har spurt de andre vekterne som jobber her, men de har alle sagt nei. (dette er folk som bor i byen) Det synes jeg egentlig er ganske dårlig, for dette er unge folk som ikke har egen familie utenom foreldre/søsken som det dreier seg om. Det er jo bare fire timer det er snakk om, fra 08.00 - 12.00, så det betyr jo ikke at de går glipp av noe vesentlig av julefeiringen om de jobber.

I tillegg har jeg stil opp for dem på temmelig kort varsel mange ganger tidligere når det gjelder jobbing. Derfor synes jeg det er litt kjipt, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke i utgangspunktet hjerterått å forvente at man stiller på jobb de dagene man skal, da. Har man en vaktplan kan man ikke tvinge andre til å bytte, og i visse yrker er det jo slik at man ikke kan stenge, slik mange kontorer ol kan. Ergo må man jobbe. Som sagt (selv om det er brutalt), så har man selv et ansvar for hvor man velger å jobbe.

Dette betyr ikke at jeg ikke har full sympati med Greensky, og håper så veldig at det løser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takker for sympatien.

Det må da være en eller annen kollega som kan jobbe frem til 12 hvis du betaler ok og ber med gråten i halsen? Tross alt er de fleste statlige etater åpne til 12 på julaften, så det e rjo ganske mange som jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men du har vel sikkert noen venner der du bor, jeg vil tro en av de syns de vil være kjempefint å kunne tilby deg en plass i familen for julekvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg har tilbudt dette, men har fått nei. Og jeg vil ikke mase. Et nei er et nei. Selv om det irriterer meg en smule med tanke på alle vaktene jeg har tatt for mange av kollegaene. Jeg jobbet faktisk i påsken for en, og avtalen var at han skulle ta et par av vaktene mine i jula, slik at jeg kom meg hjem. Men så trakk han seg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...