Gå til innhold

Tiltrukket av Behring Breivik


fortsatther

Anbefalte innlegg

Har merket at flere har fortalt at de blir "yre" eller "tiltrukket" av Behring Breivik. Hei! Vil gjerne ha noen PMer fra dere :) Hadde vært gøy å hørt fra noen likesinnede. Jeg bryr meg ikke om hva slags diagnoser enkelte vil kaste på meg. Jeg gjør bare som Stoltenberg sa, svarer hat med kjærlighet (:fnise:) Neida, men hadde vært fint om noen turte! Evt. poste her som anonyme brukere.

Du har tydeligvis ikke mistet noen i den tragedien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har merket at flere har fortalt at de blir "yre" eller "tiltrukket" av Behring Breivik. Hei! Vil gjerne ha noen PMer fra dere :) Hadde vært gøy å hørt fra noen likesinnede. Jeg bryr meg ikke om hva slags diagnoser enkelte vil kaste på meg. Jeg gjør bare som Stoltenberg sa, svarer hat med kjærlighet (:fnise:) Neida, men hadde vært fint om noen turte! Evt. poste her som anonyme brukere.

:hakeslepp:

Jeg derimot holder på å kaste opp hver gang jeg kommer over et bilde av han på nettet eller i en avis...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAARgh!!!!! Jeg brekker meg av dette argumentet! For tidlig? Det er fire måneder siden!!!!!!!!! Er det for hard kost kan du la være å lese!

Hvis noen finner han tiltrekkende, så må de vel få lov til det. Hormoner og følelser er vel litt vanskelig å styre.

Tviler på at det er mordene man finner tiltrekkende.

Det døde 69 unge grunnet denne mannen. Disse ungdommene hadde familie, venner, studievenner og bekjente som alle er blitt påvirket av denne tragedien som skjedde i sommer. Jeg blir lei meg når jeg leser innlegg som; "Get over it", "Det er fire måneder siden dette skjedde!!", "Jeg er drittlei av å høre om dette, jeg er ikke lei meg engang." etc. Det kan være mange også på her kvinneguiden som har mistet et familiemedlem, en venn, en kjæreste på utøya. Hvordan tror det det er for de å lese alle disse innleggene som sier "Det er fire måneder siden dette skjedde, jeg brekker meg!!"

Jeg blir satt ut av alle kommentarene, at det finnes så kalde og usympatiske mennesker. Hva om DU mister moren din, faren din, søsteren eller broren din eller kjæresten din, hvordan hadde du reagert om en person sa "Det er fire måneder siden dette skjedd. På tide å glemme det, verden går videre!"

Litt sympati og folkeskikk er ikke å forakte.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på forumet skriver man om det meste, om du ikke har lagt merke til det.

På seksualitet er det den ene fetishen etter den andre som dukker opp daglig, Analsex er jo en gjenganger..

På trening er det stadig vekk en som vil bli større/sterkere.

Inne på Aktuelle saker kommer det nesten daglig opp tråder hvor man skal sverte et eller annet parti.

Slik fortsetter det i det evige. Men det er kanskje ikke meningen at man skal kunne skrive om alt i et forum?

man kan godt skrive om at man er tiltrukket av ender for min del, jeg sitter ikke her og griner. Men jeg ser virkelig ikke poenget? Hva får de ut av å legge ut om sånne ting?

TS må vel godt ha visst at det hun skrev kom til å provosere 90% av brukerne på forumet, og at hun bare kommer til å få side opp og side ned med negativ tilbakemelding. Hva er vitsen med å poste sånt da?

Jeg trur det bare er for å provosere, eller så sitter det en forvirra 15åring bak som har lyst til å være sååå spesiell.

Folk kan gjerne poste hva de vil, men det jeg spør om er hva TENKER disse folkene på når de poster sånne ting? Hvordan kan de se et poeng i det? Hva får de ut av det? Skal de bare la verden vite at de har funnet ut noe om seg selv de ikke visste?

Javel, gratulerer. o.O

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over det, men det er jo sykt! Er ikke normale folk som tenner på sånne folk!! Lurer på om de hadde vært tent på han om det hadde vært pårørende dems som hadde død!!

Det at han har så mange "fans", gjør jo at han oppnår det han ville med hele denne terrorhandlingen hans. Og det gjør meg rett og slett kvalm!!

Herregud, hun sa jo bare at hun fantaserte om sex med Breivik, ikke at hun ville gifte seg med ham eller at hun var enig med hans tankegang. Ro deg ned kvinne...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det døde 69 unge grunnet denne mannen. Disse ungdommene hadde familie, venner, studievenner og bekjente som alle er blitt påvirket av denne tragedien som skjedde i sommer. Jeg blir lei meg når jeg leser innlegg som; "Get over it", "Det er fire måneder siden dette skjedde!!", "Jeg er drittlei av å høre om dette, jeg er ikke lei meg engang." etc. Det kan være mange også på her kvinneguiden som har mistet et familiemedlem, en venn, en kjæreste på utøya. Hvordan tror det det er for de å lese alle disse innleggene som sier "Det er fire måneder siden dette skjedde, jeg brekker meg!!"

Jeg blir satt ut av alle kommentarene, at det finnes så kalde og usympatiske mennesker. Hva om DU mister moren din, faren din, søsteren eller broren din eller kjæresten din, hvordan hadde du reagert om en person sa "Det er fire måneder siden dette skjedd. På tide å glemme det, verden går videre!"

Litt sympati og folkeskikk er ikke å forakte.

Nå må du lære deg å lese.- Jeg har sørget masse på grunn av denne tragedien selv om jeg selv ikke er direkte er berørt, og er absolutt ikke ferdig med det selv. Vi blir aldri ferdig med dette. Mener selvsagt ikke at noen skal være over sorgen allerede nå, har selv mistet nære, og det er flere år siden, og de er på ingen måte glemt eller "ferdig med".

Det jeg brekker meg over er disse kontinuerlige forsøkene på knebling, ved hjelp av argumenter som "dette er for tidlig" å snakke om. Det være seg humor eller andre ting relatert til 22. juli. Det er det, og ikke hendelsen man må bli ferdig med. Big difference!

Dette er en tråd som har tittelen "Tiltrukket av Behring Breivik". Hvis noen ikke klarer å kjenne sine egne begrensninger med hensyn til hva de tåler å lese, da får det være deres problem. For ofre og andre berørte er denne tittelen et ganske tydelig signal på hva tråden vil handle om, og hvis man da tar valget med å gå inn og lese så får man skylde seg selv hvis det blir for hard kost, ikke kjefte på formuleringer i tråden. Dette er et debattforum! Også det eneste av de debattforaene jeg frekventerer som man møter argumentet "dette er for tidlig".

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke svaksynt, så det trenger dere ikke foreslå at jeg er...

Men jeg ser helt ærlig ikke problemet. Folk liker mye rart.

Noen liker Anders Behring Breivik, andre liker "han tøffingen over gata"...

Den store forskjellen er vel at "han tøffingen over gata" ikke er skyld i at 153 mennesker havnet på sykehus med større eller mindre skader og at 77 mennesker måtte begraves så alt for tidlig.

Det er helt greit å bli tiltrukket av såkalte bad-guys, men å bli tiltrukket av det de aller fleste av oss vil definere som et monster? Det er for meg helt uforståelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan godt skrive om at man er tiltrukket av ender for min del, jeg sitter ikke her og griner. Men jeg ser virkelig ikke poenget? Hva får de ut av å legge ut om sånne ting?

TS må vel godt ha visst at det hun skrev kom til å provosere 90% av brukerne på forumet, og at hun bare kommer til å få side opp og side ned med negativ tilbakemelding. Hva er vitsen med å poste sånt da?

Jeg trur det bare er for å provosere, eller så sitter det en forvirra 15åring bak som har lyst til å være sååå spesiell.

Folk kan gjerne poste hva de vil, men det jeg spør om er hva TENKER disse folkene på når de poster sånne ting? Hvordan kan de se et poeng i det? Hva får de ut av det? Skal de bare la verden vite at de har funnet ut noe om seg selv de ikke visste?

Javel, gratulerer. o.O

Om du leser det første innlegget mitt, sier jeg at jeg vil høre hva andre som føler det samme som meg tenker, enten via privat melding eller skrevet her som anonym bruker. Jeg visste at mange ville reagere negativt (forestilte meg ikke at alle hadde en slik trang til å kommentere det, men). Men jeg har likevel lest om noen her som tenker noe av det samme som meg, som var hovedmålet med tråden. Målet var ikke å provosere i det hele tatt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store forskjellen er vel at "han tøffingen over gata" ikke er skyld i at 153 mennesker havnet på sykehus med større eller mindre skader og at 77 mennesker måtte begraves så alt for tidlig.

Det er helt greit å bli tiltrukket av såkalte bad-guys, men å bli tiltrukket av det de aller fleste av oss vil definere som et monster? Det er for meg helt uforståelig.

Det er da mange som også vil definere "tøffingen over gata" som et monster. For mange kan dette være bølla som mobbet dem så hardt at de tok sitt eget liv. Synes det blir helt feil at du skal forsøke å lage noe slags kunstig skille her.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leser det første innlegget mitt, sier jeg at jeg vil høre hva andre som føler det samme som meg tenker, enten via privat melding eller skrevet her som anonym bruker. Jeg visste at mange ville reagere negativt (forestilte meg ikke at alle hadde en slik trang til å kommentere det, men). Men jeg har likevel lest om noen her som tenker noe av det samme som meg, som var hovedmålet med tråden. Målet var ikke å provosere i det hele tatt.

Målet var dermed ment seriøst og ikke som en satire?

Kan du fortelle oss hva det er du finner tiltrekkende ved ham? Så slipper vi spekulasjoner angående det.

Endret av SportyShorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!!!

Jeg har alltid likt "titte" innom Kvinneguiden for synes det alltid har virket som en ålright side :-)

Har ikke hatt noe profil, men nå ble det opprettet en!!!

Har full forståelse for at all mulig slags ting skal være lov diskutere, og respekterer at vi alle har forskjellige syn/meninger om div. temaer. Og slik skal det jo være, for er jo nettopp det som skaper arenaer for både gode og kanskje iblant ikke like gode debatter.

Men til poenget,,,,,,,når en klikker innom Kvinneguiden (selv om en ikke er registrert) kommer det alltid opp på høyre side hva som diskuteres i forum, og det er jo ganske naturlig med tanke på at K.G. ønsker formidle at det er et "levende" forum her.

Ser at flere kommenterer at det er frivillig å lese denne tråden, men det er ikke så enkelt overse den overskriften som sto i dag. Et slag i maven blir som et lite knips på hånda når en ser en slik tråd.

Ja, det har alltid vært, og vil alltid bli de som enten er tiltrukket, eller funderer på de som er tiltrukket av mennnesker som ham. Utseende eller hva det er som trekker vet jeg ikke, det får være demmes tanker.

Men vær så snill, det er for tidlig!!! Kommer nok mange kommentarer nå på at tåler en ikke lese"se slike diskusjoner burde en holde seg borte ifra nettet, men det føles ikke riktig. Det vil være mye fokus i media i lange lange tider fremover. Det er jeg forberedt på!!! Men å titte innom en i utgangspunktet god side og komme over noe som "tiltrukket av !!!!......

Sorgen sitter fortsatt dypt......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leser det første innlegget mitt, sier jeg at jeg vil høre hva andre som føler det samme som meg tenker, enten via privat melding eller skrevet her som anonym bruker. Jeg visste at mange ville reagere negativt (forestilte meg ikke at alle hadde en slik trang til å kommentere det, men). Men jeg har likevel lest om noen her som tenker noe av det samme som meg, som var hovedmålet med tråden. Målet var ikke å provosere i det hele tatt.

hvorfor vil du snakke med andre om det? Føler du deg SÅ spesiell? o.O

er denne fetishen SÅ viktig for deg?

føler du et behov for å utveksle seksuelle fantasier med andre, møte de eller noe sånt?

Føler du deg fæl som har sånne tanker og ønsker å snakke med noen om det så du ikke føler deg alene?

Fins det ikke fetish-forumer du kan poste sånt her på? KG er liksom ikke det rette forumet for ekstremt syke fetisher :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

WOW!!!

Jeg har alltid likt "titte" innom Kvinneguiden for synes det alltid har virket som en ålright side :-)

Har ikke hatt noe profil, men nå ble det opprettet en!!!

Har full forståelse for at all mulig slags ting skal være lov diskutere, og respekterer at vi alle har forskjellige syn/meninger om div. temaer. Og slik skal det jo være, for er jo nettopp det som skaper arenaer for både gode og kanskje iblant ikke like gode debatter.

Men til poenget,,,,,,,når en klikker innom Kvinneguiden (selv om en ikke er registrert) kommer det alltid opp på høyre side hva som diskuteres i forum, og det er jo ganske naturlig med tanke på at K.G. ønsker formidle at det er et "levende" forum her.

Ser at flere kommenterer at det er frivillig å lese denne tråden, men det er ikke så enkelt overse den overskriften som sto i dag. Et slag i maven blir som et lite knips på hånda når en ser en slik tråd.

Ja, det har alltid vært, og vil alltid bli de som enten er tiltrukket, eller funderer på de som er tiltrukket av mennnesker som ham. Utseende eller hva det er som trekker vet jeg ikke, det får være demmes tanker.

Men vær så snill, det er for tidlig!!! Kommer nok mange kommentarer nå på at tåler en ikke lese"se slike diskusjoner burde en holde seg borte ifra nettet, men det føles ikke riktig. Det vil være mye fokus i media i lange lange tider fremover. Det er jeg forberedt på!!! Men å titte innom en i utgangspunktet god side og komme over noe som "tiltrukket av !!!!......

Sorgen sitter fortsatt dypt......

Hvis folk titter innom en tråd der det står Breivik i overskriften så er det ens egen feil. enkelt og greit. Samme om man blir tiltrukket av tråden eller ikke.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da mange som også vil definere "tøffingen over gata" som et monster. For mange kan dette være bølla som mobbet dem så hardt at de tok sitt eget liv. Synes det blir helt feil at du skal forsøke å lage noe slags kunstig skille her.

Mener du seriøst at det ikke finnes en forskjell mellom å være tiltrukket av en massemorder og en mobber, en som liker å gamble, en som boler, en som drikker for mye eller en som liker å knuse butikkruter?

:hakeslepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet var dermed ment seriøst og ikke som en satire?

Kan du fortelle oss hva det er du finner tiltrekkende ved ham? Så slipper vi spekulasjoner angående det.

Hvis jeg skal gjette, så er det at han faktisk sparte de han mente var uskyldige, slik som den dama med barnevogn som han advarte og ba komme seg vekk før bomben sprengte i regjeringskvartalet, og gikk helt målrettet mot de han mente var skyldige i hans øyne, en mann med kontroll over liv og død som den reneste gud. En mann med en slik beherskelse, målrettethet og iskald kynisme er svært uvanlig.

Endret av SportyShorty
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet var dermed ment seriøst og ikke som en satire?

Kan du fortelle oss hva det er du finner tiltrekkende ved ham? Så slipper vi spekulasjoner angående det.

Så klart innlegget var seriøst. Og slik jeg forstod det, tok vedkommende til forsvar det jeg sa om hat og kjærlighet, utsagnet fra Stoltenberg. Akkurat det var ment som en spøk, på en måte.

hvorfor vil du snakke med andre om det? Føler du deg SÅ spesiell? o.O

er denne fetishen SÅ viktig for deg?

føler du et behov for å utveksle seksuelle fantasier med andre, møte de eller noe sånt?

Føler du deg fæl som har sånne tanker og ønsker å snakke med noen om det så du ikke føler deg alene?

Fins det ikke fetish-forumer du kan poste sånt her på? KG er liksom ikke det rette forumet for ekstremt syke fetisher :S

Hvorfor jeg vil snakke med likesinnede? Det er vel ikke til å legge skjul på at dette er VELDIG tabubelagt. Selvfølgelig føler jeg meg fæl når jeg blir tiltrukket av tidenes verste massemorder. Det tar opp store deler av min tid, og derfor blir også "SÅ viktig" for meg. Kunne jo også være interessant å høre noen forklaringer fra andre på hvorfor de liker Behring Breivik, teoriene slenges jo ut her. :) Jeg vil forøvrig ikke dele mine tanker om hvorfor jeg finner ham tiltrekkende.

Endret av SportyShorty
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det handler rett og slett om å ha respekt for andre! Dette var ikke ei ulykke som kunne skjedd hvor som helst og men hvem som helst, men en forferdelig tragedie der nesten 100 uskyldige mennesker mistet livet.

Om det er 4 mnd eller 4 år siden det skjedde har ingenting å si. Nå når jula også nærmer seg, en tid som handler om familie og samhold, så er dette ekstra sårt for dem det gjelder.

Vis respekt TS!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er en skam for norge!!!!! dere lider av Stockholm syndromet. det nytter ikke å si at dere ikke tiltrekkes av handlingene hans!! for vi vet alle at det er feil.

En skam for Norge kan diskuteres på mange måter kjære deg. Det å skilte med ulike psykiske forstyrrelser, syndromer eller diagnoser blir bare feil når du ikke engang vet hva det du snakker om er for noe. Sånne klarer jeg ikke ta seriøst.

Her er btw informasjon om hva det egentlig er for noe: Stockholm-syndromet

Endret av Gitte89
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Det handler rett og slett om å ha respekt for andre! Dette var ikke ei ulykke som kunne skjedd hvor som helst og men hvem som helst, men en forferdelig tragedie der nesten 100 uskyldige mennesker mistet livet.

Om det er 4 mnd eller 4 år siden det skjedde har ingenting å si. Nå når jula også nærmer seg, en tid som handler om familie og samhold, så er dette ekstra sårt for dem det gjelder.

Vis respekt TS!

Det var vel å ta litt i.

Men er enig at 4 mnd er for kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller ikke et sekund at det var noe annet, men en AB prøvde seg på at det var en politisk satire for å forsvare deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...