Gå til innhold

Tredje verdenskrig før jul i år?


Gjest Inkhat

Anbefalte innlegg

Jeg forholder meg til åpningsinnlegget, der er det jo dommedagspådommer over hele fjøla. At det ikke blir krig sa jeg ingenting om. Men jeg tviler på om USA har råd til det, rett og slett.

Men nå er vel dommedag og krig to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men nå er vel dommedag og krig to forskjellige ting.

Ja. Men dommedagstanken er jo også besnærende i denne sammenhengen. De fleste skrifter er jo klare på at det overveiende flertall av menneskene vil møte denne hendelsen med total ignoranse og håne dem som advarer dem. På grunn av sin ignoranse så vil de bli utslettet. Videre sier disse skriftene at denne dagen skal komme når verden er blitt et slik kloakk av lidelse, elendighet,avguddyrking,vold ogdekadense som verden er blitt i dag.

Men,selvsagt.. Det får holde å være konspirasjonsteoretiker. Skulle jeg nå bli teologisk fundamentalist i tillegg så blir det for mye av det gode. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at,git at det blir en krig i Iran,så vil denne ikke spre seg utenfor regionen? Russland og Kina vil ikke gripe inn slik de har uttrykt?

SCO alliansen er i dine øyne en papirtiger som ikke setter makt bak sine utsagn?

Hva får deg til og tro dette? har vi empiriske data på at konflikter som begynner lokalt, der stormakter setter stor politisk,økonomiskog militær prestisje bak sine krav, ikke fører til en eskalering? Hvordan begynte de to forrige verdenskrigene? Lokalt, eller på bred front? Hva var flertallets oppfatning av sikkerhetssituasjonen i Norge i februar 1940?

Tar jeg ikke mye feil, ble vel lignende argumenter (om WW3 scenario) fremsatt forut for Irak-krigen. Husker det var noe snakk om slikt før gulfkrig 1 også. Irak-krigen har jo delvis dradd med seg Iran allerede (de støtter naturligvis shiaene i Irak), men noen WW3 kan man ikke si det er.

Men at Iran ser ut til å mekke atomvåpen, er jo selvsagt bekymringsfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er vel dommedag og krig to forskjellige ting.

Jupp. Men en verdenskrig i en verden som har atomvåpen, begynner å nærme seg.

Men jeg tror ikke vi nærmer oss noen verdenskrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror absolutt en WW3 kan være realistisk, men at det allerede vil slå ut i november? Ikke noe jeg bruker energi å tenke på ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men dommedagstanken er jo også besnærende i denne sammenhengen. De fleste skrifter er jo klare på at det overveiende flertall av menneskene vil møte denne hendelsen med total ignoranse og håne dem som advarer dem. På grunn av sin ignoranse så vil de bli utslettet. Videre sier disse skriftene at denne dagen skal komme når verden er blitt et slik kloakk av lidelse, elendighet,avguddyrking,vold ogdekadense som verden er blitt i dag.

Men,selvsagt.. Det får holde å være konspirasjonsteoretiker. Skulle jeg nå bli teologisk fundamentalist i tillegg så blir det for mye av det gode. :fnise:

De samme skriftene har også tatt feil helvetes mange ganger. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror absolutt en WW3 kan være realistisk, men at det allerede vil slå ut i november? Ikke noe jeg bruker energi å tenke på ihvertfall.

Hadde jo vært litt kult da. Da slipper jeg kanskje unna lånet mitt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo vært litt kult da. Da slipper jeg kanskje unna lånet mitt. :sjenert:

Jepp, dritkult hvis hundretusenvis av mennesker blir utslettet så du får slettet lånet ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg ikke mye feil, ble vel lignende argumenter (om WW3 scenario) fremsatt forut for Irak-krigen. Husker det var noe snakk om slikt før gulfkrig 1 også. Irak-krigen har jo delvis dradd med seg Iran allerede (de støtter naturligvis shiaene i Irak), men noen WW3 kan man ikke si det er.

Irak var heller ikke medlem i noen allianse som Iran er. Ingen stormakter stilte seg på Iraks side og uttrykte at de ville støtte dem militært.

Men at Iran ser ut til å mekke atomvåpen, er jo selvsagt bekymringsfullt.

Interessant at du og VG ser ting som IAEA ikke ser. Dvs. inntil det bestillingsverket de leverte på vegne av jødene og USA i forrige uke. Før det har de vært klinkende klare på at Irans atomprogram er utelukkende sivilt.

Men det er helt klart at du får med deg det som står i avisene for tiden. Vi konspirasjonsteoretikere er litt anderledes slik. Vi ler av sannhetsministeriets banaliteter og løgn og henter våre nyheter fra andre kilder. Så bruker vi hypotetisk deduktiv metode og førsøker å analysere oss frem til et riktig bilde. Du vet,holde makten i ørene og alt det der som en gang i tiden gjaldt som et av de demokratiske prinsipper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, dritkult hvis hundretusenvis av mennesker blir utslettet så du får slettet lånet ditt..

millioner, eller mer sannsynlig milliarder. Men det er jo også målsettingen for det store sosiale prosjektet. Redusere verdens befolkning til under en milliard mennesker som kan fungere som slaverfor verdens herskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

millioner, eller mer sannsynlig milliarder. Men det er jo også målsettingen for det store sosiale prosjektet. Redusere verdens befolkning til under en milliard mennesker som kan fungere som slaverfor verdens herskere.

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo:

Nei,nei.. Detbliraltformye konspirasjonsteori på en søndags kveld. :)

La oss nøye oss med å være enige i at konsekvensene av en storkrig i midtøsten som sprer seg til USA og Europa vil få sinnsyke konsekvenser. Så enorme at vi ikke kan forestille oss det i våre verste mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, dritkult hvis hundretusenvis av mennesker blir utslettet så du får slettet lånet ditt..

Dritkult at du ikke forstår ironi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei,nei.. Detbliraltformye konspirasjonsteori på en søndags kveld. :)

For ikke å snakke om på en lørdagskveld. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritkult at du ikke forstår ironi.

Jeg forstår godt ironi, men tolket mer innlegget ditt som forsøk på å være morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosessen er godt i gang. Retorikken skjerpes og medias spyttslikkende opportunister skriver det kapitalkreftene ønsker de skal skrive.

Nå vil også de barnslige skrekkhistoriene komme. Nøkkelen til å samle massene rundt krigsprosjektet. Fæle endimensjonale fremstillinger, som masserer frontallappen til folk som Vampen og andre, om hvor grusom denne fienden er og hvor nødvendig det er å bombe dem i filler.

Ayatollah Ali Khamenei was speaking two days after the United Nations atomic agency released a report that for the first time said Iran was conducting experiments whose sole purpose was the development of nuclear arms.

"The enemies, particularly the United States and its pawns and the Zionist regime, should know that the Iranian nation does not seek to invade any country or nation," he said, addressing officers at a military academy in Tehran.

"But Iran will strongly respond to any invasion or attack with such power and in a way that the aggressors and invaders will be smashed from the inside. Anybody who takes up the idea of an attack on Iran, should get ready to receive a strong slap and an iron fist."

His defiant rhetoric indicated that Tehran, which insists it is pursuing nuclear energy for peaceful purposes, is set on a confrontation with the West.

The supreme leader, who has final say on all state matters in Iran, rations his interventions in international affairs, and appeared to want to send a message that the Iranian establishment was united in its commitment to hit back against any pre-emptive attack.

Diplomatic sources said however that less confrontational elements in Iran's power structures will have been unnerved by the detailed report assembled by the International Atomic Energy Agency, and by recent bellicose rhetoric from Israel.

William Hague, the Foreign Secretary, has described the world as entering a "dangerous new phase" regarding Iran.

The European Union has begun discussing new sanctions against Iran, following the lead of Britain and France, whose foreign minister called for a meeting of the UN Security Council on Iran. Russia and China meanwhile yesterday both agreed that Iran should not be subjected to new sanctions, highlighting the divisions in the international community.

Western powers will also call for Iran to be reported to the Security Council by the International Atomic Energy Agency, which meets next week in Vienna.

The administration of US President Barack Obama is meanwhile coming under mounting pressure from hawkish senators in Washington to devise much tougher sanctions than any of the UN or unilateral measures imposed over the past six years.

They want to see sanctions on the Central Bank of Iran that would effectively cripple the Iranian economy and probably send oil prices soaring.

Senator Chuck Schumer, a New York Democrat, will soon introduce a bill requiring an investigation by the administration into the bank's role in Iran's illicit nuclear activities. If positive indications are found, sanctions would be automatically triggered.

The bill is likely to be passed, given that 92 out of 100 senators signed a letter in drafted by Sen Schumer in August calling for the effective collapse of the CBI.

Sen Lindsey Graham, a Republican from South Carolina, told the Foreign Policy website: "We've got to make a decision: What's the biggest threat to the world, a nuclear-armed Iran or sanctions that would hurt us and the people of Iran? You've got two choices, the policy of containment or the policy of pre-emption. I'm in the pre-emption camp. I don't think containment works."

The Obama administration has so far downplayed expectations of pushing through a fifth round of UN sanctions while it considers it options.

Diplomatic sources said that Washington had also been taken aback by the failure of Benjamin Netanyahu, the Israeli prime minister, to offer assurances that he would not bomb Iran unilaterally.

Kilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige er allerede på glid. 11 folkeforrædere har startet hetskampanjen for å piske opp stemningen hos svenskene.

Når får vi se det samme hos oss? Skal vi tippe på at FrP vil legge mye prestiske i å få det norske folk på et grenseløst blodbad i Iran?

”I Sverige har vi varit tysta alldeles för länge. Vi måste vakna upp och i internationella sammanhang våga ta diskussionen om Iran … Det finns dock fler anledningar till varför Sverige bör agera i fallet Iran. Förutom det geopolitiska hot som landets regim utgör, har landet efter Khomeinis maktövertagande tagit ett stort kliv tillbaka beträffande utvecklingen av mänskliga rättigheter … Det finns således fog för att ställa krav på Iran. Det behövs en demokratisering av landet och införande av ett mer sekulärt politiskt system.”

Riksdagsledamöterna som skrivit under krigshetsen är:

Elisabeth Svantesson (M)

Henrik von Sydow (M)

Oskar Öholm (M)

Annie Johansson ©

Fredrick Federley ©

Staffan Danielsson ©

Agneta Berliner (FP)

Birgitta Ohlsson (FP)

Camilla Lindberg (FP)

Annelie Enochson (KD)

Lennart Sacredeus (KD)

Mikael Oscarsson (KD)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...